Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Seresto halsband hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Seresto halsband hond
Ik ben me aan het verdiepen in een Seresto halsband voor mijn hond.
Mijn hond zwemt graag, geen idee of de Seresto daar tegen kan?
En ik las dat de Seresto bij langharige honden minder goed werkt, omdat de Seresto tegen de blote huid van de hond aan moet komen?
Nu heeft de mijne geen lang haar.
Maar de buurman wil misschien ook zo'n band voor hun hond en die hond heeft lang haar.
Wat is jullie ervaring hiermee, met de Seresto?
Mijn hond zwemt graag, geen idee of de Seresto daar tegen kan?
En ik las dat de Seresto bij langharige honden minder goed werkt, omdat de Seresto tegen de blote huid van de hond aan moet komen?
Nu heeft de mijne geen lang haar.
Maar de buurman wil misschien ook zo'n band voor hun hond en die hond heeft lang haar.
Wat is jullie ervaring hiermee, met de Seresto?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Seresto halsband hond
Een van mijn honden heeft halflang haar. De band werkt goed zonder dat ik hem heel strak om hoef te doen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Seresto zou niet zo goed zijn voor de waterdieren. Ik doe ze dus af bij mijn honden over t algemeen, maar niet omdat de band dan niet meer zou werken zeg maar.
Ik heb kortharige honden dus vwb langhaar kan ik niets nuttigs zeggen.
Ik heb kortharige honden dus vwb langhaar kan ik niets nuttigs zeggen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Tijdelijk afdoen zou idd een optie zijn 

-
- Zeer actief
Is het trouwens ook veilig tegen aaien, knuffelen?
Dat er geen stoffen uit die halsband op je handen komen?
-
- Zeer actief
Ik ga denk ik ook maar één kopenTara schreef:Ze moeten goed aansluiten, dan werken ze goed. Ik heb net Lothian een filmpje geappt waarop je de teken ongeveer wenend bij mijn seresto dragende hond vandaan ziet rennen.
Dus.

En ik zal de buurman zeggen er ook maar een te kopen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo hebben ze ze hier om, niet enorm strak, ze kunnen gewoon af over de oren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee t komt vrij dmv wrijving, het is geen poederbandZyntia schreef:Is het trouwens ook veilig tegen aaien, knuffelen?

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
volgens de beschrijving zijn ze watervast, bv in een regenbui, maar met zwemmen zou je hem ook even af kunnen doen,
ze geven niet af, dus aaien en knuffelen is veilig,
heb de band gewoon gesloten om, niet te strak, gewoon zo dat je hem ook zo over haar kop af zou kunnen doen,
het mooie ervan vind ik dat ze gewoon los te trekken zijn, mocht de hond op een of andere manier ergens aan vast komen te zitten,
ze geven niet af, dus aaien en knuffelen is veilig,
heb de band gewoon gesloten om, niet te strak, gewoon zo dat je hem ook zo over haar kop af zou kunnen doen,
het mooie ervan vind ik dat ze gewoon los te trekken zijn, mocht de hond op een of andere manier ergens aan vast komen te zitten,
-
- Zeer actief
Bedankt allemaal
Ik ga er een bestellen tegelijk met de buurman, scheelt weer verzendkosten

Ik ga er een bestellen tegelijk met de buurman, scheelt weer verzendkosten

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik gebruik ook een Seresto voor mijn honden, waaronder mijn langharige collie, en bij haar werkt de band net zo goed als bij de rest. Ik kam het haar eerst goed in een scheiding en doe de band dan om op de plek van die scheiding, maar niet eel strak, de band kan gewoon nog over de kop af.
-
- Zeer actief
Ze hebben ze hier ook. Ayla zwemt veel en heeft hem gewoon altijd om. Voor ik de banden dit jaar omdeed stikten ze beide al van de teken
Nu helemaal niks meer
Banden moeten wel wat strakker dan wat de meeste hier zeggen. Als ik ze nog af kan doen zonder ze los te maken werken ze minder goed. Heb ze niet heel strak, maar moet ze wel losmaken om ze af te kunnen doen.
Ben er heel tevreden over. Morris reageert op de meeste druppels vrij heftig en al het natuurlijke spul werkt voor geen meter bij mijn honden. Vorig jaar voor het eerst de seresto gebruikt en eindelijk van die vieze teken af.

