Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopbandtraining
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Loopbandtraining
Mijn jongste dame op de Dog Runner voor de eerste keer.
Ze is bekend met het principe loopband, maar mijn vorige band daar was het op een veilige manier mogelijk de hekjes te verwijderen en bij deze wel, maar dat is toch anders zonder hekjes dus even een nieuwe (versnelde) opbouw.
Ze heeft zoals bekend een medisch probleem waardoor haar rechter achterpoot aanzienlijk korter is dan links en minder buigt. Daarover meer op [ur=https://www.facebook.com/groups/2605037 ... ?ref=share]haar Facebook groep[/url]
Haar gangwerk is dus niet optimaal.
Wat ik bij haar sterk merk is dat ze door het gemis van de hekjes zich echt even moet herpakken qua balans. Dat is niet erg en zelfs logisch. En dat vind ik zelfs een toevoeging in het loopband gebruik. Je vraagt meer van het lichaamsbewustzijn, meer balans en meer kracht.
Ze laat in deze video ook duidelijk zien hoe ik werk op vrijheid en eigen keuze op de loopband. Er zit geen lijn aan en ze heeft de keuzevrijheid om er naar wens af en op te springen.
Ze is volledig bekend met het principe loopband, heeft een zeer goed lichaamsbewustzijn en is mentaal sterk. Dat is wel waarom ik direct deze (grote) stappen al heb kunnen nemen want bij de meeste honden bouw je dit natuurlijk veel langzamer op.
https://youtu.be/fHvCyEUBB8o
Ze is bekend met het principe loopband, maar mijn vorige band daar was het op een veilige manier mogelijk de hekjes te verwijderen en bij deze wel, maar dat is toch anders zonder hekjes dus even een nieuwe (versnelde) opbouw.
Ze heeft zoals bekend een medisch probleem waardoor haar rechter achterpoot aanzienlijk korter is dan links en minder buigt. Daarover meer op [ur=https://www.facebook.com/groups/2605037 ... ?ref=share]haar Facebook groep[/url]
Haar gangwerk is dus niet optimaal.
Wat ik bij haar sterk merk is dat ze door het gemis van de hekjes zich echt even moet herpakken qua balans. Dat is niet erg en zelfs logisch. En dat vind ik zelfs een toevoeging in het loopband gebruik. Je vraagt meer van het lichaamsbewustzijn, meer balans en meer kracht.
Ze laat in deze video ook duidelijk zien hoe ik werk op vrijheid en eigen keuze op de loopband. Er zit geen lijn aan en ze heeft de keuzevrijheid om er naar wens af en op te springen.
Ze is volledig bekend met het principe loopband, heeft een zeer goed lichaamsbewustzijn en is mentaal sterk. Dat is wel waarom ik direct deze (grote) stappen al heb kunnen nemen want bij de meeste honden bouw je dit natuurlijk veel langzamer op.
https://youtu.be/fHvCyEUBB8o
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Loopbandtraining
Ze heeft er lol in!
Grappig om te zien hoe hard ze kan lopen op twee achterpootjes.
Grappig om te zien hoe hard ze kan lopen op twee achterpootjes.
- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
- Aantal honden: 5
En die staart maar kwispelen 

- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Zou die van mij doenNanna schreef:Ik verwachtte eigenlijk dat ze ging zoeken naar zo’n gevallen snoepje en dan achterwaarts die band afschoof

Maar wel netjes hoor, zo snel daaraan wennen, ze heeft er lol in
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft ze ook 1x gedaan maar net zo snel er weer op.Doyaquba schreef:Zou die van mij doenNanna schreef:Ik verwachtte eigenlijk dat ze ging zoeken naar zo’n gevallen snoepje en dan achterwaarts die band afschoofdurf dan ook niet met zo'n loopband.
Maar wel netjes hoor, zo snel daaraan wennen, ze heeft er lol in
Ze kent het principe natuurlijk en normaal gaat de gewenning vanaf 0 veel langer / langzamer dan dat het nu bij haar ging.
Vandaag mochten de pups ook even kennismaken.
https://youtu.be/ohXvze219y0
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Leuk om te zien, hoe makkelijk ze erop lopen en erop en eraf springen. 

-
- Zeer actief
Mooi filmpje en wat een mooie band 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks en ja ook blij mee.Brigitte schreef:Mooi filmpje en wat een mooie band
Ook met andere mogelijkheden dan alleen cardio doordat de hekjes er veilig af kunnen. Daar volgen nog korte video’s van

-
- Zeer actief
Heel mooi, ik heb ook een kleine upgrade gehad van mensenband naar een iets betere, erg blij mee en voor de Bullen goed genoeg, tis maar voor wat extra'scrutz schreef:Thanks en ja ook blij mee.Brigitte schreef:Mooi filmpje en wat een mooie band
Ook met andere mogelijkheden dan alleen cardio doordat de hekjes er veilig af kunnen. Daar volgen nog korte video’s van

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk