Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Staat er in het paspoort van Spot bij 'kleur'!
Spot is zaterdag vanuit Roemenië bij ons in de opvang gekomen. Wat een schatje!
Qua kleur lijkt Spot op Happy, qua fysiek helemaal niet. Happy is een atleet en Spot een lekker compact hondje met een beetje overgewicht. Wel is hij net zo vreselijk speels als Happy, verder is hij qua gedrag naar de andere honden veel zachter.
Gisteren had hij een huppeltje bij zijn rechterachterpootje, vandaag helemaal niet. Voor de zekerheid laat ik er morgen wel de dierenarts naar kijken.
Frootje schreef:Een leuke weer! Aan wie ga je deze slijten?
S@ndr@ schreef:Ik vind het een geweldig modelletje, met een prachtige aftekening hopelijk valt het mee met zijn pootje
Ik houd er ook van, van die compacte modelletjes!
Pootjes en achterhand waren helemaal oké, mogelijk dat hij van de lange reis klachten heeft gehad. Wat een opluchting!
Tamara81 schreef:Robuust klein hondje. Ik vind zijn aftekeningen ook mooi
Die zal wel goed aarden hier denk ik
Ja hoor, hij heeft zijn draai al helemaal gevonden!
fenneke schreef:Wat een heerlijk hoofd hoe oud is hij ? Wat is het verhaal?
Fijn dat hij nu bij jou zit
Spot is een jaar oud. Hij is een paar maanden geleden uit een public shelter gehaald en kwam een in een privé opvang terecht waarmee de stichting samenwerkt. Verder weet ik niets over zijn achtergrond. Het lijkt er wel op dat hij het huiselijk leven gewend is, hij doet het zo goed in huis.
Alfilillo schreef:Wat een leukerd. Daar kun je niet lang van genieten ben ik bang.
Omdat...
hij zo leuk is..
mijn hele gezin hem leuk vindt..
hij goed met onze andere honden is..
het maar een klein hondje is..
en ik
al een tijdje broeds ben..
zo hard gewerkt heb, vooral het afgelopen halfjaar..
volgens de definitie van het forum geen hondenverzamelaar ben..
spijt krijg als ik hem niet hou..
blijft hij!!!
Dit keer heb ik niemand een veto laten uitspreken over de naam, en gaat hij Manipi heten!
Nou wat leuk! Ik ben dol op foster failures haha.
Gefeliciteerd met Panini... Manpini...ehh Manipi! Wel een tongbreker hoor, ik vind Malibu anders ook prima passen
Persistence schreef:Nou wat leuk! Ik ben dol op foster failures haha.
Gefeliciteerd met Panini... Manpini...ehh Manipi! Wel een tongbreker hoor, ik vind Malibu anders ook prima passen
Hahaha, ik wou dat ik zo al mijn honden had uitgezocht!
Al heel lang wil ik een huisdier Manipi noemen, het is iets van de Indianen en betekent vrij vertaald wandelend wonder... Iedereen bemoeit zich hier echter altijd met de namen, en Manipi was niet bespreekbaar. Maar nu heb ik eindelijk voet bij stuk gehouden! Maar Panini is ook wel erg leuk!!
fenneke schreef:Ha ha gefeliciteerd met mapi
Dankjewel!
Frootje schreef:Aha! Ik wist wel dat je hem aan iemand van het forum zou slijten!
Jaaaaa.. door het blijven van Manipi wordt het opvangen nu wel even op een laag pitje gezet!
Johnny Jones schreef:
Jaaaaa.. door het blijven van Manipi wordt het opvangen nu wel even op een laag pitje gezet!
Geen probleem. Dan herplaats je Koda en heb je weer ruimte
Uit Koda gaan wel vier hondjes zoals Manipi, dus dan kan ik en opvangen, en er nog een paar houden!
Boutje schreef:Yes! Eindelijk een beetje concurrentie als verzamelaar!
Heel veel plezier en geluk samen, ziet er een tof hondje uit!
Neenee, jij bent ook geen verzamelaar volgens de gangbare hondenforum mening
Net als bij jou dacht ik ook, Happy is van mijn dochter, Nova van mijn zoon, dus dit is eigenlijk pas nummer drie
En ja, het is echt een tof hondje! Wat denk jij, kan je met dit soort modelletjes een beetje aan behendigheid doen? Voor de lol?
Mit schreef:Ik ben blij dat je hem zelf houdt
Leuk! Hij is echt heel leuk!
Komt de Never Ending Story hond nu niet in de opvang?
Voorlopig niet in ieder geval.. Daar was ik ook nog steeds niet over uit. Volgens mij is ze een hele toffe hond die niet zo gemakkelijk daar wegkomt. Wat het moeilijke is dat er geen achtervang is als het niet gaat.. Als ze er over een paar maanden nog steeds zit ga ik mijn hoofd erover breken..
Vanmiddag op m'n werk stuurde mijn dochter dit filmpje. Daar word je toch blij van?
Het huppeltje verdween toch niet helemaal, de ene dag lijkt het erger dan de andere.
Ik heb de dierenarts een filmpje laten zien waarop hij heel veel zijn huppeltje deed. Naar aanleiding daarvan wilde ze hem opnieuw zien. Dus gisteren opnieuw met de kleine man naar de dierenarts. Het lichamelijke onderzoek leverde weer niks op, geen pijn, knie kan niet uit de kom..
Woensdag gaat hij onder een roesje op de foto, zijn rug, bekken en knieën, ik ben benieuwd.. Heeft iemand enig idee? Ik heb het filmpje geupload wat ik aan de dierenarts heb laten zien. Hier doet hij het echt heel erg, zelfs ook met links. Let ook gelijk op zijn lijntje, hij heeft zowaar een sportief uiterlijk gekregen!
Voor de leuk nog een paar foto's waar hij knap op staat!
Het lijkt wel patella inderdaad, omdat te controleren hoeft hij eerst geen roesje, dan kunnen ze gewoon zo testen.
Dat zou ik eerst doen, voordat je hem onder narcose brengt en laat röntgenen.
Fotogravinnetje schreef:Is de knie ook liggend getest?
Bij de eerste controle heeft ze hem plat op de buik gelegd en de pootjes naar achteren. Zo heeft ze hem toen gecontroleerd. Donderdag heeft ze hem op de zij neergelegd.
kloesje schreef:Het lijkt wel patella inderdaad, omdat te controleren hoeft hij eerst geen roesje, dan kunnen ze gewoon zo testen.
Dat zou ik eerst doen, voordat je hem onder narcose brengt en laat röntgenen.
Hoe kunnen ze nog meer testen behalve het lichamelijke onderzoek wat hij twee keer heeft gehad?
Toots had een ander hupsje met PL.
En Dex heeft een milde vorm "nu nog" en echt af en toe een hupsje. Pl hupsje is echt zo,n konijnen loopje en als ze trekken dan trekken ze het onder pootje in en het lijkt dan iets gedraaid te zitten zeg maar. Ik denk eerder aan of een pees verrekt of een oude blessure (breuk ergens) Het lijkt vanuit de heup te komen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..