Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Africhting

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Africhting

Ongelezen bericht door Crescent »

Ja walgelijk natuurlijk, maar ik vrees dat ik moet bekennen dat het me allerminst verbaast. Het gebeurt bovendien in gesloten kringen of op terreinen achteraf, dus hoe ga je ingrijpen?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Helaas waarheid, niet op alle verenigingen, maar wel op veel.
Ondanks dat er bij ons absoluut niet zo getraind wordt en de meeste echt werken vanuit de leerprincipes van de hond met voer en een bal weet ik ook wel dat dat een uitzondering is (en ook bij ons zijn er gradaties)
Ik heb er geen spijt van dat ik met de komst van m’n jongste uiteindelijk besloten heb uit de knpv te stappen en me te richten op een andere tak van africhting met enkele gelijkgestemden.

Voorbeeld van een training van afgelopen week:
Met de mouw wachten tot mijn dame zich netjes uit zichzelf naast mijn linker been zette en aankeek en dan mocht ze bijten/spelen met het been stuk.
Tijdens de training gisteren (2 dagen later dus) zag ik al een heel andere hond, een die actief haar positie opzocht ipv alleen maar vooruit te willen.
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Iemand dichtbij die ook in de africhting zit/zat trapte zn hond ook altijd als ze niet snel genoeg aan kwam zetten. Het moest want anders liep de hond over je heen. Snap niet hoe mensen dit kunnen doen.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Gaat al 10 tallen jaren zo struikvogel politiek, allemaal eigen schuld te veel schijnheilige eigenwijze mensen en zwijg cultuur dan
krijg je dit , vind het wel eenzijdig en sensatie want niet overal wordt zo getraind en ga dit maar eens uitleggen als je met je hond wandelt en ze weten dat je KNPV traint en een label dierenbeul is zo gemaakt , want jij zal er ook wel bij horen.

Ze hadden na dat andere tv programma 2 jaar geleden schoon schip moeten maken , maar niks geleerd blijkbaar.

Hoofdfbureau met hun hypocriete brieven kan je toch niet serieus nemen ze weten heel goed wat er speelt.

De beelden gaan viraal op social media de komende tijd ben je mooi klaar mee als Koninklijke vereniging met de groeten aan de Prins.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rocco schreef: krijg je dit , vind het wel eenzijdig en sensatie want niet overal wordt zo getraind
Nou en? Over die honden ging het toevallig niet, kun je je eigen joeptoep filmpje over maken.

Verbieden die hap. Uit de particuliere sector.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gelukkig veranderd het in de IGP snel, dit zie je godzijdank niet veel meer maar het is er absoluut nog wel daar maak ik me geen illusies over. (Pas nog een gasttrainer verzocht weg te gaan wegens ontoelaatbare correcties). Dus op zijn vereniging zal t waarschijnlijk wel geaccepteerd worden helaas.
Heb er ooit nog over gedacht knpv te gaan doen maar die wereld veranderd me te langzaam. Dus t blijft bij IGP voorlopig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

dagmar88 schreef:
Rocco schreef: krijg je dit , vind het wel eenzijdig en sensatie want niet overal wordt zo getraind
Nou en? Over die honden ging het toevallig niet, kun je je eigen joeptoep filmpje over maken.

Wat een onzin Dagmar.... Omdat er mensen zijn die de verandering nog niet gemaakt hebben moet je het verbieden?
Nee, deze mensen moeten uit de knpv geknikkerd worden.
Ik voel me totaal niet verbonden met degenen die zo trainen, waarom zou ik (en vele met mij) dan niet meer met mijn hond binnen de Knpv mogen oefenen? Op mijn vereniging gebeurt dit niet.
De Knpv moet stelling nemen en de rotte appels eruit durven gooien. Handhaven dus en niet alleen mooie woorden op papier zetten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
dagmar88 schreef:

Wat een onzin Dagmar.... Omdat er mensen zijn die de verandering nog niet gemaakt hebben moet je het verbieden?
Ik voel me totaal niet verbonden met degenen die zo trainen, waarom zou ik (en vele met mij) dan niet meer met mijn hond binnen de Knpv mogen oefenen? Op mijn vereniging gebeurt dit niet.
De Knpv moet stelling nemen en de rotte appels eruit durven gooien. Handhaven dus en niet alleen mooie woorden op papier zetten.

