Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweemaal daags

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Tweemaal daags

Ongelezen bericht door annnie »

https://www.destentor.nl/buitenland/dui ... ~a9316a60/

Ik ben benieuwd wat mijn buren van deze regeling zouden vinden. Hun Keesje heb ik nog nooit buiten gezien. Toch maakt dat hondje vanaf zijn waaktroon voor het raam op mij geen ongelukkige indruk
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Tweemaal daags

Ongelezen bericht door -Saskia- »

De honden die amper hun tuin uit komen hier zijn daarbuiten meteen ook niet te genieten dus laat maar zo :schrik:
Maar even serieus, ik ken honden die niet vaak gaan wandelen maar waar wel andere activiteiten mee worden ondernomen en die honden zijn daar prima gelukkig mee.
Uit dit artikel haal ik dat toegang tot een tuin ook prima is?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Regels maken die je niet kunt controleren is pure tijdsverlies.

Ik ga maar zelden meer wandelen met de honden, de ontspanning van een wandeling is er vandaag gewoon niet meer. Ik geef ze hun beweging wel op een andere manier.
LuNiko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XHH en HH KH

Ongelezen bericht door LuNiko »

Mijn vorige buurvrouw liet haar 2 honden ook maar af en toe uit. Toch toonden die honden heel tevreden. Waren ook niet meer gewend. Kregen thuis veel aandacht.

De mijne zouden daar strontchagrijnig van worden. Maar goed heel andere honden. Zolang je de honden kiest die bij je passen en in hun behoeften voorziet is het prima lijkt mij.

Maar goed, te controleren is het niet. Dus eigenlijk onzinnig om zoiets in te stellen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Als ik het goed begrijp kan je dan ook niet meer in een stuk door rijden naar Oostenrijk, als je maar 4,5 uur mag rijden met een hond (dier).
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gonnie schreef:Als ik het goed begrijp kan je dan ook niet meer in een stuk door rijden naar Oostenrijk, als je maar 4,5 uur mag rijden met een hond (dier).
met airco hou je het vast wel beneden de 30° :lol1:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

De regel is bedoeld om hondenbezitters onder meer te verplichten hun dier toegang te geven tot de buitenlucht buiten een kennel: minimaal twee keer per dag, minimaal een uur.

Dan laat ik ze wel even op het balkon 'luchten' :mrgreen:

Ik zie hier zat honden die alleen een rondje om het grasveldje mogen en niet eens een paar honderd meter verder in het park komen. 3 keer 10 minuutjes per dag.
Nu zijn dat wel kleine gezelschapshondjes die verder op schoot op of de bank hangen en dat vinden ze prima.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gonnie schreef:Als ik het goed begrijp kan je dan ook niet meer in een stuk door rijden naar Oostenrijk, als je maar 4,5 uur mag rijden met een hond (dier).
'S nachts rijden ;)
Daarnaast hebben personenauto's geen tacho dus niet te checken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Geldt voor diertransporten, denk niet voor particulier met hond in de auto.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

En daarnaast zie je toch helemaal niet wat de buren met hun honden doen? Misschien pakken ze wel 4x per dag de auto om met de honden lekker naar de hei te gaan ofzo :19:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Als ik het zo lees zijn deze regels vooral bedoeld om enorme fokschuren en kennels mee om de oren te kunnen slaan. Het gaat niet om Jan met de pet en zijn Fikkie, het gaat om lui die systematisch honden in hokkies gooien. Op zich niks mis mee denk ik...

Ik zou met Rhodi ook in ''overtreding'' geweest zijn, als de tuin niet geld als ''wandeling''. We gingen normaal gesproken 1x per dag lekker lopen op een hele rustige plek, want meer konden zijn zenuwen niet hebben. Je moet wat als je hond bang is voor de hele wereld. Maar de tuin was zijn lust en zijn leven en hij was bijzonder gespierd en gezond.
Afbeelding
Raspberry
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Raspberry »

Totaal niet handhaafbaar, maar zoals eerder gezegd is deze regel waarschijnlijk niet voor Jan met de pet. An sich een goed idee, maar wanneer men wetten maakt die zo trutting in elkaar zitten, dan kan ik begrijpen dat de meeste denken: 'Laat ze maar kletsen'.

Aika gaat met haar korte pootjes en jonge lichaam maximaal een kwartiertje per keer. Wel 3x per dag, en als ze er echt zin in heeft, wel eens 4x. Zalig thuiswerken!
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nakisha schreef:Als ik het zo lees zijn deze regels vooral bedoeld om enorme fokschuren en kennels mee om de oren te kunnen slaan.
Denk ik ook. In België zijn in 2019 de erkenningsvoorwaarden gewijzigd. Daarin staat dat vanaf 1 januari 2024 onder andere dit van toepassing is:
"Honden moeten minstens 2u per dag, 5 dagen per week, toegang hebben tot een buitenbeloop.
Tenzij de honden niet gespeende jongen hebben, ziek zijn of in quarantaine of afzondering verblijven.
Wanneer de honden geen permanente toegang hebben tot het buitenbeloop, moet de verantwoordelijke kunnen aantonen dat de honden minstens 2u per dag, 5 dagen per week naar buiten gaan bijvoorbeeld aan de hand van camerabeelden of chipregistratie."

Komt vast helemaal goed :mann:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

geloof ook niet dat Zuurtje er blij van zou worden, die heeft best de mogelijkheid om veel in de tuin te zijn maar 2 maal daags een uur lopen :scratch: , de jongetjes gaan wel akkoord . Maar inderdaad ik loop ook vaak om 4 uur en dat zien mensen dan weer niet, of gaan we dat ook controleren met een app :Q:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Inderdaad, totaal niet te handhaven en puur een stok om mee te slaan. Ik vind het niet echt handig dat zoiets dan zo algemeen in de wet komt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”