Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Omheining honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Omheining honden

Ongelezen bericht door Lothian »

Binnenkort verhuizen wij naar ons nieuwe huis in het bos met grote tuin :D

Ik ben een beetje aan het fantaseren over een afgezet deel voor mijn duo met verwarmd hondenhok waar ze in kunnen verblijven als ik een hele dag naar mijn werk ben. Op dit moment gaan ze dan naar een dagopvang maar met zo'n grote tuin vind ik het eigenlijk zonde om niet zelf iets te maken.

Om de tuin zit al een hek op heuphoogte. Dit hek is geplaatst om zwijnen buiten te houden. Mijn honden zijn geen weglopers dus ze zullen niet zomaar over het hek springen wanneer ik bij ze ben, dus ik ben helemaal blij. Maar als ik ze alleen achter laat moet er misschien wel iets degelijkers komen.

Dus mijn vraag is voor wie zijn honden los op (een deel van) zijn terrein heeft lopen: wat voor omheining hebben jullie? Waar moet ik aan denken qua hoogte en andere zaken?

Een schutting wil ik overigens niet, zou ik doodzonde vinden van het uitzicht :D
Dank!
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Re: Omheining honden

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Wij hebben een soort Heras hekwerk ( maar dan ander merk ) , hoogte is 1.80
Maar de honden gaan niet los als er niemand thuis is
We wonen wel in de polder maar ben op m’n dood dat er iets gebeurd als wij er niet zijn
Dus de honden zitten in de kennel ( wel een ruime ) en zodra we thuis zijn mogen ze los
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Ik ben heel erg blij met onze omheining van Arfman.

Afbeelding

Je ziet het gaas bijna niet en de bedoeling is dat de beukhaag er uiteindelijk doorheen gaat groeien.
Deze is 1,50 meter hoog omdat we uit ervaring weten dat een hekwerk van 1,20 hoog niet voldoende is voor Abel. :hmmm: Ik laat ze overigens niet alleen in de tuin als niet thuis ben, maar dat heeft andere redenen ;-)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik laat de honden nooit alleen in de tuin langer dan een half uurtje. Ik ben bang dat er een dier bij komt of dat ze in de diepe vijver vallen. Of wat dan ook eigenlijk. Dus ik durf ze niet alleen in de tuin te laten als ik werk. Dan zitten ze binnen. Als we thuis zijn zitten ze wel uren buiten op eigen initiatief. Dus met de deur open.
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Wij hebben voor een gedeelte een ijzeren hek op 1,80 hoogte, ik wilde ook graag het vrije uitzicht op de velden naar achter behouden, en een deel zijn meidoornhagen van ongeveer 1,60 :D
Maar ook hier zijn de honden niet alleen in de tuin als we er niet zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Lothian schreef:
Dus mijn vraag is voor wie zijn honden los op (een deel van) zijn terrein heeft lopen: wat voor omheining hebben jullie?

Dank!
Ik heb geen omheining als in hek of gaas. Ik heb hagen en stenen muurtjes en een afgrond :schrik: de honden kunnen als ze persé willen wel door de haag heen maar dat doen ze niet, zelfs niet als we weg zijn. Het zijn geen erfverlaters als de baas er niet bij is.

Overigens ben ik nu natuurlijk stiknieuwsgierig of jij het huis hebt gekocht wat elders al eens voorbij is gekomen. :lol1:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

natalie schreef:Ik ben heel erg blij met onze omheining van Arfman.

