Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilkorf in Tirol

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Muilkorf in Tirol

Ongelezen bericht door malinois »

Dan kunnen ze het toerisme ook vaarwel zeggen. Denk niet dat dit er door gaat komen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zag op facebook al een Tibetaanse terriër langskomen met muilkorf, die mensen waren in Oostenrijk op vakantie.
Vast de laatste keer.
Vroeger was het volgens mij alleen voor grote honden maar die vrouw zei dat het ook voor kleintjes verplicht was.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nu kom ik niet met ze in woonwijken en stadcentra's dus ik heb er geen last van maar ik gok maar zo dat t gros hier niet gelukkig van wordt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Kaunertall is toch wel echt schitterend gaaf.

Ik vind het wel mooi dat er landen de boel extreem aanscherpen.
Zo ver zal Nederland wel nooit gaan, maar misschien dat als er in meerdere Europese landen regels (stevig) aangescherpt worden, dat de Nederlandse politiek ook eens een wetje een beetje durft aan te scherpen.
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Kells schreef:Muilkorfplicht in het openbaar vervoer was er al in heel Oostenrijk. Ik moest even slikken toen ik een foto van een door mij gefokte setter met een muilkorf in een skilift zag zitten.
Waarom vond je dat slikken? Wat is er mis met het dragen van een muilkorf (mits goed aangeleerd), zeker als het alleen op bepaalde momenten/locaties is?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

muilkorf is toch wel stigmatiserend en mensen vinden er wat van, tenzij alle honden het dragen en het de standaard wordt. maar ik mag toch hopen dat het geen standaard wordt
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

S@ndr@ schreef:muilkorf is toch wel stigmatiserend en mensen vinden er wat van, tenzij alle honden het dragen en het de standaard wordt. maar ik mag toch hopen dat het geen standaard wordt
Maar daar is het wel de standaard in het openbaar vervoer.

Ik zou het eigenlijk wel toejuichen als het wat minder stigmatiserend zou worden, misschien zijn mensen dan toch sneller geneigd hun hond zo'n ding om te doen als dat nodig is. Ik vind overigens niet dat alle honden standaard gemuilkorfd zouden moeten worden, maar het zou wel normaler mogen worden dan het nu is.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik mag toch hopen dat het waar wij heen gaan niet ingevoerd wordt dat ze constant buiten met een muilkorf moeten lopen.
In de bus oké, in de gondels moet het eigenlijk ook, maar heb het nog nooit gedaan, want die mensen die er staan vonden het niet nodig. Meestal zitten we toch alleen in zo gondel. Tegenwoordig zijn er in Hinterglemm alleen nog die kleine gondels waar je met vier man in kan, als het moet zes. Maar het is nooit druk daar dus we zitten er altijd alleen in.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

damn wat een heftige maatregel. aan de andere kant zou mijn traumaatje er wel bij varen...

we gaan volgende zomer naar de oostenrijkse grens wel aan de duitse kant, maar komen zeker nog in oostenrijk. ik denk dat we meneer dan toch maar vast zo'n ding aanmeten en aanleren. want maatje kalf zal sowieso de sjaak zijn gok ik.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als ze hebben vastgesteld dat de meeste incidenten met honden binnen de bebouwde kom plaatsvinden, kan ik me voorstellen dat een dergelijke maatregel best veel verschil kan maken. Mits positief aangeleerd, zie ik een muilkorf niet echt anders dan een halsband, tuig of lijn. Mijn honden hebben allemaal geen enkel probleem met een muilkorf. Ik zou er dus zelf ook niet veel problemen mee hebben, al helemaal aangezien ik geen lange (losloop)wandelingen binnen de bebouwde kom maak.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kells schreef: Ik heb niks tegen muilkorven van de risico rassen, maar ik vond het vreselijk om zo'n lief jong hondje van 6 maanden oud met een muilkorf te zien. Zijn ouders, broers en zussen, grootouders en vele generaties voor hem hebben zo'n ding nog nooit om gehad.
Die zijn met zes maanden ook lief en niet leuk is iets anders dan vreselijk.

