Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Snot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2

Snot

Ongelezen bericht door Anke »

Ayko is inmiddels 14. Hij heeft kennelhoest gehad eind oktober waarbij hij klonk als een benauwde Engelse bulldog. Hij kreeg AB (doxycycline) maar daar is hij heel ziek van geweest (diarree, overgeven). Het scheelde een haartje of hij was er niet meer. De voornaamste zorg was dan ook om hem weer op de been te krijgen. Nu zijn zijn maag en darmen weer hersteld, maar hij niest nog steeds bij opwinding en heeft ook een loopneus met helder vocht als hij wakker wordt. In december bloed laten prikken maar daar kwam niet echt iets uit (lymfocyten wel iets verhoogd, maar echt minimaal). Longen zijn schoon (foto), hart was niet verslechterd (echo) en geen koorts ook. Hij is verder ook gewoon zichzelf, oud maar happy en vrolijk.

Iemand tips wat ik nog kan laten onderzoeken? Of supplementen? Hij krijgt l-lysine en rozenbottelpoeder over het eten, iedere dag ander fruit, goede visolie en teunisbloemolie. Ik zat te denken aan honig?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Snot

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heeft hij geen last van een grasaar ofzo?
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Re: Snot

Ongelezen bericht door Anke »

Fotogravinnetje schreef:Heeft hij geen last van een grasaar ofzo?
Dat lijkt me stug, want hij niest niet iedere dag (het komt en het gaat) en dan lijkt me dat het toch ook al veel erger had moeten worden? Ik ga woensdag terug en dan zal ik het nog eens extra vragen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”