Stop eens met die foto's!

Heb je me niet gehoord of zo?

Ik ga hier wel even liggen pitten.

Moderator: moderatorteam

Als dat zorgt dat Willem of Henk zijn reu bij zich houden bij het passeren, dan maar.Nanna schreef:Hannibal Lecter
Hij was net wakker. Ik heb hem wakker gemaakt toen ik klaar was om te passen en foto's te maken. Dan kijkt hij nooit blij. Muilkorf zelf leek hij weinig moeite mee te hebben. Hebben we al eerder geoefend korte momenten thuis voor het geval die HR wet er door kwam. Uiteindelijk heb ik die muilkorf weg gegeven dus nooit meer wat mee gedaan.S@ndr@ schreef:killer kom hierwerkt misschien ook wel, a gos hij vind je niet grappig

Baskerville deed het ook wel aardig. Ik had een neppe en net een maatje te klein voor het mooie maar voor korte momenten was het prima maar was wel behoorlijk zwaar. En Droef hoeft hem niet altijd om, alleen voor de wandelingen hier bij huis. Die zijn doorgaans niet zo lang. Als we de ruimte hebben of weinig andere honden tegen komen hoeft hij hem niet om. Gaat me er alleen om dat het hopelijk afschrikt en mensen hen hond wel bij zich houden, in aanlijngebied.
Ja zeker.Johnny Jones schreef:Ziet er netjes uit hoor! Blijft het wel goed zitten?

