Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binnenhuisarchitectuur

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Binnenhuisarchitectuur

Ongelezen bericht door GrethavW »

Chromatopelma cyaneopubescens
Sorry, ze hebben geen nederlandse naam.

Deze is nog jong en nog niet op kleur. Hij/zij wordt prachtig blauw met groen.
Ze webben enorm veel, over een tijdje zal het hele terrarium vol gewebt zijn.
Ik kon een klein stukje filmen.

Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Re: Binnenhuisarchitectuur

Cleva schreef:Mooi!
Maken ze kokervormige webben?
Nee niet echt.
Wel één kokervormige waar hij in schuilt, maar verder stampen ze alles gewoon random vol.
Beetje als een matras. Ze zitten er soms wel bovenop.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
We hebben deze soort eerder gehad, maar die is waarschijnlijk vanaf het begin niet in orde geweest.
Hij webde zo goed als niet en is ook vrij snel dood gegaan.
Deze doet het gelukkig goed.
Afbeelding
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Waarom wil je zo’n beestje in een hokje in huis hebben, vraag ik me dan weer af? Niet dat ik er bang voor ben maar meer uit pure verwondering; is er een andere reden dan uitsluitend je eigen plezier om dat soort exoten in huis te halen?
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Friesenfransman schreef:Waarom wil je zo’n beestje in een hokje in huis hebben, vraag ik me dan weer af? Niet dat ik er bang voor ben maar meer uit pure verwondering; is er een andere reden dan uitsluitend je eigen plezier om dat soort exoten in huis te halen?
Nee een andere reden is er niet.
We hebben de spinnen en slangen om precies dezelfde reden als een ander die bijvoorbeeld vissen, cavia's of vogels heeft.
Dat zijn ook stuk voor stuk exoten.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Jion schreef:Wat heb je toch maffe hobby's. :piew: :F:
Sorry, normaal is niet helemaal gelukt. :Q:
Maar ik haak ook!! Dat is hardstikke degelijk en truttig. :LOL:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Cleva schreef:Ze is zelf een exoot.
Laat zeiken.
:goeie:
Afbeelding
Friesenfransman

GrethavW schreef:
Friesenfransman schreef:Waarom wil je zo’n beestje in een hokje in huis hebben, vraag ik me dan weer af? Niet dat ik er bang voor ben maar meer uit pure verwondering; is er een andere reden dan uitsluitend je eigen plezier om dat soort exoten in huis te halen?
We hebben de spinnen en slangen om precies dezelfde reden als een ander die bijvoorbeeld vissen, cavia's of vogels heeft.
Ja, dat vind ik persoonlijk net zo vreemd: beestjes in een kooitje hebben omdat jij het leuk vindt om naar te kijken.

Maakt mij niet uit verder, iedereen doet wat ie leuk vindt, maar ik vraag me het wel elke keer af wat er precies zo leuk is of wat de lol ervan is als ik er iemand over hoor: Cavia’s, hamsters, ratten, vogels, slangen, spinnen, vissen, weet ik het - in een kooitje.

Waar zit die lol dan in, serieus, aan die exoten bij jouw thuis in een kooitje?
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Die andere dieren heb ik niet veel mee, maar cavia's...ze zijn zo leuk!
Ik hield ze in echt ruimte verblijven, je kunt ze knuffelen, je kunt er uren naar kijken, hoe ze onderling met elkaar omgaan, hoe ze eten, hoe ze eten van elkaar stelen, de geluidjes die ze maken, de ruzietjes, etcetera!

Zo heeft iedereen zijn hobby's/liefhebberijen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Friesenfransman

Fabiola17 schreef:Die andere dieren heb ik niet veel mee, maar cavia's...ze zijn zo leuk!
Ik hield ze in echt ruimte verblijven, je kunt ze knuffelen, je kunt er uren naar kijken, hoe ze onderling met elkaar omgaan, hoe ze eten, hoe ze eten van elkaar stelen, de geluidjes die ze maken, de ruzietjes, etcetera!

