Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet lekker/reutje last van hormonen?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
Niet lekker/reutje last van hormonen?
Teun is nu 13 maanden. Is altijd al een miep geweest met eten.maar sinds een paar maanden eet hij goed van de farmfood brok.
Sinds vorige week vrijdag had hij een seresto bandje om.
Sinds vorig weekend leek hij wat rustiger te zijn in huis. Wat meer slapen.Buiten wel gewoon lekker actief.
Zondag tijdens het wandelen veel snuffelen en doen, gras likken etc. Kwijlen kwijlen kwijlen. toen we thuiskwamen de kwijldraden aan zn bek.
Hij vreet alles op straat. Altijd al gedaan. Dacht dat hij iets verkeerds had gegeten of te enthousiast aan de teefjesluchtjes/plasjes heeft gesnuffeld en gelikt, waardoor kwijlen.
Sinds woensdag eet hij zijn brok niet meer. Is in huis nog steeds rustiger dan normaal, maar buiten wel actief.
Gisteravond rilde hij wat (het is ook een zenuwepeesje en hij rilt wel vaker als hij iets spannend vind)
Heb sinds gisteren zijn serestoband afgedaan. Las dat slechte eetlust en loomheid een zeldzame bijwerking kan zijn van seresto.
Vanochtend at hij wel wat gestoomd vlees van farmfood. Maar niet van harte, terwijl hij er normaal gek op is.
Ontlasting was de afgelopen dagen normaal, maar uiteraard wel minder door het slechte eten.
Wat denken jullie?
Komt dit door seresto, en hoe snel kan ke dan verbetering verwachten?
Of is hij ziek? Dat verwacht ik niet gezien zijn verdere gedrag.
Of..... zijn de hormonen op hol?
Sinds vorige week vrijdag had hij een seresto bandje om.
Sinds vorig weekend leek hij wat rustiger te zijn in huis. Wat meer slapen.Buiten wel gewoon lekker actief.
Zondag tijdens het wandelen veel snuffelen en doen, gras likken etc. Kwijlen kwijlen kwijlen. toen we thuiskwamen de kwijldraden aan zn bek.
Hij vreet alles op straat. Altijd al gedaan. Dacht dat hij iets verkeerds had gegeten of te enthousiast aan de teefjesluchtjes/plasjes heeft gesnuffeld en gelikt, waardoor kwijlen.
Sinds woensdag eet hij zijn brok niet meer. Is in huis nog steeds rustiger dan normaal, maar buiten wel actief.
Gisteravond rilde hij wat (het is ook een zenuwepeesje en hij rilt wel vaker als hij iets spannend vind)
Heb sinds gisteren zijn serestoband afgedaan. Las dat slechte eetlust en loomheid een zeldzame bijwerking kan zijn van seresto.
Vanochtend at hij wel wat gestoomd vlees van farmfood. Maar niet van harte, terwijl hij er normaal gek op is.
Ontlasting was de afgelopen dagen normaal, maar uiteraard wel minder door het slechte eten.
Wat denken jullie?
Komt dit door seresto, en hoe snel kan ke dan verbetering verwachten?
Of is hij ziek? Dat verwacht ik niet gezien zijn verdere gedrag.
Of..... zijn de hormonen op hol?
Laatst gewijzigd door Teuntje op 14 mar 2020 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Re: Niet lekker ?
Goed dat je die vergifband afgedaan hebt, al zal dat niet de oorzaak zijn van zijn gedrag. Heeft met loopse teven te maken. Mijn teckel Bruno eet niet of nauwelijks als een van de teefjes in huis loops is en ziet hem dan ook zienderogen afvallen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Actief
Hij eet niks. Zijn favo snoepjes ook niet. Is verder wel gewoon actief en speels.geen verhoging.
Mooie ontlasting (wel minder dan normaal doordat hij nauwelijks eet)
Gisterochtend en gisteravond heeft hij gestoomd vlees gehad van farmfood. Dat eet hij wel,maar ook met lange tanden en niet voldoende.
Gistermiddag tijdens het blokje om weer overal snuffelen en likken en in de remmen bij ieder geurtje en kwijlen.
Kwijlen vanwege likken en lekkere luchtjes? Of kwijlen vangwege niet lekker voelen?
Dikke slijmslierten zijn het....
Gisteravond laat heeft hij zn gestoomde vlees opgebraakt. Zal te zwaar vallen op zn maag.
Ik twijfel door het overgeven dan weer of hij niet echt ziek is.maar hij maakt verder geen zieke indruk.
Maar overgeven doordat hij van slag is doorloopse teefjes kan ik me ookniet voorstellen.....
Ik kijk het nog even aan. Als het de seresto band geweest is zou je toch wel verbetering moeten gaan zien....
Afspraak bij de dierenarts heb ik alvast gemaakt voor dinsdagavond.
