Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slechte reclame
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Slechte reclame
https://www.omroepwest.nl/nieuws/387350 ... tGRqs6dfIg
Als ik hulp nodig zou hebben bij het opvoeden van mijn hond, dan zou ik dat eerlijk gezegd niet zoeken bij iemand die wegens het wangedrag van haar honden voor het gerecht moet verschijnen.....
Als ik hulp nodig zou hebben bij het opvoeden van mijn hond, dan zou ik dat eerlijk gezegd niet zoeken bij iemand die wegens het wangedrag van haar honden voor het gerecht moet verschijnen.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Slechte reclame
is allemaal de schuld van de ander, die mevrouw en haar hondje mocht niet gillen
Zijlstra ontkent niet dat haar hond Vida daarbij te ver is gegaan. 'Ik schaam me rot dat die vrouw gewond is geraakt. Maar de vrouw en haar hondje gilden hard en daar reageren mijn honden niet goed op', aldus Zijlstra.

Zijlstra ontkent niet dat haar hond Vida daarbij te ver is gegaan. 'Ik schaam me rot dat die vrouw gewond is geraakt. Maar de vrouw en haar hondje gilden hard en daar reageren mijn honden niet goed op', aldus Zijlstra.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hondencoach, laat me niet lachen. Weer het zoveelste figuur die raseigenschappen ontkent.
Doet meer kwaad als goed dus afvoeren maar.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, precies, en dan ook nog een muilkorfgebod aanvechten bij een hond die al eens een mens flink heeft gebeten en blijkbaar getriggerd wordt door gegil. Dan geef je als 'hondencoach' ook niet bepaald een goed voorbeeld van verantwoordelijk houderschap.Tineke schreef:Hondencoach, laat me niet lachen. Weer het zoveelste figuur die raseigenschappen ontkent.

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad een verstandig mens hoefde zelfs geen gebod te krijgen, die deed het uit zichzelf al.DeDiana schreef:Ja, precies, en dan ook nog een muilkorfgebod aanvechten bij een hond die al eens een mens flink heeft gebeten en blijkbaar getriggerd wordt door gegil. Dan geef je als 'hondencoach' ook niet bepaald een goed voorbeeld van verantwoordelijk houderschap.Tineke schreef:Hondencoach, laat me niet lachen. Weer het zoveelste figuur die raseigenschappen ontkent.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Was dat niet die dame die ging schelden tegen iemand hier van het forum die haar hondje in het gras naast de fiets liet snuffelen na het diertje op de fiets vervoerd te hebben met warm weer, terwijl haar eigen honden duidelijk moeite hadden met de temperaturen en het lopen over straat naar het gras toe?
-
- Zeer actief
Op haar FB-pagina heeft ze uitleg over het incident gegeven. Als je hond een keer gebeten heeft, betekent dat dan, dan je geen gedragstherapeut meer (of wat de naam ook is) kunt worden?
Ik snap dan weer niet dat ze het muilkorfplicht zo aanvecht. Het is gebeurd, acceptéér dat dan. Snap ook wel dat het niet fraai staat voor je klanten, maar het blijven toch staffords waar al een vergrootglas op ligt.
Ik ben wel altijd nieuwsgierig als ik haar voor-na filmpjes ziet, wat ís haar aanpak dan? Jammer dat ze daar nooit wat van laat zien.
Ik snap dan weer niet dat ze het muilkorfplicht zo aanvecht. Het is gebeurd, acceptéér dat dan. Snap ook wel dat het niet fraai staat voor je klanten, maar het blijven toch staffords waar al een vergrootglas op ligt.
Ik ben wel altijd nieuwsgierig als ik haar voor-na filmpjes ziet, wat ís haar aanpak dan? Jammer dat ze daar nooit wat van laat zien.
-
- Zeer actief
Dat kan wel. Maar het geeft je geloofwaardigheid wel een knauw.Persistence schreef: Als je hond een keer gebeten heeft, betekent dat dan, dan je geen gedragstherapeut meer (of wat de naam ook is) kunt worden?