Banden moeten wel wat strakker dan wat de meeste hier zeggen. Als ik ze nog af kan doen zonder ze los te maken werken ze minder goed. Heb ze niet heel strak, maar moet ze wel losmaken om ze af te kunnen doen.
Ben er heel tevreden over. Morris reageert op de meeste druppels vrij heftig en al het natuurlijke spul werkt voor geen meter bij mijn honden. Vorig jaar voor het eerst de seresto gebruikt en eindelijk van die vieze teken af.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik heb ze echt niet strak om en nooit een teek. Zonder band kan ik er met gemak 20 van de hond plukkennomo schreef:Ze hebben ze hier ook. Ayla zwemt veel en heeft hem gewoon altijd om. Voor ik de banden dit jaar omdeed stikten ze beide al van de tekenNu helemaal niks meer
![]()

-
- Zeer actief
Het zal echt verschillen per hond, misschien ook door de vacht? Bij Morris zit de band ook net strakker dan bij Ayla om hetzelfde effect te bereiken. Het is in elk geval iets om even in de gaten te houden als de band nog niet het gewenste effect heeft, het kan dus wel schelen om hem iets strakker te doen.malinois schreef:Nou ik heb ze echt niet strak om en nooit een teek. Zonder band kan ik er met gemak 20 van de hond plukken
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
mijn honden zwemmen gewoon met de banden om en ze hebben een vrij dikke vacht. ze werken dan iets minder lang dus doen we met een band een maand of 5 ipv 7 maanden. het gaat een werking aan met de talglaag van je hond en blijft dus op de hond en trekt niet in de huid. ik knuffel er niks minder om.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Mijn honden krijgen al jaren een Seresto-band om maar hebben zo nu en dan toch een teek. Vooral ons Catalaantje, maar die is dan ook het liefst buiten overdag. Die paar teken neem ik maar voor lief want ik zou momenteel niet weten wat beter werkt dan deze banden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Gimmick
- Zeer actief
Hier ook twee van de drie honden een seresto band om. Werkt prima, heel soms nog eens een teek maar die zit amper vast dus ik vind het meer dan waard.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik zweer ook bij de seresto. Chessa is onlangs bij de fokker nog behandeld met Avantix, zodra die uitgewerkt is krijgt ze ook de seresto. Ik durf het niet samen te gebruiken

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Seresto heeft nooit afdoende gewerkt bij mijn honden. Resultaat hond tot 2 keer toe bijna verloren aan Piroplasmose
. Goed op blijven letten dus of het wel echt werkt bij jouw honden en in jouw omgeving.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hier dit jaar voor het eerst allebei een Seresto band ivm veel teken en Finn die niet tegen de pipetjes kan zonder veel jeuk. Beduidend minder teken tot nu toe, maar bij Tess toch wel een enkeling gevonden nog, zelfs eentje op 5cm van de band
Ik heb overigens 1 band voor 2 honden gekocht en er bij beide een elastiekje tussen gezet.

Ik heb overigens 1 band voor 2 honden gekocht en er bij beide een elastiekje tussen gezet.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco en Gait zitten rond de grens van een kleine of grote band moeten dragen. Dus heb ik een grote band gekocht, in 4 stukken geknipt en allebei een stuk in hun halsband vastgemaakt. De rest veilig opgeborgen in de originele verpakking.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier ook al jaren seresto banden tot volle tevredenheid
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Hylos
- Zeer actief
Voor diegenen die ze aan de halsband vast maakt; heeft de hond dan dag en nacht een halsband om?
Geloof niet dat Xavi daar zou blij van zou worden.. misschien een klein zacht halsbandje kopen dan
Bij Scalibor staat trouwens vermeld dat je ze af moet doen voor het zwemmen omdat het erg giftig is voor vissen en andere waterorganismen.
Zal bij Seresto vast net zo zijn, al is de werkzame stof anders?
Ook erg giftig voor bijen zie ik trouwens.. tis wel raar spul.
Logisch ook, als het teken weert/dood, toch geen een heel fijn idee dat om je hond te hangen.
Maar al die vastgezogen teken is ook niet gezond.
Geloof niet dat Xavi daar zou blij van zou worden.. misschien een klein zacht halsbandje kopen dan

