Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Layla en dr pootjes, nu met uitslag biopt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Layla en dr pootjes, nu met uitslag biopt

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ondertussen heeft Layla zo zachtjes aan last van 3 van dr 4 pootjes :(
Achter vanwege haar wratten aan beide poten, het is daar ondertussen meer wrat dan poot, waar een nagel uitsteekt. Ze likt er veel aan, dus heeft ze er duidelijk last van, maar weghalen kan niet, dan moet je amputeren. Daarnaast heeft ze linksvoor duidelijk artrose waar ze pijn van heeft. Ze krijgt rymadyl als ze mank loopt. Ik wil van de week bij de da toch een foto laten maken, hoe erg de artrose is. Ik denk dat ze daar altijd pijn moet hebben, ook als ze niet mank loopt, ze is best een taaie zeg maar.
Al met al toch wat zorgen om mijn meisje en ik weet niet zo goed hoe verder, zeker met haar achterpoten. Ik zal zo wat fotos plaatsen
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Re: Layla en dr pootjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Och arme. Dat ziet er inderdaad niet uit of het heel prettig loopt. Hopelijk is er nog een miraculeuze oplossing die verlichting biedt.

Sterkte voor beide!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als het echt wratjes zijn? dan zou thuja ( ja homeopathisch ) uitwendig nog kunnen helpen om het te verminderen. het ziet er inderdaad best naar en pijnlijk uit :ugh:
en die artrose, sommige honden reageren best goed op CBD olie of pasta.
staat ze op vers?
Jeannettebo
Zeer actief

Zijn helaas geen echte wratten van zo'n wrattenvirus. Het zijn meer huidwoekeringen. Ik heb al heel wat medicinale en homeopathische middelen ingezet. En uiteindelijk de conclusie dat er weinig tegen te doen valt
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

verschrikkelijk balen :ugh: ik hoop dat er nog ergens iemand iets weet wat verlichting kan geven
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ooh ook echt de kussentjeskant van haar voetjes. Ik dacht alleen bovenop de pootjes. Wat zielig en moeilijk dat er niks aan te doen is. Echt waardeloos.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Misschien al geprobeerd maar een dermatoloog? Dat is toch waar ik aan denk bij een huid-aandoening.

Beetje "niet geschoten is altijd mis"?

Suzanne
Jeannettebo
Zeer actief

Het zit inderdaad om tussen haar kussentjes, wat haar nog Gerry meest stoort.
Een professor in de dermatologie bij honden is er bin betrokken geweest en juist die heeft aangegeven dat het huidweefsel is en er niks tegen te doen is, haar huid maakt het aan
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat naar zeg, dat ziet er pijnlijk uit. Zouden op maat gemaakte schoentjes misschien wat verlichting kunnen geven? Zoiets bijvoorbeeld: https://orthopedieren.wixsite.com/ortho ... m-k7ub7ecl
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat rot zeg... Ik voel met je mee, hopelijk kom je toch iets verder nog met het voor haar prettiger maken.
Jeannettebo
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:Wat naar zeg, dat ziet er pijnlijk uit. Zouden op maat gemaakte schoentjes misschien wat verlichting kunnen geven? Zoiets bijvoorbeeld: https://orthopedieren.wixsite.com/ortho ... m-k7ub7ecl
Ik neem het mee voor de da, maar ik denk dat de wratten tussen de tenen dan misschien nog meer drukken
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Balen zeg dat het nu echt een probleem gaat worden. Je hebt meer dan genoeg je best gedaan uit te zoeken of er wat aan gedaan kon worden. Echt nog steeds geen idee hoe ze er aan is gekomen. Wel een van de redenen dat geen van de nestgenoten bewust ingezet is (1 ongeplande dekking met een nestbroer in Finland. Pups waren oké)
Het is met 7-8 weken ineens op komen zetten
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Jeannettebo schreef:
Lieske_1977 schreef:Wat naar zeg, dat ziet er pijnlijk uit. Zouden op maat gemaakte schoentjes misschien wat verlichting kunnen geven? Zoiets bijvoorbeeld: https://orthopedieren.wixsite.com/ortho ... m-k7ub7ecl
Ik neem het mee voor de da, maar ik denk dat de wratten tussen de tenen dan misschien nog meer drukken
In die schoentjes zit of kan komen, een soort "padding"... dus een heel dikke sok zeg maar. Ik zou het zeker ook met hen overleggen. Soms is een DA niet van dat soort middelen maar het kan zeker wat zijn!

Suzanne
Jeannettebo
Zeer actief

Een karretje is geen optie, daarvoor wil ze zelf te graag, ondanks haar pijn en ongemak. Bovendien, ze is 35 kg, dan heb ik een motoraangedreven kar nodig
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Mijn da staat voor alles open en zoekt ook uit wat er mogelijk is
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zou haar mooi permanent op de pijnstilling zetten en kijken hoe lang het leuk blijft.
Jeannettebo
Zeer actief

Ik denk ook dat dat het wordt. Ik pas de belastingen aan, maar echt stil houden is geen optie.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

dagmar88 schreef:Ik zou haar mooi permanent op de pijnstilling zetten en kijken hoe lang het leuk blijft.
Zou ik ook doen. En wat laten afvallen, dat kan heel wat schelen bij artrose.
Zo moeilijk dit, veel sterkte :ugh:
LuNiko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XHH en HH KH

Ongelezen bericht door LuNiko »

