Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna op tv
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Nanna op tv
Whut? **gaat ff terugkijken**

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hahaha 'honden aan de lijn, maar niet iedereen houdt zich daaraan'...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ceciel
- Zeer actief
Haha dat wordt lachen, ik slaap beneden bij mijn kneuzekind en heb ongeveer heel de nacht een vandaag op herhaling op tv totdat ie in slaap valt. (De timer van de tv)
Leuk vooruitzicht je vannacht te ontmoeten Nanna
Leuk vooruitzicht je vannacht te ontmoeten Nanna

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Echt?Zinodo schreef:Wat lachen Nanna![]()
Ik vind ze heel gaaf om te zien, maar ik hou er toch niet van om te dichtbij te komen. Ik kruip liever onder de prikkeldraad door om ze te kunnen omzeilen

Als je daar vaak wandelt en je kent die koeien op den duur, snap ik heel goed dat je er totaal geen problemen mee hebt, wetende dat je niets van ze te vrezen hebt. Maar grotere groepjes en koeien die wat onrustig reageren, daar loop ik ook niet vlak langs met mijn honden hoor.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Was dat Nanna?!
Ik heb het toevallig wel gezien, maar ik lette vooral op de koe.
Ga het zo even terug kijken!
Ik moest trouwens wel gelijk aan Nanna denken
.
Ik heb het toevallig wel gezien, maar ik lette vooral op de koe.
Ga het zo even terug kijken!
Ik moest trouwens wel gelijk aan Nanna denken

Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Crescent
- Zeer actief
Haha, echt precies zoals ik me had voorgesteld.hakunamatata schreef:Nanna op haar best

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Wat grappig 

Hahahaha! Kijk jou eens matadoren.
Hier lopen die Schotjes ook en het zijn goeie beesten maar af en toe liggen ze gewoon en masse midden op het pad wat te herkauwen en is er dan weinig andere (zinnige) keuze dan door de kudde heen te laveren óf door de bebossing te gaan. Maar we zijn niet tot de top van de voedselketen geklommen om vervolgens door de struiken te schuiven voor die beesten zeg, doei. Sandra&co hebben meer te doen. Maar het is ook eigenlijk niet nodig. Tenzij ze jonge kalveren hebben. Dan draai ik me wel even om of loop er met een flinke bocht omheen. Maar ik denk te weten dat ze me na al die jaren wel een beetje kennen en niet als serieuze bedreiging zien. De honden kijken er niet op of om naar, die moeten strak bij me lopen want ánders.
1x, jáááren terug liep ik er met een piepjonge Izzy en het was 1 van de eerste hete dagen van het jaar. Ik had de Hooglanders dat jaar nog niet gezien. Her en der lagen poeltjes en Izzy had die herfst een vast poeltje waar ze in sprong. Toen ook. Dus zij sprint daarheen en doet bommetje. Toen ik daar aankwam bleek dat ze midden in de kudde lag, die daar ook heen waren gegaan om te baden. Onverstoorbaar van beide kanten. Goed volk.
Vechtstieren. Ook dát nog. Daar doet een sjambok maar mooi weinig tegen.
Hier lopen die Schotjes ook en het zijn goeie beesten maar af en toe liggen ze gewoon en masse midden op het pad wat te herkauwen en is er dan weinig andere (zinnige) keuze dan door de kudde heen te laveren óf door de bebossing te gaan. Maar we zijn niet tot de top van de voedselketen geklommen om vervolgens door de struiken te schuiven voor die beesten zeg, doei. Sandra&co hebben meer te doen. Maar het is ook eigenlijk niet nodig. Tenzij ze jonge kalveren hebben. Dan draai ik me wel even om of loop er met een flinke bocht omheen. Maar ik denk te weten dat ze me na al die jaren wel een beetje kennen en niet als serieuze bedreiging zien. De honden kijken er niet op of om naar, die moeten strak bij me lopen want ánders.
1x, jáááren terug liep ik er met een piepjonge Izzy en het was 1 van de eerste hete dagen van het jaar. Ik had de Hooglanders dat jaar nog niet gezien. Her en der lagen poeltjes en Izzy had die herfst een vast poeltje waar ze in sprong. Toen ook. Dus zij sprint daarheen en doet bommetje. Toen ik daar aankwam bleek dat ze midden in de kudde lag, die daar ook heen waren gegaan om te baden. Onverstoorbaar van beide kanten. Goed volk.
Vechtstieren. Ook dát nog. Daar doet een sjambok maar mooi weinig tegen.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Koetje verbleekt niet van de honden maar is danig onder de indruk van de brul van Nanna."Maar het ligt óók aan de mensen zelf", vindt hij. "Ga niet te dicht bij de runderen staan, houd je hond aan te lijn, maak geen herrie.
Er hangen overal borden waar deze gedragsregels op staan. En ja, de natuur kan gevaarlijk zijn als je haar niet respecteert."

