Moderator: moderatorteam
sjm schreef:Jeetje, dat dat kan zo aan huis joh! Beterschap voor Katniss!
Ja, die mobiele ct scan is ideaal. Dit was wel bij de dierenarts waar hij kwam omdat ze onder narcose moest en dat doet een dierenartsMaryanne schreef:Tjonge dat is niet niks en dan nog zo'n mobiele CT -scan aan huis. Beterschap voor Katniss, mijn duimen draaien voor haar![]()
Jion schreef:Wat naar.![]()
Beterschap voor Katniss!
Dank jullie welHinke schreef:Sterkte gewenst, ik hoop op een voorspoedig herstel.
Jullie zijn top baasjes.
mosquito1980 schreef:Oi, nog nooit van gehoord, akelig![]()
Veel sterkte met haar
Ik had er ook nog nooit van gehoord. De spoed arts (het gebeurde op een zaterdag) beweerde hoog en laag dat het een acute hernia zou zijn en wilde geen scan maken voor we akkoord gingen met gelijk opererenFloortje schreef:Jeetje zeg. Ik had nog nooit van een ruggenmerginfarct gehoord, laat staan dat ik er ervaring mee heb.
Klinkt heftig! Veel sterkte.
Dank je welDeDiana schreef:Hè bah, dat klinkt heftigHeel veel beterschap voor Katniss
Ja, dat waren een aantal hectische weken, het zag er nl helemaal niet goed uit maar ze maakt een wonderbaarlijk snel herstel.S@ndr@ schreef:Beterschap.. wat een traject weer achter de rug zo..fijn dat het wel beter gaat nu
Ja, het was ook mijn eigen schuldM@scha schreef:jusses bri wat erg!
Dank je wel. Ze loopt weer zelfstandig alleen een beetje vreemd, ze huppelt met haar achterhand en als ze normaal loopt waggelt ze. Mss dat dat zo blijft maar ze kan zich prima redden en gewoon doen wat ze altijd deed en ze heeft geen pijn dus dat is het belangrijkste. Haar linker achterpoot heeft heel lang geduurd voor dat ze die kon gebruiken dus amputeren was een optie geweest maar gelukkig ging hij mee doen toen we met hydrotherapie begonnen.Nanna schreef:Allemensen, wat een happening. Ik weet verder niets van ruggenmerginfarcten maar ik hoop dat ze volledig herstelt.
Aan jullie inzet zal het niet liggen.
Oh wauw joh, wat fijn dat het toch nog zo goed is gekomen. Op de scan was bij Katniss te zien dat ze toch een flinke klapper had gemaakt en daardoor wel wat artrose had op een stuk en er was wat speling bij een wervel. Ook heeft ze heel licht spondylose dus mss dat ze al langer laat had van haar rug (niet gemerkt) en dit de druppel was. Ik krijg nu wel echt een hartrolling als ze wil spelen met de andere of gek gaat lopen doen maar ja in een glazen kooi houden wil ik ook niet ze is verleden maand 4 geworden.Boutje schreef:Sherlock, sheltie, had dus een ruggenmerginfarct. Begon met rare blaf en raar-pijnlijk lopen, verergerde in 24 uur naar volledige verlamming. Ik moest zijn blaas zelfs leeg duwen en lavementen geven, ook dat kon hij niet meer zelf.
iIk had hem toen bijna laten inslapen, maar hij wou nog zo graag... tijgerde uit de mand om toch maar bij me te zijn... dus afgewacht.
Na 1 week kon hij zijn voorpoten terug bewegen en met veel moeite zelf gaan zitten.En van toen af ging hij snel vooruit. Nog een week later kon hij staan en begonnen we met fysio.
Een maand of 3 later was hij zo goed als volledig hersteld.
Hij heeft nadien (denk een half jaar na het infarct) zelfs nog wedstrijd gelopen, ook op sportkeuring was er niks meer aan hem te merken.
Misschien was dit laatste achteraf gezien niet zo verstandig, na een klap door de landing van een "slechte" wip kreeg hij terug last. Hij liep toen terug pijnlijk en wat minder gecoördineerd. Dit hebben we ook terug in orde gekregen maar heb hem wel definitief uit de sport gehaald toen hij 6 was.
Hij is ondertussen 11 en heeft op die plaats wel een gevoelige plek gehouden, net als op een andere plek in de rug.
Meeste dagen zijn echt gewoon goed, sommige dagen of periodes heeft hij wel last, kan vb niet meer op de bank springen (trapje staat er en dat gebruikt hij dan ook), in en uit de auto help ik hem ook. vorige winter had hij een slechte periode, ben toen met CBD olie begonnen maar dit ook terug kunen stoppen deze zomer en op dit moment gaat het weer prima.
Nou, dit was eigen schuld en dikke pech maar blijkbaar kan een ruggenmerginfarct ook gebeuren met rennen of spelen van de hond. Het komt vrij vaak voor. Tank is vrijwel probleemloos 12 geworden haha en over een half jaar heb ik 3 reuen lopen die dan 8 zijn dus ik klaag niet. Whisper is dan ook al weer 7 dus ik heb dan een bejaardensoos en (even afkloppen) ik heb met Sjon, Phantom en Whispers niks te klagen kwa gezondheid gelukkig..Marion. schreef:Briiii, het is niet??? Waarom? Volgens mij kun jij je eigen ervaringspraktijk oprichten. Je hebt denk ik nog nooit een eigen hond probleemloos 13 zien worden?
Geen ervaring hier, gelukkig maar. Hopelijk gaat het over een jaartje met Katniss weer helemaal goed.
Dank je wel, we hebben er alle hoop in dat het goed komt ,nou ja dat is het al bijna haha, ze gaat boven verwachting van iedereen als een speer met de revalidatie dus heel erg blij mee.Caro. schreef:Ach jemignou, er blijft jullie ook weinig bespaard wat dit betreft geloof ik
![]()
Ik heb geen ervaring, geen advies, maar ga wel heel hard hopen dat jullie meisje er weer bovenop komt!
Heel veel sterkte en beterschap voor Katniss
Ja. Je hebt toch die intentie helemaal niet gehad, dan heb je ook geen schuld.fenneke schreef:Jeetje Bri. Wat schrikken. Je hebt het over jou schuld ? Hoe dan?
Beterschap voor Katniss
Haha nee heb niet op haar gezetendagmar88 schreef:Ja. Je hebt toch die intentie helemaal niet gehad, dan heb je ook geen schuld.fenneke schreef:Jeetje Bri. Wat schrikken. Je hebt het over jou schuld ? Hoe dan?
Beterschap voor Katniss
Beetje aardig zijn voor jezelf. Kwetsuren overkomen een hond die hond mag zijn nu eenmaal.
Of je moet paardje hebben gereden op haar?