Heb het net even geprobeerd, ze staan meteen te duwen en te dringen om wie z'n neus in de worstjesmand mag steken.
S@ndr@
Zeer actief

Denk je dat ik het wel o.k vind om Zillion nu te moeten muilkorven omdat hij een HR hond is ( zoals dat bedacht is achter een bureau, want in theorie zou hij hard kunnen bijten ) . het is nog een onschuldige baby :roll:, maar goed we leven in een wereld die gevoed wordt door angst en het verlangen naar 99,9% veiligheid, tenzij het van economisch belang is om een risico te tolereren
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Kells schreef:
GoldenGizmo schreef:
Kells schreef:Muilkorfplicht in het openbaar vervoer was er al in heel Oostenrijk. Ik moest even slikken toen ik een foto van een door mij gefokte setter met een muilkorf in een skilift zag zitten.
Waarom vond je dat slikken? Wat is er mis met het dragen van een muilkorf (mits goed aangeleerd), zeker als het alleen op bepaalde momenten/locaties is?
Ik heb niks tegen muilkorven van de risico rassen, maar ik vond het vreselijk om zo'n lief jong hondje van 6 maanden oud met een muilkorf te zien. Zijn ouders, broers en zussen, grootouders en vele generaties voor hem hebben zo'n ding nog nooit om gehad.
Die grootouders hebben wellicht ook nooit een stroomband omgehad maar daar heb je dan weer geen enkele moeite mee.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Denk je dat ik het wel o.k vind om Zillion nu te moeten muilkorven omdat hij een HR hond is ( zoals dat bedacht is achter een bureau, want in theorie zou hij hard kunnen bijten ) . het is nog een onschuldige baby :roll:, maar goed we leven in een wereld die gevoed wordt door angst en het verlangen naar 99,9% veiligheid, tenzij het van economisch belang is om een risico te tolereren
Mij zou het echt niets kunnen schelen, ik zou Micron nog wel gemuilkorfd hebben als ik zonodig daar moest gaan met hem waar dat verplicht was.
Je hoeft er namelijk niet heen en je kunt de plaatsen waar het verplicht is gewoon vermijden.
Tenzij je er woont uiteraard maar ook dan kun je op niet openbare plaatsen wandelen met je hond.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Het kan mij wel schelen en ik ga er inderdaad niet heen, die keuze maak ik heus wel..( wij gaan nooit op vakantie.. het zit er niet in) maar het was meer een reactie op Kells
dagmar88
Zeer actief

Kells schreef: Ik heb zelf nog nooit bijters gehad en ik vind het gewoon niet oké als ik mijn honden zou moeten korven.

Mijn te gezellige honden zijn zich niet bewust van wat ik heb gehad.
Ik leer het vrijwel elke hond aan. Liever om niks en anders pech gehad.
Een bomvol station, een dierenarts die dat type niet zo prettig vindt of de kittens van de buren die om het huis struinen zijn ook een goede reden.
Dan is die drempel er niet, want het is zoals Cleva zegt een feestneus.
Voor Charlie was het positiever dan de riem, de belofte van een extra lange wandeling.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

We zijn vorige maand nog op 2 plaatsen in Tirol op vakantie geweest en ondanks dat we heel veel reacties (positieve) kregen van mensen die we tegenkwamen, heeft niemand het erover gehad. Ik zie er nog niet zo'n probleem in, zeker niet voor een vakantieganger. Daarnaast moet ik dan ook nog zien dat het allemaal gecontroleerd wordt. Als vakantieganger zie ik toch niet zo snel dat je je in een mensenmenigte begeeft met je hond?

Wij hebben overigens wel altijd de muilkorven bij ons als we gebruik maken van liften of openbaar vervoer, maar het is ons nog nooit gevraagd die de honden ook om te doen.
Gos
Zeer actief

Verder lees ik dat het in woonkernen gaat om het aan de lijn houden of muilkorf, dat wil dus niet zeggen dat een hond overal gemuilkorfd moet zijn (hangt dus weer van de gemeente af wat ze daar voldoende vinden). Bovendien staat het de plaatsen ook vrij om buiten de woonkernen losloopgebieden toe te staan.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Gos schreef:We zijn vorige maand nog op 2 plaatsen in Tirol op vakantie geweest en ondanks dat we heel veel reacties (positieve) kregen van mensen die we tegenkwamen, heeft niemand het erover gehad. Ik zie er nog niet zo'n probleem in, zeker niet voor een vakantieganger. Daarnaast moet ik dan ook nog zien dat het allemaal gecontroleerd wordt. Als vakantieganger zie ik toch niet zo snel dat je je in een mensenmenigte begeeft met je hond?

Wij hebben overigens wel altijd de muilkorven bij ons als we gebruik maken van liften of openbaar vervoer, maar het is ons nog nooit gevraagd die de honden ook om te doen.
ohhh als jij al niks merkt met je enge hedder dan heb ik niks te vrezen met mijn labrawatje :engel:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

M@scha schreef:
ohhh als jij al niks merkt met je enge hedder dan heb ik niks te vrezen met mijn labrawatje :engel:
Twee enge hedders zelfs.

