Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje dood geslagen na plasje op de vloer

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Zyntia
Zeer actief

Hondje dood geslagen na plasje op de vloer

Ongelezen bericht door Zyntia »

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hondje dood geslagen na plasje op de vloer

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Triest verhaal :ugh:
Domme mensen :mep:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Waarom neem je dan überhaupt dieren/honden vraag ik me af. Hopelijk vindt de Chihuahua een huisje waar hij niet het risico loopt doodgeslagen te worden.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Excessief geweld is toch iets wat ik nooit zal begrijpen :/ wat is er dan toch fout gegaan in je verwekking en opvoeding en leven dat je je niet kunt beheersen tov anderen.
Cuddie_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Oke, mijn eerste reactie was echt 'WHAT THE FUCK?'.
Hoe kan je zo met je dieren omgaan? Voor een klein plasje... Dan moet er toch iets goed mis met je zijn, als dat je reactie is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Er lopen meer gekken los dan er vastzitten. Ik snap zoiets gelukkig absoluut nooit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cuddie_
Zeer actief

Cleva schreef:Wat roepen we nou elke keer allemaal bij de bezuinigingen op de psychiatrie en de zorg???

Oh.

Nou niet janken. Dit is een maatschappelijke keuze.
Het was te duur.
Helemaal mee eens... er wordt veel te veel op bezuinigd. En goed betaald worden we overigens ook niet in de psychiatrie. :pffff:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Cleva schreef:Wat roepen we nou elke keer allemaal bij de bezuinigingen op de psychiatrie en de zorg???

Oh.

Nou niet janken. Dit is een maatschappelijke keuze.
Het was te duur.
Misschien is er iemand hier op het forum die een dwangbuis voor haar kan haken. Scheelt weer.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Hoe krijg je met een natte dweil een pupje doodgemept???
Cuddie_
Zeer actief

Marion. schreef:Hoe krijg je met een natte dweil een pupje doodgemept???
Denk dat dat heel duidelijk in het bericht staat? Met de stok van de dweil een mep gekregen en tegen de muur aangevlogen. Dat heeft het hondje niet overleefd.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Cuddie_ schreef:
Denk dat dat heel duidelijk in het bericht staat? Met de stok van de dweil een mep gekregen en tegen de muur aangevlogen. Dat heeft het hondje niet overleefd.
Hockeyster in de dop dan? Al ben je gefrustreerd met je dweil aan stok bezig, dan toch niet zo hard dat je je pup tegen de muur mept?
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Cuddie_ schreef:
Het is een pom, die hoest je nog dood als je zou willen, het is weer triest allemaal :ugh:
Afbeelding
Cuddie_
Zeer actief

Marion. schreef:
Cuddie_ schreef:
Hockeyster in de dop dan? Al ben je gefrustreerd met je dweil aan stok bezig, dan toch niet zo hard dat je je pup tegen de muur mept?
Nou ja dat kleine ding weegt natuurlijk niks he. Misschien stond de hond vrij dicht in de buurt van de muur en 'vloog' hij/zij er dus makkelijk tegenaan.
Ik was er gelukkig niet bij.. arm dier.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Dat dacht ik eerst ook, maar het blijkt met een stok gedaan te zijn. Hoe kom je er ook op he. :ugh: je ben het dus aan het opruimen en toch mep je even in het rond.

Dat zal vast zijn omdat een zorgverlener 1300 ipv 1600 verdient, maar dan nog :/ ik zou totaal ongeschikt zijn als zorgverlener.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Ach.. wat zielig :cry:
Dit is nou de reden waarom ik vind dat mensen met een verstandelijke beperking ( staat er niet maar daar ga ik vanuit..) geen huisdieren moeten hebben.
Als je niet eens voor jezelf kan zorgen kan je zeker niet voor een ander levend wezen zorgen :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zo hee er had even iemand frustraties :hmmm: geen honden meer nemen graat tot je je emoties een beetje-boel onder controle hebt. Vraag me bij dit soort berichten dan alleen af van wie die melding kwam :scratch:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dat je überhaupt zo'n weerloos klein hondje meent te moeten meppen :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Frootje schreef:Een hondje van dat formaat is al stuk als je er verkeerd naar wijst. Die kleintjes vereisen toch een eigenaar met een bepaald soort gezond verstand in de omgang. Froo is iets groter en steviger dan een Pom maar daarbij zou het al niet in me opkomen om fysiek te corrigeren op welke manier dan ook. En zeker niet om zo’n achterlijke reden maar dat is weer een andere discussie.
Hier precies hetzelfde. Daar waar een grote hond van mij echt wel eens een draai om de oren kreeg bij extreem wangedrag of een rukje aan de riem doe ik bij de kleintjes helemaal niets. Nooit. En laten we duidelijk zijn, die draai om de oren kreeg dan bv Cleo als ze haar tanden liet zien aan de andere honden terwijl ze naast me op de bank lag. Dat was dan een tikje met de bovenkant van mijn hand tegen haar wang en een strenge Nee!!! Of een rukje aan de riem met attentie, ik besta ook nog.