Mocht eerder nodig blijken dan gaan we natuurlijk eerder. Maar zolang hij verder geen zieke indruk maakt.....
Mooie ontlasting (wel minder dan normaal doordat hij nauwelijks eet)
Gisterochtend en gisteravond heeft hij gestoomd vlees gehad van farmfood. Dat eet hij wel,maar ook met lange tanden en niet voldoende.
Gistermiddag tijdens het blokje om weer overal snuffelen en likken en in de remmen bij ieder geurtje en kwijlen.
Kwijlen vanwege likken en lekkere luchtjes? Of kwijlen vangwege niet lekker voelen?
Dikke slijmslierten zijn het....
Gisteravond laat heeft hij zn gestoomde vlees opgebraakt. Zal te zwaar vallen op zn maag.
Ik twijfel door het overgeven dan weer of hij niet echt ziek is.maar hij maakt verder geen zieke indruk.
Maar overgeven doordat hij van slag is doorloopse teefjes kan ik me ookniet voorstellen.....
Ik kijk het nog even aan. Als het de seresto band geweest is zou je toch wel verbetering moeten gaan zien....
Afspraak bij de dierenarts heb ik alvast gemaakt voor dinsdagavond.
Mocht eerder nodig blijken dan gaan we natuurlijk eerder. Maar zolang hij verder geen zieke indruk maakt.....
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat mij betreft: als hij zou kwijlen vanwege niet lekker voelen dan zou hij niet alleen tijdens het wandelen/snuffelen kwijlen. Dus ik zeg kwijlen vanwege loopse tevengeur.Teuntje schreef:Gistermiddag tijdens het blokje om weer overal snuffelen en likken en in de remmen bij ieder geurtje en kwijlen.
-
- Actief
Ja daar heb je een punt..... maar kan dat ook een slechte eetlust en overgeven veroorzaken?
-
- Actief
vanmiddag tijdens het wandelen weer kwijlen, niet normaal!
thuis doet hij het niet. hij gedraagt zich verder ook niet anders ofzo. ik denk dat het echt de hormonen icm loopse teefjes is.....
ik had nog prins procare gestoomde vleesworst in huis, daar heeft hij vanochtend en vanmiddag wat van gehad en dat at hij met smaak, het is binnen gebleven en ontlasting is goed.
hormonen allom dus..... vorig jaar heeft hij er nog geen last van gehad. vind dit toch wel erg sneu...
denk ook aan castratie, want hij is al niet dik te krijgen en na een halve week nauwelijks eten voel je ieder botje (te) duidelijk zitten.
maar ja, hij is altijd best wat onzeker geweest, dat gaat nu steeds beter en is zo goed als over.
en wat gaat castratie daar voor effect op hebben.... en dan zn vacht, (hoewel dat voor hem natuurlijk niet belangrijk is).....
en dan heeft hij nog een binnenbal in de lies zitten...... het is de vraag of die via de balzak eruit gehaald kan worden bij castratie, of dat de buik open moet. allemaal afwegingen........
we gaan dit en chemische castratie ook met de DA bespreken, want het niet eten en de vermoeidheid bij hem is erg vervelend. hij heeft geen rust in zn kont.
dit is wel pas zijn eerste "volwassen"voorjaar, dus wil ook geen overhaaste beslissingen nemen. maar als het nu al zo vervelend is voor hem, zou je dan kunnen verwachten dat die reactie als hij ouder wordt, minder of juist erger gaat worden?
thuis doet hij het niet. hij gedraagt zich verder ook niet anders ofzo. ik denk dat het echt de hormonen icm loopse teefjes is.....
ik had nog prins procare gestoomde vleesworst in huis, daar heeft hij vanochtend en vanmiddag wat van gehad en dat at hij met smaak, het is binnen gebleven en ontlasting is goed.
hormonen allom dus..... vorig jaar heeft hij er nog geen last van gehad. vind dit toch wel erg sneu...
denk ook aan castratie, want hij is al niet dik te krijgen en na een halve week nauwelijks eten voel je ieder botje (te) duidelijk zitten.
maar ja, hij is altijd best wat onzeker geweest, dat gaat nu steeds beter en is zo goed als over.
en wat gaat castratie daar voor effect op hebben.... en dan zn vacht, (hoewel dat voor hem natuurlijk niet belangrijk is).....
en dan heeft hij nog een binnenbal in de lies zitten...... het is de vraag of die via de balzak eruit gehaald kan worden bij castratie, of dat de buik open moet. allemaal afwegingen........
we gaan dit en chemische castratie ook met de DA bespreken, want het niet eten en de vermoeidheid bij hem is erg vervelend. hij heeft geen rust in zn kont.
dit is wel pas zijn eerste "volwassen"voorjaar, dus wil ook geen overhaaste beslissingen nemen. maar als het nu al zo vervelend is voor hem, zou je dan kunnen verwachten dat die reactie als hij ouder wordt, minder of juist erger gaat worden?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daar is weinig aan te voorspellen.Teuntje schreef:vanmiddag tijdens het wandelen weer kwijlen, niet normaal!
