Lang verhaal, maar vorig jaar zomer begonnen de problemen en we weten nog steeds niet wat het is. De kat kreeg altijd brok te eten, maar ineens braakte hij dit na iedere maaltijd weer uit. Rond diezelfde tijd is een soort obsessie voor eten ontstaan, vermoedelijk omdat hij wel eetlust had maar de brokken steeds weer uitspuugde. Op advies van de dierenarts zijn we met speciaalvoer gestart. Dit ging een paar weken goed (we dachten de oplossing gevonden te hebben) maar na een tijdje braakte hij dat ook uit. Weer naar de dierenarts en ditmaal ook een bloedonderzoek laten doen. Daar kwamen geen afwijkende waarden uit. De dierenarts vermoedde dat de kat een geïrriteerde slokdarm had, waardoor we beter op natvoer over konden gaan. Ondertussen was de kat behoorlijk afgevallen. Kvv hield hij ook niet binnen. Dus inderdaad natvoer gaan geven en vooralsnog is dat het enige dat niet binnen een uur weer uitgebraakt wordt. Oké, prima.
Probleem is nu dat de kat blijft afvallen en dat de obsessie ten aanzien van het eten alleen maar erger is geworden. We moeten hem in de wc opsluiten voor we het eten kunnen geven. Doen we dat niet, dan wordt het eten door een hysterische kat uit onze handen geslagen. Hij grijpt je bij de been en klimt omhoog, of springt via de muur richting je trui om maar bij dat eten te komen. Niet normaal, ik heb al heel wat schrammen opgelopen daardoor

Er moet meer aan de hand zijn. Dus wij weer naar de dierenarts en wéér een bloedonderzoek laten doen. Er werden wederom geen afwijkingen geconstateerd, behalve dat het gemeten aantal Lymfocyten iets aan de lage kant is. Advies van de dierenarts was om gewoon wat meer te voeren... Maar we hebben nog een kat. Die kat krijgt al iets minder te eten en is prima op gewicht. Ik geloof dus niet dat er niks mankeert. Wat zou het kunnen zijn? Waar zouden we eventueel nog een vervolgonderzoek naar kunnen doen? Ik vermoed dat er 'iets' is wat veel energie vreet. Kanker misschien?
De kat is verder overigens nog prima actief en oogt niet ziek, behalve dus dat hij mager is. Graag jullie mening hierover.