Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Continue tegen je opspringen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Continue tegen je opspringen

Ongelezen bericht door Patricia. »

Bella springt continue tegen je op.
Als je door de kamer loopt, ze heeft nog niks geleerd.
Ja ze kan mooie zitten en lief kijken.

Alles is ook vrij nieuw voor der.

Maar hoe leren wij dat continue tegen je aan springen af.
Afbeelding
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Continue tegen je opspringen

Ongelezen bericht door Marlett »

Ze is er net natuurlijk, maar voor eerste hulp bij hondenvragen kijk ik altijd op HF en wat Kikopup erover te zeggen heeft:

Toen Tosca hier net was, deed ze het ook. We hebben een traphekje en ik kwam er pas doorheen als ze stopte met springen en netjes zat, dat was het begin.
Sam Turner heeft er pas toevallig ook wat over gepost:
Patricia.
moderator
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren

Marlett schreef:Ze is er net natuurlijk, maar voor eerste hulp bij hondenvragen kijk ik altijd op HF en wat Kikopup erover te zeggen heeft:

Toen Tosca hier net was, deed ze het ook. We hebben een traphekje en ik kwam er pas doorheen als ze stopte met springen en netjes zat, dat was het begin.
Sam Turner heeft er pas toevallig ook wat over gepost:
Ja maar bij Bella is het niet alleen bij binnen komen.
Zodra je op staat om wat te doen dan springt zij ook op en gaat tegen je op staan springen, gewoon negeren en doorlopen werkt niet, want ze blijft het doen. Naar de plaatst sturen daar zijn we mee bezig om aan te leren.

Ze ziet alles wat jij doet als 1 groot feest.
Afbeelding
Patricia.
moderator
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren

Tara schreef:Ik ben er met elke hond heel simpel in: met mijn hand opvangen in de sprong (dus dat ze echt tegen mijn hand opspringen) en resoluut terugduwen.
Dat blijft maar beperkt lollig kan ik je melden. Het doet geen pijn, maar het is gewoon niet leuk als je wat anders in je hoofd had. Voor de hardleerse types wil ik er nog wel een snauw bij geven, maar doorgaans is die hand voldoende. Mijn jongste hond is ontzettend aanhalig, en in haar enthousiasme springt ze ook wel graag. Met name als ik met mijn slaperige hoofd de trap af kom. Een zalvend handje op haar gericht is wel genoeg, ze springt dan nog steeds wel, maar tenminste niet meer tegen mij aan. :mrgreen:
Ohhh hier ga ik mee aan de slag
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je hond zoekt bevestiging omdat ze super onzeker is. Waarom geef je die niet gewoon? Al mijn nieuwe buitenlandse honden zochten constant bevestiging en acceptatie en dat gaat vanzelf wel over. Ze wil je laten weten dat ze blij is met je en kan haar jeugdig enthousiasme niet temperen. Wegsturen of plaats aanleren vind ik zelf een vrij kansloze onderneming bij een hondje dat zich aan je probeert te binden.

Laat het eens een tijdje gaan en reageer gewoon niet. Guus deed het ook heel erg. Bas liep als een schim achter je aan. Overal, altijd en dat gaat gewoon over als ze zich zeker voelen en niet denken dat alles weer helemaal in kan storten als jij beweegt en dus misschien wel weer helemaal weg gaat. Ze zegt gewoon ik ben er! En ik wil mee met jou. Dat is toch lief?
Afbeelding
Patricia.
moderator
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren

laeken schreef:Je hond zoekt bevestiging omdat ze super onzeker is. Waarom geef je die niet gewoon? Al mijn nieuwe buitenlandse honden zochten constant bevestiging en acceptatie en dat gaat vanzelf wel over. Ze wil je laten weten dat ze blij is met je en kan haar jeugdig enthousiasme niet temperen. Wegsturen of plaats aanleren vind ik zelf een vrij kansloze onderneming bij een hondje dat zich aan je probeert te binden.

Laat het eens een tijdje gaan en reageer gewoon niet. Guus deed het ook heel erg. Bas liep als een schim achter je aan. Overal, altijd en dat gaat gewoon over als ze zich zeker voelen en niet denken dat alles weer helemaal in kan storten als jij beweegt en dus misschien wel weer helemaal weg gaat. Ze zegt gewoon ik ben er! En ik wil mee met jou. Dat is toch lief?
Wegsturen doe ik zeker nog niet, maar het gaat aardig zeer doen dat gespring continue en ook niet handig ed als ik mijn handen vol heb.
Vandaar mijn vraag wat te doen,
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Donna, onze Vizsla, springt ook heel erg. Wat Tara zegt is wel een goed idee. "Laag" zeggen helpt maar beperkt.
Nog even een foto van haar, intussen bijna 6 maanden.

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Boots probeert het nog steeds gewoon omdat het hem zo gemakkelijk afgaat, ik loop gewoon door, dus ik loop op hem in en dan wordt het dus net even minder lollig, en verder krijgt hij pas aandacht als hij met 4 pootjes op de vloer staat
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Het is zeer, zeeeer aanbevelenswaardig om je eigen natuurlijke gedrag te laten zien. Niet alleen hierbij maar gewoon altijd.
:ok:

Dat is de instructie die ik bezoek geef. Werkt als een tiet, ze bedenken zich vooraf al.
En bij de volgende die het wel gezellig vindt staan ze te gillen en te springen en oren uit te soppen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Jimi deed het ook heel veel toen hij net hier was.
Je kon niet opstaan of daar was hij alweer en maar springen.
Ook overal achter je aan , en piepen als je even uit zicht was in de douche of toilet.
Dat is nu helemaal over , hij voelt zich zeker genoeg nu om niet constant bevestiging meer te zoeken.
Ook het overal volgen is over , net als het gespring.
Wij hebben er geen aandacht aan geschonken en doordat het hem niets opleverde doofde het uit.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tineke schreef:Jimi deed het ook heel veel toen hij net hier was.
Je kon niet opstaan of daar was hij alweer en maar springen.
Ook overal achter je aan , en piepen als je even uit zicht was in de douche of toilet.
Dat is nu helemaal over , hij voelt zich zeker genoeg nu om niet constant bevestiging meer te zoeken.
Ook het overal volgen is over , net als het gespring.
Wij hebben er geen aandacht aan geschonken en doordat het hem niets opleverde doofde het uit.
Precies. Zo gaat het altijd eigenlijk. Niet op reageren is de beste weg om het uit te laten doven. Die hondjes hebben zoveel achter de rug dat ze elke keer weer zeker willen zijn dat ze bij je horen. :ok:
Afbeelding
Patricia.
moderator
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren

Het wordt gelukkig al iets minder.
Maar als ze maar denkt dat je eten in je hand hebt
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:
Fire75 schreef:Het wordt gelukkig al iets minder.
Maar als ze maar denkt dat je eten in je hand hebt
Dat houdt vanzelf op als ze doorheeft dat ze er netjes voor moet zitten.
Dat was mijn idee ook.
Het omdraaien om te gebruiken om het tegen je opspringen tegen te gaan kan ook nog.
Dus wel voer paraat bij je hebben om te kunnen belonen als ze op vier poten blijft staan.
Hoef je ook geen andere dingen zoals blokken te doen, maar door je ding te blijven doen en pas reageren als ze voor jou het wenselijke gedrag geeft belonen.
Moet je wel weer uit kijken dat ze niet continue blijft volgen omdat ze door heeft dat ze bij goed gedrag iets krijgt :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”