Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ineens veel blaffen
Moderator: moderatorteam
- Linda3
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ineens veel blaffen
Ik snap het niet meer.
Onze Puck is 2.5 jaar oud en heeft eigenlijk nooit veel geblaft.
Ze blaft alleen naar andere honden, ik denk omdat ze daar bang voor is.
Maar de afgelopen 2 weken is het nu 3 keer voorgekomen dat de 's nachts gaat blaffen, en pas ophoud als 1 van ons beneden is.
Zo heb ik dus al 2 keer op de bank geslapen om haar stil te houden.
Afgelopen nacht was ze weer aan het blaffen, m'n man denkt dat ze ergens bang voor was (lag ook een mini plasje bij de deur). Ze kwispeld dan heel hard, maar haar oren liggen plat in haar nek
Maar ik zou niet weten voor was, er is niks veranderd, niks gebeurt.
Nu waren vannacht de buren niet thuis dus hebben we haar laten blaffen, om 4 uur was ze stil, maar om 7 uur begon ze weer.
Dus ik naar beneden, heb haar uitgelaten, maar haar gespeeld, en ben toen even om boodschappen gegaan. De rest van het gezin sliep nog.
Toen ik terug kwam, zat mijn man beneden omdat ze weer aan het blaffen was.
Ik weet niet meer wat ik moet doen met haar, help.
Onze Puck is 2.5 jaar oud en heeft eigenlijk nooit veel geblaft.
Ze blaft alleen naar andere honden, ik denk omdat ze daar bang voor is.
Maar de afgelopen 2 weken is het nu 3 keer voorgekomen dat de 's nachts gaat blaffen, en pas ophoud als 1 van ons beneden is.
Zo heb ik dus al 2 keer op de bank geslapen om haar stil te houden.
Afgelopen nacht was ze weer aan het blaffen, m'n man denkt dat ze ergens bang voor was (lag ook een mini plasje bij de deur). Ze kwispeld dan heel hard, maar haar oren liggen plat in haar nek
Maar ik zou niet weten voor was, er is niks veranderd, niks gebeurt.
Nu waren vannacht de buren niet thuis dus hebben we haar laten blaffen, om 4 uur was ze stil, maar om 7 uur begon ze weer.
Dus ik naar beneden, heb haar uitgelaten, maar haar gespeeld, en ben toen even om boodschappen gegaan. De rest van het gezin sliep nog.
Toen ik terug kwam, zat mijn man beneden omdat ze weer aan het blaffen was.
Ik weet niet meer wat ik moet doen met haar, help.
Groetjes Linda en Puck
-
- Zeer actief
Re: Ineens veel blaffen
Misschien door onweer/harde regen?
Dat ze daar van schrok?
Dat ze daar van schrok?
- Hammetime
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
O wat vervelend zeg! Heb je een bench waar ze in kan? Wellicht dat ze dan stil is.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Kan het zijn dat er dieren in de nacht langskomen , een vos ofzo en dat ze daar op reageert?
Ik zou er zelf niet te moeilijk over doen en haar mee naar boven nemen en een plekje naast het bed geven.
Ik zou er zelf niet te moeilijk over doen en haar mee naar boven nemen en een plekje naast het bed geven.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Rebble
- Zeer actief
Wij hebben dat met onze vorige hond gehad en hebben toen vrij snel gekozen om haar mee naar boven te nemen. Plekje naast het bed en verder geen gedonder en iedereen kon weer doorslapen en geen frustratie meer. Bench hielp bij haar niet.

- Linda3
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
Nog geen onweer gehad hier (zeeland) maar daar is ze ook niet bang voor.
Dieren zoals vossen komen hier ook niet, lopen alleen wat wilde konijnen en katten, misschien een egel, maar dat is ze gewend.
Misschien een vlieg, die haar pest?
Heb wel een bench en daar gaat ze ook vrijwillig in, maar doe de deur nooit meer dicht eigenlijk, denk ook niet dat dat helpt.
Mee naar boven wil ik niet, we hebben haar juist geleerd dat ze niet naar boven mag.
Naar boven betekend in bad, dat weet ze, en daar heeft ze een hekel aan haha.
Dieren zoals vossen komen hier ook niet, lopen alleen wat wilde konijnen en katten, misschien een egel, maar dat is ze gewend.
Misschien een vlieg, die haar pest?
Heb wel een bench en daar gaat ze ook vrijwillig in, maar doe de deur nooit meer dicht eigenlijk, denk ook niet dat dat helpt.
Mee naar boven wil ik niet, we hebben haar juist geleerd dat ze niet naar boven mag.
Naar boven betekend in bad, dat weet ze, en daar heeft ze een hekel aan haha.
Groetjes Linda en Puck
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als zij niet naar boven mag, kun je beter voorlopig zelf beneden gaan slapen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hat kan misschien komen omdat ze opeens veel meer en veel harder geluid hoort omdat je de ramen tegen elkaar open hebt staan, vanwege het warme weer. Hier is dat namelijk ook zo. Yuna is opeens veel meer aan het blaffen. En sinds ik 's nachts een ventilator naast mijn bed heb staan, wil ze niet meer bij me op de kamer slapen. Gaat ze voor de deur zitten piepen.
En eenmaal beneden blaft ze dus veel, omdat de geluiden veel harder binnen dringen.
En eenmaal beneden blaft ze dus veel, omdat de geluiden veel harder binnen dringen.
-
- Zeer actief
Is het niet uit waaksheid, omdat ze vreemde geluiden of mensen hoorde?
Wat kooi zegt, met de warmte ramen open en meer geluid. Daarom heb ik dus met de ramen dicht geslapen want werd gek van dat aanslaan omdat er tot laat mensen op straat liepen.
Wat kooi zegt, met de warmte ramen open en meer geluid. Daarom heb ik dus met de ramen dicht geslapen want werd gek van dat aanslaan omdat er tot laat mensen op straat liepen.