Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Medicatie dierenarts veel duurder, ervaringen met recept vra
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Medicatie dierenarts veel duurder, ervaringen met recept vra
Gisteren heb ik 14 tabletten onsior opgehaald bij da en moest daar 43.15 voor betalen. Nu zie ik dat je met een recept online kunt bestellen en dan heb je 70 tabletten voor 103.35 euro. Bij da zou ik voor 70 stuks dus 226.10 kwijt zijn. Dat vind ik nogal een groot verschil. Over 2 weken laat ik bloedonderzoek doen en als dat in orde is wil ik doorgaan met de onsior. Ik wil dan eigenlijk een recept vragrn zodat ik ze online kan bestellen voor ruim 100 euro goedkoper. Doen dierenartsen dat? Iemand ervaring daarmee? En is het normaal dat dat verschil in prijs zo hoog is?

-
- Zeer actief
Re: Medicatie dierenarts veel duurder, ervaringen met recept
Ik weet, uit verhalen, dat er DA's zijn die dat echt helemaal niet doen. Want ja, een deel van hun inkomsten komt eruit. Er zijn anderen die je daarbij wel willen helpen / matsen. Overleg dus gewoon even.
Suzanne
Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Voor Kiara had ik een humaan medicijn nodig, mijn dierenarts schrijft dan een recept voor mijn humane apotheek. Ze rekent daar 10€ voor
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Voor zover ik weet mag een dierenarts geen humaan middel voorschrijven als er ook een alternatief is dat goedgekeurd is voor dieren.
Voorbeeld:
Mijn pony heeft ppid. Daarvoor moet ze prascend hebben. Kost bijna 2 euro de pil. Komt door het patent.
Nou is het werkzame bestanddeel van prascend pergolide, een humaan medicijn tegen Parkinson. Vele malen goedkoper, want, geen patenten meer.
Maar dat mag de dierenarts dus niet voorschrijven.
Voorbeeld:
Mijn pony heeft ppid. Daarvoor moet ze prascend hebben. Kost bijna 2 euro de pil. Komt door het patent.
Nou is het werkzame bestanddeel van prascend pergolide, een humaan medicijn tegen Parkinson. Vele malen goedkoper, want, geen patenten meer.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, maar hier was geen veterinair alternatiefKayltje schreef:Voor zover ik weet mag een dierenarts geen humaan middel voorschrijven als er ook een alternatief is dat goedgekeurd is voor dieren.
Voorbeeld:

En TS vraagt het voor een online dieren apotheek. Ik geef alleen aan dat mijn dierenarts daar 10€ voor rekent.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Heb je gecheckt of het dezelfde dosering is?
Daar heb ik wel eens verschillen gezien.
Als dat zo is zou ik het echt even overleggen met de dierenarts en dat recept vragen.
Doet hij dat niet vel je de volgende.
Want er zijn natuurlijk wel grenzen aan de diefstal van eigen portemonnee bereidheid...
Daar heb ik wel eens verschillen gezien.
Als dat zo is zou ik het echt even overleggen met de dierenarts en dat recept vragen.
Doet hij dat niet vel je de volgende.
Want er zijn natuurlijk wel grenzen aan de diefstal van eigen portemonnee bereidheid...

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Ik weet niet of het in Nederland kan maar ik heb mijn huisarts wel om een recept gevraagd. Na uitleg kreeg ik het zonder probleem.
Groetjes, Terry
- Caro
- Zeer actief
Ik heb gemaild en kreeg als antwoord dat omdat ik 14 tabletten had er receptuur kosten aan vast zitten en het daardoor duurder is. Als ik er 70 zou afnemen (is volle doos), dan zitten er geen receptuur kosten aan en zou ik op € 115,75 voor een volle doos komen. Dat is dus niet veel duurder dan online. Recept uitschrijven doen ze wel maar dan zijn de receptkosten € 23,50. Maar dat is bij een volle doos dus niet nodig want dan is het niet duurder. Ik blijf het wel vreemd vinden dat ze voor 14 stuks zoveel receptkosten erbij rekenen en bij een volle doos niets.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dit wilde ik dus net schrijven, toen ik las dat je er zelf al achtergekomen was waarom het zo duur was. Dit is overigens ook bij humane medicijnen vaak zo, dat als je minder neemt, het in verhouding veel en veel duurder is.Caro schreef:Ik heb gemaild en kreeg als antwoord dat omdat ik 14 tabletten had er receptuur kosten aan vast zitten en het daardoor duurder is. Als ik er 70 zou afnemen (is volle doos), dan zitten er geen receptuur kosten aan en zou ik op € 115,75 voor een volle doos komen. Dat is dus niet veel duurder dan online. Recept uitschrijven doen ze wel maar dan zijn de receptkosten € 23,50. Maar dat is bij een volle doos dus niet nodig want dan is het niet duurder. Ik blijf het wel vreemd vinden dat ze voor 14 stuks zoveel receptkosten erbij rekenen en bij een volle doos niets.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat laatste klopt.Caro. schreef:Dit wilde ik dus net schrijven, toen ik las dat je er zelf al achtergekomen was waarom het zo duur was. Dit is overigens ook bij humane medicijnen vaak zo, dat als je minder neemt, het in verhouding veel en veel duurder is.Caro schreef:Ik heb gemaild en kreeg als antwoord dat omdat ik 14 tabletten had er receptuur kosten aan vast zitten en het daardoor duurder is. Als ik er 70 zou afnemen (is volle doos), dan zitten er geen receptuur kosten aan en zou ik op € 115,75 voor een volle doos komen. Dat is dus niet veel duurder dan online. Recept uitschrijven doen ze wel maar dan zijn de receptkosten € 23,50. Maar dat is bij een volle doos dus niet nodig want dan is het niet duurder. Ik blijf het wel vreemd vinden dat ze voor 14 stuks zoveel receptkosten erbij rekenen en bij een volle doos niets.
Voor Kiara haar humane medicijnen betaalde ik 13 euro voor 30 stuks en 17 euro voor 60 stuks
- Caro
- Zeer actief
Toch blijft het vreemd he. Kan je dus eigenlijk altijd beter een grote hoeveelheid kopen. Maar ja, als haar bloedonderzoek aangeeft dat ik de pijnstillers kan blijven geven, koop ik sowieso een grote doos. Wil eerst weten hoe het met haar nieren en lever staat. Assistente wilde overleggen om metacam te geven want zou veel goedkoper zijn. Maar die is schadelijker voor organen dan onsior. Dus dat wil ik niet. Dan betaal ik liever wat meer.crutz schreef:Dat laatste klopt.Caro. schreef:Dit wilde ik dus net schrijven, toen ik las dat je er zelf al achtergekomen was waarom het zo duur was. Dit is overigens ook bij humane medicijnen vaak zo, dat als je minder neemt, het in verhouding veel en veel duurder is.Caro schreef:Ik heb gemaild en kreeg als antwoord dat omdat ik 14 tabletten had er receptuur kosten aan vast zitten en het daardoor duurder is. Als ik er 70 zou afnemen (is volle doos), dan zitten er geen receptuur kosten aan en zou ik op € 115,75 voor een volle doos komen. Dat is dus niet veel duurder dan online. Recept uitschrijven doen ze wel maar dan zijn de receptkosten € 23,50. Maar dat is bij een volle doos dus niet nodig want dan is het niet duurder. Ik blijf het wel vreemd vinden dat ze voor 14 stuks zoveel receptkosten erbij rekenen en bij een volle doos niets.
Voor Kiara haar humane medicijnen betaalde ik 13 euro voor 30 stuks en 17 euro voor 60 stuks