Kan later beter gaan of niet.
Even afwachten zou ik wel doen maar dan vooral in verband met die onzekerheid.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Niet lekker/reutje last van hormonen?
Maak je nou eens niet zo druk over dat eten van hem! Dit is topic 30 over Teuntje zijn eten.
Je hebt een reu die hormonaal in zijn piek zit. Dat kwijlen is dus wel normaal. Niks mis mee, niks zieligs aan. Of vind jij puberjongetjes ook zielig?
Hij is verliefd en heeft andere prioriteiten dan eten.
Trek er lekker wat langer met hem erop uit. Laat hem lekker rauzen met andere hondjes. Ga met hem speuren ofzo. Maar maak je niet zo druk. Het is een jonge gezonde teckel.
Waarom zou je hem gaan castreren? Onzeker, deemoedsplasjes... niet doen. Dat is pas sneu.
Je hebt een reu die hormonaal in zijn piek zit. Dat kwijlen is dus wel normaal. Niks mis mee, niks zieligs aan. Of vind jij puberjongetjes ook zielig?
Hij is verliefd en heeft andere prioriteiten dan eten.
Trek er lekker wat langer met hem erop uit. Laat hem lekker rauzen met andere hondjes. Ga met hem speuren ofzo. Maar maak je niet zo druk. Het is een jonge gezonde teckel.
Waarom zou je hem gaan castreren? Onzeker, deemoedsplasjes... niet doen. Dat is pas sneu.
- dagmar88
- Zeer actief
Mijn reu is rond die tijd (niet door mij) ook chemisch gecastreerd. Dat was al een ramp, maar de tweede puberteit die volgde op het zeer langzame uitwerken ervan nog veel meer.Teuntje schreef: dit is wel pas zijn eerste "volwassen"voorjaar, dus wil ook geen overhaaste beslissingen nemen. maar als het nu al zo vervelend is voor hem, zou je dan kunnen verwachten dat die reactie als hij ouder wordt, minder of juist erger gaat worden?
Hij heeft nog nooit zo slecht gegeten.
Hij verloor z'n zelfvertrouwen, z'n kloten waren een tijd dubbel zo groot als normaal en hij werd constant aangevallen door reuen.
De oplossing hier was een intacte teef er bij. Hij heeft precies drie dagen interesse in haar tijdens de loopsheid, verder kan het hem allemaal jeuken. En hij vreet als een dijkwerker.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou hem lekker afleiden met lange wandelingen, maar het snuffelen onderweg beperken. Hoe lekkerder het geurtje, hoe eerder je hem weg moet halen. Grenzen stellen dus aan dat snuffelen. Geloof me: dat geeft hem ook rust. Heb hetzelfde advies gegeven aan iemand die vond dat je een hond zoveel en zolang moet laten snuffelen als hij zelf wilt, maar die was dus door die heerlijke geurtjes ook thuis heel onrustig en slecht eten (vergelijkbare leeftijd overigens). Ze is het snuffelen gaan beperken en binnen een week was de rust terug, zowel bij haar als bij haar reu. Binnen een dag zag ze al een soort van opluchting bij haar hond dat hij bij die geurtjes weggehaald werd. Snuffelen is goed als het ontspant, maar bij die overheerlijke geurtjes raak je de ontspanning juist kwijt 

-
- Actief
Goede tip! Dank je wel. We gaan dit toepassen en kijken of het helpt.Fotogravinnetje schreef:Ik zou hem lekker afleiden met lange wandelingen, maar het snuffelen onderweg beperken. Hoe lekkerder het geurtje, hoe eerder je hem weg moet halen. Grenzen stellen dus aan dat snuffelen. Geloof me: dat geeft hem ook rust. Heb hetzelfde advies gegeven aan iemand die vond dat je een hond zoveel en zolang moet laten snuffelen als hij zelf wilt, maar die was dus door die heerlijke geurtjes ook thuis heel onrustig en slecht eten (vergelijkbare leeftijd overigens). Ze is het snuffelen gaan beperken en binnen een week was de rust terug, zowel bij haar als bij haar reu. Binnen een dag zag ze al een soort van opluchting bij haar hond dat hij bij die geurtjes weggehaald werd. Snuffelen is goed als het ontspant, maar bij die overheerlijke geurtjes raak je de ontspanning juist kwijt
Hij liep vanmiddag na de wandeling weer enorm te kwijlen.
Heeft zojuist wel weer een normale brokkenmaaltijd gegeten en heeft niet meer overgegeven.