en toch, ondanks dat ik nog wel lid ben en er bij ons op de club zoals je weet absoluut niet zo getraind wordt ben ik toch van plan om mijn lidmaatschap inderdaad op te zeggen en ben ik blij dat ik een overstap gemaakt heb naar een andere sport al enige maanden geleden.
Het is niet alleen wat er op je eigen club gebeurd, ik ging bv al niet meer met plezier naar een oefendag kijken als ik wist dat er bepaalde deelnemers waren :(
Inge
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Inge schreef:
dagmar88 schreef:

en toch, ondanks dat ik nog wel lid ben en er bij ons op de club zoals je weet absoluut niet zo getraind wordt ben ik toch van plan om mijn lidmaatschap inderdaad op te zeggen en ben ik blij dat ik een overstap gemaakt heb naar een andere sport al enige maanden geleden.
Het is niet alleen wat er op je eigen club gebeurd, ik ging bv al niet meer met plezier naar een oefendag kijken als ik wist dat er bepaalde deelnemers waren :(
Nou ja, ben natuurlijk al ruim 2 jaar uit het actieve trainen en dus ook uit het frequent bezoeken van oefendagen etc, maar het is nu het moment om juist die mensen aan te gaan pakken.
Ik ben nog niet op het punt dat ik, mijn lidmaatschap op zeg, ik vind het een prachtige sport en andere takken trekken mij minder. Althans nu.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Maar hoe komt dat dan? Als je gaat kijken bij doggydance, agility, hondenshows, flyball of noem het maar op dan zie je dit soort zware mishandeling niet. Want dat is het. Pure mishandeling.
Ik gok doordat er nog steeds hondenboeren trainen om zoveel mogelijk honden te kunnen verkopen in een zo kort mogelijke tijd. Het levert best een leuk zakcentje op nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:Maar hoe komt dat dan? Als je gaat kijken bij doggydance, agility, hondenshows, flyball of noem het maar op dan zie je dit soort zware mishandeling niet. Want dat is het. Pure mishandeling.
Ik gok doordat er nog steeds hondenboeren trainen om zoveel mogelijk honden te kunnen verkopen in een zo kort mogelijke tijd. Het levert best een leuk zakcentje op nl.
En als je ze trapt en slaat leren ze het sneller?
Dat is hun idee ja, zijn ze makkelijker te hanteren gok ik. Ik weet t niet he, ik doe gelukkig geen knpv en kan me er ook helemaal niets bij voorstellen om zo te willen trainen. Maar feit blijft dat t erg lastig is schijnbaar om t te veranderen... zeker daar. Het lijkt dus dat de sporten zoals Mondioring en IGP sneller veranderen qua methodes dan de praktijktrainingen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef:
Dat is hun idee ja, zijn ze makkelijker te hanteren gok ik. Ik weet t niet he, ik doe gelukkig geen knpv en kan me er ook helemaal niets bij voorstellen om zo te willen trainen. Maar feit blijft dat t erg lastig is schijnbaar om t te veranderen... zeker daar. Het lijkt dus dat de sporten zoals Mondioring en IGP sneller veranderen qua methodes dan de praktijktrainingen.
helaas ook niet overal ben ik al achter
heb al gehoord voer maar een paar dagen niet dan wil hij wel voor je werken (dus wel afgestapt van fysiek geweld maar vind dat net zo erg)
tot wat ik mee krijg van de club in jouw regio waar ze gewoon nog verboden middelen adviseren te gebruiken en ook absoluut niet vanuit de leerprincipes van de hond werken, helaas. Hoorde vt weekend over een jonge hond die (nog geen jaar) zo gestraft was dat hij niet meer durfde te bijten :jank: :piew: :devil:

aanvulling: daar was ik dus niet bij aanwezig, dat heb ik alleen van horen zeggen. De boodschapper wel mijn mening gezegd maar daar kan je zo weinig mee he
dagmar88
Zeer actief

Inge schreef:Wat een onzin Dagmar.... Omdat er mensen zijn die de verandering nog niet gemaakt hebben moet je het verbieden?
:LOL:

Ja, inderdaad. Zelf oplossen van die walgelijke mishandeling zijn jullie de afgelopen vijftien jaar in gefaald.
Daar is ieder lid verantwoordelijk voor, of je nu gisteren bent begonnen met een klikker, of al veertig jaar je hond de tering in trapt.
Of je je er nu verbonden mee voelt of niet, je bént onlosmakelijk verbonden met die smerige zeug uit het filmpje.

