Vervolgens werd gedacht aan een pijnprobleem en ben ik met haar naar Daan Kranendonk geweest, waar ze vorig jaar ontstekingsremmende injecties in schouder en elleboog had gehad wegens vermoedelijke peesontsteking en niet reageren op pijnstilling, rust en fysio. Ze heeft dexamethason gekregen en verbeterde qua lopen, maar heeft er een flinke tik van gehad. Zo was ze binnen no time twee kilo spierweefsel kwijt.
Ondanks fysio en oefenen op een balansbal blijft de bespiering dramatisch slecht, evenals het energieniveau. Verder zijn alle klachten die ik hierboven noemde weer/nog aanwezig én is er een bijgekomen: sinds een paar dagen heeft ze kale, donkere plekken in haar vacht. Vanmorgen ben ik weer naar de dierenarts geweest en ik krijg nu een verwijzing voor een internist, omdat de dierenarts een hormonaal probleem vermoedt.
Het gekke is dat ze bijna alle klachten van een te trage schildklier heeft, maar dat dit niet uit het bloedonderzoek bleek. Zou dat nu misschien veranderd kunnen zijn? Dat de waarden al dalende waren, maar nog net normaal waren of zo? Of zou de TSH dan al afwijkend zijn geweest? Iemand verstand hiervan?
Cushing werd ook nog genoemd als optie, maar Joy plast en drinkt beslist niet veel.
Een foto van hoe haar vacht er nu uitziet: