Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht kleine hondenauto
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gezocht kleine hondenauto
Weinig actief op het forum, maar zoals te titel vermoed ben ik opzoek naar een andere auto.
Mijn huidige Suzuki Wagon uit 2007 gaat te veel in onderhoud kosten en begint want moeilijkheden te vertonen tijdens rijden. Tijd voor een andere dus.
Eigenlijk zoek ik een soortgelijke auto qua grootte maar dan wel een auto met een wat sportiever en serieuzer uiterlijk. De Suzuki neemt niemand serieus is de afgelopen jaren wel gebleken. Hij is wat wind gevoelig en ligt bij hogere snelheden niet heel lekker op de weg, als in bochten op de snelweg voelt het alsof hij wil uitbreken. Dat wil ik dus bij mijn volgende auto wat minder hebben.
Aanvankelijk had ik bedacht dat ik dan maar een grotere en zwaardere auto moet, maar eigenlijk is dat onzin.
De Opel Agila kan me niet bekoren, ik vindt het gewoon een domme auto en ziet er nog suffer uit dan mijn huidige auto.
Ik ben opzoek naar een occasion van maximaal 8 jaar oud maar het liefst nog veel nieuwer en weinig kilometers op de teller. Prijsklasse 7000 tot 8000 euro. Wie heeft er de tip voor me? Wat voor auto zoek ik?
Ben nu al 3 weken aan het kijken, maar bij elke auto slaat toch de twijfel toe.
Mijn huidige Suzuki Wagon uit 2007 gaat te veel in onderhoud kosten en begint want moeilijkheden te vertonen tijdens rijden. Tijd voor een andere dus.
Eigenlijk zoek ik een soortgelijke auto qua grootte maar dan wel een auto met een wat sportiever en serieuzer uiterlijk. De Suzuki neemt niemand serieus is de afgelopen jaren wel gebleken. Hij is wat wind gevoelig en ligt bij hogere snelheden niet heel lekker op de weg, als in bochten op de snelweg voelt het alsof hij wil uitbreken. Dat wil ik dus bij mijn volgende auto wat minder hebben.
Aanvankelijk had ik bedacht dat ik dan maar een grotere en zwaardere auto moet, maar eigenlijk is dat onzin.
De Opel Agila kan me niet bekoren, ik vindt het gewoon een domme auto en ziet er nog suffer uit dan mijn huidige auto.
Ik ben opzoek naar een occasion van maximaal 8 jaar oud maar het liefst nog veel nieuwer en weinig kilometers op de teller. Prijsklasse 7000 tot 8000 euro. Wie heeft er de tip voor me? Wat voor auto zoek ik?
Ben nu al 3 weken aan het kijken, maar bij elke auto slaat toch de twijfel toe.
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
- Aantal honden: 2
Re: Gezocht kleine hondenauto
Ik had een Volkswagen UP en was daar heel tevreden over. De achterbank kan volledig plat en dan past er zeker wel wat in. Maar misschien toch nog te klein voor je ?
Wij hadden onze tweedehands gekocht voor €8500 (in 2018 gekocht, auto was van 2015). Je krijgt ze ook wel goedkoper.
Wij hadden onze tweedehands gekocht voor €8500 (in 2018 gekocht, auto was van 2015). Je krijgt ze ook wel goedkoper.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Ik overweeg mij auto te verkopen. Heb je een pb gestuurd.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
De nieuwste die ik kan vinden is van 2012 met 174K op de teller

Beantwoord

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Heel klein, maar ben er helemaal gelukkig mee. De Fiat 500. Met de achterbank plat kan er nog best aardig wat achterin.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Crescent
- Zeer actief
De Mazda Demio natuurlijk. De Jeep onder de kleine auto's.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Met de Suzuki Wagon is feitelijk ook niet veel mis maar toch is die wind gevoeligheid en slechte wegligging wel een dingetje voor de keren dat ik een lang stuk rij. Tel daarbij op dat je niet serieus genomen wordt in je oma mobiele hondenhok op wielen en dan is het plaatje compleet. Voor de rest heb ik een zee aan ruimte, de gekste dingen passen er in tot een 2 persoonsbank aan toe.Cleva schreef: ↑25 mei 2021 00:46 Ik vind de hang naar een klein autootje altijd een beetje misplaatste bescheidenheid.
De voordelen van een hatchbackje zijn vrij minimaal ten opzichte van een bestelauto wat voor hondenmensen en mensen die meer doen dan met een aktentas op de achterbank naar kantoor rijden.
Verbruik per kilometer vind ik onzin. Het is honderd keer zinniger om op de kilometers zelf te besparen. Daarmee bespaar je altijd meer dan op een klein motortje in een klein autootje.
Voor een tientje of twee tientjes per maand ga ik niet in een andere auto rijden. Dan wil ik functie.
Ik vind trouwens helemaal niets mis met een suzuki wagon. Voor wat het is vind ik het een topper. Het mag voor mij iets minder koddig maar dat is smaak.
De berlingo's/partners/bippers van de autowereld vind ik altijd fijn.
Ik rij ook in een citroën megane en dat is een fijne auto maar mij te luxe. Ik wil geen auto waar ik niet met modderpoten in kan stappen. Dan moet ik andere schoenen aan gaan trekken en dan voel ik me echt een castraat. Doe mij maar een bak die meer op een trekker dan een limousine lijkt. Lomp en praktisch.

