Maar nu niet meer

Iemand misschien een gouden tip? Die oorlog elke ochtend is ook niet echt relaxed.
Moderator: moderatorteam
Dat doe ik weleens met lekkers, maar Lola eet eromheendagmar88 schreef:Easy pill? Zelf een bolletje draaien van van die kattensticks?
In een frolic frunniken werkt dan ook niet denk ik?-Lilo- schreef:Dat doe ik weleens met lekkers, maar Lola eet eromheendagmar88 schreef:Easy pill? Zelf een bolletje draaien van van die kattensticks?ze is sowieso niet erg eterig de laatste tijd, ik hoop maar niet dat dat een teken van iets anders is
Easy pill is echt heel lekker en kneedbaar. Kun je niet na het eten de pillen verpakken voor de volgende dag?-Lilo- schreef:Alle tips met andere lekkernijen etc. gaat 'm niet worden. Lola kent de geluiden van de pillen en mijn handelingen maar al te goed. Haar staart stort in en ze neemt geen hap van wat ik ook maar aanbied.
De ene pil is een maagzuurremmer, de anderhalve pil is een pijnstiller ivm pootblessure. Die laatste is wat nieuwer, maar ook al wel een maand of vier dus ik kan me niet voorstellen dat het daar opeens een bijwerking van is. En het is van allebei ook niet echt een optie om een dagje over te slaan.
Misschien moet ik de pillen een beetje verkruimelen/vermalen en dan aan haar tandvlees/wangzak smeren of zo, maar ik ben een beetje bang dat er dan een belangrijk deel van de dosis achterblijft aan m'n vingers, de lepel waarmee ik vermaal, etc.
Dat zou ik inderdaad dan ook doen.bram en thijs schreef:Je routine veranderen
Ja, dat doe ik met Tanja ook, maar toen ik een keer een kwart pilletje tegen misselijkheid achter in haar bek gooide en haar keel masseerde dacht ik ook dat ze hem ingeslikt had. Had nog even gewacht of ze hem toch niet uitspuugde, het bed nagekeken of er niks lag. En s’middags vond Gerard dat pilletje toch in bed. Ze heeft dus gewoon gewacht tot ik weg was en hem toen uitgespuugd.~Suzanne~ schreef:Ik heb geen tip maar ik ben zo blij dat ik alle honden geleerd heb om een pil in te nemen. Goed, ik moet de bek rustig opendoen, pil erin doen, bekkie dicht, vasthouden en wachten tot ze slikken maar dat gaat zonder strijd. Positief aangeleeerd met kleine heerlijke beloningen. Altijd zelfde ritueel, bijpassende cue "medicijn!" en dat lukt.
Ik durf nog niet te zeggen of het ook lukt met een heel smerig medicijn, maar dit gaat prima!
Suzanne
Inderdaad: routine veranderen.Marie-Josée schreef:Dat zou ik inderdaad dan ook doen.bram en thijs schreef:Je routine veranderen
Ik zit te denken om zoiets na het avondeten te doen, Lola eet vaak kliekjes. Die kan ik natuurlijk prima in de koelkast bewaren en dan vermengen met de pillen in de ochtenddagmar88 schreef:Easy pill is echt heel lekker en kneedbaar. Kun je niet na het eten de pillen verpakken voor de volgende dag?-Lilo- schreef:Alle tips met andere lekkernijen etc. gaat 'm niet worden. Lola kent de geluiden van de pillen en mijn handelingen maar al te goed. Haar staart stort in en ze neemt geen hap van wat ik ook maar aanbied.
De ene pil is een maagzuurremmer, de anderhalve pil is een pijnstiller ivm pootblessure. Die laatste is wat nieuwer, maar ook al wel een maand of vier dus ik kan me niet voorstellen dat het daar opeens een bijwerking van is. En het is van allebei ook niet echt een optie om een dagje over te slaan.
Misschien moet ik de pillen een beetje verkruimelen/vermalen en dan aan haar tandvlees/wangzak smeren of zo, maar ik ben een beetje bang dat er dan een belangrijk deel van de dosis achterblijft aan m'n vingers, de lepel waarmee ik vermaal, etc.
Dit. Ik gaf altijd pilletjes pindakaas. En dan met twee vingers (of twee vorken, lepels etc) zodat ze de eerste (met pil) heel snel oplikken om de tweede te krijgen.sirene schreef:Heb je wel eens pindakaas geprobeerd? Ik gebruik altijd pindakaas voor de pillen. Zit een sterke geur aan en het plakt als de ziekte dus smokkelen gaat niet of nauwelijks. (uiteraard kan weigeren wel
Als honden dagelijks medicatie moeten koop ik de natriumarme pindakaas van de AH. Die is ook nog eens veel smeuiiger.
Ik geef het op een vork, dan happen ze het er zo af (in een lepel blijft er veel meer achter).
Het is een blessure waarvan niemand weet hoe oud, maar een die niet reageert op lasertherapie, rust of andere behandelingen. Fysio staat over 2 weken gepland, maar verder hebben de da en ik alle opties uit de kast getrokken. Liever pillen, ook al belast dat nieren etc., dan een ongelukkige hond die de hele dag ligt te liggenBoutje schreef:Lees ik dit goed? Pootblessure en al 4 maanden pillen daarvoor?
Maagzuurremmer en wat nog? Ontstekingsremmer als pijnstiller?
Hoe lang moet ze die nog nemen?
Misschien toch eens andere opties bekijken?
Of is het een oude blessure die niet geneest en nu pijnklachten geeft?
-Lilo- schreef:Ik ben gisteren met van die zachte koekjes uit een emmertje in de weer geweest. Kost je wel een enorme berg koekjes, maar de pillen gingen erin. De druppels heb ik maar even een dag overgeslagen. Die uitdaging hoop ik zometeen te tackelen
Ja da’s echt onhandig, haha. Ik geloof ook niet dat het aan de routine ligt. Volgens mij voelt ze zich sowieso niet zo relaxed, ze eet slecht en ligt veel te liggen. Maar dankzij de blikvoer-tip heeft ze vanmiddag wel eindelijk voor het eerst in een week normaal gegeten dus ik hoop dat het algeheel beter gaat nu. Blikvoer is wel echt handig met die pillen, ik duim heel hard dat het langer dan een dag goedgekeurd wordt, haha.HillieS schreef:Hopelijk werkt dat! Ik dacht ook aan routine veranderen.
Bij de een werkt dat uitstekend en bij de ander niet.
Lastig dat ze zich zo lastig laat foppen!