Ik snap dat het niet leuk is als een ander je hobby wil zien verdwijnen. Dat maakt het nog geen onzin.
Niet leuk weegt wat mij betreft niet op tegen grootschalige mishandeling, verhandeling, verwaarlozing, van medische zorg onthouden en uithongeren.
:19: Mijn hart ligt bij de staffords en toch moet ik er geen meer. Omdat ik wil dat niemand er nog een heeft, voor die arme beesten zelf.

Zo rigoureus hoeft het wat mij betreft hier niet eens.
Als de pliesie zo nodig pliesiehonden ter bescherming wil, verzorgen ze die zelf maar. Van conceptie tot destructie.
Jan zonder pet neemt maar een gezeglijker exemplaar en gaat daar leuk mee trainen.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nee ik ben niet onlosmakelijk verbonden met "die zeug"... Ik ben verantwoordelijk voor mezelf en ik ben medeverantwoordelijk voor mijn clubgenoten, of leden van verenigingen waar we mee samen trainen.
Ik voel me totaal niet verantwoordelijk voor wat iemand 20, 50 of 100 km verderop doet. Ik ken die mensen niet. Wie daar verantwoordelijk voor zijn zijn hun clubleden, de afdeling en de knpv zelf.
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef:Ik gok doordat er nog steeds hondenboeren trainen om zoveel mogelijk honden te kunnen verkopen in een zo kort mogelijke tijd. Het levert best een leuk zakcentje op nl.
helaas ook niet overal ben ik al achter
heb al gehoord voer maar een paar dagen niet dan wil hij wel voor je werken (dus wel afgestapt van fysiek geweld maar vind dat net zo erg)
tot wat ik mee krijg van de club in jouw regio waar ze gewoon nog verboden middelen adviseren te gebruiken en ook absoluut niet vanuit de leerprincipes van de hond werken, helaas. Hoorde vt weekend over een jonge hond die (nog geen jaar) zo gestraft was dat hij niet meer durfde te bijten :jank: :piew: Afbeelding

aanvulling: daar was ik dus niet bij aanwezig, dat heb ik alleen van horen zeggen. De boodschapper wel mijn mening gezegd maar daar kan je zo weinig mee he
Dat geloof ik direct, in de IGP is t helaas ook nog niet overal hoor wat ik al noemde maar gelukkig wordt dat wel steeds minder. Er zijn niet zoveel modioring verenigingen dus ik denk dat ik weet welke je bedoeld ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Inge schreef:Wat een onzin Dagmar.... Omdat er mensen zijn die de verandering nog niet gemaakt hebben moet je het verbieden?
Afbeelding

Ja, inderdaad. Zelf oplossen van die walgelijke mishandeling zijn jullie de afgelopen vijftien jaar in gefaald.
Daar is ieder lid verantwoordelijk voor, of je nu gisteren bent begonnen met een klikker, of al veertig jaar je hond de tering in trapt.
Of je je er nu verbonden mee voelt of niet, je bént onlosmakelijk verbonden met die smerige zeug uit het filmpje.

Ik snap dat het niet leuk is als een ander je hobby wil zien verdwijnen. Dat maakt het nog geen onzin.
Niet leuk weegt wat mij betreft niet op tegen grootschalige mishandeling, verhandeling, verwaarlozing, van medische zorg onthouden en uithongeren.
:19: Mijn hart ligt bij de staffords en toch moet ik er geen meer. Omdat ik wil dat niemand er nog een heeft, voor die arme beesten zelf.

Zo rigoureus hoeft het wat mij betreft hier niet eens.
Als de pliesie zo nodig pliesiehonden ter bescherming wil, verzorgen ze die zelf maar. Van conceptie tot destructie.
Jan zonder pet neemt maar een gezeglijker exemplaar en gaat daar leuk mee trainen.
Die willen dat type hond helemaal niet. Ik ken een diensthondengeleider vrij goed en die wil helemaal niet zo'n hond die zonder tt of prikker amper te hanteren is. Ze zijn daarom al zelf bezig met t fokken en trainen van diensthonden alleen staat dat, wat ik begrepen heb, nog in de kinderschoenen. Daarnaast levert de knpv niet alleen aan de politie maar aan leger en politie in de hele wereld. Dus geen idee wat er gebeurd als NL afvalt als afnemer van diensthonden.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef:Volgens mij lopen daar toch behoorlijk wat gefrustreerde idioten rond. :piew:

KLIK
Nou ik ga maar niet kijken. Dat dat toch maar door blijft gaan. Onbegrijpelijk.
63673J

Nanna schreef:
malinois schreef:
Zal wel een hele domme vraag zijn hoor, maar zijn dat niet gewoon sadisten? Want welk normaal mens wil zo met dieren omgaan?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zo raar dat mensen elkaar daarin ook niet corrigeren. Als je zo uitvalt naar een hond in mijn aanwezigheid, zou ik heel nijdig worden en ingrijpen. Maar die lui daar doen dat niet. Die zijn dus net zo erg.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Heel veel gezien en gehoord de afgelopen jaren en mede daarom hebben wij (partner is algemeen helper en dat word je niet als je hart niet bij de africhting ligt) een tijdje terug al besloten niet meer bij bestaande clubs te trainen. We blijven onze honden samen en met hulp van mensen die er het zelfde in staan africhten maar inderdaad met clicker, balletjes en veel voer.
Jaren geleden al de omslag gemaakt en gelukkig is het nu al zo dat zowel in nederland als er buiten meer betaald word voor een hond die zonder pijn prikkels is afgericht.

Helaas ook nog steeds mensen die zeggen dat een "echte hond" niet op die manier is af te richten. Zo jammer die denkwijze ik lag daar altijd heel hard om.
Sta dan ook bekent als koppig en eigenwijs :schrik:

Wat wel opvalt is dat steeds meer mensen ook de oudere generatie africhters (70+) toch vragen om hulp om het op een andere manier te doen.
Ze willen dus wel veranderen en vele zijn er ook mee bezig, volgen er opleidingen voor die de KNPV verzorgt.
Mäar die dierenbeulen heb je helaas altijd en overal. Nadeel is dat bij de KNPV het heel lang is gedoogd "wat het is nou eenmaal nodig om een goeie hond afterichten" :piew: en daar moeten ze nu ineens iets mee.
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

iones schreef:Zo raar dat mensen elkaar daarin ook niet corrigeren. Als je zo uitvalt naar een hond in mijn aanwezigheid, zou ik heel nijdig worden en ingrijpen. Maar die lui daar doen dat niet. Die zijn dus net zo erg.
Gelukkig niet op alle clubs maar waar het gebeurd weten ze wel wie lid mag worden natuurlijk.
Meestal alleen bekende mogen kijken en meetrainen.
En daarbij als het je niet aanstaat rot je maar op mentaliteit.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

KNPV
·
= PERSBERICHT KONINKLIJKE NEDERLANDSE POLITIEHOND VERENIGING =

Het hoofdbestuur van de K.N.P.V. heeft kennisgenomen van een aantal beeldopnamen van het programma 'Undercover in Nederland'.

Voornoemde beelden tonen excessief geweld tijdens de training van enkele bij de K.N.P.V. aangesloten verenigingen.
Het hoofdbestuur keurt deze gang van zaken ten zeerste af en wil expliciet benadrukken dat deze beelden absoluut niet representatief zijn voor de trainingsmoraal van de circa 350 aangesloten verenigingen en haar leden die met respect voor de hond trainen en samen met de hond een team vormen.
Naar aanleiding van de voorvertoning van de beelden heeft het hoofdbestuur sancties opgelegd aan de betreffende verenigingen en de leden van de betreffende verenigingen.

