Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doorgaan met flexilife platinum of niet?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Doorgaan met flexilife platinum of niet?
Mijn kilo flexilife is op. Prima lang mee gedaan en ook echt profijt van gehad met het opstartprobleem na snurken.
Maar ondertussen staat Guus ook op nsaids dus ik vraag me af of het nog zin heeft om een nieuwe pot flexilife te bestellen.
Iemand die hier iets slims over kan zeggen?
Maar ondertussen staat Guus ook op nsaids dus ik vraag me af of het nog zin heeft om een nieuwe pot flexilife te bestellen.
Iemand die hier iets slims over kan zeggen?
blablabla 

- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Doorgaan met flexilife platinum of niet?
Je kunt natuurlijk altijd kijken hoe het zonder gaat.
Als het niet gaat kun je altijd weer starten.
Alleen als de inwerkingstijd lang is zou ik misschien toch doorgaan.
Als het niet gaat kun je altijd weer starten.
Alleen als de inwerkingstijd lang is zou ik misschien toch doorgaan.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je weet het gewoon niet, de enige manier om erachter te komen of het mogelijk nog wat doet is door ermee te stoppen. Wat lucia zegt klopt wel, als je er weer mee moet beginnen heeft het een redelijk lange inwerkingstijd. Dus aan jou om het af te wegen.
-
- Zeer actief
Ik ben het gaan geven toen ik nog hoop had op herstel. En ik ben ervan overtuigd dat het heeft geholpen. Maar ik was in de veronderstelling dat het vooral te verbetering is, en niet perse een voor onderhoud. Dus ik twijfelde wat te doen.Cleva schreef:De werking van een ontstekingsremmer en supplementen zijn verschillende factoren.
De werking van de bestanddelen van flexilife zijn bewezen om tekorten in het dieet op het gebied van (kraak)been weg te nemen.
Als je bij jouw hond eerder positief effect hebt gezien dan is het niet zinnig om aan te nemen dat het effect zou blijven als je ermee stopt.
Nsaids doet iets anders. Ook heel belangrijk maar wel echt iets anders. Die brengt rust in chronische ontsteking. Flexiflife zorgt voor de aanvoer van de nutrienten om te regeneren.
Ik zou er niet mee stoppen. Pezen en kraakbeen zijn moeilijk behandelbaar en een metabole achterstand is niet altijd zomaar weer in te halen.
Sterker nog, ik zou graag zien dat je veendrenkstof en probiotica gaat gebruiken om het effect op het maagdarmstelsel van dagelijks medicatiegebruik iets te temperen.
Overleg met je dierenarts over periodiek norit te geven.
Waarom zou je willen stoppen? Wat zijn je beweegredenen?
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
De hond heeft bewezen problemen, die gaan niet meer weg.
De platinum heeft bewezen werking bij deze problemen.
Dus nee, ik zou er niet mee stoppen maar het zijn hele leven lang geven, het doet echt iets.
De platinum heeft bewezen werking bij deze problemen.
Dus nee, ik zou er niet mee stoppen maar het zijn hele leven lang geven, het doet echt iets.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Droef zit sinds enkele maanden ook aan de platinum. Ik heb wel weer een nieuwe pot besteld, heb nog even gedacht om een week of 2 zonder te doen om het verschil te kunnen zien maar dat is het me niet waard.
Droef doet alles, ballen stoeien en andere achterlijke dingen. Dit zorgt er voor dat hij dat gewoon kan. Hij deed het al maar had af en toe toch echt last en dat was zeer zelden, maar dat zeer zelden is nu veranderd naar zo goed als nooit.
Droef blijft dit dus gewoon de rest van zijn leven krijgen, het is het me niet waard om te gaan kijken hoe het zonder is. Hij geniet van het hond zijn en ik dus ook van hem. Ik beperk hem dan ook nergens in(al zou ik dat niet aanraden).
Droef doet alles, ballen stoeien en andere achterlijke dingen. Dit zorgt er voor dat hij dat gewoon kan. Hij deed het al maar had af en toe toch echt last en dat was zeer zelden, maar dat zeer zelden is nu veranderd naar zo goed als nooit.
Droef blijft dit dus gewoon de rest van zijn leven krijgen, het is het me niet waard om te gaan kijken hoe het zonder is. Hij geniet van het hond zijn en ik dus ook van hem. Ik beperk hem dan ook nergens in(al zou ik dat niet aanraden).
-
- Zeer actief
Heb weer een kilo besteld. Dus voorlopig kan hij weer vooruit haha.
blablabla