De kleine honden raak ik met geen vinger aan als ik boos ben. Veel te kwetsbaar. Verder hebben ze in Spanje genoeg slaag gehad. Als ik alleen al vrolijk een keer met de riem zwaai krimpt Guus al ineen. Die kent echt een stok. Zodra iemand een stok pakt om voor de hond te gooien krimpt hij in elkaar. Een keer jankte hij er zelfs bij toen een vreemde man een stok voor hem wilde gooien. Hij stoof jelpend weg....dacht echt dat hij een pak slaag ging krijgen. Nu twee jaar later is dat nog steeds niet helemaal weg. Die angst voor klappen en stokken. Dus ik raak ze nooit aan corrigerend. :neenee:
Afbeelding
Cuddie_
Zeer actief

Anja schreef:Ach.. wat zielig :cry:
Dit is nou de reden waarom ik vind dat mensen met een verstandelijke beperking ( staat er niet maar daar ga ik vanuit..) geen huisdieren moeten hebben.
Als je niet eens voor jezelf kan zorgen kan je zeker niet voor een ander levend wezen zorgen :19:
Wat een aanname... :oohja:
Zat mensen met een verstandelijke beperking zijn misschien ongeschikt voor het houden van huisdieren (maar die leven over het algemeen ook in woonvormen etc. waar dat helemaal niet mag). Maar het laatste dat ik terugzie bij 'deze mensen' (sorry voor de generalisering) is agressie naar dieren over het algemeen.
Zou ik toch eerder uitkomen op een alcoholist/verslaafde of doorgedraaide borderliner...
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Arm hondje, diep triest om op deze manier aan je einde te komen. Ik hoop dat de chihuahua niet terug bij de vrouw komt en een veilig thuis krijgt.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Cuddie_ schreef:
Zat mensen met een verstandelijke beperking zijn misschien ongeschikt voor het houden van huisdieren (maar die leven over het algemeen ook in woonvormen etc. waar dat helemaal niet mag). Maar het laatste dat ik terugzie bij 'deze mensen' (sorry voor de generalisering) is agressie naar dieren over het algemeen.
Zou ik toch eerder uitkomen op een alcoholist/verslaafde of doorgedraaide borderliner...
Nou ik werk binnen zo'n woonvorm (mensen met licht verstandelijke beperking met daarbij gedragsproblematiek en soms verslaving) en die mogen gewoon een huisdier hoor. Wij hebben wel een heel protocol voor ze maar als het erop aan komt zijn zij eigen rechtspersoon en hebben wij dus geen poot om op te staan als we zo'n huisdier bij hen weg willen halen. Ja natuurlijk bij echte mishandeling zouden we de dierenbescherming in kunnen schakelen maar zover komt het dan weer niet. Maar het is gewoon triest om te zien; weinig uitlaten, niet weten hoe om te gaan met een pup en tegen hem gaan schreeuwen als hij teveel piept. Geen geduld met uitlaten van zo'n pup en meesleuren aan de riem. Dan heb ik nog niet eens alles opgenoemd. En ik heb echt wel hart voor deze mensen, anders deed ik dit werk niet maar wat zou ik graag willen dat er een verbod op huisdieren voor hen kwam. Precies wat voorheen werd geschreven; kun je niet voor jezelf zorgen, hoe dan wel voor een huisdier??? Laatst een stelletje hier ook weer een pup aangeschaft, nou dan houd ik mijn hart al vast. Probeer wel adviezen te geven maar ja deze doelgroep is vaker van het Bemoei je er niet mee, dan dat ze luisteren.
Afbeelding
Cuddie_
Zeer actief