Het hoofdbestuur zal stevige vereniging technische maatregelen nemen waarbij ook het doen van aangifte niet wordt geschuwd. Dat geldt niet alleen voor de trainers van de hond, maar ook voor de omstanders, omdat wegkijken bij misstanden ook niet wordt getolereerd binnen de K.N.P.V.

Graag brengen wij onder uw aandacht dat de moraal van het trainen van politiehonden reeds meer dan een decennium is gekenterd waarin de leden, het hoofdbestuur en de onder haar ressorterende commissies een belangrijke rol hebben gespeeld. Diverse opleidingen en cursussen hebben geleid tot een omwenteling naar diervriendelijke trainingsmethoden.
Daarnaast wil het hoofdbestuur graag benadrukken dat zij een proactieve rol van haar leden op het vlak van het welzijn van de honden ten zeerste voorstaat en deze ook als zodanig uitdraagt.

Het volledig voorkomen van getoonde misstanden blijkt in de praktijk geen eenvoudige sinecure getuige voornoemd voorval. Naast het propageren van dierenwelzijn vormt transparantie een belangrijke voorwaarde om deze misstanden te voorkomen.

Het collectief belang van de K.N.P.V. en daarmee dus van alle leden prevaleert in deze boven eventuele individuele belangen welke in deze absoluut geen rol mogen spelen.
Meldingen, zelfs indien de melder anoniem wil blijven, betreffende misstanden in de dressuur van politiehonden kunnen ten alle tijden gericht worden aan het hoofdbestuur van de K.N.P.V.

De KNPV zal met een aanvullend bericht komen nadat zij de uitzending heeft gezien.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoef de uitzending niet te zien om mijn mening te kunnen vormen. Imo hadden ze al lang aangifte kunnen en moeten doen. Deze beelden zeggen genoeg, dit kan en mag nooit getollereerd worden in welke situatie dan ook.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dit staat net op de fb pagina van de knpv

= PERSBERICHT KONINKLIJKE NEDERLANDSE POLITIEHOND VERENIGING =

Het hoofdbestuur van de K.N.P.V. heeft kennisgenomen van een aantal beeldopnamen van het programma 'Undercover in Nederland'.

Voornoemde beelden tonen excessief geweld tijdens de training van enkele bij de K.N.P.V. aangesloten verenigingen.
Het hoofdbestuur keurt deze gang van zaken ten zeerste af en wil expliciet benadrukken dat deze beelden absoluut niet representatief zijn voor de trainingsmoraal van de circa 350 aangesloten verenigingen en haar leden die met respect voor de hond trainen en samen met de hond een team vormen.
Naar aanleiding van de voorvertoning van de beelden heeft het hoofdbestuur sancties opgelegd aan de betreffende verenigingen en de leden van de betreffende verenigingen.

Het hoofdbestuur zal stevige vereniging technische maatregelen nemen waarbij ook het doen van aangifte niet wordt geschuwd. Dat geldt niet alleen voor de trainers van de hond, maar ook voor de omstanders, omdat wegkijken bij misstanden ook niet wordt getolereerd binnen de K.N.P.V.

Graag brengen wij onder uw aandacht dat de moraal van het trainen van politiehonden reeds meer dan een decennium is gekenterd waarin de leden, het hoofdbestuur en de onder haar ressorterende commissies een belangrijke rol hebben gespeeld. Diverse opleidingen en cursussen hebben geleid tot een omwenteling naar diervriendelijke trainingsmethoden.
Daarnaast wil het hoofdbestuur graag benadrukken dat zij een proactieve rol van haar leden op het vlak van het welzijn van de honden ten zeerste voorstaat en deze ook als zodanig uitdraagt.

Het volledig voorkomen van getoonde misstanden blijkt in de praktijk geen eenvoudige sinecure getuige voornoemd voorval. Naast het propageren van dierenwelzijn vormt transparantie een belangrijke voorwaarde om deze misstanden te voorkomen.

Het collectief belang van de K.N.P.V. en daarmee dus van alle leden prevaleert in deze boven eventuele individuele belangen welke in deze absoluut geen rol mogen spelen.
Meldingen, zelfs indien de melder anoniem wil blijven, betreffende misstanden in de dressuur van politiehonden kunnen ten alle tijden gericht worden aan het hoofdbestuur van de K.N.P.V.

