Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Charlie is er!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Charlie is er!

Ongelezen bericht door Marlett »

Nou, na weet ik hoeveel tweedehondtopics en -twijfels is 'ie er: Charlie.

Charles als hij een beetje deftig doet:
Afbeelding

En hieraan kun je zien dat hij in een doos is afgeleverd bij het asiel op Lesbos, zo mooi vierkant kan hij liggen. :lol1:
Afbeelding

Charlie is nu vier maanden, is nog geen vijf kilo en 26 cm schofthoogte. Hoe groot hij uiteindelijk gaat worden, weet ik natuurlijk niet, maar boven die knie ligt niet in de lijn der verwachting want hij heeft korte pootjes. Het is een knuffelig hondje dat alles wel prima vindt, ik mag in z'n oren kijken, tussen de tenen kriebelen, tandjes voelen, etc. Dingen die we bij Tosca echt heel geleidelijk moesten opbouwen. 's Nachts ligt hij in de bench op onze kamer en die zetten we steeds verder van het bed, tot nu toe heeft hij op één plasje na alles buiten gedaan en hij lijkt bij de kleine rondjes in de wijk niet erg onder de indruk van verkeer en geluid. Hij begint al aardig naar zijn naam te luisteren en komt dan naar me toe dartelen. :I:

Tosca is er niet supergelukkig mee en de eerste dag (maandag) heeft ze dat ook flink laten merken, :ugh: ze zat een aantal keer flink bovenop hem. Charlie kan vreselijk gillen, dus de buurt was ietwat verontrust. :mrgreen:
Gelukkig werd het dag twee al een stuk rustiger omdat ik heel veel voor kon zijn. Alle andere dagen is er telkens één krijsmoment geweest en hoewel ik er niet precies de vinger op kan leggen, denk ik wel dat het redelijk gerechtvaardigd is omdat Charlie verder niet bang voor haar is en haar niet uit de weg gaat. Ook die krijsmomenten worden steeds minder hevig. Kennelijk leert hij ervan.
Ik denk dat er ook een deel frustratie bij zit, gisteren was er (ook nog) een dag een oppashond en die wil meteen met Tosca spelen en dan is ze de gezelligheid zelve en is ze bijna niet te stoppen.
Charlie wil (nog) niet spelen en als Tosca's spelbuigingen en jodelserenades niet beantwoord worden, baalt ze daar naar mijn idee wel van.
Ze negeren elkaar verder veel, in het voorbijgaan zie ik ze wel elkaars 'slipstream' opsnuiven en soms zitten ze wel ineens aan elkaar te snuffelen. Als we met z'n tweeën met twee honden wandelen, gaat het juist heel gemoedelijk en staat Charlie onder de poten van Tosca aan hetzelfde graspolletje te snuffelen. Het past precies en het ziet er heel koddig uit, als een achtpotig, kwispelend tweestaartig monstertje. Dus dat doen we nu maar veel. Kleine korte snuffelwandelingen.

Ze hoeven van mij geen beste vrienden te worden, maar vreedzame huisgenoten zou wel heel fijn zijn. Tot dusver heb ik daar ook wel vertrouwen in, maar ik zou best een glimp van de toekomst op willen vangen om te zien of ze nog eens samen in een mandje gaan liggen slapen.

Nou, nog eentje dan, omdat het zo makkelijk is gemaakt:

Afbeelding
Marlett
Zeer actief

Re: Charlie is er!

Het is een zwart hondje, mooie foto's maken valt me nog niet mee, haha! Hij reageert ook niet echt op mijn aanwijzingen en als ik mijn telefoon of camera tevoorschijn haal, komt hij meteen aansnellen.
Likkend aan het yoghurt-komkommer-brokjesijsje:

Afbeelding
Marlett
Zeer actief

De bovenste foto vond ik wel netjes gelukt, eigenlijk.
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Die voelt zich al wel thuis!
Mooi hondje!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nee dat gaat niet goedkomen tussen die twee. Breng maar naar mij :love: :lol1:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

he leuk, jij ook een nieuwkomer :E: Schatje hoor :I:
Ik denk dat het voor honden die alleen leven moeilijker is ineens met een ander te moeten leven, dan als je al een roedel hebt zoals ik. Maar het komt vast goed en ik wens je veel plezier!
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Wat een leuk hondje! :I: Ik snap dat je daar voor gevallen bent! Nu Tosca nog ;-) Maar dat komt goed hoor.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Leuk! Veel plezier met hem!
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Gefeliciteerd en heel veel plezier met hem
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Nog een keer gefeliciteerd met je droppie! :cheer:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wat een leuke uitstraling heeft hij :I:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ach, kijk hem nou toch eens. :I:
Heel erg veel plezier met het nieuwe gezinslid.
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