Maar ervaringen uit het verleden zijn geen garantie natuurlijk.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:Verder lees ik dat het in woonkernen gaat om het aan de lijn houden of muilkorf, dat wil dus niet zeggen dat een hond overal gemuilkorfd moet zijn (hangt dus weer van de gemeente af wat ze daar voldoende vinden). Bovendien staat het de plaatsen ook vrij om buiten de woonkernen losloopgebieden toe te staan.
Een kennis van me woont in Tirol en heeft 2 vlinderhondjes. Die is er dus als de dood voor dat dit doorgaat, want die gaan altijd overal mee naar toe en moeten dan dus ook gemuilkorft worden. Handhaving zijn ze daar een stuk beter is dan bij ons.
Idd is t binnen de bebouwde kom en in publieke ruimtes dus ik zal er als vakantieganger ook niet veel last van hebben maar als ik zie hoeveel toeristen er met hond in t dorp zelf zitten (ik zit er altijd buiten) dan denk ik niet dat die er blij mee zijn....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:dan denk ik niet dat die er blij mee zijn....
Is dat de norm? Er is een probleem geconstateerd en dit is een oplossing.
Tenminste nog een beetje ruggengraat.

Die oplossing komt hier in elk geval niet (op tijd). Dat gaat uitlopen op weer een gedrocht van een wet en heel veel huilie huilie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:

Die oplossing komt hier in elk geval niet (op tijd). Dat gaat uitlopen op weer een gedrocht van een wet en heel veel huilie huilie.
Door 1 bezopen tok zo'n wet er door drukken vind ik niet getuigen van een oplossing zoeken inderdaad. Dan kun je bij een volgend dodelijk autoongeluk ook alle auto's verbieden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nou dat ben ik niet met je eens, het maakt mijn hond wel degelijk uit.. met of zonder muilkorf.. en ja ze is er aan gewent
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:
dagmar88 schreef:

Door 1 bezopen tok zo'n wet er door drukken vind ik niet getuigen van een oplossing zoeken inderdaad. Dan kun je bij een volgend dodelijk autoongeluk ook alle auto's verbieden.
Dat is natuurlijk nooit na een enkel incident. Nog een paar opgevreten babygezichtjes en die HR lijst wordt toch geïmplementeerd, inclusief fok- en importverbod.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

S@ndr@ schreef:nou dat ben ik niet met je eens, het maakt mijn hond wel degelijk uit.. met of zonder muilkorf.. en ja ze is er aan gewent
Goed aangekleed zie ik een korf in de openbare ruimte echt niet als een probleem. Lomp stoeien met gebruik van de bek doen ze maar niet in het openbaar
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
S@ndr@ schreef:nou dat ben ik niet met je eens, het maakt mijn hond wel degelijk uit.. met of zonder muilkorf.. en ja ze is er aan gewent
Goed aangekleed zie ik een korf in de openbare ruimte echt niet als een probleem. Lomp stoeien met gebruik van de bek doen ze maar niet in het openbaar
Mijn honden kunnen alleen spelen samen buiten als ze uit gaan omdat ik geen tuin heb van waar ze in kunnen rennen. Dus zouden ze nooit meer kunnen spelen samen. Dan hoef ik geen honden meer in ieder geval... en ik ben niet de enige, ik zie die ban Nanma ook altijd buiten samen spelem, kan ook niet meee helaas... gezellig met korf op. Ook t bos is openbare ruimte
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef: Mijn honden kunnen alleen spelen samen buiten als ze uit gaan omdat ik geen tuin heb van waar ze in kunnen rennen. Dus zouden ze nooit meer kunnen spelen samen. Dan hoef ik geen honden meer in ieder geval... en ik ben niet de enige, ik zie die ban Nanma ook altijd buiten samen spelem, kan ook niet meee helaas... gezellig met korf op. Ook t bos is openbare ruimte
Spelen die in woonwijken en stadscentra?
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
malinois schreef: Mijn honden kunnen alleen spelen samen buiten als ze uit gaan omdat ik geen tuin heb van waar ze in kunnen rennen. Dus zouden ze nooit meer kunnen spelen samen. Dan hoef ik geen honden meer in ieder geval... en ik ben niet de enige, ik zie die ban Nanma ook altijd buiten samen spelem, kan ook niet meee helaas... gezellig met korf op. Ook t bos is openbare ruimte
Spelen die in woonwijken en stadscentra?
Bos is ook openbaar gebied.
:LOL: Heb je je eigen bericht niet gelezen?
Tineke
Zeer actief

Zoals ik het begrijp gaat het om stadscentra, woonwijken en speeltuinen en ov.
Bos zie ik nergens staan en zoals het er staat , het gold al voor half Tirol, zie ik nu echt geen reden om dit zo vreselijk te vinden.
Het gaat maar om beperkte plekken.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”