Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sint Bernard x Berner
Moderator: moderatorteam
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Re: Sint Bernard x Berner
Mooi is hij wel!
-
Dennenappel
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ken ook iemand die er een heeft, mooie hond en zijn er helemaal gelukkig mee. Zij hebben een oudere hond erbij en een groot gezin, grote tuin.
Zelfde leeftijd, misschien wel familie! Is wel een meisje, trouwens.
Zelfde leeftijd, misschien wel familie! Is wel een meisje, trouwens.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Toevallig. Ik kwam hier in het dorp een 14 weken oude pup van dezelfde kruising tegen, ook een reutje. Lief ding maar ik ben benieuwd hoe die uitgroeit
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind het al bijzonder om een kruising St. Bernard in het echt te zien. Ik snap de agressie in het ras niet vanuit mijn refentiekader van lawinehelphonden en Beethoven. Dat zijn moedige driekleuren met een vaatje sterke drank om hun nek.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
S@ndr@
- Zeer actief
hmm, die onderkaak lijkt nogal kort en dat kan natuurlijk ook de hoek zijn en hopelijk houdt ze het losloop gebeuren veilig..als hij nu al zo reactief is..
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat het niet helpt dat ze twee jonge honden hebben. Beetje begrenzing van dit type is wel op zijn plaats en als hij de Berner er al onder heeft op jonge leeftijd loopt zijn ego vast een beetje uit de hand. Zulke honden hebben een oudere roedelgenoot nodig die ze onder de duim kan houden.
Zelfs mijn honden zijn samen soms wat branie achtig. Als ik Bas dan optil is Guus veel vriendelijker en gezelliger.
Zelfs mijn honden zijn samen soms wat branie achtig. Als ik Bas dan optil is Guus veel vriendelijker en gezelliger.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Cujo herleeft.
Ik vind hem niet mooi, te weinig berner erin.
Ik vind hem niet mooi, te weinig berner erin.
-
laeken
- Zeer actief
Ik vind St Bernhards sowieso een recept voor ongelukken. Weet niet waarom maar zoals hierboven al stond een deel is domweg agressief en dan is hun formaat verre van een plus. Ik heb laatst een schrikdraad apparaat gehaald bij mensen die dat gekocht hadden omdat hun pup achter mensen aan ging en fietsen achterna zat en daarbij over de heg sprong. Was dus nog maar een pup maar toch al erg waaks. Dat vind ik tricky. Pups horen hun terrein nog niet fel te bewaken. Dat doen zijn baasjes wel en later als hij echt zelfvertrouwen heeft en volwassen is mag hij het doen. Als je dat al wil. Ik moet er niet aan denken. Hier lopen mensen achterom en Guus krijst non stop terwijl hij rondjes om bezoek rent en springt om geaaid te worden. Prima waken. Niks meer aan doen.
-
laeken
- Zeer actief
Ik vind St Bernhards sowieso een recept voor ongelukken. Weet niet waarom maar zoals hierboven al stond een deel is domweg agressief en dan is hun formaat verre van een plus. Ik heb laatst een schrikdraad apparaat gehaald bij mensen die dat gekocht hadden omdat hun pup achter mensen aan ging en fietsen achterna zat en daarbij over de heg sprong. Was dus nog maar een pup maar toch al erg waaks. Dat vind ik tricky. Pups horen hun terrein nog niet fel te bewaken. Dat doen zijn baasjes wel en later als hij echt zelfvertrouwen heeft en volwassen is mag hij het doen. Als je dat al wil. Ik moet er niet aan denken. Hier lopen mensen achterom en Guus krijst non stop terwijl hij rondjes om bezoek rent en springt om geaaid te worden. Prima waken. Niks meer aan doen.
-
laeken
- Zeer actief
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Mijn zus heeft vroeger in een heel ver verleden sint bernhards gefokt, liep daar succesvol shows mee, die had o.a. ook kortharen, en ik kan me nog goed herinneren dat we op de Winner stonden, en ze zelf niet meer naar huis kon rijden omdat ze dusdanig in haar hand gebeten was net buiten de ring (niet door haar eigen hond, maar stond net ongelukkig op de verkeerde plek nadat een hond naar die van haar uitviel) en ik had nog geen rijbewijs, zal 40 jaar geleden zijn, was voor "de leuk" een dagje mee. Gehannes om te zien hoe we nog thuis kwamen
Duidelijk dat ik geen fan ben van dit ras.
Zeker de kortharen daar zei ze zelf van dat er bepaalde lijnen waren met niet de beste karakters, wie zegt me dat dit bij de langharen niet ook zo is.
Mooi vind ik ze ook niet, en ik gruwel nu nog van alle honden die kwijlen, die antipathie is bij mij nooit meer over gegaan
Daar was in huis niet tegen op te poetsen...bleghhh....
Laten we het maar helemaal niet over gezondheid hebben.
Duidelijk dat ik geen fan ben van dit ras.
Zeker de kortharen daar zei ze zelf van dat er bepaalde lijnen waren met niet de beste karakters, wie zegt me dat dit bij de langharen niet ook zo is.
Mooi vind ik ze ook niet, en ik gruwel nu nog van alle honden die kwijlen, die antipathie is bij mij nooit meer over gegaan
Daar was in huis niet tegen op te poetsen...bleghhh....
Laten we het maar helemaal niet over gezondheid hebben.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Tis in elk geval niet om mee te lachen als iets van dat kaliber besluit dat ie even tegen de draad in gaat zijn.
Hijs met een koekepan is nu niet wat ik me voorstel onder een gezellige hond hebben
Hijs met een koekepan is nu niet wat ik me voorstel onder een gezellige hond hebben
- dagmar88
- Zeer actief
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Vroegah had je een non, met 1 arm volgens mij, die fokte en showde er mee,. Mooie honden en zij had ze prima onder controle. Ik vond ze prachtig.
Later ben ik, vooral in mijn werk, niet veel leuke meer tegen gekomen. Levensgevaarlijk de gemiddelde St Bernhard op het boerenerf.
Later ben ik, vooral in mijn werk, niet veel leuke meer tegen gekomen. Levensgevaarlijk de gemiddelde St Bernhard op het boerenerf.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Gr. Aniek