Ik dacht meteen aan IVS (/GVS) maar het aparte was wel dat ze net zo druk, wild en sterk was als anders (waarbij ze uiteraard omviel dus ik heb meteen een tuig en riem aangedaan zodat ik haar kon beperken en ondersteunen). Ik heb vier keer eerder IVS aan de hand gehad (1x hond en 3x kat, laatste zeer recent en helaas met restverschijnselen

Goed, meegenomen naar de keuken waar ze niet ergens vanaf kon vallen, zelf ontbeten en onderwijl die honden wat te kluiven gegeven. Uur later staat ze op en loopt door de keuken heen... Huh? Ik nog een keer goed kijken: ja echt, ze loopt weer helemaal goed

Inmiddels zijn we een paar uur verder en is er nog steeds werkelijk niets afwijkends meer aan haar te merken, ze loopt/rent/springt zoals anders. Daar ben ik natuurlijk héél erg blij mee maar ik vraag me wel af wat het geweest kan zijn (en of er een onderliggende aandoening is waar ik wat mee moet of kan). Ik heb geen idee. Een soort mini-IVS? Een propje in het cerebellum of halswervels wat weer losgeschoten is? Iets qua gif lijkt me heel onwaarschijnlijk want waarom zou ze dan enkel de ataxie hebben en maar zo kort? Een rare vorm van epilepsie?
Iemand die het herkent/iets zinnigs hierover weet te zeggen?
Er is geen enkele twijfel over de ataxie, die was zo duidelijk als maar kan. Verder geen scheve kop, wel atactisch met alle vier de poten. Geen verminderd bewustzijn, geen krachtverlies, geen verminderde eetlust. Ik heb er niet heel goed op gelet maar vrijwel zeker geen nystagmus. Alles bij elkaar kan het niet meer dan drie uur geduurd hebben (waarschijnlijk meer richting een uur). Geen pipetjes of pilletjes gehad, niks raars gegeten en de andere dieren hebben geen klachten gehad.
Zou ze die uitzondering zijn die wel een TIA heeft gehad?
"Een TIA wordt veroorzaakt door een kortdurende verstopping van een bloedvat in de hersenen. De klachten duren, bij de mens, soms maar enkele minuten. Meestal verdwijnen ze binnen 20 minuten (in ieder geval binnen 24 uur). Of TIA’s bij honden voorkomen is onbekend." (mcvoordieren)