Oh dat ziet er akelig uit. Rot dat er niets aangedaan kan worden.
Jeannettebo
Zeer actief

Morgen een second opinion bij een dermatoloog. Als die ook niks meer weet, dan is het wss einde verhaal :ugh: pijnstillers zijn prettig tegen de pijn van de artrose, maar niet tegen het ongemak van de wratten. Die zitten niet alleen op haar poten, maar ook op haar kop, op haar oogleden, in haar oren, in haar neus... en ze heeft er meer en meer last van. Als dat niet verlicht kan worden, dan trek ik de grens
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Morgen een second opinion bij een dermatoloog. Als die ook niks meer weet, dan is het wss einde verhaal :ugh: pijnstillers zijn prettig tegen de pijn van de artrose, maar niet tegen het ongemak van de wratten. Die zitten niet alleen op haar poten, maar ook op haar kop, op haar oogleden, in haar oren, in haar neus... en ze heeft er meer en meer last van. Als dat niet verlicht kan worden, dan trek ik de grens
Meer kun je niet doen. Wat naar, met zo'n fitte hond :(:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Och wat triest. Wat een waardeloze aandoening. Meer kan je inderdaad niet doen.
dagmar88
Zeer actief

Denk trouwens niet dat een dermatoloog er iets mee kan. Het lijkt me, net als bij mensen, een probleem van het immuunsysteem, niet van de huid.
Zoek je bevestiging van wat je al weet, of wil je er nog testen op loslaten in de hoop dat er iets gevonden wordt?
Jeannettebo
Zeer actief

Het is een paar jaar geleden onderzocht en toen zei een proffesor uit Zürich, dat het huidweefsel was, haar huid maakt dat aan als reactie op ????

Misschien dat er ondertussen nieuwe technieken/medicijjnen zijn, die mijn da niet kent. Het is echt de laatste strohalm en in principe enkel een consult,dat we zeker weten alles geprobeerd hebben. Al verwacht ik erg niet veel van. Tabletten, zalfjes, druppels, wegsnijden, wegbranden, heeft allemaal niks gedaan
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat heftig Jeannette, als ik er naar kijk doet het me al bij wijze van zeer.

Ik keek nog even naar de werking van koningskaars. Ik heb toevallig de bloem en het blad in olie laten trekken om lokaal te gebruiken voor irritaties huid. Het heeft een hele goede werking, maar voor dit soort aandoening weet ik het niet. Het zit teveel en overal bij Layla. Wat heftig zeg.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Geen advies maar wat een nare aandoening zeg. Ik wist wel van die wratjes maar ik dacht vooral op gezicht enzo.
Wat ontzettend naar dat er niks aan te doen lijkt. Sterkte met je beslissing. Het zou geweldig zijn als deze dermatoloog nog wat voor je kan betekenen.
Het lijkt inderdaad een auto-immuun iets (bestaat het bij mensen niet ook? Ik meen dat ik er ooit wel eens iets over heb gelezen).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Layla's poten zien er akelig vergelijkbaar uit met die van Cyntha. Hyperkeratose oftewel extreme verhoorning van de huid. Bij Cyntha begon het rond de leeftijd van twee jaar en het werd door de jaren heen steeds erger waardoor ze meer moeite kreeg met lopen. Cyntha had het aan haar voetzolen met daarbij pododermatitis. Ook op haar neus kreeg ze de laatste jaren last van hyperkeratose. Daar ondervond ze geen ongemak van en was makkelijk te verhelpen door de neusspiegel af en toe een paar dagen in te smeren met Bio Balm van Dermoscent. Na een dag of drie kon ik de ruwe stukjes er dan zo afvegen en bleef er een mooi glad neusje over. Voor de voetzolen bleek dat helaas niet echt een oplossing. Ik knipte de zolen regelmatig bij met een schaar om de scherpste stukken eraf te halen en de zolen zo rond en 'zacht' mogelijk te maken. Dan liep ze een poosje weer stukken beter tot het tijd werd voor een volgende knipronde. Binnenshuis op laminaat of andere egale ondergronden ging het altijd prima. Vooral de laatste jaren paste ik onze wandelroutes aan aan Cyntha's pootproblemen. Op gras, glad asfalt etc. kon ze tot het eind heel aardig uit de voeten. Op verse sneeuw liep ze als een kievit, dan leek er haast niets aan de hand. Kiezels, stol, gravel, rotsachtige ondergronden, opgevroren sneeuw was doffe ellende. Ik kan me zo voorstellen dat voor Layla de dagelijkse wandelingen in de Zwitserse bergen niet heel prettig zijn.

Het is een ellendige aandoening en ik snap je standpunt. Cyntha is er uiteindelijk veertien mee geworden en om een andere reden ingeslapen, maar de kwaliteit van leven moet wel op een acceptabel niveau blijven.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
dagmar88
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Layla's poten zien er akelig vergelijkbaar uit met die van Cyntha. Hyperkeratose oftewel extreme verhoorning van de huid.
Ik vind het er totaal niet op lijken? Het is geen dode hoornlaag, het is doorbloed huidweefsel.
Jeannettebo
Zeer actief

Afknippen of bijschaven is absoluut niet mogelijk, het bloed heel snel en is extreem gevoelig. Haar snoet zit vol, daar is het meermaals op eratief verwijderd, maar komt weer terug. Het is ook niet hard, maar juist meer rubberachtig
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”