Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vermagerde kat

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Vermagerde kat

Ongelezen bericht door natalie »

Geen vraag over mijn honden, maar over de 13-jarige kat des huizes.

Lang verhaal, maar vorig jaar zomer begonnen de problemen en we weten nog steeds niet wat het is. De kat kreeg altijd brok te eten, maar ineens braakte hij dit na iedere maaltijd weer uit. Rond diezelfde tijd is een soort obsessie voor eten ontstaan, vermoedelijk omdat hij wel eetlust had maar de brokken steeds weer uitspuugde. Op advies van de dierenarts zijn we met speciaalvoer gestart. Dit ging een paar weken goed (we dachten de oplossing gevonden te hebben) maar na een tijdje braakte hij dat ook uit. Weer naar de dierenarts en ditmaal ook een bloedonderzoek laten doen. Daar kwamen geen afwijkende waarden uit. De dierenarts vermoedde dat de kat een geïrriteerde slokdarm had, waardoor we beter op natvoer over konden gaan. Ondertussen was de kat behoorlijk afgevallen. Kvv hield hij ook niet binnen. Dus inderdaad natvoer gaan geven en vooralsnog is dat het enige dat niet binnen een uur weer uitgebraakt wordt. Oké, prima.

Probleem is nu dat de kat blijft afvallen en dat de obsessie ten aanzien van het eten alleen maar erger is geworden. We moeten hem in de wc opsluiten voor we het eten kunnen geven. Doen we dat niet, dan wordt het eten door een hysterische kat uit onze handen geslagen. Hij grijpt je bij de been en klimt omhoog, of springt via de muur richting je trui om maar bij dat eten te komen. Niet normaal, ik heb al heel wat schrammen opgelopen daardoor :schrik: En dat voor een kat die voorheen eigenlijk maar weinig aandacht aan zijn eten besteedde. En ik vind het al helemaal niet normaal dat een kat die vorig jaar exact 5,0 kilo woog nu nog maar 3,2 kilo weegt :ugh: Het is echt een mager katje geworden.

Er moet meer aan de hand zijn. Dus wij weer naar de dierenarts en wéér een bloedonderzoek laten doen. Er werden wederom geen afwijkingen geconstateerd, behalve dat het gemeten aantal Lymfocyten iets aan de lage kant is. Advies van de dierenarts was om gewoon wat meer te voeren... Maar we hebben nog een kat. Die kat krijgt al iets minder te eten en is prima op gewicht. Ik geloof dus niet dat er niks mankeert. Wat zou het kunnen zijn? Waar zouden we eventueel nog een vervolgonderzoek naar kunnen doen? Ik vermoed dat er 'iets' is wat veel energie vreet. Kanker misschien?

De kat is verder overigens nog prima actief en oogt niet ziek, behalve dus dat hij mager is. Graag jullie mening hierover.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Re: Vermagerde kat

Ongelezen bericht door Caro »

Is er ook op de schildklier geprikt?
Als die in orde is moet ik eigenlijk ook aan kanker denken, vooral vanwege dat in je klimmen om maar te kunnen vreten maar toch afvallen.
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Caro schreef:Is er ook op de schildklier geprikt?
Als die in orde is moet ik eigenlijk ook aan kanker denken, vooral vanwege dat in je klimmen om maar te kunnen vreten maar toch afvallen.
Mijn vriend is met de kat naar de da geweest (is zijn kat) en wist eigenlijk niet precies waarop onderzocht is. Ik heb daarom de resultaten opgevraagd. Er is gekeken naar het Geriatrisch Profiel (nier, lever, pancreas, spier) en naar het Bloedbeeld. Schildklier zie ik er niet tussen staan. :denken:
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

