Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen uit-knop op lieve mooie Loiza

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Loiza-BBZH
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Beierse Bergzweethond
Aantal honden: 1

Geen uit-knop op lieve mooie Loiza

Ongelezen bericht door Loiza-BBZH »

We hebben een ontzettend leuke en lieve pup van 8 wk. Ze wandelt rustig voor voer en speeltjes de bench in maar het echte slapen in de bench dat doet ze niet vrijwillig. Sowieso slaapt Loiza niet vrijwillig. Ze heeft geen uit-knop.

Ze is inmiddels zover dat ze na max 10 min piepen (niet helemaal over de rooie ofzo) gaat slapen in haar bench, nadat ik haar daarin gelokt heb, ik til haar er niet in. Ik blijf dan wel in de kamer maar ga niet meer naast de bench zitten. Als ze wakker wordt dan gaat zonder piepen het deurtje direct weer open. Soms blijft ze dan zelfs nog even liggen.

Mijn vraag:
Moet ik haar na een uurtje spelen in de bench lokken als ze drukker wordt en het puppy bijten erger wordt? Ze draaft dan door en gaat overal in happen door teveel prikkels. Ze gaat nooit ergens liggen uit zichzelf. Ze moet dus eigenlijk wel een halt toegeroepen worden.

Is er een andere manier? Heeft iemand daar ervaring mee?
Follow my Instagram: bavarian-mountain-hound-loiza
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Geen uit-knop op lieve mooie Loiza

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Die overprikkeling moet je inderdaad voor zijn. Ik zou zelf liever werken met een puppyren. Daar is meer bewegingsvrijheid. Mandje erin en voordat ze overprikkeld raakt lekker in de ren met wat speeltjes, maar geen aandacht meer van de baas. Laat haar zichzelf vermaken. In het begin zul je waarschijnlijk wel direct naast de ren moeten gaan zitten. Ga maar boekje lezen, op je telefoon kijken of puzzelen ofzo. Wel aanwezig, geen aandacht. Slapen hoeft niet. Alleen zichzelf vermaken. Grote kans dat ze dan vanzelf in slaap valt. Als ze al overprikkeld is, zal ze ook minder snel tot rust komen en dus minder makkelijk in slaap vallen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ze is 8 weken. Hoeveel kans heb je haar gegeven om zelf even te gaan liggen?
Je kan best een bench gebruiken maar je wil haar juist ook leren om buiten die bench haar rust te vinden. Daar moet je haar wel de kans toe geven.
Lekker samen erop uit. Lekker los wandelen en laten keutelen en als ze dan moe is van alle indrukken naar huis, eten en klaar. Dan ga je eigen ding doen. Desnoods een kluifje (ook kluiven is rustgevend).
Ik geloof niet in pups die nooit gaan liggen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Loiza-BBZH
geregistreerd lid

sirene schreef:Ze is 8 weken. Hoeveel kans heb je haar gegeven om zelf even te gaan liggen?
Je kan best een bench gebruiken maar je wil haar juist ook leren om buiten die bench haar rust te vinden. Daar moet je haar wel de kans toe geven.
Lekker samen erop uit. Lekker los wandelen en laten keutelen en als ze dan moe is van alle indrukken naar huis, eten en klaar. Dan ga je eigen ding doen. Desnoods een kluifje (ook kluiven is rustgevend).
Ik geloof niet in pups die nooit gaan liggen.
We hebben haar nu 1 wk in huis en ze is vanmiddag 1x uit haarzelf gaan liggen buiten de bench omdat ik de benchtraining aan het doen was, zij moe werd maar niet zelf in de bench wilde lopen. Toen ging ze ervoor liggen, op de grond met een blik van 'wat verwacht je nu van mij?'.

Echt erop uit kan toch nog niet? Max 3x 10 min wandelen per dag. Dat doe ik graag. Ze moet natuurlijk nog wennen aan het uitlaten maar ik heb geduld. Tussendoor speel ik in tuin en huis, daag ik haar uit met spelletjes, begin clickertraining, bal spelletjes en zoekspelletjes. Genoeg uitdaging lijkt mij en dit alles volgens een puppy schema. Ze speelt soms ook even zelf hoor, ik probeer daar wel goed balans in te vinden zodat zij zichzelf ook kan vermaken. Als ze moe wordt dan doet ze alles om op schoot te klauteren om bij ons op schoot te mogen slapen. Dat is heel aandoenlijk maar dat lijkt mij niet handig als ik haar daaraan laat wennen.

Het lijkt mij het beste om haar na 1 uur wakker te zijn geweest in haar bench te lokken met een kluifje, deurtje dicht en haar dan een paar minuten te laten piepen. Dan valt ze wel in slaap. Is dit de meest gebruikelijke methode?

Een ren zou ik nog kunnen overwegen om haar meer vrijheid te geven.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Lekker op schoot laten slapen, hoor. Daar groeit ze vanzelf overheen. Het is nu nog een baby, weggehaald bij moeder en nestgenootjes. Tegen een kind van twee dat moe is zeg je toch ook niet in een niet zo vertrouwde omgeving: ga maar in dit bedje liggen? Die heeft gewoon behoefte aan de nabijheid van een vertrouwd levend wezen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

3 x 10 min?
Dat had je mij na 2 dagen op kunnen sluiten met mijn herders...
Ik liep gewoon wat ik wilde, zag ik.ze moe worden til ik ze op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Nevache »

Cleva schreef: Moet jij opletten wie er na 10 minuten in dromenland is.
Ik :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Loiza-BBZH schreef:Als ze moe wordt dan doet ze alles om op schoot te klauteren om bij ons op schoot te mogen slapen. Dat is heel aandoenlijk maar dat lijkt mij niet handig als ik haar daaraan laat wennen.