Bij Scalibor staat trouwens vermeld dat je ze af moet doen voor het zwemmen omdat het erg giftig is voor vissen en andere waterorganismen.
Zal bij Seresto vast net zo zijn, al is de werkzame stof anders?
Ook erg giftig voor bijen zie ik trouwens.. tis wel raar spul.
Logisch ook, als het teken weert/dood, toch geen een heel fijn idee dat om je hond te hangen.
Maar al die vastgezogen teken is ook niet gezond.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier hebben ze vanaf vlak na de geboorte iets van een bandje om hun nek gehad (resp 6 en 4 effen zwarte pups in het nest). Ze weten niet anders.
En ja, het is vergif. Ik leg hun haren dus niet klaar voor de vogeltjes, die gaan allemaal de restbak in. Als teken geen ziekten over konden dragen, zou ik kiezen om ze gewoon elke keer van m'n honden af te halen. Vlooien zijn veel irritanter met de jeuk die ze veroorzaken
En ja, het is vergif. Ik leg hun haren dus niet klaar voor de vogeltjes, die gaan allemaal de restbak in. Als teken geen ziekten over konden dragen, zou ik kiezen om ze gewoon elke keer van m'n honden af te halen. Vlooien zijn veel irritanter met de jeuk die ze veroorzaken
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Fred heeft ook een seresto band maar toch haal ik dagelijks aardig wat teken weg 

- Hylos
- Zeer actief
Xavi is het ook wel gewend en geeft er niet heel veel om.. maar s nachts lijkt me toch minder fijn.Fotogravinnetje schreef:Hier hebben ze vanaf vlak na de geboorte iets van een bandje om hun nek gehad (resp 6 en 4 effen zwarte pups in het nest). Ze weten niet anders.
Ik moet zeggen dat ik dat teken er uit halen ook wel zat ben hoor.
Toen ik nog in de stad woonde had ik er misschien 1 per jaar, dan geeft dat natuurlijk niks en 1 per week ook niet.
Nu kan ik er elke dag wel 3 af plukken en soms meer als het wat tegen zit.
Soms zie je 1 over het hoofd zoals laatst.. die was dus helemaal vol en losgelaten.
Man ging er met blote voet in staan, *pats* en allemaal bloed.

Om over de twee vastgezogen anus teken nog maar niet te spreken.
Dat geknap ook als je ze los haalt, of dat je t net verkeerd doet en de teek in je vingers uit elkaar smotst.
Bah, wat zijn het toch gore beesten.

- Hylos
- Zeer actief
Barkley schreef:Fred heeft ook een seresto band maar toch haal ik dagelijks aardig wat teken weg

Misschien omdat hij veel haar heeft, zou de band dan toch minder goed werken?
Zal ook alsnog wel per hond verschillen.
Op Voske zit eigenlijk nooit een teek (die had in april wel een Nexguard pilletje).
Al zitten ze in hetzelfde struikje, Xavi komt terug met een paar teken en Voske niet.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Hylos
- Zeer actief
Daar zitten weer andere stoffen in dan de Seresto.fenneke schreef:Hier ook de scalibor en dansende teken
Maar werkt goed dus?

Zag zojuist ook nog zo'n soort band van Beaphar (canishield), die was maar 19 euro.
Zou hetzelfde in moeten zitten als Seresto maar vertrouw het dan toch niet helemaal.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Nee werkt niet
De teken blijven dansen ipv dood te vallen

De teken blijven dansen ipv dood te vallen
Fenneke en Baloe