Afbeelding

Je ziet het gaas bijna niet en de bedoeling is dat de beukhaag er uiteindelijk doorheen gaat groeien.
Deze is 1,50 meter hoog omdat we uit ervaring weten dat een hekwerk van 1,20 hoog niet voldoende is voor Abel. :hmmm: Ik laat ze overigens niet alleen in de tuin als niet thuis ben, maar dat heeft andere redenen ;-)
Hier een soortgelijke situatie. Mijn beukenhaag heb ik in het voorjaar verjongingssnoei moeten toepassen om ruimte te verkrijgen om palen te zetten en draad te spannen. Hier ook 1.50 hoog. Dat is voldoende. De haag laat ik tot 1.80 gaan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

als je dat zou willen zou ik kiezen voor een ruime kennel met afdak.
Hier lag Gimmick vaak buiten als wij weg waren omdat zij binnen anders in de bench moest.
Maar wij hebben een zeer ruime kennel met nachthok gebouwd voor haar achter onze garage zodat ze daar veilig kon liggen als wij weg waren. Niemand kon bij haar komen doordat we de voorkant van de tuin afgesloten hadden met een hek met slot.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
laeken
Zeer actief

Mijn hondjes trekken met hun tanden het gaas los. Ze graven ook onder de hekken door. Maar gek genoeg lopen ze niet weg. Dus als ze los komen komen ze ook meteen weer terug de tuin in. Guus heeft gaten naar de kippenren gemaakt. Soms gaat hij even buurten of voer snoepen naar dan komt hij direct weer terug. Dus ze lopen niet weg.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Boutje schreef:Omheining met metalen palen en gaas van 180 hoog rondom, met onderaan betonboord
Dit heb ik ook. Met de betonrand erbij is de totale hoogte iets meer dan 2 meter en dat is genoeg voor Amy. Wel heeft ze zich een keer tussen betonrand en gaas/hekwerk heen weten te wurmen toen er aan de andere kant een konijn liep, dus nu heb ik nog extra gaas gespannen waardoor dat niet meer kan. Mijn honden hebben verder overigens geen neiging tot ontsnappen, maar als er konijnen of katten aan de andere kant van het hek lopen, dan is het wat anders :schrik:

Ik laat mijn honden overigens nooit in de tuin als ik weg ben, ik vind het helemaal geen fijn idee dat er dan van alles kan gebeuren waar ik geen weet van heb (iemand die langsloopt en zijn vingers door het hek steekt, een hond die in het zwembad valt en er niet meer uit kan, etc.). Zodra ze zien dat ik wegga, gaan ze zelf ook lekker binnen op de bank liggen, dus volgens mij vinden ze dat zelf zo ook wel prima.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

als wij niet thuis zijn, is Lana gewoon binnen in huis,
als er iemand thuis is, dan is ze naar gelieve buiten of binnen, net wat ze wil.
voor het huis is alles afgezet met hekwerk van 1.50 hoog met bovenlangs een stroomdraadje,
de rest bestaat uit weilanden, grasvelden en stukje bos, die rondom afgezet zijn met stroomdraad en gaas,
Lana komt echt niet bij de afzetting van stroomdraad, daar heeft ze heilig ontzag voor.
Lothian
Zeer actief

Gimmick schreef:als je dat zou willen zou ik kiezen voor een ruime kennel met afdak.
Hier lag Gimmick vaak buiten als wij weg waren omdat zij binnen anders in de bench moest.
Maar wij hebben een zeer ruime kennel met nachthok gebouwd voor haar achter onze garage zodat ze daar veilig kon liggen als wij weg waren. Niemand kon bij haar komen doordat we de voorkant van de tuin afgesloten hadden met een hek met slot.
Ik zag hier wel mooie voorbeelden van op Internet maar met de afmetingen van een overdekte ren zouden beide honden er waarschijnlijk niet hun behoefte in doen, en als dat het geval is ligt Dalí sowieso en Lucca waarschijnlijk ook heel veel liever los binnen.
Klinkt wel als een fijne oplossing in jouw situatie met veel meer ruimte dan als ze in een bench had moeten blijven.
Friesenfransman schreef:Overigens ben ik nu natuurlijk stiknieuwsgierig of jij het huis hebt gekocht wat elders al eens voorbij is gekomen. :lol1:
Volgens mij niet maar ik ga mijn adres niet online zetten :mrgreen:
Hagen en stenen muurtjes zou ik schitterend vinden maar ik denk dat jouw terrein ook wel weer een heel andere orde van grootte is dan mijn "grote" tuin. Ik ga een tuin van 50m2 achterlaten zeg maar....
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

Huh, de helft van mijn post is weggevallen.