De KNPV zal met een aanvullend bericht komen nadat zij de uitzending heeft gezien.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
63673J

Dat plaatste Rocco al.
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:Die willen dat type hond helemaal niet. Ik ken een diensthondengeleider vrij goed en die wil helemaal niet zo'n hond die zonder tt of prikker amper te hanteren is. Ze zijn daarom al zelf bezig met t fokken en trainen van diensthonden alleen staat dat, wat ik begrepen heb, nog in de kinderschoenen. Daarnaast levert de knpv niet alleen aan de politie maar aan leger en politie in de hele wereld. Dus geen idee wat er gebeurd als NL afvalt als afnemer van diensthonden.
:wink: Ja, dan reguleert het zichzelf toch, als ze gaan fokken wat ze nodig hebben? Of zelfs als ze in opdracht nesten afnemen van bestaande fokkers.
Voor leuk trainen krijgt jan zonder pet net als bij de normale hondenschool een rapportje en een vrolijke aantekening of van mijn part een glittersticker, maar als particulier gewoon geen certificaten meer.
Geen handel en Dubai fokt en traint zelf maar kwelhonden.
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:Dit zijn geen dubai-honden.
Duur te verkopen honden zijn goed getraind en dat is het tegenovergestelde van dit gefrustreerde gelul.
:wink: Was even breder, daar kwamen laatst ook dit soort dingen naar buiten.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind het walgelijk.

Helaas lijkt de mechelaar niet alleen in dit soort sporten zo hard aangepakt te worden. Ik zie het ook bij de dogsurvivals en het is opvallend hoe vaak het een mechelaar is die afgerost wordt.
Ik zie honden die heel opgewonden raken en te laat gekalmeerd worden. Dan wordt er gescholden, getrokken en gemept :ugh:
Ik heb er meerdere keren weleens een opmerking over gemaakt maar dan ben je een muts met je simpele hond (lijkt me toch mee te vallen) of wordt je uitgelegd dat 'dit soort honden' een hardere aanpak nodig hebben.

Ik heb daar echt heel wat tegen. Ik geloof het gewoon niet.
63673J

Nanna schreef:Er zijn ook goedwillenden.
Maar ja.
Ik ben het eigenlijk wel met Cleva eens. Het gaat bij teveel mensen om de mishandeling en niet om het uiteindelijke resultaat. Harras mot vólge, godverdomme, en als Harras zijn neus iets te ver voor het been van de geleider uitsteekt dan kan er weer gerost en getrapt worden.
Harras staat model. Voor de baas op de zaak, voor hun vrouw waar ze geen zak bij in te brengen hebben. Dus mot Harras geëlectrocuteerd worden of twee weken geen vreten krijgen. Dat zal die vuile rotzak leren.
Dat ze zelf de smerige rotzak zijn komt niet eens bij dat slag op...
Dat bedoel ik dus. Dit gaat ver voorbij aan domheid of onkunde, er is iets grondig mis in die hoofden, die zijn zo verknipt dat ze dit heel erg fijn vinden.
dagmar88
Zeer actief

Manuma schreef:Ik vind het walgelijk.

Helaas lijkt de mechelaar niet alleen in dit soort sporten zo hard aangepakt te worden. Ik zie het ook bij de dogsurvivals en het is opvallend hoe vaak het een mechelaar is die afgerost wordt.
Ik zie honden die heel opgewonden raken en te laat gekalmeerd worden. Dan wordt er gescholden, getrokken en gemept :ugh:
Ik heb er meerdere keren weleens een opmerking over gemaakt maar dan ben je een muts met je simpele hond (lijkt me toch mee te vallen) of wordt je uitgelegd dat 'dit soort honden' een hardere aanpak nodig hebben.

Ik heb daar echt heel wat tegen. Ik geloof het gewoon niet.
Ook buiten georganiseerde activiteiten zie je dat bij de mechelaars en duitsers veel vaker dan bij andere rassen. Gewoon tijdens het wandelen of naast de fiets. Die hebben heel die hond alleen om een gevoel van veiligheid aan te ontlenen en zich af te reageren.

:19: Trek dan zo'n graffitihansop aan en ga met je verbeten bek een end fietsen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”