Net als rij-instructeurs die roekeloos rijden, tandartsen met een verrot gebit en diëtisten met een ongezond gewicht.
- kipo
- Zeer actief
Ik vind het vreemd dat er geen reviews zijn. Niet op Google en niet op Facebook.
En daarnaast kan ze wel roepen daar ze haar honden perfect onder controle heeft, "Ik ben een sterke vrouw" las ik, maar dat was ten tijde van het incident blijkbaar niet het geval.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
En daarnaast kan ze wel roepen daar ze haar honden perfect onder controle heeft, "Ik ben een sterke vrouw" las ik, maar dat was ten tijde van het incident blijkbaar niet het geval.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- DeDiana
- Zeer actief
Nou ja, ik vind dat een gedragstherapeut (wat zij dus niet is, vandaar ook de benaming 'hondencoach') al lang alarmbellen had moeten zien en dan dus vóórdat zo'n incident plaatsvindt een muilkorf om z'n hond zou moeten hangen, zeker bij dit type hond, de schade die ze kunnen aanrichten als het misgaat en als je weet dat je je honden zelf niet altijd fysiek kunt beletten om iets te doen wat jij niet wilt.Persistence schreef:Op haar FB-pagina heeft ze uitleg over het incident gegeven. Als je hond een keer gebeten heeft, betekent dat dan, dan je geen gedragstherapeut meer (of wat de naam ook is) kunt worden?
Zij heeft zelf veel gedaan om in de publiciteit te komen als hondencoach en dan weet je dat je - en met name alles wat jouw honden doen - onder een vergrootglas ligt. Laat dan ook zien dat je de verantwoordelijkheid neemt als je hond niet helemaal betrouwbaar is met vreemden of met andere honden. Daarmee toon je meer inzicht in honden dan met beweren dat je je honden goed onder controle hebt en vervolgens zorgen voor een bijtincident.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
- Tineke
- Zeer actief
Dat is ook zo ,ik reed een tijdje terug naast een vervaarlijk slingerende les auto waar enkel de al appende instructeur inzat.Floortje schreef:Dat kan wel. Maar het geeft je geloofwaardigheid wel een knauw.Persistence schreef: Als je hond een keer gebeten heeft, betekent dat dan, dan je geen gedragstherapeut meer (of wat de naam ook is) kunt worden?
Net als rij-instructeurs die roekeloos rijden, tandartsen met een verrot gebit en diëtisten met een ongezond gewicht.
Dat wordt niet de rijschool van mijn keuze tzt voor de kleinkinderen.
Zo werkt het nu eenmaal.
Zou ze het incident hebben gebruikt om er lering uit te trekken, van zo snel kan het fout gaan en nu zorgen we dat dit nooit meer kan gebeuren zou ik het nog anders vinden.
Maar het aanvechten vind ik zeker niet verstandig nog sympathiek.
Maar goed het zou mijn keuze sowieso niet zijn voor een van onze honden mocht dat nodig zijn.

-
- Zeer actief
Ik heb het stukje even opgezocht:
Als je je kwetsbaar voelt, is het soms tijd om iets te delen. Want als mensen context of informatie missen, kun je het hen niet kwalijk nemen dat er een verkeerd oordeel ontstaat. Dat is nu misschien een beetje aan de hand, vandaar een uitleg mijnerzijds over een situatie die enorm veel indruk op mij heeft gemaakt.
Vanmorgen was ik aanwezig bij deze heerlijke blondines Tess en Ona. Twee heerlijke krullenbollen (Labradoodles), die het wandelen aan de riem nou niet echt plezierig maakte. Ze waren onwijs fel als ze andere honden zagen. Trekken, blaffen, spinnen (uit de riem willen komen en rondjes draaien). De nagels om zich af te zetten, stonden met regelmaat in de benen van de eigenaren. Het werd tijd om moeder & dochter, die het meest met de dames wandelen, te spiegelen. Het was prachtig om te zien hoe ze van felle dames omsloegen naar het adoreren van hun eigenaressen. Het leek bij Ona zelfs zo, alsof Dinie een homp kaas bij zich had, want die keek naar niets of niemand meer op. Ze vonden de video's onwerkelijk, maar hebben vandaag ervaren dat het dus echt kan. De balanssessie video volgt natuurlijk en over 3 weken zie ik ze weer, want dan staat hun follow up sessie gepland.
