Ach ja, Elco's fokker ook. Vier jaar geleden had ze alleen nog Elco's moeder en een oude herplaatsreu over. Dat werden haar laatste honden en ze stopte met fokken. Dus nu heeft ze Elco's moeder, een oude herplaatsteef (markiesje-lookalike), een nicht van Gait (waar helaas niet mee gefokt mag worden) en sinds kort ook nog een F2-tje (die dus ingezet zal worden voor de fok als ze gezond is en de diverse verplichte gezondheidsonderzoeken met vlag en wimpel haalt).Cleva schreef:Nanna schreef: Mijn volgende Puli heet Knorretje.
Oh ja. Gisteren waren dit nog de laatste honden maar een kop senseoschuim later heeft ze het alweer over de volgende.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puli, kortgeknipt
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Puli, kortgeknipt
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik vind het ook echt niet mooi.
Ik weet niet hoe het met de puli gaat maar als ik in facebook groepen kijk zijn de meeste Tibetanen of geknipt of geschoren.
Echt zo zonde, je herkent ze niet eens meer.
Ik weet niet hoe het met de puli gaat maar als ik in facebook groepen kijk zijn de meeste Tibetanen of geknipt of geschoren.
Echt zo zonde, je herkent ze niet eens meer.

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Maar tis ook gewoon geen mooi hondje. Te vet en gecastreerd, geen spieren.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik vind ze sowieso niets 
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik vind het dan weer helemaal leuk
Ik vind het verzorgd staan.
Ik vind die koorden vaak een vies gezicht, zeker die slierten met zo'n vervilt plat stuk aan het eind.
Ik vind koorden wel leuk hoor, als ze in actie zijn, maar dat vind ik meer hilarisch. Voor de hond zelf lijkt me wat korter haar ook prettiger.
Maar dat is puur eigen smaak. Ik zeg niet dat het zielig is met koorden hoor, het is echt persoonlijk, wat je mooi vindt.
Kijk bij een puli verwacht je koorden, dus is het niet puli-typisch als de vacht kort is. En die malle staartje hebben ze toch, koorden of niet.
Maar ja, ik vind het mooi, beetje kort.
Ik vind die koorden vaak een vies gezicht, zeker die slierten met zo'n vervilt plat stuk aan het eind.
Ik vind koorden wel leuk hoor, als ze in actie zijn, maar dat vind ik meer hilarisch. Voor de hond zelf lijkt me wat korter haar ook prettiger.
Maar dat is puur eigen smaak. Ik zeg niet dat het zielig is met koorden hoor, het is echt persoonlijk, wat je mooi vindt.
Kijk bij een puli verwacht je koorden, dus is het niet puli-typisch als de vacht kort is. En die malle staartje hebben ze toch, koorden of niet.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik vind het ook leuk, het is een prima gebouwd hondje. Ja, ik zou het zelf nog wat anders trimmen (wel kort ook), maar ik vind dit een stuk aantrekkelijker dan een hoop kortharige honden.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik denk dat de vilten van een puli een stuk schoner zijn dan de vacht van de gemiddelde labrador
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Zand is niet erg, dat plakt niet. Maar die vette vacht van een labrador... Natuurlijk is dat nodig voor het afstoten van water, maar ik vind dat een stuk smeriger dan zandNanna schreef:Afgezien van Csikasz liggen de mijne nooit in een sloot.Fotogravinnetje schreef:Ik denk dat de vilten van een puli een stuk schoner zijn dan de vacht van de gemiddelde labrador
Als ik ze trouwens onder de douche zet komt er wel een macht zand af hoorMaar dat heeft geen enkele zin want de volgende dag zit dat er gewoon weer in
Ze móeten wat te strooien hebben in de huiskamer.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik vind het ook erg leuk en idd verzorgd.Emma schreef:Ik vind het dan weer helemaal leuk![]()
![]()
Volgens mij voor de hond ook best aangenaam. Ik zie het hier bij mijn poedel ook. Hij is echt blijer als zijn vacht lekker kort is. Dus voor hem geen pomponnetjes of een leeuwenlook
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Dat kan dat je het niet gelooft, maar de ervaring (poedelgroepen op facebook) is toch dat ook showpoedels met goed onderhouden vacht zich vaak vrolijker gaan gedragen nadat de vacht eraf is. En ook hier was het de ervaring bij Ninthe, ondanks dat ze maandelijks naar de trimsalon ging en ik tussentijd borstelde toen ze langer in de vacht stond.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hier wordt de vacht goed onderhouden en hij gaat regelmatig (om de 10 weken naar de trimster) en toch zie ik duidelijk verschil.....blijkbaar is dan mijn poedel waarschijnlijk een uitzonderingNanna schreef:Ik geloof niet in Poedels die blijer zijn met een kale pens
Als de vacht netjes onderhouden wordt weegt het niets en hindert het ze helemaal niet. Het is de eigenaar die er geen trek in heeft
KLIK
- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
Nee je poedel is geen uitzonderingCharlie schreef:Hier wordt de vacht goed onderhouden en hij gaat regelmatig (om de 10 weken naar de trimster) en toch zie ik duidelijk verschil.....blijkbaar is dan mijn poedel waarschijnlijk een uitzonderingNanna schreef:Ik geloof niet in Poedels die blijer zijn met een kale pens
Als de vacht netjes onderhouden wordt weegt het niets en hindert het ze helemaal niet. Het is de eigenaar die er geen trek in heeft
KLIK![]()
![]()
Heb het veel vaker gehoord bij poedels in de trimsalon.
En ook jaimy (bobtail) is vrolijker nu hij korter staat. Dus nu blijft standaard korter. Was niet de intentie toen we gaan kochten, maar na 7 jaar toch korter gegaan in de hoop dat hij het fijner vind, wat gelukkig zo is.
Laatst gewijzigd door naomi12 op 19 mei 2020 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Onze dwergpoedel vroeger was ook altijd weer veel blijer na het trimmen. Het trimmen zélf is dan weer iets dat je doorstaan moet. Dus was ook deels opluchting dat het trimmen voorbij was, maar ik denk ook echt, dat als ze de lucht weer tegen hun huid voelen, nee daarvoor hoeven ze niet helemaal kaal
, ze dat echt weer prettig vinden. Beetje luchtiger model.
Ik vind het zelf ook altijd weer lekker als ik weer naar de kapper ben geweest. Weer wat uitgedund en in nieuwe laagjes. Zoveel lichter.
Maar het zal nu nog wel te druk zijn bij de kapper, nu ze weer net open gaan

Ik vind het zelf ook altijd weer lekker als ik weer naar de kapper ben geweest. Weer wat uitgedund en in nieuwe laagjes. Zoveel lichter.
Maar het zal nu nog wel te druk zijn bij de kapper, nu ze weer net open gaan