Daarom dat ik nu een niet te grootte stadsauto zoek bij, banken moeten plat want heb vooral de honden mee als passagiers en dat het smerig wordt weet ik. Ik heb me de hele tijd gericht op de Citroen C3 picasso en die staat nog steeds wel op mijn lijst maar die is eigenlijk alweer te ruim, dan de Renault Clio estate maar goed wtf moet ik met zoveel ruime?

Ik heb altijd Honda of Suzuki gereden (van de laatste wel stations en een grand Vitara). Nu een Honda Jazz. Die lijkt klein maar is echt heel groot. De achterbanken verzinken, zodat de kofferbak misschien hooguit 20 cm scheelt met een station. Twee honden en kampeerspullen passen er makkelijk in. En hij is heel erg zuinig in gebruik.
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ik heb nu een Clio estate, eerst een normale Clio. Bevalt mij heel goed en de extra ruimte van de estate vind ik ideaal omdat ik nu tenminste 2 honden en zooi fatsoenlijk kwijt kan. De kangoo van m'n moeder is ook heerlijk maar ik hou van het rijcomfort van een 'normale auto'. Die busjes modellen gaan snel rammelen.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Ik heb een Nissan Pixo. Heel fijn autootje en met wat passen en meten past er nog aardig wat in. Achterbank is wel vol met 2 herders, maar er zou nog wel een tas naast kunnen.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- Hylos
- Zeer actief
Honda Jazz is wel een goede optie inderdaad!Marion. schreef: ↑25 mei 2021 11:42 Ik heb altijd Honda of Suzuki gereden (van de laatste wel stations en een grand Vitara). Nu een Honda Jazz. Die lijkt klein maar is echt heel groot. De achterbanken verzinken, zodat de kofferbak misschien hooguit 20 cm scheelt met een station. Twee honden en kampeerspullen passen er makkelijk in. En hij is heel erg zuinig in gebruik.

Klein maar door zijn vorm past er toch veel in.

-
- Zeer actief
Als mijn huidige autootje op is wil ik dolgraag zo’n bestel auto. Een orientaals tapijtje
achterin en een jerrycan en gewoon alles voor de hondjes.
Maar dat was de vraag niet.
Ik heb nu een Twingo uit 2011 en nu Joe 10 maanden is werd dat te krap.
Ik heb de achterbank er uit gehaald en dat is helemaal perfect zo.
Cash en Joe achterin en Sue voorin. Die past ook nog wel achterin maar verschil moet er wezen.
Echt beste keuze ooit om die achterbank er uit te halen.
Een (grote!) Collie, Wolfhond en Shih Tzu reizen zo zeer comfortabel
Het is bijna hun tweede huis!

Maar dat was de vraag niet.
Ik heb nu een Twingo uit 2011 en nu Joe 10 maanden is werd dat te krap.
Ik heb de achterbank er uit gehaald en dat is helemaal perfect zo.
Cash en Joe achterin en Sue voorin. Die past ook nog wel achterin maar verschil moet er wezen.
Echt beste keuze ooit om die achterbank er uit te halen.
Een (grote!) Collie, Wolfhond en Shih Tzu reizen zo zeer comfortabel