Wanneer ik na een consult tijd heb, blijf ik bij sommige klanten weleens hangen. Ik ben dan altijd vrij open over mezelf en ervaringen met mijn honden, mijn relatie met hen. Zo stonden we vandaag stil bij het bijtincident dat ik een paar jaar terug heb gehad, waarbij één van mijn hond indirect betrokken was. Als er iets verschrikkelijk is, dan is dat wanneer jouw hond iemand bijt. Zo kwam ik ook met deze klanten in gesprek over deze gebeurtenis. Ik heb mijn klanten gevraagd of ze zich konden voorstellen dat zelfs een hondencoach in zo'n nare situatie kan geraken. Ze zeiden eensgezind: ''Het kan iedereen overkomen, maar we weten wat je kunt en daarom hebben we je gelukkig laten komen. We zijn bij jou via een kennis gekomen die ook door jou is gecoacht.'' Dit deed mij zeer goed om te horen.
Tot op heden heb ik het bewuste bijtincident niet uit eigen beweging gedeeld op social media. De reden waarom ik nog nooit over dat bijtincident heb gepubliceerd, wil ik toelichten. In mijn methodiek en voorkomen staat transparantie centraal en ik merk nu dat ik er klaar voor ben om hier openheid over te geven.
In de aanloop naar de grand finale, de aankomende zitting bij de Raad van State, ontvang ik in toenemende mate interesse vanuit schrijvende pers/radio. Ik loop nu al 2 jaar te stoeien met de gevolgen van dit bijtincident en merk dat ik er klaar voor ben om hier openheid aan te geven.
In 2017 besloot ik om volledig voor mijn passie te gaan, het coachen van hondeneigenaren die uit balans zijn geraakt met hun honden. Met de ervaringen die ik heb gehad met Rayo, weet ik goed wat een eigenaar nodig heeft. Zoals jullie weten, nipte Rayo, dat is met de voortanden vastpakken en weer loslaten. Dat is een onplezierig gevoel en een zorgelijke manier van laten weten dat een hond onzeker is en gevaar voelt. Het leverde vervelende incidenten op. Toen ik de balans weer herstelde, is dit gedrag tot op de dag van vandaag niet meer aan de orde geweest. Vanuit mijn ervaringen met mijn honden kan ik hondeneigenaren goed coachen, zonder dat zij zelf zo diep als ik hoeven te gaan. Helaas zijn sommigen al (te) diep gegaan en zien mij als hun laatste redmiddel.
Ik kwam in mijn eerste jaar al snel op TV en mocht aan tafel komen bij Humberto Tan. Niet wetende dat ik te maken zou krijgen met een stalker, die mij online helemaal kapot wilde maken en duizenden mensen tegen mij opzette. In een haatgroep werden iedere dag nare dingen over mij verspreid.
Ik ben toen een half jaar online bedreigd, gestalkt en iedere dag online lastig gevallen. Na jaren dreigde ik weer uit balans te raken. Negatieve berichten hadden onbewust impact op mij. Echter, werd ik door veel mensen in de media bijgestaan en die zeiden allemaal: ''Leidy, niet opgeven. Dit is de keerzijde van (social) media en op TV komen.'' In die periode heb ik mij maar één keer na maanden geuit over deze onplezierige situatie waarin ik toentertijd verkeerde. Mijn trouwe volgers zullen zich dit nog herinneren. Ik wist echter nog niet om te gaan met alle media aandacht.
In deze moeilijke periode, heb ik het bewuste bijtincident gehad en was ik niet instaat één van mij honden te controleren. Rayo, was net geopereerd en ik verlegde mijn focus (ik was gehurkt) op hem, terwijl Vida als jonge hond haar aandacht verlegde en richtte op een andere hond. Zij zag in de nacht een stel aankomen lopen met een hondje. Vida, verplaatste zich in een andere richting als waarin ik mijn evenwicht verlegde, gaf een ruk en haar lijn ontglipte mij helaas.