:I: :I:

wat een leuk manneke. Heel veel plezier met hem
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach wat een ontzettend lief en zacht koppie :I: :I:
Hopelijk raken ze snel goed aan elkaar gewend en worden ze toch vriendjes... ik vind dat zelf wel altijd het allerleukste.

Heel veel plezier en geluk met en van Charlie :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een leuk hondje zeg! Ben benieuwd hoe hij uitgroeit, ben gek op honden met korte pootjes!
Veel geluk met Charlie!
Marlett
Zeer actief

Bedankt allemaal. Gisteren hebben we geen één akkefietje gehad, ze komen ook steeds vriendelijker en nieuwsgieriger bij elkaar in de buurt. Charlie komt ook wat meer los inmiddels met echte puppenstreken. Dus de schoenen allemaal weer achter het traphekje en niet gek opkijken als er ineens een klein hondje voorbijzwiept aan de staarten van het vliegengordijn. :LOL: Ik vind 'm echt zo leuk!

Hij heeft trouwens een vreselijk lelijke kraaierige blaf. :mrgreen: Hebben pups ook de baard in de keel? Ik zal weleens een filmpje maken, het klinkt vreselijk. :schrik:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een leuk hondje :I:
Ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat een leukerdje, gefeliciteerd samen!
Afbeelding
Marlett
Zeer actief

Sandra&co schreef:Nee dat gaat niet goedkomen tussen die twee. Breng maar naar mij :love: :lol1:
:I:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ik klikken op die foto, ik dacht dat het een filmpje van het blaffen was :LOL:

Kijk ze nu toch al eens samen liggen, wat lief. Het lijkt of Tosca hem wel heeft geaccepteerd he?
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Wat een enorm leuk hondje is Charlie, veel plezier samen.
Marlett
Zeer actief

Persistence schreef:Ik klikken op die foto, ik dacht dat het een filmpje van het blaffen was :LOL:

Kijk ze nu toch al eens samen liggen, wat lief. Het lijkt of Tosca hem wel heeft geaccepteerd he?
Zo eens in de twee dagen krijgt hij nog wel de wind van voren (of van boven...) en tja, Tos, dan kun je niet verwachten dat 'ie daarna wél met je wil spelen. Ik probeer het voor te zijn, maar ik heb geen ogen in mijn achterhoofd.
Hij is niet bang voor haar, loopt, snuffelt en springt gewoon in haar buurt, maar zodra ze aanstalten maakt om te gaan spelen, begint hij te grommen en laat hij z'n tandjes zien. En met aanstalten bedoel ik speelbogen die bijna koprollen worden, op d'r rug gaan liggen naast hem met pootjes in de lucht, jodelen, hard keffen, etc. :lol1:

Ik maak me er niet zo heel druk om, zie elke dag stapjes in de goede richting, maar eerlijk gezegd hoop ik wel dat ze maatjes gaan worden. In elk geval vreedzame huisgenoten. Voor nu vind ik het een beetje sneu voor Tosca die zó graag wil, maar telkens nul op het rekest krijgt.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Leuk hondje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh wat een leukerd :I: . Wat mooi hoe ze bij elkaar liggen op die ene foto! Wel één maar: je foto's zijn veel te klein om het goed te zien, graag meer en grotere foto's van je knapperd dus :pffff: .
Marlett
Zeer actief

Ietsje groter dan:
Afbeelding

Wat een heerlijk hondje is het, zeg! Erg leergierig, (of opportunistisch :mrgreen: ) rent al naar de bench als ik met een bakje eten aan kom. Maar staat me ook keihard met z'n kraaienblaf aan te moedigen als ik in de keuken een kop koffie zet. Niet alles is voor Bassie, jongen. Hij luistert goed naar zijn naam en komt dan met zo'n puppendraf op me af hollen. :I:

Ik merk dat het voor Tosca wel vrij veel is, zo'n pup in huis waar je ook nog eens niks aan hebt. Hij wil niet spelen, maar staat wel de smeerkaas uit je bek te likken. Gisteren was ze echt haar frustraties aan het afreageren op Charlie en hoewel we al zo'n twee dagen zonder stoerdoenerij hadden gehad, vond ze het gisteren drie keer nodig om hem op z'n rug te draaien. :oeps: Daar baal ik dan vreselijk van, ik laat ze echt niet alleen, maar heb ook niet constant mijn ogen op ze gericht. Wat ik nu doe, is niet direct weghalen, maar ik loop er kalm op af en dan haal ik Tosca weg en die stuur ik dan naar d'r plaats. Kan ik dat nog anders/beter aanpakken?
Hij is dus niet bang voor haar, wil graag snuffelen waar zij snuffelt en als ik Tosca aai, komt hij er bij staan. In huis scharrelt hij ook bij haar en de buurt en ontwijkt hij haar niet. Alleen als ze direct op hem af komt lopen, zie je dat hij zich onderdanig opstelt.

Vandaag heb ik ingezet op meer één-op-één tijd met Tosca en op nóg beter opletten om die escalaties voor te zijn. Ik heb me er op ingesteld dat het echt nog wel een poosje kan duren, maar ik hoop toch wel op een vreedzame Kerst, als ik eerlijk mag zijn. Dus als jullie nog tips hebben, dan hoor ik het graag!
Persistence
Zeer actief

Met kerst is ie al een halfjaar ouder én wijzer hopelijk :mrgreen:

De tips waar ik het meest aan heb (gehad) zijn: bij belonen met een voertje van de pup, ook de andere hond belonen. Zodat de oudere hond leert dat aandacht voor de pup ook wat leuks oplevert voor hem/haar.

En de oudere hond, die de nieuwkomer afsnauwt, meer steunen. Dus niet elke keer op z'n kop geven als die de pup afsnauwt, maar juist positieve aandacht geven. Dit klonk zo tegenstrijdig maar ik heb het wel gedaan en inderdaad, door de oudere hond meer steun te geven bij zijn acties verminderde dat snel. Vic trok héél vaak zijn lip op als Bella iets deed wat hem niet beviel, of simpelweg gewoon te dicht bij hem in de buurt kwam. Eerst gaf ik hem dus op zijn donder, maar met die tip haalde ik hem uit die situatie door Bella weg te sturen en hem dan aandacht te geven. Het leek wel alsof het hem letterlijk opluchtte dat ik dat wel voor hem oploste.

Charlie klinkt ook nog onbesuisd. Ik denk dat dat kwartje ook nog moet vallen hoe hij met Tosca om moet gaan.
Het duurde hier ook een paar weken. En nog is het niet altijd pais en vree hoor. Vanochtend was ik aan het stofzuigen en hoorde ik ineens een hoop gegil, ging om een laatste restje van een botje wat nog ergens lag... Maar 5 minuten later is dat ook weer vergeten hoor.
Marlett
Zeer actief

Dank je, die tip had ik inderdaad al een keer gehad, dus ik geef Tosca inderdaad extra aandacht, ik begroet haar ook eerst, ze krijgt het eerst eten, etc. De kinderen vinden het alleen zielig, dus die snauwen d'r nog wel eens af. Die moet ik dus ook nog erbij opvoeden :wink:

Ik vraag me af of ik ook niet gewoon een vertekend beeld heb, ik zie op zoveel foto's honden zo vredig bij elkaar in een mandje en lekker spelen, maar dat is natuurlijk niet vanzelfsprekend.
Persistence
Zeer actief

Ik denk wel dat dat een vertekend beeld is. Althans, ik heb die verwachting laten varen, acceptatie was mijn 'doel'. Ze spelen nu ook soms wel met elkaar hoor, maar 90% van de tijd doen ze hun eigen ding. Victor houdt niet van lichaamscontact, dus als zij bij hem gaat liggen dan verhuist hij. Als ik weg ben zie ik op de webcam wel dat zij letterlijk steun bij hem zoekt en dan dicht bij hem wilt liggen, en dán accepteert hij dat wel.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Jeetje, wat is díe leuk zeg.
Afbeelding
Marlett
Zeer actief

Niet dat er nooit meer gegild wordt, maar inmiddels neemt Tosca de verzorging van Charlies oren voor haar rekening en wordt er zowat gespeeld!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”