Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke geperste brok voor herder?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Welke geperste brok voor herder?

Ongelezen bericht door Hammetime »

De vraag is vaker gesteld, maar ik zie de door de bomen het bos niet meer, dus open ik een nieuw topic.

Momenteel krijgt mijn Hollander Benthe van bijna een jaar Cavom. Echter merk ik dat ze deze brok niet lekker vindt. Haar ontlasting is meestal wel goed, maar soms ook wel wat zacht.

Welk merk brok is een goed (of beter) alternatief voor mijn hond en is tevens verkrijgbaar bij een Welkoop of Pet's Place?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Welke geperste brok voor herder?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hammetime schreef:De vraag is vaker gesteld, maar ik zie de door de bomen het bos niet meer, dus open ik een nieuw topic.

Momenteel krijgt mijn Hollander Benthe van bijna een jaar Cavom. Echter merk ik dat ze deze brok niet lekker vindt. Haar ontlasting is meestal wel goed, maar soms ook wel wat zacht.

Welk merk brok is een goed (of beter) alternatief voor mijn hond en is tevens verkrijgbaar bij een Welkoop of Pet's Place?
kwestie van uitproberen vrees ik. Niemand kan vooraf bepalen welke brok jouw hond lust en waar hij het goed op doet. Ik zou ook zeker kijken naar een leverancier als Medpets.. brokken uit de dierenwinkel, ik heb het er niet zo op ;-(

Suzanne
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tomaat »

Twee van onze vrienden met herders (Duitse en Belgische) voeren al heel veel jaar geperste brok aan hun honden. En zijn allebei heel tevreden over hetgeen zij voeren.

De een voert altijd Puro geperste brok. Geen idee welke, maar het wordt gratis thuisbezorgd, ook bij 1 zak. ;)

De ander voert Biofood geperste brok. Zij laten ook thuisbezorgen, maar is volgens mij ook bij Welkoop te koop.

Allebei Nederlandse merken brok. Verder heb ik zelf geen ervaring ermee en kan alleen beoordelen hoe de honden er uit zien. En dat is bij allebei heel goed.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn mastin krijgt ook cavom, maar dan de lam rijst versie.. maar waar je hond het goed op doet is iets wat je zelf even moet uitproberen
Hammetime
Zeer actief

Oké, dank voor de adviezen. Heb eerst maar weer een klein pak Cavom gekocht om me even te oriënteren.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Farmfood vinden ze hier erg lekker. Welkoop verkoopt dat ook.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Waarom moet het geperst zijn?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik ben nu eens een zak Gowill wild aan het proberen met de 2 oudste. (Icm vers vlees of blik) , heel tevreden van tot nu toe. Biofood vind ik ook goed.
Hammetime
Zeer actief

Dank voor de adviezen.

Mijn oog is gevallen op Doglovers Gold Ocean Fish. Prijzig maar ziet er goed uit. Niet te koop bij de Welkoop en Pet's Place volgens mij, maar wel verkrijgbaar hier in de buurt.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Hammetime schreef:Dank voor de adviezen.

Mijn oog is gevallen op Doglovers Gold Ocean Fish. Prijzig maar ziet er goed uit. Niet te koop bij de Welkoop en Pet's Place volgens mij, maar wel verkrijgbaar hier in de buurt.
Die versie voer ik ook, bevalt goed. Je kunt het ook prima via hun website bestellen.
Hammetime
Zeer actief

Ja heb ik gezien, maar de betreffende zaak hier in de buurt is scherper geprijsd met Cavom dan de fabriek, dus wie weet ook met dit merk.
Hammetime
Zeer actief

crutz schreef:Waarom moet het geperst zijn?
Niks moet, alle tips zijn welkom. Wat geef jij je honden?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hammetime schreef:
crutz schreef:Waarom moet het geperst zijn?
Niks moet, alle tips zijn welkom. Wat geef jij je honden?
Dat is over de 20 jaar dat ik nu honden heb heel divers geweest.
Ik heb volledig vers (KVV, maar ook BARF en prooidieren) gevoerd, Cavom, Barca, ProPlan, maar inmiddels al weer haast 7 jaar zeer tevreden over Royal Canin. Als standaard brok de digestive care maxi en als ze meer nodig hebben de sporting trail 4300 of life energy 4800.
Tot 15 maanden staan ze op de maxi puppy active
Hammetime
Zeer actief

Royal Cannin wordt ook door de Welkoop en Pet's Place verkocht volgens mij. Bevalt dat je beter dan bijvoorbeeld Barca en Cavom? Ik hoor ook wel goeie verhalen over Barca, maar lees weer mindere dingen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hammetime schreef:Royal Cannin wordt ook door de Welkoop en Pet's Place verkocht volgens mij. Bevalt dat je beter dan bijvoorbeeld Barca en Cavom? Ik hoor ook wel goeie verhalen over Barca, maar lees weer mindere dingen.
Ik heb in totaal voor ik definitief op RC overstapte nog 2 pallets Barca gevoerd en was zowel over de hoeveelheid, de uitwerking op het gebit als vacht conditie en ontlasting niet tevreden.
Daarnaast had mijn sporthond op dat moment 950 gram per dag nodig om op gewicht te blijven en van de RC 4800 maar 450 gram
tomaat
Actief

Angelique. schreef:Mijn herder eet (naast zijn kvv) met heel veel smaak de koudgeperste brok van Kivo, de kip en rijst variant :wink:
De Kivo brokken zijn dezelfde als Puro. Worden daar gemaakt.;)
Hammetime
Zeer actief