Zo heeft iedereen zijn hobby's/liefhebberijen.
Ja daar kun je alles wel mee goedpraten :80: “tja wij wisten ook niet dat dat een hobbie kon wezen, maar blijkbaar heeft kevin enorm veel lol als ie kinderen onder water kan duwen. Hij wordt er zo lekker rustig in het weekend van, plus je kunt er uren naar kijken.”
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Als we dan toch vergelijkingen gaan maken dan is het een stuk minder "erg" om spinnen en slangen in een hokje te houden. Dat zijn vrij simpele beesten namelijk, die zijn nogal gauw tevreden. Vogels daarentegen zijn behoorlijk intelligent en kunnen wel degelijk welzijnsproblemen krijgen van opgesloten zitten.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Haha brr!!! Kan je ze ook soort van aanraken of hebben ze van die irriterende haartjes? Als je een spin bent en je wordt door een liefhebber gehouden, dan ben je binnen. Je leventje leven zonder het gevaar van predatie, vertrapt worden, leefgebied dat verandert. Gewoon je spinnending doen én ook nog worden geadoreerd. Als ik een spin was zou ik het wel weten :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

GrethavW schreef: Ze webben enorm veel, over een tijdje zal het hele terrarium vol gewebt zijn.
Laat je dat dan zien? Mooi hoor!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Friesenfransman schreef:
GrethavW schreef:
Ja, dat vind ik persoonlijk net zo vreemd: beestjes in een kooitje hebben omdat jij het leuk vindt om naar te kijken.

Maakt mij niet uit verder, iedereen doet wat ie leuk vindt, maar ik vraag me het wel elke keer af wat er precies zo leuk is of wat de lol ervan is als ik er iemand over hoor: Cavia’s, hamsters, ratten, vogels, slangen, spinnen, vissen, weet ik het - in een kooitje.

Waar zit die lol dan in, serieus, aan die exoten bij jouw thuis in een kooitje?
Je hebt honden in een huis. Dat is toch ook hun kooi?
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Crescent schreef:Haha brr!!! Kan je ze ook soort van aanraken of hebben ze van die irriterende haartjes? Als je een spin bent en je wordt door een liefhebber gehouden, dan ben je binnen. Je leventje leven zonder het gevaar van predatie, vertrapt worden, leefgebied dat verandert. Gewoon je spinnending doen én ook nog worden geadoreerd. Als ik een spin was zou ik het wel weten :mrgreen:
Ze hebben brandharen. De ene spin strooit daar sneller mee dan de andere.
Deze soort is vrij nerveus, maar kiest er eerder voor om zich te verschuilen in zijn hol. Als je dan door gaat zal hij brandharen afschieten.
Ik heb dat alleen meegemaakt met een verhuizing naar een groter terrarium, verder nooit.
We hanteren ze ook niet. Daar maak je de meeste spinnen niet blij mee.
Voor ons zijn het kijk-dieren.
We hebben er eentje die je waarschijnlijk zonder problemen op je hand zou kunnen zetten. Maar we hebben het nog nooit gedaan.
Catho schreef:Mooi zeg :I: Wat een grote verandering in kleur krijgt ie dan nog! Vogelspinnen 'vervellen' toch? Of deze niet?

Was laatst bij iemand om een groepje armadillidium maculatum (zebra pissebedden dus ;)) op te halen voor terrarium en die had ook mooie spinnen, wist nooit zo dat die kleuren zo fel en mooi kunnen zijn.
Ze vervellen inderdaad. Ze gaan op hun rug liggen, de huid scheurt op hun rug en dan duwen ze als het waren hun complete jas van zich af.
Dit duurt uren en in de natuur zijn ze op dat moment enorm kwetsbaar. De eerste weken na hun vervelling kunnen ze ook niet eten. Hun nieuwe vel moet nog uitharden, inclusief hun kaken.
Ik vind het altijd weer heel bijzonder dat ze zoveel groter uit hun vervelling komen. Dat is echt extreem! :O:
Hoe zat dat lijf opgepropt in het oude vel denk ik dan.
dagmar88 schreef:
GrethavW schreef: Ze webben enorm veel, over een tijdje zal het hele terrarium vol gewebt zijn.
Laat je dat dan zien? Mooi hoor!
Zal ik zeker doen. :W:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Floortje schreef:Als we dan toch vergelijkingen gaan maken dan is het een stuk minder "erg" om spinnen en slangen in een hokje te houden. Dat zijn vrij simpele beesten namelijk, die zijn nogal gauw tevreden. Vogels daarentegen zijn behoorlijk intelligent en kunnen wel degelijk welzijnsproblemen krijgen van opgesloten zitten.
Dat klopt helemaal.
Een Tarantula (en de meeste slangen ook) leven hun hele leven in hun hol en misschien net ervoor.
Ze jagen niet actief, maar wachten tot er wat voorbij komt en slaan dan toe.
Ze hoeven niet over de prairie te huppelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”