Getsie, arm honden-kind..
Sinds zondag was Odin aan de diarree. Woensdag naar ds DA geweest en hij vermoedde een dikke darm diarree. Ook vanwege zijn persdrang. Sinds woensdag zit hij dus aan de Salazobactin. De DA gaf aan dat het binnen twee dagen aanzienlijk verbeterd moest zijn, maar aangezien hij vanmorgen weer elke 5 minuten ging persen en er niets kwam heb ik weer gebeld. Odin is verre van ziek, en dus kijken we het weekend nog even aan. Vanmiddag leek het warempel beter te gaan; om 11 uur diarree in de tuin en om 12 uur een heel eind gelopen; geen diarree en geen persdrang. En nu... Is het weer in alle hevigheid terug. Persdrang, piepen door de woonkamer, piepen bij de deur. Elk half uur buiten willen poepen... Pfff, arm ding. Ervaringen? Hoe ging het herstellen bij jullie honden? Kan ik nog iets doen voor hem?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dikke darm ontsteking
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 1
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Dikke darm ontsteking
Ach, wat sneu zeg 
Amoz heeft ook ooit een dikkedarmontsteking gehad met inderdaad ook steeds dunner wordende diarree, heel veel persdrang, maar verder maakte hij geen zieke indruk, was levendig, at en dronk normaal. Bij hem was het met - ik dacht - metrobactin en een diarreeremmer na een halve dag al veel beter en de dag erna was er helemaal niets meer aan de hand. Met de medicatie herstelde hij dus heel snel.
Hopelijk gaat het met Odin ook snel weer beter!

Amoz heeft ook ooit een dikkedarmontsteking gehad met inderdaad ook steeds dunner wordende diarree, heel veel persdrang, maar verder maakte hij geen zieke indruk, was levendig, at en dronk normaal. Bij hem was het met - ik dacht - metrobactin en een diarreeremmer na een halve dag al veel beter en de dag erna was er helemaal niets meer aan de hand. Met de medicatie herstelde hij dus heel snel.
Hopelijk gaat het met Odin ook snel weer beter!