natalie schreef:
Mijn vriend is met de kat naar de da geweest (is zijn kat) en wist eigenlijk niet precies waarop onderzocht is. Ik heb daarom de resultaten opgevraagd. Er is gekeken naar het Geriatrisch Profiel (nier, lever, pancreas, spier) en naar het Bloedbeeld. Schildklier zie ik er niet tussen staan. :denken:
Dat zou ik dan nog wel even checken bij de dierenarts. Ik heb niet zoveel verstand van katten maar de kat van een vriendin had precies dezelfde symptomen als wat jij beschrijft en bij haar was het de schildklier. Krijgt daar nu medicatie voor.
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Jion schreef:Moeilijk om iets over te zeggen. Zelfs voor dierenartsen zijn katten nog een behoorlijk raadsel. Onze kat (19) braakt ook vaak zijn eten uit en heeft dan episodes van ongeveer een week dat hij slecht eet/veel kotst. Soms komt er dan een haarbal uit, maar soms is het maar raden wat het probleem was. Ineens is het dan weer over en zeurt hij de hele dag om eten om weer op gewicht te komen. Bij ons andere katje bleek de oorzaak een tumor in de slokdarm (te laat ontdekt), maar daar was het niet eten/braken veel progressiever: Dat ging niet op en neer maar werd steeds erger.
Hè bah, wat naar :(:
Hoe hebben jullie die tumor uiteindelijk vastgesteld? Onze dierenarts gaf aan dat ze eventuele tumoren zou moeten kunnen voelen, zeker bij zo'n magere kat. En omdat hij al anderhalf jaar met dit probleem loopt, zou het inmiddels ook behoorlijk groot moeten zijn? Ik weet het niet hoor, maar zo werd het uitgelegd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dit klinkt wel als schildklier idd, zou het zeker even laten prikken.
natalie
Zeer actief

Caro schreef:
natalie schreef:
Dat zou ik dan nog wel even checken bij de dierenarts. Ik heb niet zoveel verstand van katten maar de kat van een vriendin had precies dezelfde symptomen als wat jij beschrijft en bij haar was het de schildklier. Krijgt daar nu medicatie voor.
Ik heb het even opgezocht en op de website van Medisch Centrum voor Dieren staat:

Hyperthyreoïdie: snel werkende schildklier
Een kat met schildklierproblemen is gemiddeld 12 jaar oud. Bij dit schildklierprobleem is de schildklier vergroot.

Bij 90% van de katten met een te snel werkende schildklier is onrustig, snel geïrriteerd, eet meer, maar valt desondanks af. Deze katten drinken en plassen meer en produceren meer ontlasting.

De leeftijd klopt precies. Er is geen vergrootte schildklier gevoeld en de overige symptomen herken ik niet, maar het kan nooit kwaad om daar nog eens expliciet naar te vragen. Dankjewel! :ok:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Schildklier was ook het eerste dat bij mij op kwam (en wat vaak vergeten wordt te checken, helaas)
natalie
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Schildklier was ook het eerste dat bij mij op kwam (en wat vaak vergeten wordt te checken, helaas)
Ja, dat vind ik wel vreemd hoor. Als de klachten zo typerend zijn voor een vergrootte schildklier waarom wordt dat dan niet meegenomen in het onderzoek? :denken: Telefonisch kregen wij te horen: "Nou, de kat is kerngezond hoor. Alle waarden vallen keurig binnen de referentiewaarden." Met dan de conclusie dat we maar gewoon wat meer moeten voeren. Dat doen we nu ook (want het natvoer valt gelukkig wel goed) maar ik geloof niet dat de kat verder 'kerngezond' is.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Krijgt de andere kat ook alleen maar natvoer? Omdat je weegt dat hij met een vergelijkbare hoeveelheid wel op gewicht blijft.

Welk natvoer voer je nu? En hoeveel?
natalie
Zeer actief

Domor schreef:Krijgt de andere kat ook alleen maar natvoer? Omdat je weegt dat hij met een vergelijkbare hoeveelheid wel op gewicht blijft.

Welk natvoer voer je nu? En hoeveel?
Ja, ze krijgen hetzelfde eten. Wat ze precies krijgen, varieert nogal. Ik koop soms een grote doos van Felix, soms Renske, Perfect Fit, Applaws, ... Ik ben niet merkvast. Ze kregen 2x 100 gram maar dat magere kat krijgt nu al een tijdje 3x 85 gram. Dat gaan we nog verder opvoeren naar 3x 100 gram. De waterbak wordt amper nog gebruikt sinds ze nat voer krijgen, maar ik hoop toch dat er naast al dat vocht ook iets voedzaams in zit?
Domor
Zeer actief

Natvoer bestaat voor 60-80% uit vocht, de rest bevat inderdaad nuttig stoffen, maar bij die goedkope supermarktmerken valt dat vaak toch wat tegen.