Het bijtincident is (zoals zo vaak) een uitvloeisel van een samenloop van omstandigheden. De mogelijkheid dat één van mijn honden heeft kunnen losglippen ontstond enkel en alleen doordat één van mijn honden net geopereerd was en ik mijn aandacht meer had voor deze hond. Had ik mijn honden die avond één voor één uitgelaten, was dit nooit gebeurd.
De eigenares tilde haar hondje al gillend op, begrijpelijk, want die schrok natuurlijk. Dit maakte dat Vida gevaar voelde en gespannen werd en waardoor Vida spijtig genoeg de eigenaar in haar billen beet. Laat ik duidelijk zijn dat ik de eigenares niets verwijt en met ze te doen heb en naderhand heb gehandeld naar eer en geweten. Met andere woorden, ik was betrokken bij de afwikkeling van alles wat er na een bijtincident komt kijken. Ik heb het slachtoffer 1 jaar na het incident weer gesproken. Het was een goed gesprek waarin ervaringen en emoties konden worden gedeeld. Wij hebben ons stuk afgesloten.
Mijn stalker genoot en bate het bijtincident volledig uit. Ik werd online aangevallen. Ik was niet capabel als hondencoach en het zou verboden moeten worden dat ik nog langer hondeneigenaren zou mogen coachen. Want, als hondencoach zijnde mag je nooit de fout in gaan, was telkens het betoog. Het is echter niet realistisch om te denken dat een 'hondencoach' met haar eigen honden nooit in de problemen zou kunnen komen. Een dokter wordt immers ook weleens ziek.
Ik heb destijds bewust gezwegen, omdat er een rechtszaak tegen mijn stalker liep en ik hem geen nieuwe voeding wilde geven om nog meer naar over mij te praten. Ik voelde me er immers al zo beroerd over. Bovendien, was ik ondertussen nauw betrokken bij de slachtoffer, want dáár had ik een verantwoordelijkheid naar, niet naar de buitenwereld.
Na de zitting over het stalken, waarin het recht zege had gevierd, moest ik bijkomen, mijn naam zuiveren, mezelf mentaal weer herpakken en mij weer voorbereiden op de volgende rechtszaak, die n.a.v. het bijtincident.
De rechtszaak is dit jaar geweest en de rechter was een fijne vrouw, die mijn passie voor dier en mens kon proeven, maar ik heb wel een geldboete voor 2 jaar voorwaardelijk gekregen. Binnenkort, heb ik weer een rechtszaak, omdat er een muilkorfplicht is opgelegd in mijn regio, omdat mijn honden gevaarlijk zouden zijn. Ik zie dat anders, want ik was degene die de fout had gemaakt waardoor mijn honden de mist ingingen en er is in 2 jaar nooit meer iets voorgevallen. Ik vind dat er opnieuw naar de zaak gekeken moet worden. Helaas, gaat dat allemaal traag en is dat pas dit jaar.
Recent, had ik ook een radio interview over mijn boek en werd ik ineens geconfronteerd met het beschreven bijtincident, wat me overviel. Ik heb de radio-uitzending geannuleerd, omdat ik er nog niet klaar voor was om het in alle openbaarheid te delen. Ik wil zelf als eerste op mijn manier hier openheid van zaken over geven, alvorens de media hier zijn eigen verhaal van maken. Kennelijk, heeft het bijtincident uit 2017 nog nieuwswaarde anno 2019. Zoals te lezen heb ik eerst veel moeten verwerken en het een plek moeten geven. Dat punt is nu bereikt en daarom dit bericht.
Ik schaam mij natuurlijk dat mijn hond een ander heeft gebeten. Het gevolg is onomkeerbaar. Met meerdere Klanten is dit onderwerp gewoon besproken en hebben zij er lering uit kunnen trekken. Sterker nog, ik zet deze kennis in om mijn Klanten nog beter van dienst te kunnen zijn en inzichten te kunnen geven waartoe hun eigen hond in staat kan zijn. Dat ik met het bijtincident niet te koop loop en op mijn website heb geplaatst, is al even vanzelfsprekend. Mensen hebben snel hun oordeel klaar, wanneer ze zonder toelichting (of de mogelijkheid daartoe) iets van een hondencoach en een bijtincident vernemen. Het licht allemaal genuanceerder dan de discussie op social media zou toelaten.
