Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We zijn gezakt

Moderator: moderatorteam

mirella*
Actief

We zijn gezakt

Ongelezen bericht door mirella* »

Afgelopen zondag moest onze Kimo op de MG hondenschool in de buurt op voor VG1. Ik had goede hoop dat hij het examen ging halen want alle oefeningen voert hij thuis feilloos uit en ook tijdens de trainingen op het veld en in het bos doet hij alles, behalve het af liggen goed.

Maar ja toen we opstonden zag ik al dat het geregend had en meneer heeft een hekel aan het liggen/zitten op een natte ondergrond.
Bij de eerste oefening ging het dan ook al mis. We moesten tijdens het volgen halt houden en de hond laten zitten en een keer laten liggen. Het zitten ging zonder probleem maar het liggen weigerde hij.
De tweede oefening zit vanuit af en af vanuit zit op twee meter afstand lukte ook al niet omdat meneer niet wou liggen.

Toen maar gevraagd of hij op dat moment al gezakt was, en ja hoor dat was het geval. De rest van het examen hebben we toen maar niet meer afgemaakt want om nog verder te vechten met hem zou zowel mij al hem alleen maar meer frustreren :evil:

Ik heb in de auto echt een pottje zitten :cry2: zo teleurgesteld was ik in hem, want alle andere (veel moeilijkere) oefeningen doet hij zonder problemen. Kom ik thuis zeg ik in tranen dat hij niet af wou en wat doet meneer die gaat zodra hij het woordje af hoort aan mijn voeten liggen, zou je hem niet.......
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ach joh, laat je niet kisten door zo'n stom papiertje! ;) Het maakt je hond geen haar leuker of minder leuk!
Jammer, maar de volgende keer beter...en je hebt nog eens een leuk verhaal te vertellen over hoe Kimo je voor schut heeft gezet! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Lot
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot »

Wat jammer joh! Maar jij weet tenminste dat hij het wel kan!!!! Heb je toch een heleboel geleerd van de cursus. Maar snap best dat je superbaalt.

*troostknuffie*
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ahhh wel jammer idd maar het is niet het einde van de wereld. ik ben vorige week ook op examen geweest met whooper en onze instructeur moet altijd lachen met whooper als het geregent heeft. hij noemt het een blotekontenhond hahahahha een echte terrier. aangezien die weinig haren op hun buik hebben is het voor hun geen pretje om op nat koud gras te gaan liggen. hij deed dan ook altijd zijn jas uit en legde die op de grond bij whooper en dan moest hij daar op gaan liggen en dat gaat perfekt :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Jammer :( Maarja, je weet zelf dat hij het kan, en dat is het belangrijkste :ok: Rakker weigerde tijdens de A-cursus ook altijd om op nat gras te liggen. Zaterdag hebben we de eerste les van de B-cursus, en ik ben benieuwd of ze het nu nog zo weigert (de A is een jaar geleden)
Mocht je geen kleedje neerleggen?
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Nou Mirella, ik heb ooit met Jari getraind en alles deed ie tijdens de training netjes en goed. Dit tegen de verwachting van vooral mijn moeder in.
Tijdens het examen was deze muts dus zenuwachtig en Jari pikte dat feilloos op.
Op een gegeven moment moest aporteren. Hij ging al moeizaam naar het aporteerblok en ik gaf hem een extra commando. I.p.v. te aporteren, ging meneer naast het aporteerblok liggen..... Hoor ik naast mij iemand (een instructrice waar ik geen les van had gehad) zeggen: wat een luie hond is dat zeg.
Achteraf kon ik haar wel villen voor die opmerking op dat moment. Zeker omdat we zoveel moeite hadden moeten doen om bij Jari de juiste snaar te raken en hem zo ver te krijgen.
Ach, was dus ook het einde van Jari zijn trainingen en examens. Want thuis luistert ie verder prima.
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

zo erg is dat nu ook weer niet. Volgende keer beter! als het zonnetje schijnt... :-D
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Och, wat maakt het uit. Mijn bloedhond heeft een keer iedereen verbaasd door bij een gehoorzaamheidswedstrijd eerste te worden. Maar ja, wat heb je daaraan als ze verder (thuis en op de training) niet luisteren. Beter een hond die over het algemeen gewoon doet wat jij wilt, dan een met een diploma. En volgende keer gaat het vast beter.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”