Je houdt met doseren overigens altijd het ideaalgewicht aan, in jouw geval dus 5kg.

Felix zegt 300-400g voor een kat van 4kg, dus 400-500g voor een kat van 5kg.
Animonda carny zegt daarentegen 240g voor een kat van 5kg, dat vind ik overigens krap, onze kat redde het daar niet op.
Renske vers geeft 200-300g aan voor een kat van 4kg, dus 250-400g voor een kat van 5kg.
Applaws is aanvullend voer en geeft dus geen gewicht per dag aan, maar geeft aan dat je er compleet voer naast moet geven.
Perfect fit heeft 210g voor een kat van 4kg aan. Dus 260g voor 5kg.

Eigenlijk is het dus niet raar dat je kat mager en hongerig is, je voert consequent minder dan aanbevolen wordt. Ik ga dus met je dierenarts mee om meer te geven. Ze mag van mij sowieso tot wel 400g per dag, maar wel geleidelijk opbouwen. En eventueel een pompje (5ml) zalmolie over iedere maaltijd.

Mocht ze dan nog afvallen, zou ik verder kijken.
natalie
Zeer actief

Domor schreef:Natvoer bestaat voor 60-80% uit vocht, de rest bevat inderdaad nuttig stoffen, maar bij die goedkope supermarktmerken valt dat vaak toch wat tegen.

Je houdt met doseren overigens altijd het ideaalgewicht aan, in jouw geval dus 5kg.

Felix zegt 300-400g voor een kat van 4kg, dus 400-500g voor een kat van 5kg.
Animonda carny zegt daarentegen 240g voor een kat van 5kg, dat vind ik overigens krap, onze kat redde het daar niet op.
Renske vers geeft 200-300g aan voor een kat van 4kg, dus 250-400g voor een kat van 5kg.
Applaws is aanvullend voer en geeft dus geen gewicht per dag aan, maar geeft aan dat je er compleet voer naast moet geven.
Perfect fit heeft 210g voor een kat van 4kg aan. Dus 260g voor 5kg.

Eigenlijk is het dus niet raar dat je kat mager en hongerig is, je voert consequent minder dan aanbevolen wordt. Ik ga dus met je dierenarts mee om meer te geven. Ze mag van mij sowieso tot wel 400g per dag, maar wel geleidelijk opbouwen. En eventueel een pompje (5ml) zalmolie over iedere maaltijd.

Mocht ze dan nog afvallen, zou ik verder kijken.
Oké, dat is een fors verschil :O: Arme kat :schrik:
Dus zelfs 3x 100 gram is mogelijk/waarschijnlijk nog te weinig. Wel apart dat mijn andere kat dus helemaal niet afgevallen is. Maar dat verschil zie je tussen honden onderling ook wel natuurlijk.

NB: voorheen kregen ze 60 gram brok per dag en daar deden ze het beiden jarenlang uitstekend op. Ik had het voor het gemak met 3 vermenigvuldigd en afgerond naar boven omdat veel verpakkingen 100 gram of een meervoud daarvan zijn. Maar goed, we gaan aankomende tijd dus (flink) meer voeren.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

natalie schreef:De waterbak wordt amper nog gebruikt sinds ze nat voer krijgen, maar ik hoop toch dat er naast al dat vocht ook iets voedzaams in zit?
Schrikbarend weinig. 7-12% eiwit en 4-10% vet, afhankelijk van de prijs/kwaliteit.

Je zou eens kunnen proberen te mengen met een bakje smuldier zalm/rund. Te beginnen met een paar theelepels door hun normale voer.
natalie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
natalie schreef:De waterbak wordt amper nog gebruikt sinds ze nat voer krijgen, maar ik hoop toch dat er naast al dat vocht ook iets voedzaams in zit?
Schrikbarend weinig. 7-12% eiwit en 4-10% vet, afhankelijk van de prijs/kwaliteit.

Je zou eens kunnen proberen te mengen met een bakje smuldier zalm/rund. Te beginnen met een paar theelepels door hun normale voer.
Ik heb direct een bestelling bij de Zooplus geplaatst omdat we dus blijkbaar echt te weinig voeren. Ik vind het verschil tussen brok en natvoer wel bizar groot hoor :schrik:
Mengen met Smuldier is ook een goed idee ja. Volledig KVV braakte hij uit, maar mengen is wel het proberen waard :ok:
natalie
Zeer actief

Ik ben echt een beetje in shock over de hoeveelheid voer die aanbevolen wordt :oeps:
Ik realiseerde mij net namelijk dat mijn honden 6x zoveel wegen als de katten. Als ik de katten 400 gram eten zou geven, krijgen zij de helft(!) van wat de honden krijgen. Oké, het hondenvoer is dan ook echt wel van hoogwaardige kwaliteit. Maar dat zegt ook veel over de kwaliteit kattenvoer dat op de markt is. Ik ga mij daar toch eens in verdiepen.
dagmar88
Zeer actief

:wink: Mijn bejaarde katten eten het dubbele van Sjaak en Tilly en wegen ongeveer hetzelfde.
natalie
Zeer actief

dagmar88 schreef::wink: Mijn bejaarde katten eten het dubbele van Sjaak en Tilly en wegen ongeveer hetzelfde.
Jeetje, bizar toch?
Ik heb mij dat dus echt niet gerealiseerd. Mijn excuus is dat het niet mijn kat is :wink: en dat ik mij alleen in allerlei hondenzaken verdiept heb. Maar dit had ik toch eerder moeten uitzoeken :oeps:
Domor
Zeer actief

Kattennatvoer is vaak veel natter dan hondennatvoer. Daarnaast eten kleine dieren meer dan grote dieren.

Even rc mini adult voor zijn voervoorschriften:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... mini/22893

2kg: 47g
5kg: 93g
10kg: 156g.

Een hond die 5x minder weegt, eet dus alsnog 30% van het voer.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Mijn kat eet de helft van de KVV die Pom eet. Kat is 4 kilo denk ik, Pom is zeker 30. Heel raar idd
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Het beeld dat je schetst en het verhaal over de lymfocyten doet mij denken aan de auto-immuunziekte die mijn berner had. ( lymfocytaire plasmacellulaire enteritis.) Daarvoor werd ze met succes behandeld met een onderhoudsdosering Moderin. ( prednison preparaat).
Daarmee kwam ze ook weer op gewicht en kalmeerde de vraatzucht. ( voor de diagnose en de behandeling werd vooral gekeken naar de hoeveelheid albumine.

Als het de schildklier was bij jouw kat, dan had de d.a. dat nu toch wel geconstateerd na die testen?
natalie
Zeer actief

Jion schreef:Je hebt hem gewoon zitten uithongeren. :oohja: Sorry maar... :LOL: :goeie: :mrgreen:

Maar inderdaad, onze kat eet in verhouding ook veel meer dan de honden.
Erg hè :jank:
Hij was al behoorlijk afgevallen doordat hij de brokken plots niet meer verdroeg en ook de KVV uitbraakte. Dus er is of was wel iets aan de hand. Maar we zijn uiteindelijk natvoer gaan geven in de hoop dat hij weer zou aansterken en dát is niet helemaal gelukt :roll:
Het natvoer krijgt hij sinds 3 maanden ongeveer en ik dacht echt dat we met 3x 85 gram ruim voldoende gaven.

Ik heb nu Perfect Fit senior besteld en zij adviseren 210 gram voor 4 kilo dus dan zit ik er met 3x 85 gram niet ver naast. Maar dan moeten we het ook echt even bij dat merk houden. Of Renske, dat klinkt ook oké.
natalie
Zeer actief

kooi schreef:Het beeld dat je schetst en het verhaal over de lymfocyten doet mij denken aan de auto-immuunziekte die mijn berner had. ( lymfocytaire plasmacellulaire enteritis.) Daarvoor werd ze met succes behandeld met een onderhoudsdosering Moderin. ( prednison preparaat).
Daarmee kwam ze ook weer op gewicht en kalmeerde de vraatzucht. ( voor de diagnose en de behandeling werd vooral gekeken naar de hoeveelheid albumine.