Daarom ik heb ik ervoor gekozen om hierover niets te plaatsen. Facebook is niet de plaats waar een zinvolle discussie kan plaatsvinden, omdat de haters schreeuwen en alles ontwrichten, en een zinvolle discussie niet mogelijk maken. Ik vind het nu tijd worden om hier wel iets over te delen. Mede, omdat ik er vanuit de media naar werd gevraagd en dat heeft mij aan het denken gezet. Ik heb veel uit deze heftige periode geleerd. Ik weet nu beter hoe ik mijn honden kan sturen en dus kan begeleiden. Als ik dat niet wist en zou kunnen, dan zou ik kunnen instemmen met een muilkorfplicht, maar omdat ik hele stabiele honden heb, is er geen noodzaak meer voor een muilkorfplicht en schiet de handhaving daarvan geheel zijn doel voorbij. Mijn honden gaan mee naar sessies met autistische kinderen (binnen gesloten instellingen) en zijn een verrijking in hun leven gebleken. Probleemloos hebben zij interactie met de boerderijdieren op de boerderij waar ik vaak kom en spiegelen zij mij en de mensen om mij heen. Het is spijtig dat mensen snel hun oordeel klaar hebben, zonder de feiten te kennen, gevoed worden door ongenuanceerde media en haters. Niemand tekent voor een bijtincident. Ik heb mijn honden vanuit mijn tenen en met al mijn kennis en kunde en met veel liefde opgevoed. Je probeert bijtincidenten (en dat zeker met 'hoogrisco' honden) te voorkomen. Helaas, is dat mij die ene avond, niet gelukt en daar heb ik van geleerd! Het zal wellicht vragen oproepen, maar dit is het van mijn zijde. Ik zal het hierna geheel een plek kunnen geven.
Waarom deze foto bij deze tekst? Het was een super fijn consult en gesprek wat ik met deze eigenaren heb gehad. De eigenaren stonden voor 100% achter de strekking daarvan en waren zo lief om mij toe te staan om deze foto te gebruiken. Zij waren mede de aanleiding tot mijn besluit om dit met jullie te delen. Deze post is mede dankzij hun visie en steun tot stand gekomen. Ik ben niet perfect, heb lang niet alle kennis in pacht en zal altijd blijven leren van mijn fouten. Eén ding weet ik echter zeker; Ik heb een groot hart voor dieren, bevorder daar waar mogelijk het dierenwelzijn en stel mij altijd kritisch op waar noodzakelijk, met uiteindelijk als doel om zoveel mogelijk baasjes met hun hond in balans te krijgen, zodat vergelijkbare situaties als die waarin mijn hond en ik zijn ‘vast’ komen te zitten voorkomen kunnen worden. Ik heb niet voor niets een boek over de relatie tussen mens en hond geschreven en ga niet zomaar het theater in om een live show te geven. Ik zal mijn verworven kennis altijd blijven inzetten, om het optimale uit mezelf en Klanten te halen.
#lifecoachleidy #honden #balanssessie
-
- Zeer actief
Het ís op zich ook niet raar dat een hond reageert op gegil (van mens en dier), daarom bestaan er juist hondenspeeltjes met een piep, juíst omdat erop gereageerd wordt. Maar het als excuus gebruiken voor een bijtincident en ook nog eens een muilkorfgebod aanvechten is natuurlijk wel heel raar. Want eigenlijk zeg je dan dat je hond er niks aan kon doen, jij er niks aan kon doen én dat het nog een keer kan gebeuren.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, precies, alles wordt afgeschoven op de omstandighedenFloortje schreef:Het ís op zich ook niet raar dat een hond reageert op gegil (van mens en dier), daarom bestaan er juist hondenspeeltjes met een piep, juíst omdat erop gereageerd wordt. Maar het als excuus gebruiken voor een bijtincident en ook nog eens een muilkorfgebod aanvechten is natuurlijk wel heel raar. Want eigenlijk zeg je dan dat je hond er niks aan kon doen, jij er niks aan kon doen én dat het nog een keer kan gebeuren.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ze is al eerder aangegeven vanwege het negeren van t muilkorfgebod. Tegen de mensen die dit filmden is ze al vreselijk tekeer gegaan, schending van haar privacy...