Laatst gewijzigd door teckeltoos op 16 jan 2020 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Hahaha, grappig zeg. Wat een respect heeft de koe voor Nanna!
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:

Maar ff hoor, gemeenteraadsleden die opstappen en een eenmansfractie opstarten om een fucking stier. Ze moeten ómlopen, hoe is het mogelijk!

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- Jackira
- Zeer actief

Nou ik vind je dapper hoor, ik was hard gillend weggerend

- Crescent
- Zeer actief
Ik vond hem ook geniaal.Maeve schreef:"HEUY!"
(..)
En isdat nou Topsi die door de struikjes weghupst?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Helemaal niet gekkie. Ik heb een jaar lang met die beesten rondgelopen tijdens mijn studie. Ik ben er echt niet bang voor. Ik vind de paarden veel enger. Mijn partner is wel een keer door zo'n stier weggeduwd. Hup en met de handen op het voorhoofd van dat beest vloog hij zo een paar meter wegNanna schreef:Haha, jij had in je broek geschetenlaeken schreef:Hahaha. Wat een bevestiging van wat ik al dacht .... Heeee!!!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik ook. In Oostenrijk waren we met de gondel naar boven gegaan, en naar beneden gaan lopen, staan er een heel stuk verder koeien op het pad. Mooi, dat ik die berg weer omhoog gelopen ben, ik ga niet met honden langs koeien. Of het moet op veilige afstand kunnen, maar er vlak langs nee dank je.Cleva schreef:"Heuj!"
![]()
![]()
Ik schijt echt een doos kleurpotloden voor die beesten.
Ik loop er een kilometer voor om als ik er anders te dicht langs moet. De paarden vind ik prima maar die zwarte vierkanten die hier onbegrijpelijk staan te wezen kun je niet vertrouwen.
99 keer niets en dan ineens wel een grote bek en veel te dom om op heuj te reageren.
Trouwens voor paarden loop ik ook om, die lopen daar ook. Ben daar ooit eens door een paard gebeten in mijn rug.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Tineke
- Zeer actief
In Groenendaal staan ze ook , gewoon in het hondenbos tussen de loslopende honden.
Heb nog nooit gehoord van incidenten met mensen maar wel een oudere Berner Sennen die gedood werd door de koeien
.
Niet omdat ze iets deed maar omdat ze niet snel genoeg kon wegkomen.
Er waren toen kalfjes.
Na dat incident zijn ze apart gezet in de tijd dat er kalfjes waren.
Heb nog nooit gehoord van incidenten met mensen maar wel een oudere Berner Sennen die gedood werd door de koeien

Er waren toen kalfjes.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Ja, ik schrok me de eerste keer de pleuris toen we daar flierefluitend ineens tegen zo'n apparaat opliepen, in de duinen ben ik het wel gewend, maar in een hondenlosloopgebied niet. Ik dacht toen serieus dat ze ontsnapt warenTineke schreef:In Groenendaal staan ze ook , gewoon in het hondenbos tussen de loslopende honden.
Heb nog nooit gehoord van incidenten met mensen maar wel een oudere Berner Sennen die gedood werd door de koeien.
Er waren toen kalfjes.

Ik laat Victor er met een grote bocht omheen lopen want die heeft nog wel een neiging tot drijven.
- Tineke
- Zeer actief
Wij hebben er vlakbij gewoond en dus flink kunnen trainen soms vanaf pup af aan dus dat ging wel goed.Persistence schreef:Ja, ik schrok me de eerste keer de pleuris toen we daar flierefluitend ineens tegen zo'n apparaat opliepen, in de duinen ben ik het wel gewend, maar in een hondenlosloopgebied niet. Ik dacht toen serieus dat ze ontsnapt warenTineke schreef:In Groenendaal staan ze ook , gewoon in het hondenbos tussen de loslopende honden.
Heb nog nooit gehoord van incidenten met mensen maar wel een oudere Berner Sennen die gedood werd door de koeien.
Er waren toen kalfjes.
Na dat incident zijn ze apart gezet in de tijd dat er kalfjes waren.![]()
Ik laat Victor er met een grote bocht omheen lopen want die heeft nog wel een neiging tot drijven.
Ik hield zelf altijd afstand , ook tijdens fietstochten in Kennemerduin waar ze ook veel lopen.
In Zandvoort lopen Wisenten en Koniks maar die zijn sowieso niet bereikbaar met honden en ook niet het hele jaar toegankelijk, in de periode met kalfjes is het afgesloten voor wandelaars.

