Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vakantie naar Frankrijk (Bretagne)...
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
Vakantie naar Frankrijk (Bretagne)...
Wij gaan in de mei-vakantie met mijn hond Tibbe van nu 15 maanden naar Frankrijk. Hij is nog nooit naar het buitenland geweest. Ik weet dat je je hond daarvoor moet inenten. Maar zitten er ook risico's aan het land Frankrijk, zoals andere soorten teken? En hoe waren jullie ervaringen met je hond naar Frankrijk?
-
- Actief
je bent er wel lekker vroeg bij, zeg!
Maar je hebt groot gelijk, je kunt beter goed beslagen ten ijs komen.
Ik denk dat het verstandig is om alle papieren goed in orde te hebben d.w.z. tijdig laten enten en gezondheidsverklaringen vd.DA.Op sommige campings/hotels springen ze er laconiek mee om, maar ik heb ook wel 'ns verhalen gehoord dat mensen geweigerd werden omdat niet alles ok was.De fransen zijn in ieder geval een stuk strenger geworden.
Als je richting middellandse zee gaat,laat je goed voorlichten over het zandvliegje,want de gebieden waar ze voorkomen, worden steeds groter en besmetting is gevaarlijk.
Voor de rest is het hartstikke leuk om met je doggie op vakantie te gaan !!!

Ik denk dat het verstandig is om alle papieren goed in orde te hebben d.w.z. tijdig laten enten en gezondheidsverklaringen vd.DA.Op sommige campings/hotels springen ze er laconiek mee om, maar ik heb ook wel 'ns verhalen gehoord dat mensen geweigerd werden omdat niet alles ok was.De fransen zijn in ieder geval een stuk strenger geworden.

Als je richting middellandse zee gaat,laat je goed voorlichten over het zandvliegje,want de gebieden waar ze voorkomen, worden steeds groter en besmetting is gevaarlijk.

Voor de rest is het hartstikke leuk om met je doggie op vakantie te gaan !!!

- MissTique
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
Ja dat klopt, ik dacht als ik het nu allemaal op tijd weet, is het straks een stuk makkelijker.Roma schreef:je bent er wel lekker vroeg bij, zeg!![]()

Bedankt voor jullie reacties.

Maar moet je dan de hond ruim van te voren in laten enten, een maand toch? Dan krijgt Tibbe ook zijn eigen paspoortje.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Lot
- Actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Cyntha
- Actief
Hoi!!!! Qua inenten heb je al genoeg info gekregen hierboven zou ik zeggen!
Wil wel even zeggen dat Normandie en Bretagne erg mooi is om met de hond heen te gaan.
We zijn met de hond van mijn schoonouders: Noah, een boxerreu, ( Bas hadden we nog niet ) begin juni ernaartoe geweest.
Eerst 1 week naar Granville ( Normandie ) en toen doorgereisd naar Brest ( Bretagne ) echt super daar!
Hele brede stranden en erg schoon, ook niet te warm, ideaal!!!!
Veel plezier!!1!
Wil wel even zeggen dat Normandie en Bretagne erg mooi is om met de hond heen te gaan.
We zijn met de hond van mijn schoonouders: Noah, een boxerreu, ( Bas hadden we nog niet ) begin juni ernaartoe geweest.
Eerst 1 week naar Granville ( Normandie ) en toen doorgereisd naar Brest ( Bretagne ) echt super daar!
Veel plezier!!1!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

- senna
- Vaste gebruiker
Hee wat leuk wij hebben ook plannen om naar frankrijk te gaan as zomer. We willen eerst een week naar de Vendee en dan doorrijden naar Bretagne. Weet iemand of je daar met de honden ook op het strand mag komen???Cyntha schreef:Hoi!!!! Qua inenten heb je al genoeg info gekregen hierboven zou ik zeggen!
Veel plezier!!1!

Groetjes Marielle en Senna !

-
- Actief
- Contacteer:
Tibbe heeft het allebei niet. Hij heeft geen chip en ook geen tatouage.Roelfien schreef:Chippen is alleen verplicht als de tatouage niet meer leesbaar is.
Gelukkig zijn de tattoo's bij mijn oudjes nog zeer goed leesbaar en had ik er paspoorten bij, dus was het geen probleem.
Ik hoop wel dat je met je hond op het strand mag. Er staat nergens in de reisfolder waar de camping in staat dat het niet mag.
- Roelfien
- Zeer actief
Bretagne is over het algemeen behoorlijk hondvriendelijk, in tegenstelling tot de zuidelijkere kuststrook bij Bordeaux.
Maar je moet je hond dan wel laten chippen en een paspoort aanvragen, want dat is wel verplicht in Frankrijk.
Maar je moet je hond dan wel laten chippen en een paspoort aanvragen, want dat is wel verplicht in Frankrijk.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Annemieke'89
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Contacteer:
Bedankt voor deze site.linlin schreef:http://www.ambafrance-nl.org/article.ph ... ticle=3215

Bedankt allemaal ik denk dat het nu wel goed moet gaan.

- hendrika
- geregistreerd lid
Bedankt linlin
Hoi,
: Ik ben snel naar de site toegegaan. Heb er alles kunnen vinden wat ik wilde weten. :p: Bedankt linlin. Wij gaan n.l. naar Frankrijk. Vlakbij Poitier. Het is voor het eerst dat wij een hond meenemen. Dus wist helemaal niet wat je allemaal moest doen om je hond goed te waarborgen voor allerlei gekke dingen. Onze hond heeft al genoeg meegemaakt.
Hij is n.l. een zwerfhond uit Griekenland. Groetjes Ria

-
- Actief
- Contacteer: