Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ieder zijn eigen ding

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ieder zijn eigen ding

Ongelezen bericht door GrethavW »

Eerst die kleine uit laten razen. Blijkt dat ze een ballenwerper fantastisch vindt. Daar was ik al een beetje achter de laatste keer op het strand.
Deed niets anders dan haar weer ophalen bij mensen die met zo'n stok ballen aan het smijten waren. :LOL:
Ze brengt de bal zelfs keurig terug! :E:

Daarna ouderwets 1 op 1 met Bronco aan de struin. Wat heeft hij genoten. :I: En ik natuurlijk ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moe

Afbeelding

Een beetje veel foto's, maar ik vond dat het mocht. Qua foto's en filmpjes is Bronco flink in de minderheid, dus een keer wat meer van hem moet kunnen. :engel:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Ieder zijn eigen ding

Ongelezen bericht door bram en thijs »

En dat konijn zie je toch amper. Moet hij echt de hele tijd aan de riem? Ook zwemmen los lukt niet?
AfbeeldingAfbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Nanna schreef:Wat jammer dat hij niet los kan. Loopt ie weg of vreet ie andere honden op?
bram en thijs schreef:En dat konijn zie je toch amper. Moet hij echt de hele tijd aan de riem? Ook zwemmen los lukt niet?
Hij loopt (zwemt) weg. Buiten de voordeur ligt zijn focus op alles om hem heen, behalve op mij.
Totaal onbereikbaar. Buiten dat jaagt hij bloedfanatiek op het zicht én neus.
We hebben hier een bult waar je overheen kunt lopen (oude vuilnisbult), die is omheind omdat er zomers schapen lopen. Daar heb ik het in het begin wel geprobeerd. Hij springt niet graag, dus gaat niet over het gaas heen. Al zou hij dat makkelijk kunnen.
Kon hem altijd 2 km verder weer op gaan halen. Vangen eigenlijk.
Dat vind ik ook wel jammer hoor. Als hij zou luisteren kon ik hem tenminste op overzichtelijke plekken wel los laten.

Honden opvreten doet hij niet.
Hij weet niet goed wat hij ermee aan moet, omdat hij zelden in aanraking komt met andere honden.
De keren dat hij wel benaderd is door een grommende reu zie je de verwarring in zijn hoofd, weet niet wat hij er mee aan moet. Hij ging dan een gat graven, daar uit hij dan zijn frustratie in.
Maar als een andere hond erop klapt ga ik er natuurlijk niet vanuit dat hij dat over zijn kant laat gaan.
Dat risico wil ik gewoon niet lopen.
Voor een snauwende teef springt hij 2 meter hoog en opzij. :LOL:
De leuke honden die we de afgelopen jaren per ongelijk tegengekomen zijn, zijn geen probleem. Hij raakt een beetje over zijn toeren van opwinding, maar dat is het.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Die kleine rent haar beentjes uit haar lijfje :I:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

GrethavW schreef:
Nanna schreef:Wat jammer dat hij niet los kan. Loopt ie weg of vreet ie andere honden op?
bram en thijs schreef:En dat konijn zie je toch amper. Moet hij echt de hele tijd aan de riem? Ook zwemmen los lukt niet?
Hij loopt (zwemt) weg. Buiten de voordeur ligt zijn focus op alles om hem heen, behalve op mij.
Totaal onbereikbaar. Buiten dat jaagt hij bloedfanatiek op het zicht én neus.
We hebben hier een bult waar je overheen kunt lopen (oude vuilnisbult), die is omheind omdat er zomers schapen lopen. Daar heb ik het in het begin wel geprobeerd. Hij springt niet graag, dus gaat niet over het gaas heen. Al zou hij dat makkelijk kunnen.
Kon hem altijd 2 km verder weer op gaan halen. Vangen eigenlijk.
Dat vind ik ook wel jammer hoor. Als hij zou luisteren kon ik hem tenminste op overzichtelijke plekken wel los laten.

Honden opvreten doet hij niet.
Hij weet niet goed wat hij ermee aan moet, omdat hij zelden in aanraking komt met andere honden.
De keren dat hij wel benaderd is door een grommende reu zie je de verwarring in zijn hoofd, weet niet wat hij er mee aan moet. Hij ging dan een gat graven, daar uit hij dan zijn frustratie in.
Maar als een andere hond erop klapt ga ik er natuurlijk niet vanuit dat hij dat over zijn kant laat gaan.
Dat risico wil ik gewoon niet lopen.
Voor een snauwende teef springt hij 2 meter hoog en opzij. :LOL:
De leuke honden die we de afgelopen jaren per ongelijk tegengekomen zijn, zijn geen probleem. Hij raakt een beetje over zijn toeren van opwinding, maar dat is het.
Geloof dat er hier een kopie van Bronco rondloopt. :mrgreen:
Xavi ziet en ruikt ook alles en komt ook gewoon écht niet terug.
Vroeger al niet, je kon met biefstukken en alles lopen zwaaien... ja boeiend, mn terriërbek ruikt iets en daar móet ik achteraan. :19:

