Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dubbele hoektanden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roos1995
Actief
Aantal honden: 1

Dubbele hoektanden

Ongelezen bericht door Roos1995 »

Onze lieve pup van 6 maanden is flink aan het wisselen. Het valt ons op dat er veel tandjes dubbel doorkomen. Dit komt uiteindelijk wel weer goed, want alleen de hoektanden zijn er twee dubbel van. Ik heb gelezen dat je wanneer dit zo is gebitsproblemen kunt krijgen op latere leeftijd?
Hoe lang wachten jullie af tot de melkhoektand er misschien toch uitgaat?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Dubbele hoektanden

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou ze uiteindelijk weg laten halen met een maand of 8-9... want soms is de ruimte ertussen zo klein dat zich er vuil op gaat hopen. En, er is een kans dat het fout gaat groeien aan de andere kant, dus als het heoektandje boven dubbel is, dat het dan onder niet goed aan gaat sluiten. Regelmatig, om de 2-3 weken ff naar de DA / tandarts DA en daar laten beoordelen. Want dat fout groeien wil je liever niet, ook niet als het geen showhondje is.

Suzanne
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Roos1995 schreef:Hoe lang wachten jullie af tot de melkhoektand er misschien toch uitgaat?
Bij een kleine hond wat langer dan een middelgrote of grote hond, van die eerste hoor je wel vaker dat ze nog vrij laat uitvallen.
Bij Tippex zijn ze rond zijn achtste maand weggehaald, ze zaten ondanks het nodige kauwmateriaal nog muurvast en er begon zich vuil op te stapelen tussen beide hoektanden.
Queenie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador Retreiver
Contacteer:

Ongelezen bericht door Queenie »

Hier inderdaad ook paar weken dubbele hoektanden, uiteindelijk zijn ze toch verdwenen.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Lotus heeft heel lang dubbele hoektanden gehad, ik heb afgewacht tot ze zelf uitvielen dit gebeurde toen ze ongeveer een jaar was. Ik wilde haar ook niet voor zo iets onder narcose hebben.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Teuntje
Actief
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar

Ongelezen bericht door Teuntje »

Teun had bij het wisselen ook een tijdje dubbele hoektanden. op advies van de fokker en dierenarts, veel aan de oude melkhoektandjes gerommeld en voorzichtig wat heen en weer bewogen meerdere keren per dag. binnen 2 weken kwamen ze eruit, terwijl ze eerst echt muurvast zaten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”