Als het de schildklier was bij jouw kat, dan had de d.a. dat nu toch wel geconstateerd na die testen?
Ik houd dit zeker ook in gedachte, want het klopt dat de waarden bij de Lymfocyten in rood weergeven worden en aan de lage kant zijn (zou tussen 850 en 5850 ul moeten zijn, maar er is 623 ul gemeten). Ik weet niet wat eventuele andere symptomen van een auto-immuunziekte zijn?

We gaan aankomende tijd wat meer voeren en hopen dan verbetering te zien. Maar als we geen verbetering zien, zal ik dit ook eens aankaarten.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik zou inderdaad de T4 schildklier laten checken; niet elke kat heeft alle symptomen namelijk.
Wij krijgen geregeld katten binnen met schildklierafwijkingen en het afvallen is het enigste dat ze allemaal hebben.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Swissy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door Swissy »

Vraagje; waarom laat je niet gewoon wat te eten staan voor je kat? In tegenstelling tot honden hebben katten een rem en stoppen ze met eten als ze vol zitten. Hier staan altijd brokken voor de katten en ze komen door de dag heen een hapje eten. Bakje leeg? Dan vul ik het bij. Een van mijn katten gaat schrokken als hij te veel honger heeft en daar kan zijn maag niet tegen, dan gaat hij spugen. Ik weeg het kattenvoer niet af, in tegenstelling tot het hondenvoer. Nooit gedaan ook. Ze zijn beide 6 jaar oud en 5,5 kilo, maar flinke katers.
dagmar88
Zeer actief

Swissy schreef:Vraagje; waarom laat je niet gewoon wat te eten staan voor je kat?
De kat eet natvoer.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jion schreef:En niet alle katten stoppen met eten als ze voldaan zijn. Bij onze kat hebben we altijd moeten portioneren omdat hij anders obese werd, en ook nu hij oud en magerder is vreet hij door tot hij moet kotsen als hij de kans krijgt.
Inderdaad, geldt hier ook voor Bono. Die heeft al wat overgewicht en als ik hem zijn gang laat gaan, is hij binnen een maand twee keer zo dik :roll: Kotsen doet hij eigenlijk nooit, maar hij stopt gewoon niet met eten tot alles op is en daarna verzet hij de hele dag geen stap meer.
Lola portioneert haar porties wel keurig zelf en is een slanke dame. Maar zij is ook veel actiever dan Bono.
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

Wat is de reden om een senior voer te geven? Voerfabrikanten zijn nog steeds van mening dat 7+ katten senior zijn en minder eiwit nodig hebben. En de ‘hoogwaardige ingrediënten’ van Perfect Fit vallen erg tegen als ik er suiker bij zie staan...

Ik zou een adult natvoer gaan geven en met een zo hoog mogelijk vleesaandeel als je budget toelaat. Maar ook dat valt mee als je kijkt naar €10/kilo voor perfect fit tegenover de €4/kilo van de veel betere Animonda Carny Adult. Voer hiervan de aanbevolen hoeveelheid van het ideale gewicht voor je kat en zet ‘m regelmatig op de weegschaal.

Mengen met een rauw compleet vleesvoer zou nog mooier zijn. Maar zorg wel dat je een complete kvv geeft. De smuldier compleet vlees en pens/vlees zijn met pens en dat vinden veel katten niet te vreten, haha. In de nieuwere smaken rund/kip en rund/eend zit geen pens, maar wel groenten, en die worden ook niet altijd gewaardeerd door katten.

