Aankomende woensdag hoort de fokker of haar teefje drachtig is. Is dat zo, dan plannen we een kennismaking. Verder heb ik 1 april een gesprek met Bultersmekke bij mij thuis om de formulieren aan te vullen en met elkaar in gesprek te gaan. Er gebeuren dus wel wat dingen.
Oudduitse herder!

Oh ik heb er zoveel zin in, hoewel ik ook een beetje voorzichtig probeer te zijn met mijn enthousiasme. De eerste weken/maanden met een pup zijn erg zwaar hoor ik van iedereen. En overigens: boeken (lang leve de bibliotheek, dus veel verschillende in huis) hebben het soms over totaal verschillende benaderingen voor hetzelfde iets. Bijvoorbeeld met met een losse lijn lopen aanleren. Ik weet nu dus niet wat de goede methode is. Stilstaan tot je hond omdraait als ze trekt dan klikken en belonen, achter de hond aanlopen en zodra ze omdraait klikken en belonen, de lijn steeds iets laten vieren. Tsja. Er is dus geen gouden standaard in de boeken.
Als ze drachtig is en we een positieve kennismaking gehad hebben (hoop ik zo!) kan ik óók gaan hamsteren (maar geen wc-papier). Marktplaats af naar benches en dat soort dingen. Ik weet niet eens wat ik allemaal nodig heb, want er zijn bijvoorbeeld zo veel soorten lijnen. Rollijn, SLlijn, korte lijn. Heb je die allemaal nodig? Ik ben best wel een leek op hondengebied, en ben dan ook blij dat de hulphondenorganisatie me helpt met trainen en opvoeden, ook al komen ze dan niet wekelijks, dat is pas rond 15 maanden. En cursussen doen! Lijkt me ook ontzettend leuk.