Snel opruimen die hap... lekker een BS hondje nemen misschien kan ze die wrl houden
Snel opruimen die hap... lekker een BS hondje nemen misschien kan ze die wrl houden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Oh Leidy weer. Inderdaad heel slechte reclame ja
Trainers die zelf honden hebben die maar wat doen, daar hb ik echt geen vertrouwen in. Dat krijg ik zelf ook nog wel voor elkaar

Trainers die zelf honden hebben die maar wat doen, daar hb ik echt geen vertrouwen in. Dat krijg ik zelf ook nog wel voor elkaar

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Idioot wijf die vreselijk vol van zichzelf is
2 bijtincidenten met 2 van je honden beide keren, echt te dom voor woorden!

2 bijtincidenten met 2 van je honden beide keren, echt te dom voor woorden!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Precies. Dat de hond het gegil als trigger zag en het daardoor nog meer uit de hand liep wil ik geloven. Ik heb het met Coda gehad dat een stel dat we tegen kwamen panisch was voor haar. Die begonnen ook al van grote afstand te krijsen tegen haar, en juist dat trok haar aandacht. Ik zag haar houding al veranderen als die mensen in de nabije omgeving waren, dan hadden we elkaar nog helemaal niet gezien. Haar staart ging ineens extreem hoog en ze werd bij voorbaat al triomfantelijk. Maar goed, hoe irritant ook, dan heb je je verantwoordelijkheid te nemen. Al had Coda hen nooit gebeten, daar ben ik van overtuigd. Maar ze groeide er wel van, en werd dan opdringerig naar hun hond. En dus ging ze aan de lijn als ze in de buurt waren, en dat was gelukkig al van ver duidelijkFloortje schreef:Het ís op zich ook niet raar dat een hond reageert op gegil (van mens en dier), daarom bestaan er juist hondenspeeltjes met een piep, juíst omdat erop gereageerd wordt. Maar het als excuus gebruiken voor een bijtincident en ook nog eens een muilkorfgebod aanvechten is natuurlijk wel heel raar. Want eigenlijk zeg je dan dat je hond er niks aan kon doen, jij er niks aan kon doen én dat het nog een keer kan gebeuren.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik geloof het niet, met dat muizensnuitje.Nanna schreef:Als je hond het gillen van een mens als trigger ziet om te gaan bijten, dan muilkorf je die hap. Dan ga je niet interessant lopen gillen dat je ze heus wel kunt houden ‘want je bent een sterke vrouw’.
Ik vind die rechter nóg coulant. Ik had allang gezegd van lever die handel maar in.
Hier loopt inderdaad zo'n manwijf (sorry) van twee meter, 100+ kilo en de schouders van een bouwvakker met twee staffords.
Die twee mormels van 30 kilo tilt ze zonder blikken of blozen tegelijk de lucht in. Ze zijn niet vriendelijk, maar wel veilig.
Trouwens, ga als laifkootsj maar niet in je onderbroek op de foto.
-
- Zeer actief
Zullen we daar gelijk de hondengedragstherapeuten aan toevoegen. Ook zij die afgestudeerd zijn aan o.a. de NKA, (de Nationale Kwispel Academy.)Tara schreef:"Hondencoach".Tineke schreef:Hondencoach, laat me niet lachen. Weer het zoveelste figuur die raseigenschappen ontkent.
Mag in hetzelfde rijtje als "erkende fokker".
Praatjes vullen geen gaatjes minse.
Zelf heb ik meer vertrouwen in ervaren hondenmensen waarvan we er op het HF best wel een aantal hebben. Daar bedoel ik zeker niet de mensen mee die altijd consequent als eersten paraat zijn om antwoord te geven als er een vraag gesteld wordt over een gedragsprobleem.