Het lijkt mij het beste om haar na 1 uur wakker te zijn geweest in haar bench te lokken met een kluifje, deurtje dicht en haar dan een paar minuten te laten piepen. Dan valt ze wel in slaap. Is dit de meest gebruikelijke methode?
Wat is daar mis mee? Ze is er net een week en jij bent de veilige haven.

:LOL: Mijn pups had je goed gek kunnen maken met na een uur verplicht rusten. De afgelopen twee waren van het wakkere type.
Tegenwoordig is die bench zo'n beetje het hoofddoel en zodra ze daar vijf minuten uit zijn, zijn ze overprikkeld. Dan nog een opgedrongen wandelschemaatje.
Het wordt allemaal zo moeilijk gemaakt en de verwachtingen zo hoog. Dat hondje is er net.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Vroegûh was een hond nooit overprikkelt, nu zijn ze het allemaal. Gaan we op onze tenen door het huis anders worden ze wakker.
Ik zie het nooit, overprikkeld zijn. Ik hoor en lees er alleen maar over bij anderen, terwijl ik er toch wel de rassen ervoor heb. Ik bedoel zoek een filmpje van een "overprikkelde" hond en het is negen van de 10 maal ee Mechelaar. Maar ja als de pups hier moe zijn vallen ze om op de plek waar ze zijn, bij voorkeur op, over of tegen mij aan. En als ze dan wat horen of zien bewegen gaat een lodderig oogje open want ze liggen op hun verkozen plek in hun vertrouwde omgeving. Als er even geen toezicht is moeten ze in de puppyren om niet geëlektrocuteerd te worden of andere dodelijke ongelukken te krijgen maar als ik er ben feel free om neer te ploffen op de plek van je keuze.
Lieve Loiza, je pup is 8 weken, veer een beetje mee, laat haar lekker pup zijn en de wereld ontdekken zoals zij het wil en vooral kan. En begrens haar alleen als het echt moet.
Gr. Aniek

Afbeelding
Loiza-BBZH
geregistreerd lid

Bedankt voor alle tips. Ik zal de touwtjes wat laten vieren.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb ze ook wel gehad hoor, die gingen door tot ze er letterlijk bij in slaap vielen. Die zette ik dan in de bench en ik had me nog niet omgedraaid en ze sliepen.
Mijn huidige honden hebben dat gelukkig niet, die nemen hun rust prima zelf, altijd ook gedaan dus ook als pup.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Elco bleef ook doorgaan, terwijl hij doodmoe was. Gait niet. Die ging gewoon lekker liggen pitten. Ik ken dus beide kanten
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

malinois schreef:3 x 10 min?
Dat had je mij na 2 dagen op kunnen sluiten met mijn herders...
Ik liep gewoon wat ik wilde, zag ik.ze moe worden til ik ze op.
Precies dit. Ik nam zelfs pups van 5 weken mee naar het bos, wel per twee in een rugzak. In het bos los laten lopen, zodra ze moe werden weer de rugzak in. En als ik alle pups mee nam deed ik dat in een wagentje even lekker op het gras met elkaar stoeien, maar dat moest ik ook wel. Heb geen tuin dus moest iets anders verzinnen om ze te laten wennen aan de buitenwereld.

En de pup die ik hield ging gewoon de wandeling mee met de andere honden, zodra ze gingen zitten de rugzak weer in.
Als ze binnen spelen houden ze ook niet na tien minuten op. Ik vind dat ze beter buiten kunnen spelen dan binnen, ik heb zeil op de grond en dat vind ik te glad voor pups. Toen onze twee honden pup waren hebben we op een gegeven moment maar een stuk vloerbedekking over het zeil gelegd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Loiza-BBZH
geregistreerd lid

Haha, mijn puppy heet Loiza trouwens en ik ben Patricia. Maar bedankt voor alle tips/ideeën. Hebben jullie dan een bepaalde rugzak voor als je wat verder wilt dan de pup aankan?
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Fotogravinnetje schreef:Lekker op schoot laten slapen, hoor. Daar groeit ze vanzelf overheen. Het is nu nog een baby, weggehaald bij moeder en nestgenootjes. Tegen een kind van twee dat moe is zeg je toch ook niet in een niet zo vertrouwde omgeving: ga maar in dit bedje liggen? Die heeft gewoon behoefte aan de nabijheid van een vertrouwd levend wezen
ja, en over een paar weken is ze alweer zo groot. Gewoon even van genieten hoor.
Daarnaast kruipt mijn hond ook nog af en toe op schoot. Genieten is dat :I:
Loiza-BBZH
geregistreerd lid

Ik heb jullie advies ter harte genomen en Jullie hadden gelijk. Weg met de puppy-schema's, er lekker op uit gegaan en nu is Loiza een tevreden pup. Ik zal kijken of ik bij de foto-pagina een foto kan uploaden. Ben daar nog niet heel handig in. Zit nog te stoeien met het verkleinen op Photobucket.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”