Maar ik zie in ieder geval wel een consensus dat de honden niet alleen worden achtergelaten en ik voel me daar ook nog niet helemaal relaxed bij dus ik ga er nog eens goed over nadenken. Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe in ieder geval!
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb altijd harmonicagaas gehad, 1.35 m hoog, geen probleem. Ik hou ook niet van een schutting of muur, ik wil graag dat mijn hond ziet wat er "buiten" gebeurt.
Verder staat de deur naar de kamer altijd open dus ze kan zelf beslissen waar ze wil zijn.... ze ligt meestal te slapen :wink:
Ik kan nu een deel van de tuin zien vanuit m'n kantoor (als ik daar zit), ik zie Vusi bijna nooit bij de omheining.
laeken
Zeer actief

Lothian schreef:Huh, de helft van mijn post is weggevallen.

Maar ik zie in ieder geval wel een consensus dat de honden niet alleen worden achtergelaten en ik voel me daar ook nog niet helemaal relaxed bij dus ik ga er nog eens goed over nadenken. Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe in ieder geval!

Ik ben vooral bang dat er een beest bij de honden komt en andersom. Dat ze een kat in een hoek drijven of aangevallen worden door een kat. Nu zijn mijn honden klein. Ik zou een erfhond misschien wel buiten durven laten. Die dat gewend is en heel kalm is van karakter. Mijn honden zijn heethoofden en ik ben dus bang dat ze iets uithalen.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Mijn erf/tuin is afgezet deels door een enorme schuur en qua omheining heb ik gaas (met bovenaan schriklint voor Maverick) van 150 cm. Ik laat mijn honden juist graag buiten als ik wegga. Als het weer het toelaat gewoon met de deuren van het huis open, toch geen mens die dat ziet. Zo niet dan hebben ze tal van mogelijkheden om in de schuur een warm droog beschut plekje te vinden. De windhonden laat ik met echt slecht weer wel iets sneller binnen.
De herders zijn altijd waar ik ben, en als ik weg ben dan liggen ze voor de poort of daar in de buurt te wachten tot ik terug ben en bewaken de boel :ok: Werkt hier prima.

Overigens heb ik helemaal in het begin (vorige huis) een riante hondenomheining gemaakt met schuilschuurtje in het bos net naast het erf. Werd een complete ramp :schrik: Ze vonden het verschrikkelijk daar in te moeten en bewogen hemel en aarde om er weer uit te komen. Wat zelfs met schrikdraad iedere keer nog lukte ook :80: . Vervolgens troffen we ze dan bij huis aan. Ze wilden helemaal niet weglopen, ze wilden juist bij het huis zijn en daar op ons wachten. Zodra we uiteindelijk maar een omheining om ons erf hadden gezet, was het leed geleden en zijn ze nooit meer ontsnapt.
Afbeelding
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Friesenfransman schreef:Overigens ben ik nu natuurlijk stiknieuwsgierig of jij het huis hebt gekocht wat elders al eens voorbij is gekomen. :lol1:
Volgens mij niet maar ik ga mijn adres niet online zetten :mrgreen:
Ha als jij denkt van niet dat zal het wel niet. :D Wel fijn dat jullie een andere stek naar het zin hebben gevonden.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Een hele dag zou ik niet prettig vinden maar Willem laat ik weleens buiten als ik een paar uur weg ben. Die hond zal niet, maar dan ook echt niet op zoek gaan om uit de tuin te komen en zal ook nooit naar mensen toelopen mocht er iemand het erf op komen. De andere twee zou ik echt nooit buiten laten als ik weg ga, die gaan wellicht naar mij zoeken en anders zijn ze sowieso heel zielig en ongelukkig dat ze moederziel alleen buitengelaten zijn :Q: .
Daarnaast vind ik het met Lais veel te eng, als er iemand bij het gaas gaat staan en haar uit zou dagen of haar niet serieus neemt dan gaat dat niet goed aflopen (voor die persoon maar waarschijnlijk vooral niet voor Lais door de gevolgen). En Ravi, tja die zie ik er nog wel voor aan om over het hek te wippen en me te zoeken.

