Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stikken in botten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Swissy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Stikken in botten

Ongelezen bericht door Swissy »

Ik wist niet of ik het hier of bij voeding moest zetten, maar toch maar gedrag.

Mijn hond schrokt. Heel erg. Alles. Bij zijn vlees en brokken vind ik het minder spannend, of minder gevaarlijk eigenlijk. Het probleem is vooral kluifjes, gedroogde oren en longen etc. Hij stikt er gewoon bijna in, elke keer opnieuw. Hart zit elke keer weer in mijn keel. Het is nu zo erg geworden dat ik eigenlijk liever niets meer geef, maar hij heeft wel kauwbehoefte want hij zit midden in zijn tandenwissel periode. Ik probeer hem niet te storen met het kauwen, zodat hij zich niet bedreigd voelt. Maar blijf wel in de buurt, want durf hem niet alleen te laten.

Waarom doet hij dit? Kan ik dit afleren?

Ik ga in ieder geval dit weekend een soort bottenhoudertje knutselen.
S@ndr@
Zeer actief

Re: Stikken in botten

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tandenwissel periode, jonge hond, Ik geef mijn jonge hond ook even geen kluifwerk tot het rustiger vreet, t groeit hard en t schrokt, gewoon even kvv voor eten en dan maar ander kauw spul, dat niet eetbaar is of zo.. ik heb bij voorbeeld van de week mijn kronkel wilg kaal gehaald en nu hebben ze daar stokken van, wel kauwen, niet eten.. ze hebben nyla bones, en ander speel spul waar op gekauwd kan worden
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Misschien idd voorlopig nylabone / kong, wellicht platen kophuid, dat kauwt wat minder makkelijk weg.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik herken het en durf mijn teefje en dan dus nu ook mijn reutje haast niks meer te geven. Mijn teefje slikt alles heel door. Een pensstaafje heeft ze in 20 seconde weg. En het hondje is 5 kilo dus die zit er dan in zijn geheel in. Doodeng. Vaak gaat ze ook nog kokhalzen en maakt ze vreselijk geluid. Laatst had ze een buffelhuid zo groot ingeslikt dat het pijn deed en krijste ze zo hard dat ik dacht dat ze erin bleef. Ik ben radeloos want ze moeten echt kluiven. Hele grote dingen probeer ik nu maar. Dus botten waar ze tijdelijk op mogen knagen en dan gooi ik het weg. Mijn reu kan prima kluiven maar alleen hem wat geven krijg ik niet over mijn hart. Juist de teef eet zo graag. Dus nu enorme kauwspullen voor twee piepkleine honden. Ik weet het anders ook niet. Ik geef het vooral voor de tanden. Die zijn al niet goed en ik merk dat veel knagen we echt iets helpt.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Vasthouden.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik koop voor Lana alleen maar hele grote botten, daar heeft ze dagen lang plezier van,
klein kauw spul wordt te snel zonder goed te kauwen door geslikt, dus dat doen we niet meer,
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:Vasthouden.
Dat heb ik bij Gol ook gedaan toen ze jong was. Vooral toen ik net begon met barf. Ze vond het ook wel prettig, hoefde ze het zelf niet vast te houden :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Frootje schreef:Die van mij doet het ook inderdaad. Als pup liep ze een keer te kokhalzen en kon ik een half kluifje uit haar smoel trekken. Gewoon niet genoeg gekauwd. Overigens lijkt ze zichzelf op zich wel te redden hoor, dus meestal vertrouw ik er maar op dat het goed gaat, maar ze krijgt absoluut geen kluifjes als ik niet in de buurt ben. :schrik: Het is hier inderdaad wel iets beter geworden toen ze eenmaal doorkreeg dat ik het niet afpak. Ze is er wat rustiger mee geworden door de tijd heen. Met vlees trouwens niet. Haar avondeten is nog steeds hap slik weg.
Bas echt idem. Die kauwt een paar keer en probeert het dan door te slikken. Lukt dat niet kauwt ze weer een paar keer en probeert het weer. Als het een staafjesvorm heeft lukt het dus wel meteen. En die staafjes zijn hartstikke hard en lang en de maag van zo'n klein hondje is heel klein. Je voelt dan met aaien door haar buik heen dat er een heel staafje in zit. :hmmm: Het gaat wel altijd goed.

Guus is een veel dankbaarder kluiver. Die gaat ergens heerlijk liggen en begint gewoon te kluiven. Hij pulkt en kauwt net zo lang tot het op is. Soms wel een uur. Zo heerlijk om te zien. Maar dat doe ik nu minder omdat ik Bas liever niks te kluiven geef. Best sneu. Maar Bas iets geven vind ik gewoon eng. Die slikt snoepjes en grote brokken ook gewoon zonder kauwen door. Voerbak met brokken. Hap hap hap weg..... :oeps:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Gollum schreef:
Dat heb ik bij Gol ook gedaan toen ze jong was. Vooral toen ik net begon met barf. Ze vond het ook wel prettig, hoefde ze het zelf niet vast te houden :mrgreen:
Kluif van je hond vasthouden? Mijne zouden er helemaal niet meer aan kluiven. Die hebben veel teveel respect voor wat ik vast heb. Niet dat ik streng ben ofzo maar dat hebben deze honden van nature of hun vorige leven en eigenaar. Ze zijn echt te gescheten om te gaan liggen kluiven op iets wat ik vast heb. Ze nemen het aan of ik mag het houden. Half houden en half geven kunnen ze niet aan. :engel:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