Voor veel mensen vullen praatjes wel degelijk gaatjes. Het is maar hoe ze verpakt worden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
oh..oke dan, zal wel blond zijn, maar wat voor soort ''show'' gaat ze dan geven dan?Tara schreef:Gewoon, in Zeist. Uitstekend bereikbaar met auto en OV.Lizzie. schreef:Ze geeft een theater show op 24 november, hoe moet ik dat zien
In theater Figi zo te zien.

-
- Zeer actief
Dit vind ik dan wel weer erg grappig.Tara schreef:Toch wel verstandig dat ze voor haar haters het kenteken onleesbaar heeft gemaakt.![]()
Tara schreef:Ik vind het vooral een nare manier van doen om mensen publiekelijk aan de virtuele schandpaal te nagelen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Agnes-en-Balou
- Zeer actief
Het opmerkelijkste vind ik dat ze in het grootste deel van die post heel redelijk klinkt, en dan vervolgens de verkeerde conclusie trekt. Ze legt keurig uit dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten, en dat het er dus niet over gaat of ze "een sterke vrouw" is etc. Je kan altijd een keer een rotdag hebben (waardoor je relatie met je hond "uit balans" is) en ergens door afgeleid worden (er kan wel wat gekkers gebeuren dan dat je andere hond even je aandacht nodig heeft). Het punt is dat ALS zoiets gebeurt, er geen gewonden moeten vallen.
Ik zeg dit niet zomaar. De hond op mijn profielfoto, Balou, heeft een keer een hardloper gebeten, en vanaf dat moment is hij (met mij althans) nooit meer los geweest zonder muilkorf om. Daar hoefde geen rechter of politie aan te pas te komen. Het was een schat van een hond en zeker de laatste jaren van zijn leven weet ik heel zeker dat ie nooit iemand pijn zou hebben gedaan (ook geen hardlopers), maar je neemt gewoon geen risico's met een hond die al eens heeft gebeten. (Overigens keek hij aan de lijn niet op of om naar hardlopers, anders had hij uiteraard ook aan de lijn een muilkorf om gehad, want zoals gezegd, een ongeluk zit in een klein hoekje).
Ik proef in haar hele verhaal dat die muilkorfplicht er is als teken van haar onkunde of om haar honden te straffen, ipv als veiligheidsmiddel omdat het gaat over honden met enorm vermogen om te bijten én een historie die laat zien dat ze in bepaalde situaties ook zullen bijten. Ongelofelijk dat ze dat aanvecht, maar ik denk dat dat puur is omdat ze het zo ontzettend persoonlijk opneemt.
Ik zeg dit niet zomaar. De hond op mijn profielfoto, Balou, heeft een keer een hardloper gebeten, en vanaf dat moment is hij (met mij althans) nooit meer los geweest zonder muilkorf om. Daar hoefde geen rechter of politie aan te pas te komen. Het was een schat van een hond en zeker de laatste jaren van zijn leven weet ik heel zeker dat ie nooit iemand pijn zou hebben gedaan (ook geen hardlopers), maar je neemt gewoon geen risico's met een hond die al eens heeft gebeten. (Overigens keek hij aan de lijn niet op of om naar hardlopers, anders had hij uiteraard ook aan de lijn een muilkorf om gehad, want zoals gezegd, een ongeluk zit in een klein hoekje).
Ik proef in haar hele verhaal dat die muilkorfplicht er is als teken van haar onkunde of om haar honden te straffen, ipv als veiligheidsmiddel omdat het gaat over honden met enorm vermogen om te bijten én een historie die laat zien dat ze in bepaalde situaties ook zullen bijten. Ongelofelijk dat ze dat aanvecht, maar ik denk dat dat puur is omdat ze het zo ontzettend persoonlijk opneemt.
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Ik heb haar sinds het muilkorfgebod met regelmaat met honden zien lopen maar nooit met muilkorf. Ik snap dan ook niet zo goed dat ze het aanvecht.