Wel pas ná een heerlijke wandeling op het platteland met het zonnetje erbij met een hele blije Tweet met staartje dat niet stil stond. Maar eenmaal thuis sloeg het noodlot toe, een envelop op de deurmat met daarin: een veiligheidstuig voor Tweet heel mooi en op maat gemaakt!
Het eerste tuigje zat haar niet goed en zorgde voor schuurplekjes, dus heb ik haar steeds een Hurtta Y-tuigje aangetrokken dat Suze te klein is. Maar het beleid van de stichting is toch echt een passend veiligheidstuigje die ook mee gaat met adoptie. Dus er werd er eentje voor haar op maat gemaakt.
Maar Tweet vraagt nu of ze van de stichting haar dood willen hebben? Ik heb haar proberen te vertellen dat er nog geen honden dood zijn gegaan door het dragen van zo'n tuig, maar ze is niet overtuigd. Pootjes spontaan stuk, staartje stuk. Als ik haar niet vasthield zakte ze als een lappenpop in elkaar. En ze weet het nog niet maar ze wordt morgen ook nog gecastreerd
Ik heb na een half uur groot leed het tuigje maar weer even uitgedaan en het goedgemaakt
Ineens was ze stuk, als een lappenpop zakte ze steeds in elkaar

Als ik haar vasthield met haar kop helemaal op mijn hand leunend, dan deden de pootjes het nog een beetje

Pootjes doen het toch weer een beetje. Klein beetje

Zelfs met voering bij de ruggengraat tegen schuurplekjes

Nog niet bepaald een succes dit
Dus daarna heb ik het leed maar even verzacht voor het oh zo arme ding

Zondag heeft ze trouwens een kennismaking. Spannend!