Caro schreef:
Cuddie_ schreef:
Nou ik werk binnen zo'n woonvorm (mensen met licht verstandelijke beperking met daarbij gedragsproblematiek en soms verslaving) en die mogen gewoon een huisdier hoor. Wij hebben wel een heel protocol voor ze maar als het erop aan komt zijn zij eigen rechtspersoon en hebben wij dus geen poot om op te staan als we zo'n huisdier bij hen weg willen halen. Ja natuurlijk bij echte mishandeling zouden we de dierenbescherming in kunnen schakelen maar zover komt het dan weer niet. Maar het is gewoon triest om te zien; weinig uitlaten, niet weten hoe om te gaan met een pup en tegen hem gaan schreeuwen als hij teveel piept. Geen geduld met uitlaten van zo'n pup en meesleuren aan de riem. Dan heb ik nog niet eens alles opgenoemd. En ik heb echt wel hart voor deze mensen, anders deed ik dit werk niet maar wat zou ik graag willen dat er een verbod op huisdieren voor hen kwam. Precies wat voorheen werd geschreven; kun je niet voor jezelf zorgen, hoe dan wel voor een huisdier??? Laatst een stelletje hier ook weer een pup aangeschaft, nou dan houd ik mijn hart al vast. Probeer wel adviezen te geven maar ja deze doelgroep is vaker van het Bemoei je er niet mee, dan dat ze luisteren.
Oh echt?? Onze GGZ kliniek ligt naast zo'n woonvorm en die mogen echt geen huisdieren... Bij ons mogen ze overigens óók geen huisdieren.
Germ... dat is wel triest dan. Maar zie je ook wel eens echt agressie tegenover een huisdier? Onbenulligheid/onkunde etc. oke... dat verwacht je bij die doelgroep. Maar ik zou niet snel verwachten dat er eentje een hond kapot slaat met een dweilstok bijvoorbeeld?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het is met de verkeerde tik zo gedaan met een pomeriaan. Zo'n hondje is niks. Een rond kopje en wat flinterdunne botjes. Ze hebben het beestje vast een oplawaai verkocht hoor. Maar het kan ook wel echt per ongeluk gegaan zijn en niet met kwade bedoelingen om het beestje wat aan te doen. Beetje weinig verstand heeft domme acties tot gevolg.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit is gewoon frustratie geweest, dure grap :hmmm: nou ja t hondjes zal nooit meer neerplassen, ( sarcasme modus weer uit) dat mens trekt zich de haren uit haar hoofd waarschijnlijk
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Cuddie_ schreef:
Caro schreef:
Cuddie_ schreef:
Oh echt?? Onze GGZ kliniek ligt naast zo'n woonvorm en die mogen echt geen huisdieren... Bij ons mogen ze overigens óók geen huisdieren.
Germ... dat is wel triest dan. Maar zie je ook wel eens echt agressie tegenover een huisdier? Onbenulligheid/onkunde etc. oke... dat verwacht je bij die doelgroep. Maar ik zou niet snel verwachten dat er eentje een hond kapot slaat met een dweilstok bijvoorbeeld?
Zware agressie niet zo vaak maar een grote hond van 60 kg de hele dag opsluiten in een klein gangetje, die vervolgens vanuit frustratie aan de muren krabt en bijt en er overal bloed zit of diezelfde hond bij heet weer naast de fiets laten rennen en dan in paniek naar ons toekomen omdat al zijn voetkussentjes er half af liggen. Dat is toch net zo erg als agressie. Of toen de keer dat we een cliënt hadden met een hamster en liever een cavia wilde. We hadden gezegd dat zij maar 1 huisdier mocht. Dus spoelde ze de hamster door de toilet want dan mocht ze toch een cavia want ze had geen huisdier meer. Dus misschien niet vanuit wreedheid maar ze zijn gewoonweg niet bekwaam.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Het is met de verkeerde tik zo gedaan met een pomeriaan. Zo'n hondje is niks. Een rond kopje en wat flinterdunne botjes. Ze hebben het beestje vast een oplawaai verkocht hoor. Maar het kan ook wel echt per ongeluk gegaan zijn en niet met kwade bedoelingen om het beestje wat aan te doen. Beetje weinig verstand heeft domme acties tot gevolg.
Sjaak is het grootste formaat dwergkees, een kilo zwaarder dan gemiddeld en heeft pootjes niet dikker dan mijn wijsvingers.
Daarom zit ie ook niet meer bij Jaap en Zus samen. Hij had zich laatst al flink geblesseerd toen hij in een muizenhol was gestapt :oeps:
Als je een beetje driftig beweegt, mep je zo'n beestje met wat pech dood ja.
Daarbij is het gros broodfok en wordt er niet op fontanelletjes etc gelet, alleen op klein, kleiner, kleinst.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Afschuwelijk gewoon. Ik kan het niet helpen, bij dit soort akelige berichtjes denk ik weer terug hoe ik Kyuubi op marktplaats vond, en hoe makkelijk hij ook door zo'n type had kunnen worden opgehaald. Misselijkmakend idee.... Ik vraag me af of de fokker van dit hondje dit ook weet, en of het hem/haar wat doet....
Afbeelding
Cuddie_
Zeer actief

Dat is niet altijd waar wat je zegt.
Bij ons zijn ook genoeg mensen 'vrijwillig opgenomen' en vallen onder de WLZ. Maar zo lang ze bij ons opgenomen zijn, vrijwillig of niet, gelden de regels van de instelling. Géén huisdieren dus in ons geval.

Als je op jezelf woont en zorg inhuurt is dat een ander verhaal natuurlijk, maar als je in een instelling woont dan mag de instelling daar echt wel over bepalen.
Cuddie_
Zeer actief

Maar daar ga je al de fout in, met de cliënten zien als 'huurder'. Niemand huurt bij ons, je bent OPGENOMEN. Vrijwillig of niet. Het is een klinische setting. Daar mag je gewoon geen huisdieren.
Daarnaast werk ik niet met mensen met een beperking.
Cuddie_
Zeer actief

Cuddie_ schreef: Oh echt?? Onze GGZ kliniek ligt naast zo'n woonvorm en die mogen echt geen huisdieren...
Als je gewoon even gelezen had, had je toch echt al lang kunnen weten met wie ik wel en niet werk. Dus dat 'ineens' is niet echt aan de orde.
De negeer-modus zou ik hoe dan ook sowieso waarderen. In alle topics. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”