Dat neusjeDesireeB schreef: Ja zeker.
Bijna thuis zat hij nog steeds goed.![]()
![]()
Het is echt bedoeld als afschrikmiddel inderdaad. Zolang Droef aangelijnd is ben ik altijd in staat om hem onschadelijk te houden, ook zonder muilkorf.laeken schreef:Mooi gemaakt hoor. Maar werkt hij wel? Want ik zie dat hij eigenlijk zijn bek nog ver open kan maken en met die korte snoet en alle tanden voorin drukt hij die korft toch gewoon met de andere hond erbij zijn bek in en kan hij nog steeds grijpen? Of is het echt als afschrikmiddel? Wel gek dat dat nodig is gezien zijn voorkomen. Lijkt mij dat mensen standaard hun honden aanlijnen als hij aangelijnd is. Maar blijkbaar werkt dat anders bij veel mensen.
DesireeB schreef:Het is echt bedoeld als afschrikmiddel inderdaad. Zolang Droef aangelijnd is ben ik altijd in staat om hem onschadelijk te houden, ook zonder muilkorf.laeken schreef:Mooi gemaakt hoor. Maar werkt hij wel? Want ik zie dat hij eigenlijk zijn bek nog ver open kan maken en met die korte snoet en alle tanden voorin drukt hij die korft toch gewoon met de andere hond erbij zijn bek in en kan hij nog steeds grijpen? Of is het echt als afschrikmiddel? Wel gek dat dat nodig is gezien zijn voorkomen. Lijkt mij dat mensen standaard hun honden aanlijnen als hij aangelijnd is. Maar blijkbaar werkt dat anders bij veel mensen.Dan houdt ik hem kort naast me en jaag of schop de andere hond zelf wel weg. Als ik nog meer veiligheid van de muilkorf had gewild had ik hem dichter moeten maken aan de voorzijde maar ik gebruik de muilkorf dus niet daarvoor. Zijn bek moet overigens ruim genoeg open kunnen om normaal te kunnen hijgen.
![]()
Vanochtend bleek een meneer met een grote poedel reu daar overigens al geen enkele boodschap aan te hebben. Hond kwam direct op ons af. Het bleek een watje te zijn die vooral praatjes(om ons een rennen en blaffen) had en geen daden. Droef zag dat gelukkig ook in en deed eigenlijk vooral heel vriendelijk ipv terug uit te vallen terwijl dit echt wel een grote poedel was. Maar goed, dit is dus de reden waarom ik hoop dat het gaat werken, al heb ik er nu al weinig vertrouwen in.
Ik heb ook altijd mijn honden aangelijnd bij het zien van een aangelijnde hond, tenzij het een bekende hond was en het bijvoorbeeld gewoon een wegloper was maar dan ben je elkaar wel al een paar keer tegen gekomen en raak je in gesprek. Zo lopen er hier ook gemuilkorfde honden die super sociaal zijn maar van straat vreten. Ik ben ook heus niet perfect en heb ook inschattingsfouten gemaakt, maar ik leer er wel van. Blijkbaar werkt dat hier in de buurt voor andere honden eigenaren niet op die manier.
Veel mensen zien een muilkorf als vrijbrief om hun hond toch naar je toe te laten gaantobi__ schreef:DesireeB schreef:Het is echt bedoeld als afschrikmiddel inderdaad. Zolang Droef aangelijnd is ben ik altijd in staat om hem onschadelijk te houden, ook zonder muilkorf.laeken schreef:Mooi gemaakt hoor. Maar werkt hij wel? Want ik zie dat hij eigenlijk zijn bek nog ver open kan maken en met die korte snoet en alle tanden voorin drukt hij die korft toch gewoon met de andere hond erbij zijn bek in en kan hij nog steeds grijpen? Of is het echt als afschrikmiddel? Wel gek dat dat nodig is gezien zijn voorkomen. Lijkt mij dat mensen standaard hun honden aanlijnen als hij aangelijnd is. Maar blijkbaar werkt dat anders bij veel mensen.Dan houdt ik hem kort naast me en jaag of schop de andere hond zelf wel weg. Als ik nog meer veiligheid van de muilkorf had gewild had ik hem dichter moeten maken aan de voorzijde maar ik gebruik de muilkorf dus niet daarvoor. Zijn bek moet overigens ruim genoeg open kunnen om normaal te kunnen hijgen.
![]()
Vanochtend bleek een meneer met een grote poedel reu daar overigens al geen enkele boodschap aan te hebben. Hond kwam direct op ons af. Het bleek een watje te zijn die vooral praatjes(om ons een rennen en blaffen) had en geen daden. Droef zag dat gelukkig ook in en deed eigenlijk vooral heel vriendelijk ipv terug uit te vallen terwijl dit echt wel een grote poedel was. Maar goed, dit is dus de reden waarom ik hoop dat het gaat werken, al heb ik er nu al weinig vertrouwen in.
Ik heb ook altijd mijn honden aangelijnd bij het zien van een aangelijnde hond, tenzij het een bekende hond was en het bijvoorbeeld gewoon een wegloper was maar dan ben je elkaar wel al een paar keer tegen gekomen en raak je in gesprek. Zo lopen er hier ook gemuilkorfde honden die super sociaal zijn maar van straat vreten. Ik ben ook heus niet perfect en heb ook inschattingsfouten gemaakt, maar ik leer er wel van. Blijkbaar werkt dat hier in de buurt voor andere honden eigenaren niet op die manier.
Denken mensen dan niet sneller 'O hij heeft een muilkorf om, dus hij kan toch niets doen'?
Knap gemaakt!
Ik hoop het niet.** Angela ** schreef:Veel mensen zien een muilkorf als vrijbrief om hun hond toch naar je toe te laten gaantobi__ schreef:DesireeB schreef:Het is echt bedoeld als afschrikmiddel inderdaad. Zolang Droef aangelijnd is ben ik altijd in staat om hem onschadelijk te houden, ook zonder muilkorf.laeken schreef:Mooi gemaakt hoor. Maar werkt hij wel? Want ik zie dat hij eigenlijk zijn bek nog ver open kan maken en met die korte snoet en alle tanden voorin drukt hij die korft toch gewoon met de andere hond erbij zijn bek in en kan hij nog steeds grijpen? Of is het echt als afschrikmiddel? Wel gek dat dat nodig is gezien zijn voorkomen. Lijkt mij dat mensen standaard hun honden aanlijnen als hij aangelijnd is. Maar blijkbaar werkt dat anders bij veel mensen.Dan houdt ik hem kort naast me en jaag of schop de andere hond zelf wel weg. Als ik nog meer veiligheid van de muilkorf had gewild had ik hem dichter moeten maken aan de voorzijde maar ik gebruik de muilkorf dus niet daarvoor. Zijn bek moet overigens ruim genoeg open kunnen om normaal te kunnen hijgen.
![]()
Denken mensen dan niet sneller 'O hij heeft een muilkorf om, dus hij kan toch niets doen'?
Knap gemaakt!
Want hij kan toch niks doen met die korf om
Op het moment dat mijn vorige hond hem wel af kreeg kon die vent wel heel hard rennen
Niks gebeurd want ik had mijn hond al in de lucht gehesen en die andere ondertussen een schop verkocht
Uiteraard heb ik er toen eentje gekocht die niet af kon
Maar vind t knap dat je dat zo kan maken , doe t je niet na hoor
Weet je ik doe dat dus altijd... de honden bij me toepen bij welke hond dan ook. En dan krijg je zoals vorige week de eigenaars van ern Japanse Spits waarom ik altijd mijn honden aanlijn als ik een andere hond zie. Of ze soms agressief zijn? Nee maar ik denk dat mensen niet zitten te wachten op herders die 5x zo groot zijn als hun hond. Oh nee hoor dat vindt ie leuk. Oke mijn honden vonden inderdaad dat hondje leuk bleek later en vise versa maar ik moest ze echt uitleggen waarom niet iedereen daar blij van wordtlaeken schreef:Wat een gedoe zeg. Ik snap daar niks van maar lastig is het wel. Hoe hou je die beesten weg bij je hond. Ik heb er ook last van maar dat is vooral speelse grote honden die op mijn kleine keffers afdenderen. Ga maar spelen? Ja hoe? Maaiend met de poten bovenop mijn 5 kilo gevallen. Wat is daar spelen aan voor mijn honden? Die proberen vooral hun vege lijfjes te redden

