Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Desensiblilisatie 2.0

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Desensiblilisatie 2.0

Ongelezen bericht door tycha »

We zijn voor de tweede keer een lang weekend kamperen met Triss. Deze keer op de Harskamperdennen. Bij Harskamp dus... Ik had het kunnen vermoeden maar tot dat we uit de auto stapte heb ik er geen seconde bij stil gestaan, dat daar een schietterrein ligt. Dat hoorde we direct toen we uitstapten. Bij navraag werd verteld dat dat schieten best wel mee viel. Nou dat vind ik niet. Gisterenmiddag, gisterenavond, en vanmorgen vanaf half 9 wordt er onophoudelijk geknald. Harder, zachter, doffe knallen, knal knallen, ratelknallen, ontploffingen continue door.
Nu hebben we Triss al een heel eind met haar angst voor knallen maar heel blij wordt ze er nog steeds niet van. Ze doet dan ook haar behoefte niet.
Maar goed gisteren moesten we natuurlijk eerst de vouwwagen opzetten. En stond de auto met haar autokooi er nog naast. Ze koos er zelf voor om in de kooi te blijven. Niet extreem angstig maar wel onrustig en oplettend. Toen de boel stond moest de auto van het terrein af. We hebben de kooi eruit gehaald maar daar wilde al gelijk niet meer in. Om half vijf stopte het geknal. Met uitlaten ging ze gelijk plassen en toonde ontspannen. ‘S avonds in het bos, alleen maar weg willen toen er weer knallen te horen waren, maar bij de vouwwagen was het ok, maar niets gedaan. ‘S nachts rustig geslapen, maar om half vijf moest er geplast worden. Haar mee het bos in genomen maar dat vond ze niets, terug op de camping een grote plas in het hoge gras. Om half 7 gaan wandelen, voor de knallen uit, ze bleef wat onrustig en pas voor de camping heeft weer wat gedaan. Om half negen begon het geknal weer. In eerste instantie weer onrustig en zoeken naar een plek. Maar het geknal gaat natuurlijk maar door, en onderstussen is ze best wel moe. En nu lijkt het erop dat ze het geaccepteerd heeft. Ze ligt rustig ontspannen, slaapt of kijkt rustig rond. Ik vermoed zo maar dat ze thuis er weer anders op reageert, maar hier heeft ze nu bedacht dat het geluid er waarschijnlijk gewoon bij hoort en laat het voor wat het is. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Marja
Persistence
Zeer actief

Re: Desensiblilisatie 2.0

Ongelezen bericht door Persistence »

En als jullie ook relaxed zijn dan zal ze inderdaad wel denken dat het erbij hoort.
Misschien is ze straks thuis ook wel relaxter bij knallen.
Veel vakantieplezier nog!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wij horen op een gegeven moment die knallen ook niet zo sterk meer als het maar door en door gaat.
Misschien blijkt deze vakantie achteraf wel een enorm succes :ok:
Ook al zijn de oudejaarsknallen veel minder voorspelbaar dan deze.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Persistence schreef:En als jullie ook relaxed zijn dan zal ze inderdaad wel denken dat het erbij hoort.
Misschien is ze straks thuis ook wel relaxter bij knallen.
Veel vakantieplezier nog!
Nou ja, dat was natuurlijk ook wel zo. Wij hadden geen tijd om haar in de gaten te houden en moesten de vouwwagen opzetten. Af en toe haar wel even gerustgesteld. En vrijdag hebben we ook gewoon gedaan. Ik hoop dat er in ieder geval weer een verbetering is :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Opvallend is dat ze al wel veel flexibeler is en het herstel veel sneller gaat. Na de knallen hebben we natuurlijk gisteren en vannacht de regen en onweer gekregen. Triss vind regen al niet fijn omdat het vaak de voorbode van onweer is. Maar wat wij nu gedaan hebben grenst toch wel aan dierenmishandeling :boos: :mrgreen: :wink:
Eentje onder het mom van ‘kamperen moet je leren’ Check als er ‘s nachts regen verwacht wordt wat er openstaat en waar er dan regen door kan komen. Dan wordt je ‘s nachts (Ko) niet wakker je afvragend waarom de hond, die toch nog heel braaf in haar mandje ligt, zich zo enorm ligt te poetsen? Blijkt dat de regen door het gaasraam, wat openstaat, naar binnen slaat waardoor Triss, maar ook haar mand behoorlijk natgeregend zijn
En ze heeft al zo’n hekel aan nattigheid :mrgreen: :LOL:
Maar goed vanmorgen leek de spanning toch wel hoog te zitten. Maar we zijn naar het losloop gebied gegaan met haar en heeft daar heerlijk ontspannen rondgelopen. Zo fijn om te zien dat ze na zoveel voor haar stressvolle dingen zo snel ook weer herstel
Afbeelding
Groetjes Marja
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

tycha schreef:Opvallend is dat ze al wel veel flexibeler is en het herstel veel sneller gaat. Na de knallen hebben we natuurlijk gisteren en vannacht de regen en onweer gekregen. Triss vind regen al niet fijn omdat het vaak de voorbode van onweer is. Maar wat wij nu gedaan hebben grenst toch wel aan dierenmishandeling :boos: :mrgreen: :wink:
Eentje onder het mom van ‘kamperen moet je leren’ Check als er ‘s nachts regen verwacht wordt wat er openstaat en waar er dan regen door kan komen. Dan wordt je ‘s nachts (Ko) niet wakker je afvragend waarom de hond, die toch nog heel braaf in haar mandje ligt, zich zo enorm ligt te poetsen? Blijkt dat de regen door het gaasraam, wat openstaat, naar binnen slaat waardoor Triss, maar ook haar mand behoorlijk natgeregend zijn
En ze heeft al zo’n hekel aan nattigheid :mrgreen: :LOL:
Maar goed vanmorgen leek de spanning toch wel hoog te zitten. Maar we zijn naar het losloop gebied gegaan met haar en heeft daar heerlijk ontspannen rondgelopen. Zo fijn om te zien dat ze na zoveel voor haar stressvolle dingen zo snel ook weer herstel
Na een nacht in een zeiknatte mand heeft ze zich behoorlijk snel hersteld :ok:
Vannacht een droge mand op een gegarandeerd droge plek? :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”