Ik was jarig donderdag, dus ‘s avonds visite, wat Yankee altijd heel gezellig vond, maar nu was hij rustig en teruggetrokken, begon ook nog te spugen en de diaree was er ook nog, hij wilde niks lekkers, geen knuffels, lag alleen maar rustig in z’n mandje, me meteen voorgenomen de volgende ochtend naar de DA te gaan.
Vrijdagochtend kwam ik beneden en toen schrok in me rot, m’n halve vloer lag vol met bloedplassen

Gelukkig konden we snel bij de DA terecht, daar bleek hij uitgedroogd te zijn en in beginnende shock, hij is aan het infuus gelegd voor een uur en heeft een anti misselijkheidsprik gehad, bloedonderzoek waaruit bleek dat z’n organen nog prima werkte, maar hij wel een heftige ontsteking had. Na het infuus vond de DA Yankee flink vooruit gegaan, z’n hartslag was weer redelijk normaal enz. Dus met een AB kuur, anti misselijkheid en speciaal voer weer naar huis gegaan. Volgens de DA moest hij binnen het uur toch wel zin in eten hebben.
Ik heb hem geprobeerd eten te geven, met z’n AB erin, maar hij moest niks, terwijl hij aan z’n eten snuffelde spoot het bloed er weer uit, zakte hij door z’n pootjes zo met z’n kont in de bloedplas

De DA was net alles aan het uitleggen over opname, in carantene, want misschien besmettelijk, 2 infussen, dwangvoeren, slang in z’n neus enz. enz. Toen ging hij hem nog eens onderzoeken en schrok, oh gadver ik ruik het al, hij heeft darmrot

11 oktober de dag dat hij precies een jaar bij mij woonde

Dag lieve Yankee, ik ben zo blij dat ik je nog een mooi jaar heb kunnen geven, waarin je de helft van je gewicht verloor, je weer lekker hond kon zijn, wandelen, spelen, rennen en knuffelen, je wordt gemist jongen