- dagmar88
- Zeer actief
Hier hebben ze het heel simpel opgelost. De koeien het grote stuk, veilig afgesloten.
Wandelaars met honden en zemelaars het stuk aan de andere kant van de weg.
Dat is een fiets/autoweg zonder fietssuggestiestrook, 60 km/h.
En dan nog zetten die debielen hun fiets midden op de weg in de bocht neer om foto's van de koeien te maken. Levensmoe.
Heb er vroeger nooit last van gehad. Gewoon met rust laten en als ze kalfjes hadden de hond aanlijnen en er ruim omheen.
Je ziet ze ruim vooraf zenuwachtig worden
Wandelaars met honden en zemelaars het stuk aan de andere kant van de weg.
Dat is een fiets/autoweg zonder fietssuggestiestrook, 60 km/h.

Heb er vroeger nooit last van gehad. Gewoon met rust laten en als ze kalfjes hadden de hond aanlijnen en er ruim omheen.
Je ziet ze ruim vooraf zenuwachtig worden

- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising

-
- Zeer actief
Geweldig dit
Hier is ook een stuk waarbij ze eerder Limousins en nu Galloways gebruiken als grazers, mijn honden trippelen er probleemloos tussen.
Één keer ben ik er met mijn stupide kop tussen gelopen toen er een kalfje was. Ze stonden dicht bij de uitgang, ik had geen zin een omweg te nemen dus ik dacht "lukt vast wel".
Tien seconden later werd mijn oudje half vertrappeld en zat ik op een rund in te beuken. Sindsdien ben ik wat voorzichtiger

Hier is ook een stuk waarbij ze eerder Limousins en nu Galloways gebruiken als grazers, mijn honden trippelen er probleemloos tussen.
Één keer ben ik er met mijn stupide kop tussen gelopen toen er een kalfje was. Ze stonden dicht bij de uitgang, ik had geen zin een omweg te nemen dus ik dacht "lukt vast wel".
Tien seconden later werd mijn oudje half vertrappeld en zat ik op een rund in te beuken. Sindsdien ben ik wat voorzichtiger

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Toch gaat het niet altijd goed
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 9y&cf=1
Deze maakte het wandelaars ook lastig .
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 9y&cf=1
Deze maakte het wandelaars ook lastig .
Fenneke en Baloe

- Tineke
- Zeer actief

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Waar wij vaak lopen, op de Kleine Zaag, lopen pinken. Dus geen gevaar voor boze moeders met jonge kalfjes
Wel zit er soms een wat te nieuwsgierig exemplaar tussen. Als je daar melding van maakt, wordt die uit de kudde gehaald. Elco en Gait gaan wel aan de lijn, want vooral Gait wil wel even koetjes gaan drijven en dat vind ik niet goed
Maar verder inderdaad totaal geen last van.
Vroeger reed ik naar school altijd door een gebied met schotse hooglanders. Op een gegeven moment kom ik met een noodvaart op de fiets aanrijden (vertrok altijd beetje aan de late kant...), komen die koeien ook in volle vaart aanrennen om het fietspad over te steken. Vier van de vijf waren al aan de overkant, nummer vijf maakte zowat een sliding om mij voor te laten. Die ging echt vol in de remmen. Ik had uiteraard ook al wel afgeremd, maar kon dus veilig doorrijden

Vroeger reed ik naar school altijd door een gebied met schotse hooglanders. Op een gegeven moment kom ik met een noodvaart op de fiets aanrijden (vertrok altijd beetje aan de late kant...), komen die koeien ook in volle vaart aanrennen om het fietspad over te steken. Vier van de vijf waren al aan de overkant, nummer vijf maakte zowat een sliding om mij voor te laten. Die ging echt vol in de remmen. Ik had uiteraard ook al wel afgeremd, maar kon dus veilig doorrijden