Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

theolair retard alternatief?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

knakworstje
nieuw lid
Aantal honden: 1

theolair retard alternatief?

Ongelezen bericht door knakworstje »

Dag allen,

Ik ben opzoek naar een goed alternatief voor theolair of advies waar ik deze nog kan verkrijgen. In Nederland blijkt deze helaas uit de handel te gaan.
De werkzame stof is Theophylline en ik lees dat deze ook verkrijgbaar is als Theofylline Klysma FNA, maar heeft iemand daar ervaringen mee?
Ik zie ook wel buitenlandse sites waar je het met recept kan bestellen, maar heeft iemand hier daar ervaring mee?
Een goed alternatief is ook welkom.

M'n hond begint op leeftijd te geraken (12,5) en zij heeft nu helaas chronische bronchitus.
Tegen longvocht kreeg zij om te beginnen prednoral, nadat ze een scopie heeft gehad omdat ze meer begon te hoesten heeft ze theolair voorgeschreven gekregen. Dat spul werkte dus super bij d'r, alleen is er sinds kort helaas niet meer aan te komen. Ze krijgt nu een alternatief, Salbutamol. Daar zit ze nu een week op en heb nog niet de indruk dat het echt effect heeft. Kan nog in totaal de dosis een fractie verhogen, maar bijwerkingen icm de prednoral zijn ook niet al te best. Symptoon bestrijding met codeïne wil ik eigenlijk niet aan. Dat onderdrukt het hoesten wel, maar heb daardoor niet in de gaten wanneer het eigenlijk wat minder met dr gaat omdat ze dan weer t slijm niet goed genoeg los hoest.
Heb het idee dat ze met de theolair zo nog 2-3 jaar mee kan. Dan kucht ze een keer als ze opstaat en is ze verder lekker energiek. Nu met het alternatief hoest ze toch veel, is ze nog wel energiek, maar kijkt ze toch wat moeilijker uit dr oogjes.

Vind het maar lastig allemaal en hoop dat iemand van jullie ervaring heeft met een goed alternatief of weet hoe ik via een alternatieve route nog aan theolair kan komen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: theolair retard alternatief?

Ongelezen bericht door Pemba »

Ook niet te krijgen bij een apotheek?
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Als ik google komt het ook als medicijn voor mensen naar voren. Wellicht kan je dierenarts een recept schrijven voor de apotheek?
Ik haal voor mijn hond ook 1 medicijn bij de apotheek met een recept van de dierenarts. Ik krijg een herhaalrecept dat steeds 1 jaar geldig is.
Een dierenarts mag dit in principe mits er geen veterinair alternatief is. Al weet ik natuurlijk niet of dit voor alle medicijnen zo is.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/theo ... ofylline#!
Afbeelding
knakworstje
nieuw lid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door knakworstje »

Het probleem is juist dat het uit de nederlandse apotheek gaat, per 1 juni jl is het medicijn afgemeld. Middel is sowieso een humaanmiddel.
Maar ik kan idd weleens wat apothekers bellen en kijken of er nog ergens voorraad is :)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”