Het is bijna hun tweede huis!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Suzuki Celerio
Klein maar wel veel meer ruimte dan andere kleinere auto's en zelfs grotere modellen.
Die kan je ws ook nog makkelijk inruilen voor je andere Suzuki
Klein maar wel veel meer ruimte dan andere kleinere auto's en zelfs grotere modellen.
Die kan je ws ook nog makkelijk inruilen voor je andere Suzuki
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Renault Modus , Suzuki ignis , Fiat panda of Punto
Kwa bestel kan je kijken naar een Peugeot bipper of Citroën nemo
Zelf heb ik een Renault Mégane scenic , die is groot mja dr moeten ook 3 grote autokooien in ivm de honden
Ik wil nl geen honden los in de auto
Kwa ruimte achterin is hij als de achterste stoelen eruit zijn net zo ruim als de caddy die ik heb gehad
Kwa bestel kan je kijken naar een Peugeot bipper of Citroën nemo
Zelf heb ik een Renault Mégane scenic , die is groot mja dr moeten ook 3 grote autokooien in ivm de honden
Ik wil nl geen honden los in de auto
Kwa ruimte achterin is hij als de achterste stoelen eruit zijn net zo ruim als de caddy die ik heb gehad
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Qua bruikbare ruimte is de Celerio iig veel groter en hij is ook nog eens goedkoper dan de Mitsub. Space star, de VW Up, de Panda, die kleine Kia (vering en optrekken van de Kia is trouwens kut) en nog wat van die modellen. Ben ze allemaal wezen passen met mijn step
En nu hou ik er over op want ik heb verder geen aandelen.

En nu hou ik er over op want ik heb verder geen aandelen.
-
- Zeer actief
De Agila is suf maar wat vind je van de Corsa? Ik heb Vic op de achterbank en Bella in een kleine bench in de kofferbak. Beide op de achterbank kan ook makkelijk, en de achterbank kan ook plat. Het is een degelijke auto en veeeel minder windgevoelig dan de twingo die ik eerder had en ook door de bochten gaat ie lekker. Zou wel een vijfdeurs nemen ipv een driedeurs, daar heb ik nog spijt van.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Precies hierom rijd ik in een Dacia Dokker....weinig luxe, geen tierenlantantijndingetjes. Er kan weinig stuk gaan en de behoefte om elke week een lapje over het dashboard te halen ontbreekt bij mij geheel. Kortom een ideale hondenauto voor weinig geld en zuinig in gebruik.Cleva schreef: ↑25 mei 2021 00:46 Ik vind de hang naar een klein autootje altijd een beetje misplaatste bescheidenheid.
De voordelen van een hatchbackje zijn vrij minimaal ten opzichte van een bestelauto wat voor hondenmensen en mensen die meer doen dan met een aktentas op de achterbank naar kantoor rijden.
Verbruik per kilometer vind ik onzin. Het is honderd keer zinniger om op de kilometers zelf te besparen. Daarmee bespaar je altijd meer dan op een klein motortje in een klein autootje.
Voor een tientje of twee tientjes per maand ga ik niet in een andere auto rijden. Dan wil ik functie.
Ik vind trouwens helemaal niets mis met een suzuki wagon. Voor wat het is vind ik het een topper. Het mag voor mij iets minder koddig maar dat is smaak.
De berlingo's/partners/bippers van de autowereld vind ik altijd fijn.
Ik rij ook in een citroën megane en dat is een fijne auto maar mij te luxe. Ik wil geen auto waar ik niet met modderpoten in kan stappen. Dan moet ik andere schoenen aan gaan trekken en dan voel ik me echt een castraat. Doe mij maar een bak die meer op een trekker dan een limousine lijkt. Lomp en praktisch.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Misplaatste bescheidenheid?
Ik heb daar 13.000 euro voor betaald, vond dat best veel hoor, ik ben niet vermogend.
Hiervoor had ik een Peugeot 307 Break. Heel nuttig met twee berners en twee jonge kinderen. Maar de kinderen werden groot en kregen hun eigen auto, de berner werd er 1 en ik verhuisde naar een drukke stad met weinig parkeerplek en alles binnen bereik. Dus 307 ingeruild voor een 107.
21 euro wegenbelasting, 45 euro all risk verzekering en voor 50 euro een volle tank. Dat was voor mijn kleine inkomen en forse hypotheek gewoon het beste.
Nu woon ik weer op het platteland met een kleine hond en de kinderen op grote afstand. Ik wil ook een beetje gaan rondtoeren met een tent en bagage, eventueel een nachtje bij slecht weer in de auto kunnen slapen. De hypotheeklast is flink gekrompen en geen kinderen meer te onderhouden, dus er kan wat anders.
Een bus is me te groot, verder moet de auto nu ook vies kunnen worden, modderpoten van mij en het hondje. De 107 is akelig netjes en dat wil ik zo houden dus rij ik er bijna niet in.
Heeft iemand tips?
Oh en de 107 is nog te koop, de kleur beviel niet.
@ Truusje:
Wat kost die Dacia in de wegenbelasting? En rijdt hij op diesel of op benzine? Voor een Berlingo met ramen betaal je toch al gauw 75 euro per maand.

Ik heb daar 13.000 euro voor betaald, vond dat best veel hoor, ik ben niet vermogend.
Hiervoor had ik een Peugeot 307 Break. Heel nuttig met twee berners en twee jonge kinderen. Maar de kinderen werden groot en kregen hun eigen auto, de berner werd er 1 en ik verhuisde naar een drukke stad met weinig parkeerplek en alles binnen bereik. Dus 307 ingeruild voor een 107.
21 euro wegenbelasting, 45 euro all risk verzekering en voor 50 euro een volle tank. Dat was voor mijn kleine inkomen en forse hypotheek gewoon het beste.
Nu woon ik weer op het platteland met een kleine hond en de kinderen op grote afstand. Ik wil ook een beetje gaan rondtoeren met een tent en bagage, eventueel een nachtje bij slecht weer in de auto kunnen slapen. De hypotheeklast is flink gekrompen en geen kinderen meer te onderhouden, dus er kan wat anders.
Een bus is me te groot, verder moet de auto nu ook vies kunnen worden, modderpoten van mij en het hondje. De 107 is akelig netjes en dat wil ik zo houden dus rij ik er bijna niet in.
Heeft iemand tips?
Oh en de 107 is nog te koop, de kleur beviel niet.

@ Truusje:
Wat kost die Dacia in de wegenbelasting? En rijdt hij op diesel of op benzine? Voor een Berlingo met ramen betaal je toch al gauw 75 euro per maand.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Ik heb de Dacia gekocht in 2018, was toen 5 jaar oud en betaalde er 5800 Euro voor. Ik betaal 78 Euro per kwartaal aan wegenbelasting, maar is op grijs kenteken. [ heb ook eigen bedrijf ] Zonder grijs kenteken betaal je rond de 120 Euro per kwartaal. Ik rij op diesel.
-
- Zeer actief
Ik ben een paar maanden geleden ook van een grote SUV terug gegaan naar een kleine stadsauto. De hoofdvoorwaarde was ook dat er veel in moest passen en dat de achterbank volledig plat kan.
Het is een Honda Jazz geworden. Voor dat formaat auto is het de meest ruimtelijke van binnen denk ik.
Het is weer even wennen. De vorige auto was apart en charmant en zo zeldzaam dat als je een andere tegenkwam er heftig gezwaaid en getoeterd moest worden. Dit is een dertien in een dozijn boodschappenkarretje. Maar ik ben de helft gaan betalen aan wegenbelasting en verzekering. En parkeren is nu een fluitje van een cent, past overal tussen, in tegenstelling tot de vorige auto met een lange neus en een reservewiel achterop.
Het is een Honda Jazz geworden. Voor dat formaat auto is het de meest ruimtelijke van binnen denk ik.
Het is weer even wennen. De vorige auto was apart en charmant en zo zeldzaam dat als je een andere tegenkwam er heftig gezwaaid en getoeterd moest worden. Dit is een dertien in een dozijn boodschappenkarretje. Maar ik ben de helft gaan betalen aan wegenbelasting en verzekering. En parkeren is nu een fluitje van een cent, past overal tussen, in tegenstelling tot de vorige auto met een lange neus en een reservewiel achterop.
En toch zie je ze niet veel, vind ik. Maar goed, qua model is het geen bijzondere auto neeFloortje schreef: ↑29 mei 2021 12:45 Ik ben een paar maanden geleden ook van een grote SUV terug gegaan naar een kleine stadsauto. De hoofdvoorwaarde was ook dat er veel in moest passen en dat de achterbank volledig plat kan.