Met 950 gram Barca per dag wordt het een dure hobby. Ik vind die Royal Canin digestive care maxi wel interessant. Volgens de tabel heeft een hond die 30 kg weegt en niet intensief traint per dag 300 gram nodig. Per maand zou er dan ongeveer een pak doorheen gaan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hammetime schreef:Met 950 gram Barca per dag wordt het een dure hobby. Ik vind die Royal Canin digestive care maxi wel interessant. Volgens de tabel heeft een hond die 30 kg weegt en niet intensief traint per dag 300 gram nodig. Per maand zou er dan ongeveer een pak doorheen gaan.
Er gaat hier jnderdaad ongeveer een zak per maand doorheen. Wel fokkers verpakking van 18 kilo. Denk dat ik circa 350-400 gram per dag voer per hond al voer ik op het oog
Hammetime
Zeer actief

Dan wordt het Royal Canin of Doglovers Gold. Vandaag of morgen ga ik langs een dierenwinkel waar ze beide hebben.
Hammetime
Zeer actief

Het is Prins Procare Standard Fit hondenvoer geworden. De eerste indrukken zijn goed, nu kijken hoe mijn hond het er op doet en of ze het over een tijdje nog lekker vindt.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hammetime schreef:Het is Prins Procare Standard Fit hondenvoer geworden. De eerste indrukken zijn goed, nu kijken hoe mijn hond het er op doet en of ze het over een tijdje nog lekker vindt.

Je kan ook de ene dag het een geven, de andere dag het ander. Of als ze twee maaltijden krijgt de ene maaltijd het ene voer en de andere maaltijd het andere voer. Doe ik ook en geen kieskeurige eters meer. Alleen Tess eet slechter in de periode van loopsheid/schijndracht, wellicht ook iets om rekening mee te houden als ze nu ongeveer een jaar is en voorheen de brok goed at :wink:
Hammetime
Zeer actief

Kan niet zeggen dat ze ooit echt dol op Cavom is geweest, maar het restant dat ik nog heb kan ik bij wijze van test wel afwisselen met Prins. Als ze dan goed eet is het wel een aantrekkelijk idee om ze af te wisselen.
Hammetime
Zeer actief

De eerste indrukken met de Prins Procare Standard Fit voeding zijn goed tot zeer goed. Mijn Hollander heeft in tijden niet zo gesmuld als vandaag. Zelfs mijn kat vindt ze lekker! Het is een mooie stevige brok die fris ruikt.

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hammetime schreef:De eerste indrukken met de Prins Procare Standard Fit voeding zijn goed tot zeer goed. Mijn Hollander heeft in tijden niet zo gesmuld als vandaag. Zelfs mijn kat vindt ze lekker! Het is een mooie stevige brok die fris ruikt.

Afbeelding
super toch, de hond bepaald of een brok goed is, als zij het er goed op doet dan is dat zo :wink: ik heb 3 honden en ze hebben alles drie een ander dieet waar ze het goed op doen.. dus soms is het gewoon even uit proberen, maar ook wat is praktisch, waar kun je makkelijk aan komen en wat ben je bereid te betalen enz.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn Uma krijgt ook Prins Standard Fit. Ze lust het graag en ze ziet er fantastisch uit. Mooie conditie en enorm glimmen.
Zij poept één keer per dag op dit voer een keurige drol.

Mijn andere hond moet echt een graanvrije brok anders gaat hij aan de diarree. Hij eet een stuk duurder 1:
Hammetime
Zeer actief

Mijn hond is zo dol op Prins Standaard Fit, dat vanochtend toen ik de brokken mengde met Cavom, zij deze er tussenuit at en laatstgenoemde liet staan.
tomaat
Actief

Hammetime schreef:Mijn hond is zo dol op Prins Standaard Fit, dat vanochtend toen ik de brokken mengde met Cavom, zij deze er tussenuit at en laatstgenoemde liet staan.
Nu hopen dat het niet de nieuwigheid is en ze ze blijft eten. ;) De Cavom maar weggeven, dat wordt niks meer, hahaha.

Maar fijn dat de nieuwe brokken smaken!
Hammetime
Zeer actief

tomaat schreef:
Hammetime schreef:Mijn hond is zo dol op Prins Standaard Fit, dat vanochtend toen ik de brokken mengde met Cavom, zij deze er tussenuit at en laatstgenoemde liet staan.
Nu hopen dat het niet de nieuwigheid is en ze ze blijft eten. ;)
Ja het zou nog nieuwigheid kunnen zijn, daarvan ben ik mij terdege bewust. :denken:

Als ze deze brokken met de tijd ook niet meer lekker vindt dan switch ik gewoon weer van merk.
tomaat schreef:De Cavom maar weggeven, dat wordt niks meer, hahaha.
Ja, net een nieuwe zak gekocht, maar ach...
Hammetime
Zeer actief

Vooralsnog vindt mijn hond de Prins standaard fit brokken erg lekker en haar drollen zijn stevig en donker. Ze eet wat ik haar voorzet direct op.
Hammetime
Zeer actief

Alhoewel Benthe ondertussen gewend is aan de Prins brokken eet ze ze nog steeds. Ze valt er niet meer zo op aan als in het begin, maar ze eet haar bakje wel leeg. Heb ook nogmaals bij wijze van test Cavom aangeboden maar ze haalt haar neus er onverminderd voor op. Die brokken gaan derhalve naar een maat wiens hond ze wel lust.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”