Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ras vraagje

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

markdekker
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ras vraagje

Ongelezen bericht door markdekker »

Hi,

In 1998 ben ik trotse eigenaar geworden van een hele mooie lieve hond, afkomstig uit Tunesië, ik heb haar helaas in 2008 moeten laten inslapen maar wat ik mij echter altijd afvroeg is, is welk ras ze was.
Ik heb in al die jaren verschillende ras verwijzingen gehoord (witter herder, kelpie, border collie, dingo, faraohond) maar geen van deze honden kwam in de buurt.
Uiterlijk was wit middel korthaar met beige vlekken, puntige oren, haar hoogte was ongeveer 70cm (vanaf grond tot bovenkant kop)

Hier een foto van een hond die op haar lijkt:
http://www.hnrworkingkelpies.com/images ... _Gibbs.jpg

En nog 1:
https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... DOzmGgSqjA

Hieronder foto's van Tara, vanaf pup:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand enig idee heeft wat voor ras ze geweest zou zijn, zou heel veel voor me betekenen.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Ras vraagje

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Er zit volgens mij sowieso witte herder in.. maar doe je zelf 1 lol.. zelfs als je eenzelfde kruising / look-a-like vindt, weet dan 1 ding.... dit zal nooit, maar dan ook nooit dezelfde hond zijn, en mogelijk niet eens met eenzelfde karakter...
Wees terughoudend om weer precies zo'n hond te zoeken...

Suzanne
markdekker
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door markdekker »

~Suzanne~ schreef:Er zit volgens mij sowieso witte herder in.. maar doe je zelf 1 lol.. zelfs als je eenzelfde kruising / look-a-like vindt, weet dan 1 ding.... dit zal nooit, maar dan ook nooit dezelfde hond zijn, en mogelijk niet eens met eenzelfde karakter...
Wees terughoudend om weer precies zo'n hond te zoeken...

Suzanne

Hi Suzanne, hoe graag ik ook een exacte kopie van haar zou willen hebben zou dat nooit hetzelfde zijn, ik vind dat een dier op je pad moet komen. Ik wil wel graag weten wat voor ras ze was en of ze een mix was. Dat geeft het een plaatsje gek genoeg.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Grote kans dat er veel 'villagedog' in zat. Gewoon het type dorpshond uit die omgeving. Geen ras. Zeg maar soort van de Tunesische variant van de Brabantse boerenfox of de Friese boerderijhondjes of de Griekse kokoni
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

markdekker schreef:
Als iemand enig idee heeft wat voor ras ze geweest zou zijn, zou heel veel voor me betekenen.
Tunesische dorpshond.

http://sloughi.tripod.com/preserving/Sl ... Pires.html
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”