Afbeelding
:I: :I: :I:

Hij heeft genoten zo te zien!
Mooie route en genoeg te doen, heerlijk! :D
Afbeelding
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Geweldige foto's (en filmpje) :I:

Met andere honden (teven) kan hij in ieder geval prima, er is geen onvertogen woord gevallen toen hij met Izzy, Sofi en Tux voor het eerst samenliep. Tot Sofi hem een verbale klap tegen z'n wang gaf omdat hij bij haar puppy in de buurt durfde komen. Hij schrok zich wíld, wat was dát nou! :LOL:
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Maryanne schreef:Die kleine rent haar beentjes uit haar lijfje :I:
Ze loopt zo verschrikkelijk hard!! :O:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Hylos schreef: Geloof dat er hier een kopie van Bronco rondloopt. :mrgreen:
Xavi ziet en ruikt ook alles en komt ook gewoon écht niet terug.
Vroeger al niet, je kon met biefstukken en alles lopen zwaaien... ja boeiend, mn terriërbek ruikt iets en daar móet ik achteraan. :19:
Precies, dat zeg ik ook altijd.
Al hang ik een T-bone voor z'n neus!! Daar raakt hij alleen geïrriteerd van, want dat ding hangt in zijn zicht. :hmmm:
Het afgelopen jaar kijkt hij tijdens een wandeling heel af en toe even om, dat is al een enorme vooruitgang.

Ik denk inderdaad dat hij en Xavi enorm op elkaar lijken. Jammer dat het 2 reuen zijn, anders konden we een keer afspreken. :W:
Nanna schreef:O, dat is wel heel jammer ja. Tenminste, IK zou dat jammer vinden want ik kan maar weinig met een hond aan een riem. Geniet juist zo van dat rondrennen. Maar wat niet kan, kan niet.
Natuurlijk is dat leuker en makkelijker.
Ik geniet daar met Tux ook volop van. Moet er alleen nog aan wennen om haar gewoon te laten gaan. Dat is best lastig als je al zo lang op een hele andere manier met een hond omgaat.

Van te voren wist ik natuurlijk dat dit type hond het grootste gedeelte aan de tijd aan de lijn zou moeten. Maar ik had gehoopt dat hij een beetje trainbaar zou zijn, zodat hij los kon als er geen andere honden in de buurt waren. En dat blijkt niet het geval.
Nou ja.....in huis en de tuin wel. Super trainbaar zelfs. Daar is het net een afgerichte herder, zo goed luistert hij dan. Enorm slim ook, hij begrijpt me bijna zonder woorden.
En is ook mijn schaduw, extreem op mij gericht.
Totdat je de voordeur uit gaat... :19:

Klein voorbeeldje van hoe sterk de focus is van dit type honden
Toen we hem net hadden (opgehaald toen hij 6 maanden was bij een typisch klapkaak adres :schrik: ), lieten we hem nog wel eens los.
We liepen rond de Casteleynsplas bij ons achter. Bronco helemaal dolblij, niet zo gek als je alleen een flatje van 5 m2, een poepveldje naast de flat en een prikband gewend bent.
Het waaide flink, dus blaadjes dwarrelden door de lucht. Hij er achteraan. Blaadje waaide het water op en dreef zo'n 10 meter uit de kant. Hij springt zo de plomp in, achter het blaadje aan. Nog nooit eerder gezwommen, maar dat deed hij probleemloos.
Toen we hem weer op de kant hadden, keek hij compleet verdwaasd naar zijn lijf.
Huh :denken: Ik ben nat, hoe kan dat??!!
Hij heeft totaal niet in de gaten gehad dat hij gezwommen had. Hij ging achter het blaadje aan, de rest van de wereld bestond op dat moment niet.
Blaadje, verder niets zien, voelen of horen.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Sandra&co schreef:Geweldige foto's (en filmpje) :I:

Met andere honden (teven) kan hij in ieder geval prima, er is geen onvertogen woord gevallen toen hij met Izzy, Sofi en Tux voor het eerst samenliep. Tot Sofi hem een verbale klap tegen z'n wang gaf omdat hij bij haar puppy in de buurt durfde komen. Hij schrok zich wíld, wat was dát nou! :LOL:
Hahaha, zo grappig om te zien is dat.
Die enorme buffel die mijlen hoog springt als zo'n keffertje hem op zijn falie geeft. :LOL:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:O, dat is wel heel jammer ja. Tenminste, IK zou dat jammer vinden want ik kan maar weinig met een hond aan een riem. Geniet juist zo van dat rondrennen. Maar wat niet kan, kan niet.
Ik vind het dan juist een verademing om te lezen dat iemand het niet zolang blijft proberen dat het mis gaat (in welke vorm dan ook). Hond lijkt me zo niets te kort te komen en vanuit mijn standpunt: ik heb liever een aangelijnde hond dan een dooie (door een auto of andere hond)...

Kortom: respect!

Suzanne
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Dank je wel :D
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het wat ook heerlijk, fijn zeg dat je toch ruimte kunt vinden en t weer is heerlijk maar juist daardoor is het drukker
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”