Momenteel heb ik dus een Carea Leonés teefje van anderhalf in huis (moest weg omdat ze niet te houden was op appartement/balkon, tja...

Iemand bekend met het ras en weet er misschien ook wat meer over te vertellen ?

Moderator: moderatorteam
Ja dat, kruising pyrenees x border collie ofzo.
Precies dat dus... En dat ging eigenlijk behoorlijk snel. Daar waar ze bij aankomst 3 andere 'collega's' van de stichting wist te 'nippen' (of poging daartoe), zo kon ik vanaf het eerste moment eigenlijk wel alles met haar doen. Ze liep ook al binnen 3 dagen los in bos en/of op het veld, zo gefocust was ze op mij. Luisteren doet ze ook geweldig. Ook naar de 4 kleinkinderen (van 1 tot 18 jaar) is ze zeer sociaal en ook zeer aanhankelijk, dit in tegenstelling tot volwassenen.
Nou... Ligt voor een heel groot deel ook aan Tina, met de juiste omgang is ze echt wel makkelijk...teckeltoos schreef: ↑01 nov 2021 17:07 Petje af voor jou. Complimenten.![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen die honden opvangen hebben zowiezo een groot hondenhart.![]()
Idd, stuk zelfstandiger dan bijv de Borders. Ze worden naar ik heb begrepen, ook veelal op wat 'grover vee' ingezet zoals runderen, paarden etc.Sassy schreef: ↑01 nov 2021 19:13 Ik heb er ook even op moeten zoeken, maar dat lijkt me (als je ermee wil werken) iets voor aan een grotere kudde, zelfstandiger werkend als een border collie, meer als een altdeutsche.
Leuke hond in elk geval, wat gaan die mensen er mee doen in de toekomst?
Tof trouwens dat je honden opvangt en die herplaatst![]()
Het is ook wel een pittig hondje, al is energiek eigenlijk een beter woord.