Hylos schreef:
Geloof dat er hier een kopie van Bronco rondloopt.
Xavi ziet en ruikt ook alles en komt ook gewoon écht niet terug.
Vroeger al niet, je kon met biefstukken en alles lopen zwaaien... ja boeiend, mn terriërbek ruikt iets en daar móet ik achteraan.
Precies, dat zeg ik ook altijd.
Al hang ik een T-bone voor z'n neus!! Daar raakt hij alleen geïrriteerd van, want dat ding hangt in zijn zicht.
Het afgelopen jaar kijkt hij tijdens een wandeling heel af en toe even om, dat is al een enorme vooruitgang.
Ik denk inderdaad dat hij en Xavi enorm op elkaar lijken. Jammer dat het 2 reuen zijn, anders konden we een keer afspreken.
Nanna schreef:O, dat is wel heel jammer ja. Tenminste, IK zou dat jammer vinden want ik kan maar weinig met een hond aan een riem. Geniet juist zo van dat rondrennen. Maar wat niet kan, kan niet.
Natuurlijk is dat leuker en makkelijker.
Ik geniet daar met Tux ook volop van. Moet er alleen nog aan wennen om haar gewoon te laten gaan. Dat is best lastig als je al zo lang op een hele andere manier met een hond omgaat.
Van te voren wist ik natuurlijk dat dit type hond het grootste gedeelte aan de tijd aan de lijn zou moeten. Maar ik had gehoopt dat hij een beetje trainbaar zou zijn, zodat hij los kon als er geen andere honden in de buurt waren. En dat blijkt niet het geval.
Nou ja.....in huis en de tuin wel. Super trainbaar zelfs. Daar is het net een afgerichte herder, zo goed luistert hij dan. Enorm slim ook, hij begrijpt me bijna zonder woorden.
En is ook mijn schaduw, extreem op mij gericht.
Totdat je de voordeur uit gaat...
Klein voorbeeldje van hoe sterk de focus is van dit type honden
Toen we hem net hadden (opgehaald toen hij 6 maanden was bij een typisch klapkaak adres

), lieten we hem nog wel eens los.
We liepen rond de Casteleynsplas bij ons achter. Bronco helemaal dolblij, niet zo gek als je alleen een flatje van 5 m2, een poepveldje naast de flat en een prikband gewend bent.
Het waaide flink, dus blaadjes dwarrelden door de lucht. Hij er achteraan. Blaadje waaide het water op en dreef zo'n 10 meter uit de kant. Hij springt zo de plomp in, achter het blaadje aan. Nog nooit eerder gezwommen, maar dat deed hij probleemloos.
Toen we hem weer op de kant hadden, keek hij compleet verdwaasd naar zijn lijf.
Huh

Ik ben nat, hoe kan dat??!!
Hij heeft totaal niet in de gaten gehad dat hij gezwommen had. Hij ging achter het blaadje aan, de rest van de wereld bestond op dat moment niet.
Blaadje, verder niets zien, voelen of horen.