Maar ik vind het ook geen boodschappenkarretje. Gewoon 4500 km in 6 dagen rijden zonder ook maar centje last van rugpijn ofzo, de stoelen vind ik ook erg fijn (mijne is uit 2014).
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben naast onze station een Toyota Yaris. Wat ik daar heel handig aan vind is dat de achterbank op een rails zit zoals bij je voorstoelen. Die kan dus naar voren en achteren, afhankelijk van waar je de ruimte nodig hebt.
Geen spannende auto maar ik krijg er verrassend veel in mee, hij is betrouwbaar en kost weinig in onderhoud. Als ik ooit nog een auto echt voor de mooi wil wordt het een defender. Maar als dat het niet is boeit het me niet zo veel
Geen spannende auto maar ik krijg er verrassend veel in mee, hij is betrouwbaar en kost weinig in onderhoud. Als ik ooit nog een auto echt voor de mooi wil wordt het een defender. Maar als dat het niet is boeit het me niet zo veel

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Toyota Yaris is inderdaad heel fijn autootje. Garages verdienen er erg weinig aan. Belasting en verzekering zijn niet duur. Rijdt zuinig. En inderdaad is de achterbank te verschuiven, waardoor je kunt kiezen tussen fijne beenruimte voor passagiers of wat extra ruimte in de kofferbak. Achterbank kan uiteraard ook plat. En er past verrassend veel in voor zo'n kleine auto
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag 3 proefritten gemaakt en een keuze kunnen maken. Ik heb zelfs de Agila getest, deze was er in een van buiten leuke uitvoering, binnenkant was standaard. Prima auto, genoeg ruimte maar was wel de oudste van de 3. Daarna een clio, ook een prima auto en reed zeer goed. Toen de Opel Karl, beetje bang was ik er wel voor want hij scheen nog al gek te sturen had ik bij meerdere testen gehoord en gelezen. Maar toch wilde ik hem proberen. De eerste 500 meter waren een beetje gek, hij stuurt super licht! En schakelt nog lichter, alsof je een scherp mes door boter haalt, trek heerlijk op, goed wegligging en ja het is de kleinste van de 3 maar de bank kan behoorlijk plat en meer heb ik niet nodig.
Dus gaan we Kareltje maar adopteren, hij is van 2018 dus nog lekker jong. En ja hij heeft dus al een naam.
Nu nog op zoek naar goede kofferbak bescherming, rubber automatten en nieuwe sportieve wieldoppen.
Dus gaan we Kareltje maar adopteren, hij is van 2018 dus nog lekker jong. En ja hij heeft dus al een naam.

Nu nog op zoek naar goede kofferbak bescherming, rubber automatten en nieuwe sportieve wieldoppen.
- Gittje
- Zeer actief
Wij rijden al 20 jaren tot grote tevreden met een Honda Jazz. Dit model werd gekocht voor z'n moduleerbaarheid, wat met grote honden ideaal is. Nooit problemen mee gehad, met uitzondering van roestpuntjes die na een 7 à 8 jaar toch in gaten moeten worden gehouden.
Wij verkiezen de 'oudere' generaties Jazz modellen, niet die van 4 of 5 jaar geleden omdat de nieuwere te veel technologische snufjes heeft die ons niet aanspreekt. Dus sowieso als we ooit zouden moeten veranderen, gaan we voor een tweedehands wagen.
Wij verkiezen de 'oudere' generaties Jazz modellen, niet die van 4 of 5 jaar geleden omdat de nieuwere te veel technologische snufjes heeft die ons niet aanspreekt. Dus sowieso als we ooit zouden moeten veranderen, gaan we voor een tweedehands wagen.
-
- Zeer actief
Nadeel van de yaris is het vermogen, damn op de snel weg moet je hem bijna duwen, reden om de mijne over een paar jaar toch echt in te ruilen voor een model met iets meer vermogen.. je moet af en toe wel zelf de slingers ophangen als je een beetje lol wilt in het levenFotogravinnetje schreef: ↑29 mei 2021 14:56 Toyota Yaris is inderdaad heel fijn autootje. Garages verdienen er erg weinig aan. Belasting en verzekering zijn niet duur. Rijdt zuinig. En inderdaad is de achterbank te verschuiven, waardoor je kunt kiezen tussen fijne beenruimte voor passagiers of wat extra ruimte in de kofferbak. Achterbank kan uiteraard ook plat. En er past verrassend veel in voor zo'n kleine auto

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik rij ondertussen alweer ruim 3 maanden met veel plezier in Kareltje. Nog geen moment spijt van gehad! Heerlijke auto, komt lekker mee in het verkeer, ligt heel fijn op de weg voor zo'n klein ding(super handig want ik heb een zware rechter voet).
De bank is standaard plat, ik ben niet zo heel groot en als er al iemand mee rijd zijn dat of honden of een persoon voor kortere afstanden. Hoes er in, daarover weer een vetbed en gaan met die banaan. Enige kleine nadeel zijn de raamslingers achterin. De honden weten zo de ramen toch net open te krijgen. Doen ze niet bewust uiteraard maar toen ik laatst in de wasstraat stond en er ineens water naar binnen kwam moest ik bijna huilen. Gelukkig bleek de hoes achterin echt waterdicht te zijn en ben ik snel naar achteren gekropen om het raam weer dicht te doen
Dus ik moet even kijken of ik die er niet gewoon vanaf kan halen, die ramen heb ik toch nooit open tenslotte.
Overigens was ik binnen no time gewend aan het lichte schakelen, sturen en behoorlijk directe gedrag. Ik stapte na 2 weken in mijn oude auto en wat een horror! Ik moest echt sturen en schakelen, dat ging zo zwaar voor mijn gevoel. Dat is gewoon het verschil van een ouderwetse auto en een nieuwe auto die grotendeels computer aangestuurd is.
De eerste deuk zat er helaas wel al na 3 weken in. Met dank aan de buren die uiteraard ontkennen. Heel minimaal, als je het niet weet zie je het ook niet maar ik heb echt wel flink staan schelden.
De bank is standaard plat, ik ben niet zo heel groot en als er al iemand mee rijd zijn dat of honden of een persoon voor kortere afstanden. Hoes er in, daarover weer een vetbed en gaan met die banaan. Enige kleine nadeel zijn de raamslingers achterin. De honden weten zo de ramen toch net open te krijgen. Doen ze niet bewust uiteraard maar toen ik laatst in de wasstraat stond en er ineens water naar binnen kwam moest ik bijna huilen. Gelukkig bleek de hoes achterin echt waterdicht te zijn en ben ik snel naar achteren gekropen om het raam weer dicht te doen

Overigens was ik binnen no time gewend aan het lichte schakelen, sturen en behoorlijk directe gedrag. Ik stapte na 2 weken in mijn oude auto en wat een horror! Ik moest echt sturen en schakelen, dat ging zo zwaar voor mijn gevoel. Dat is gewoon het verschil van een ouderwetse auto en een nieuwe auto die grotendeels computer aangestuurd is.
De eerste deuk zat er helaas wel al na 3 weken in. Met dank aan de buren die uiteraard ontkennen. Heel minimaal, als je het niet weet zie je het ook niet maar ik heb echt wel flink staan schelden.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Die staat uit, die gebruik ik ook niet. Dat vond ik iets te veel van het goede.Catho schreef: ↑11 sep 2021 18:15 Ik had tot dit jaar een Opel Karl tot volle tevredenheid. Heb er heel veel in rondgereden en heerlijk bakkie. Ali heeft wel matten er voor. Ik kon zelf de bank niet volledig plat doen omdat ik dan niet meer achter het stuur paste maar had er zo'n hoes in voor Saba.
Check trouwens even of de city drive niet gewoon aan staat, knopje links naast het stuur. Met die uit stuurt ie een stuk rustiger.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Daar had ik in onze 2005-Yaris geen last van, hoor. Voldoende vermogen om gewoon vlot mee te komen. De Suzuki Ignis waar ik nu in rijd doet ook gewoon vlot mee, maar je merkt wel goed dat er geen turbo in zit. Wel is de 4-cilinder-motor aan de krachtige kant voor zo'n licht autootje waardoor het ontbreken van een turbo niet echt een probleem is. Denk dat het ook wel is wat je gewend bent. Als je turbo gewend bent en dan niet meer hebt, kun je inderdaad het gevoel hebben dat de auto niet vooruit te branden isS@ndr@ schreef:Nadeel van de yaris is het vermogen, damn op de snel weg moet je hem bijna duwen, reden om de mijne over een paar jaar toch echt in te ruilen voor een model met iets meer vermogen.. je moet af en toe wel zelf de slingers ophangen als je een beetje lol wilt in het levenFotogravinnetje schreef: ↑29 mei 2021 14:56 Toyota Yaris is inderdaad heel fijn autootje. Garages verdienen er erg weinig aan. Belasting en verzekering zijn niet duur. Rijdt zuinig. En inderdaad is de achterbank te verschuiven, waardoor je kunt kiezen tussen fijne beenruimte voor passagiers of wat extra ruimte in de kofferbak. Achterbank kan uiteraard ook plat. En er past verrassend veel in voor zo'n kleine autoverder zijn het ideale karretjes hoor, zillion pas ook wel lekker op de achterbank en als het moet kan het ook met zijn 3 en.. zo`n honden deken er op en gaan met het trio ..