Mini-dingske Diva heeft misschien giardia. Ze heeft al sinds vorige adres afwisselend diarree, groene poep of steenharde keutels, nooit echt mooie drollen. We hadden al voer aangepast, goede ontworming gegeven , hele tube Canikur erin. Ik moet elke dag (paar keer) kontwassen, omdat er een golfbal stront aan hangt, of allemaal stinkslijm. Maar vandaag was het niets dan braken en slijmpoep. En ze was echt zielig en te rustig, dus tripje dierenarts gemaakt. Die denkt giardia, dus Panacur meegekregen. En iets tegen misselijkheid en een probioticum voor na de kuur. Geen ontlasting-onderzoek gedaan.
Bij dierenarts aangegeven dat we meerdere dieren hebben lopen. Tenzij zij ook symptomen gaan vertonen, hoef ik die niet te behandelen..?? Omdat een groot deel van de beesten besmet zijn zonder last, hun immuunsysteem zou sterk genoeg zijn.
Ik lees van m'n huis ontsmetten, dekens op kookwas, bakjes uitwassen met kokend water?? Zelfs op het gras waar ze op kakt, zouden geen andere beesten mogen komen ivm mogelijke herbesmetting? Dat is toch niet mogelijk met alle huishouden die honden hebben en hoeveel daarvan dragen giardia bij zich?
Hoe rigoreus moeten we zijn?