Lothian schreef:Ik zag hier wel mooie voorbeelden van op Internet maar met de afmetingen van een overdekte ren zouden beide honden er waarschijnlijk niet hun behoefte in doen, en als dat het geval is ligt Dalí sowieso en Lucca waarschijnlijk ook heel veel liever los binnen.
Je kunt aan het overdekte deel toch nog een stuk maken wat niet overdekt is zodat ze wel genoeg ruimte hebben om hun behoefte te doen?

Toch denk ik dat een dergelijke situatie (met z'n tweeën in een ren in de tuin) qua plezier niet te vergelijken is met de dagopvang waar ze nu heen gaan. Maar misschien zit ik mis met mijn beeld van hun dagopvang.
Lothian
Zeer actief

Zamunda schreef:Toch denk ik dat een dergelijke situatie (met z'n tweeën in een ren in de tuin) qua plezier niet te vergelijken is met de dagopvang waar ze nu heen gaan. Maar misschien zit ik mis met mijn beeld van hun dagopvang.
De dagopvang is echt prima maar omdat Dalí sociaal wat gemankeerd is kunnen ze niet makkelijk met andere honden gecombineerd worden. De opvang maakt wel een aantal combinaties met specifieke honden maar in de praktijk is het toch heek vaak gewoon Lucca en Dalí samen op een veldje en tja, dat kan ik thuis misschien ook wel maken :wink: vandaar dat ik hierover zit na te denken.

Ik vraag me wel af hoe het inderdaad uit gaat pakken, ik zie al voor me dat ik voor drieduizend euro een prachtige omheining met een schitterend verwarmd hok voor ze aanleg en dat ze vervolgens de hele dag voor de poort staan te huilen dat ze het huis in wilen :LOL:
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

We hebben gaashekwerk van 1,25 meter hoog, is gezet door een bedrijf in de buurt. Voor de tollers is dat hoog genoeg.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Mijn nieuwe huis heeft tuinmuren van 1,80en een grote schuur..

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lothian schreef:
Zamunda schreef:Toch denk ik dat een dergelijke situatie (met z'n tweeën in een ren in de tuin) qua plezier niet te vergelijken is met de dagopvang waar ze nu heen gaan. Maar misschien zit ik mis met mijn beeld van hun dagopvang.
De dagopvang is echt prima maar omdat Dalí sociaal wat gemankeerd is kunnen ze niet makkelijk met andere honden gecombineerd worden. De opvang maakt wel een aantal combinaties met specifieke honden maar in de praktijk is het toch heek vaak gewoon Lucca en Dalí samen op een veldje en tja, dat kan ik thuis misschien ook wel maken :wink: vandaar dat ik hierover zit na te denken.

Ik vraag me wel af hoe het inderdaad uit gaat pakken, ik zie al voor me dat ik voor drieduizend euro een prachtige omheining met een schitterend verwarmd hok voor ze aanleg en dat ze vervolgens de hele dag voor de poort staan te huilen dat ze het huis in wilen :LOL:
Ja dan kan ik me voorstellen dat je denkt "Dat kan ik ze (straks) thuis ook bieden.". Maar inderdaad, je hebt kans dat ze zich vooral heeeeeeeel zielig vinden dat je ze buitengesloten hebt :LOL: . Ik zou het eerst even aankijken, hoe leuk ze het vinden om buiten te zijn zonder jou, kun je altijd nog besluiten om dat fortuin uit te geven aan een veilige en fijne buitenplek. Hier vinden ze er dus meestal geen zak aan als ik er niet bij ben, hooguit als het heel erg lekker weer is maar met een uur per keer heb je het ook dan meestal wel gehad.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Het veldje bij de dagopvang is natuurlijk ook extra leuk/spannend/interessant omdat het niet thuis is en er waarschijnlijk veel geurtjes van andere honden te ruiken zijn. Maar goed misschien is het in "eigen tuin" net zo interessant qua geurtjes van beesten en zo.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”