We zijn nu bezig om haar te laten wennen in de puppyren zodat meneer ook gewoon even rust heeft. En zij ook wat meer tot rust te komen.
Dit is voor ons de eerste keer dat we 2 honden hebben dus vandaar de vraag.
Moderator: moderatorteam
Totdat je er zelf gek van wordt. Je hebt toch ook geen zin om eindeloos aan te zien hoe je andere hond geperforeerd wordt?DevilsAngel schreef:Wij hebben een puppy (teefje) van 9 weken en een mannetje van ruim 2 jaar. Zoals elke pups bijt en hapt ze er lekker op los. Mijn reutje heeft echt oprecht engelen geduld. Super trots op hem. Ze hapt vooral naar zn kont, poten en soms in zn... uhhh geen tepel iig.....hij geeft haar dan een kleine correctie. Pakt haar zachtjes bij haar oor en drukt haar beetje tegen de grond tot ze piept. Zij wordt dan alleen maar feller en feller. Ze is echt een druk pittig dametje. Mijn vraag is voornamelijk tot welk punt moet ik dit laten gaan? Ze lijkt weinig te begrijpen van de correcties en blijft maar terug komen. En happen en bijten en happen en bijten.
We zijn nu bezig om haar te laten wennen in de puppyren zodat meneer ook gewoon even rust heeft. En zij ook wat meer tot rust te komen.
Dit is voor ons de eerste keer dat we 2 honden hebben dus vandaar de vraag.
Nee idd, zei net 2 x hard nee toen ze weer zat te happen en ze ging er meteen bij liggen.Floortje schreef:DevilsAngel schreef:Wij hebben een puppy (teefje) van 9 weken en een mannetje van ruim 2 jaar. Zoals elke pups bijt en hapt ze er lekker op los. Mijn reutje heeft echt oprecht engelen geduld. Super trots op hem. Ze hapt vooral naar zn kont, poten en soms in zn... uhhh geen tepel iig.....hij geeft haar dan een kleine correctie. Pakt haar zachtjes bij haar oor en drukt haar beetje tegen de grond tot ze piept. Zij wordt dan alleen maar feller en feller. Ze is echt een druk pittig dametje. Mijn vraag is voornamelijk tot welk punt moet ik dit laten gaan? Ze lijkt weinig te begrijpen van de correcties en blijft maar terug komen. En happen en bijten en happen en bijten.
Totdat je er zelf gek van wordt. Je hebt toch ook geen zin om eindeloos aan te zien hoe je andere hond geperforeerd wordt?
Mijn pup was ook zo'n nietmachine, ze had veel puppycredits en mijn andere hond was ook veel te lief. Ze gaf af en toe wel een snauw terug, maar liet het dan weer gaan. Dan wordt het tijd om zelf orde op zaken te stellen.
Het lijkt alsof een pup de correcties (van hond en mens) niet begrijpt, maar na een paar dagen valt het kwartje wel hoor. Kwestie van wie de langste adem heeft![]()
Succes!