Droef doet niet niks als het er op aan komt.Dennenappel schreef:Ziet er netjes uit!
Knap.
Ik zou het niet kunnen, muilkorven als ie niets doet.
Waardeloos dat andere mensen zo weinig rekening met elkaar houden dat je dit moet doen.
Nou ja die groters van mij zijn natuurlijk een kleintje gewent , maar ik doe het ook ze weghouden bij kleintjes en ze zijn echt wel voorzichtig maar ze zouden eens even niet uitkijken met dat lompe lijf.. honden bij je hond weghouden tja.. ik jaag ze maar weg.. laatst in losloop gebied 4 doesen en die waren rete vervelend, zillion stond met de staart tussen zijn benen en die 4 eromheen.. en t vrouwtje had zoiets van t is alleen maar herrie hoormalinois schreef:Weet je ik doe dat dus altijd... de honden bij me toepen bij welke hond dan ook. En dan krijg je zoals vorige week de eigenaars van ern Japanse Spits waarom ik altijd mijn honden aanlijn als ik een andere hond zie. Of ze soms agressief zijn? Nee maar ik denk dat mensen niet zitten te wachten op herders die 5x zo groot zijn als hun hond. Oh nee hoor dat vindt ie leuk. Oke mijn honden vonden inderdaad dat hondje leuk bleek later en vise versa maar ik moest ze echt uitleggen waarom niet iedereen daar blij van wordtlaeken schreef:Wat een gedoe zeg. Ik snap daar niks van maar lastig is het wel. Hoe hou je die beesten weg bij je hond. Ik heb er ook last van maar dat is vooral speelse grote honden die op mijn kleine keffers afdenderen. Ga maar spelen? Ja hoe? Maaiend met de poten bovenop mijn 5 kilo gevallen. Wat is daar spelen aan voor mijn honden? Die proberen vooral hun vege lijfjes te redden