laeken schreef:
Gollum schreef:
Kluif van je hond vasthouden? Mijne zouden er helemaal niet meer aan kluiven. Die hebben veel teveel respect voor wat ik vast heb. Niet dat ik streng ben ofzo maar dat hebben deze honden van nature of hun vorige leven en eigenaar. Ze zijn echt te gescheten om te gaan liggen kluiven op iets wat ik vast heb. Ze nemen het aan of ik mag het houden. Half houden en half geven kunnen ze niet aan. :engel:
Rani en Mika wilden dat ook niet. Misschien scheelt het dat ik Gol als pup kreeg? Ze was 3 maanden toen ik met barf begon.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Gollum schreef:
Hebben ze pech, dan kluif ik er lekker zelf op :pffff:

Na een paar keer vinden ze het vooral heel handig. Zus komt meteen haar kluif in m'n hand duwen als haar broer er iets te hebberig naar kijkt.
Ze verstoppen ze ook onder me als ze er even genoeg van hebben, zodat de ander niets durft te stelen. Word ik wakker met zo'n plakkerige stinkhoef in m'n nek :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:
Gollum schreef:
Hebben ze pech, dan kluif ik er lekker zelf op :pffff:

Na een paar keer vinden ze het vooral heel handig. Zus komt meteen haar kluif in m'n hand duwen als haar broer er iets te hebberig naar kijkt.
Ze verstoppen ze ook onder me als ze er even genoeg van hebben, zodat de ander niets durft te stelen. Word ik wakker met zo'n plakkerige stinkhoef in m'n nek :mrgreen:
hahaha! Dat deed Gol ook als die anderen lagen te loeren :LOL:
laeken
Zeer actief

Frootje schreef:
laeken schreef:
Bas echt idem. Die kauwt een paar keer en probeert het dan door te slikken. Lukt dat niet kauwt ze weer een paar keer en probeert het weer. Als het een staafjesvorm heeft lukt het dus wel meteen. En die staafjes zijn hartstikke hard en lang en de maag van zo'n klein hondje is heel klein. Je voelt dan met aaien door haar buik heen dat er een heel staafje in zit. :hmmm: Het gaat wel altijd goed.

Guus is een veel dankbaarder kluiver. Die gaat ergens heerlijk liggen en begint gewoon te kluiven. Hij pulkt en kauwt net zo lang tot het op is. Soms wel een uur. Zo heerlijk om te zien. Maar dat doe ik nu minder omdat ik Bas liever niks te kluiven geef. Best sneu. Maar Bas iets geven vind ik gewoon eng. Die slikt snoepjes en grote brokken ook gewoon zonder kauwen door. Voerbak met brokken. Hap hap hap weg..... :oeps:
Bij Froo werkt het wel om dit soort dingen te geven:

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ticks-zalm

Daar kauwt ze dan het laagje vanaf (dat gaat ook absurd snel maar daar kan ze op die manier niet in stikken) en de rest is niet boeiend genoeg om naar binnen te schuiven dus dat gaat wat kalmer.

https://www.petshop24.nl/product/i-am-c ... IUEALw_wcB

Dit soort dingen is ze het ergst mee. Ik heb er nog heel veel in de kast want ze vindt ze zo lekker, maar ik durf ze niet heel te geven. Ik knip ze wel in stukjes of zo. :schrik:
Die laatste heb ik ook. Hap slik weg maar die geef ik toch. Vind ik zelf niet zo eng omdat ze snel zacht worden denk ik dan maar. Ik vind vooral die harde kauwstaatjes eng. Die witte die vrij dik zijn.
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Zou zo’n kluifhouder wat zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Met Lotus hetzelfde probleem, zij is een echte schrokop en eet alles ook niet eetbare dingen. Ze krijgt haar brokken in een voerbal en omdat ze bijna gestikt is in runderkophuid had ik de laatste keer de xxl platen gekocht. Maar ze weet de huidlagen te ontleden en kreeg de lappen die ze los wist te krijgen weer in haar keel, dus hier geen runderkophuid meer. Ik heb nu churpi (dit word gemaakt van yak melk) en een wortel van de koffieboom voor haar gekocht beiden bevallen prima.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Sue flikt dat ook en die heeft vanaf dag als pup mogen kluiven maar die is gewoon gulzig en hebberig :mrgreen:
Doodeng.

Dus die krijgt alleen hele grote dingen zoals, runderoren met schelp, van die mega witte XXL staven met kip er omheen of van die donuts met kip er omheen.
Grote kauwplaten (is ie helemaal lijp van :19: )
Van die Yakka dingen, die pof ik dan alleen dat geeft heeeeeel veel kruimels.
Voor de duidelijkheid het is een klein hondje. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”