Ik heb onze seniors nog nooit senior voer gegeven en ze worden hier van 19 tot 27 jaar. ;)
natalie
Zeer actief

Swissy schreef:Vraagje; waarom laat je niet gewoon wat te eten staan voor je kat? In tegenstelling tot honden hebben katten een rem en stoppen ze met eten als ze vol zitten. Hier staan altijd brokken voor de katten en ze komen door de dag heen een hapje eten. Bakje leeg? Dan vul ik het bij. Een van mijn katten gaat schrokken als hij te veel honger heeft en daar kan zijn maag niet tegen, dan gaat hij spugen. Ik weeg het kattenvoer niet af, in tegenstelling tot het hondenvoer. Nooit gedaan ook. Ze zijn beide 6 jaar oud en 5,5 kilo, maar flinke katers.
Tot zo'n 4 jaar geleden ging het hier ook zo en stonden er altijd brokken binnen bereik van de kater in huis. Maar de twee katten leefden toen gescheiden van elkaar en dat is nu al een tijdje niet meer het geval. Bij de andere kat in huis is het absoluut geen optie om het eten te laten staan. Die vreet in één keer de hele bak leeg ongeacht hoeveel daar in zit. Dus sinds de twee katten hun leefruimte delen, krijgen ze twee porties per dag. En tot anderhalf jaar geleden ging dat ook prima. Beide kregen 60 gram brokken en daarmee bleven ze mooi op gewicht. Maar bij de kater ontstonden plots problemen. In eerste instantie braakte hij maar af en toe zijn eten uit, maar al gauw werd dat dagelijks. Binnen een uur na de maaltijd stond hij weer ergens te spugen. We zijn toen naar de dierenarts geweest en kregen het advies om speciaal voer te geven, maar dat mocht niet baten. Hij bleef spugen en viel veel af daardoor. Natvoer verdraagt hij wel goed en dat wil ik uiteindelijk ook verdeeld over twee porties per dag geven, maar het is dus nog even zoeken wat de goede hoeveelheid voor hem is. Voor de ene kat is 200 à 220 gram voldoende, maar voor de magere kat is 255 gram (blijkbaar) niet voldoende. We gaan het geleidelijk een beetje opschroeven.
Laatst gewijzigd door natalie op 26 nov 2019 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
natalie
Zeer actief

tomaat schreef:Wat is de reden om een senior voer te geven? Voerfabrikanten zijn nog steeds van mening dat 7+ katten senior zijn en minder eiwit nodig hebben. En de ‘hoogwaardige ingrediënten’ van Perfect Fit vallen erg tegen als ik er suiker bij zie staan...

Ik zou een adult natvoer gaan geven en met een zo hoog mogelijk vleesaandeel als je budget toelaat. Maar ook dat valt mee als je kijkt naar €10/kilo voor perfect fit tegenover de €4/kilo van de veel betere Animonda Carny Adult. Voer hiervan de aanbevolen hoeveelheid van het ideale gewicht voor je kat en zet ‘m regelmatig op de weegschaal.

Mengen met een rauw compleet vleesvoer zou nog mooier zijn. Maar zorg wel dat je een complete kvv geeft. De smuldier compleet vlees en pens/vlees zijn met pens en dat vinden veel katten niet te vreten, haha. In de nieuwere smaken rund/kip en rund/eend zit geen pens, maar wel groenten, en die worden ook niet altijd gewaardeerd door katten.

Ik heb onze seniors nog nooit senior voer gegeven en ze worden hier van 19 tot 27 jaar. ;)
Daar heb ik eerlijk gezegd geen reden voor. Er was een tijd dat de kat helemaal geen eten binnen kreeg omdat alles uitgebraakt werd. Uit pure 'wanhoop' heb ik paar zakjes natvoer van Felix uit de supermarkt meegenomen in de hoop dat hij iets zou binnenhouden. En verhip, dat ging goed. Vervolgens zijn we allerlei soorten en merken natvoer gaan proberen: Renske, Fish 4 Cats, Applaws, Perfect Fit... We waren blij met alles wat niet uitgebraakt werd. Ik heb nu toevallig voor de Perfect Fit senior gekozen (vorige keer was het een andere variant) en daarnaast heb ik ook nog Renske en wat blikjes Carnilove besteld. We wisselen het af.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”