Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nagel zojuist afgescheurd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief

Nagel zojuist afgescheurd

Ongelezen bericht door Persistence »

Tijdens het rondje net liep Vic ineens wat raar, binnen gekeken, en een nagel van de voorpoot hing er nog half aan en het bloedde.
Schoongemaakt en de afgebroken nagel afgeknipt (met zo'n grote mensen nagelknipper, want ik heb geen dierenknipper). Het bloedde nog wel een beetje maar niet heel erg. Heb niet de indruk dat Victor er veel pijn aan heeft.

Moet ik verder nog iets doen? En wat moet je eigenlijk doen als de nagel volledig afscheurd en het wel meer bloed?
Ik heb zijn nagels zelf nog nooit geknipt, die slijten genoeg door het lopen dus ik heb geen ervaring hiermee.
Persistence
Zeer actief

Re: Nagel zojuist afgescheurd

Ok dankje. Hij ligt alweer te chillen hoor, hij was zelf niet zo onder de indruk behalve dat er wat aan zijn poot zat wat niet lekker liep, maar dat is dus verholpen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heb er 2 weken geleden 1 onder narcose weg moeten laten halen. Zat nog muurvast maar deed ontzettend pijn op de manier waarop hij gebroken was. Hij liep alleen nog op "het leven" toen hij eraf was. Heb hem 2x per dag 3 dagen in de soda gehad en verder niets. AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als hij er zelf niet echt last van heeft, zou ik ook niets doen, behalve in het begin een paar keer in een badje zetten om schoon te maken.
Taartje heeft dit best vaak gehad door haar fanatieke graafwerk en Amy ook wel eens, maar ze hadden er nooit last van en het genas vanzelf.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Tama van ons trok de nagel er altijd zelf af. Merkte er nooit wat van, zag ineens dat er een nagel weg was, heb nooit bloed gevonden of er wat aan gedaan.
Terwijl het echt een drama queen was heb ik nooit een piepje van haar gehoord als ze de nagel eraf trok of beet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo had dat na de aanval ook. Hoefde niets aan gedaan te worden en dat was ook zo. Bij hem was het wel iets gevoelig, maar liep niet mank ofzo.
Hij kreeg voor andere wonden pijnstiller, dus geen idee hoe dat zonder is.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Hazel heeft t helaas vaak gehad, duimnagel eraf. 1 keer toch vies ontstoken geraakt en aan de AB. DA zei dat het te dicht op t botweefsel zat om zonder AB te doen. En idd hier ook 2x dgs een badje. Groene Badedas.
Laatst gewijzigd door *Esther op 18 nov 2019 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Hier ook regelmatig mee gemaakt. Eerste paar dagen deed ik na de wandeling even de voet in een badje soda. Verder met rust gelaten.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Bedankt, net bloedde het weer. Na een worsteling toch pootje 1 minuut in bakje met sodawater gehouden, geen idee of dat genoeg is. Gelijk ook de badkamervloer weer schoon haha.

Malinois, net zoals op jouw foto is de punt inderdaad afgebroken, er zit nu nog een stompje.

Hoop wel dat het snel geneest want ik wilde dit weekend nog even trainen voor een canicross volgende week :schrik:
Persistence
Zeer actief

Tja, als het bloed en er zit viezigheid tussen van het buiten lopen...

Vanochtend bloedde het weer, het lijkt wel elke open te gaan als we naar buiten geweest zijn.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Cleva schreef:
Moet ik verder nog iets doen?
Doe maar gewoon helemaal niets.
Na een worsteling toch pootje 1 minuut in bakje met sodawater gehouden
Afbeelding
:LOL:

Persistence schreef:Tja, als het bloed en er zit viezigheid tussen van het buiten lopen...

Vanochtend bloedde het weer, het lijkt wel elke open te gaan als we naar buiten geweest zijn.
Ik deed er niks aan, ook niet met vuil van buiten (binnenshuis komt er stof/zand/haar aan). Dat het in het begin weer gaat bloeden na lopen op bestrating komt ook wel vaker voor en is niet erg, eventueel even een sokje erom tot het weer gestopt is (zodat je niet overal rode verf hebt zitten). Verder beetje in de gaten houden of het toch gaat ontsteken.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

tegen het bloeden, kun je de nagel even in een stuk zeep duwen, dan is het dicht.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Persistence schreef:Tja, als het bloed en er zit viezigheid tussen van het buiten lopen...

Dat zal in het begin nog wel eens gebeuren.
Even afspoelen als er veel vuil om de nagel zit kan, maar verder doe ik er niets aan.

Komt het vaak voor dan is een beetje biotine door het voer wel een goed idee.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”