Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup twee bultjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roos1995
Actief
Aantal honden: 1

Pup twee bultjes

Ongelezen bericht door Roos1995 »

Goedemorgen allemaal,

Onze pup van 7 maand heeft sinds een aantal dagen 2 bultjes. 1 op de voorpoot en 1 op zijn buikje. Ze zijn heel iets groter geworden met een paar dagen. Hij heeft er geen enkele last van en ze zien er huidskleurig uit. Zou dit van een teek kunnen zijn? Of iemand andere ideeën?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Pup twee bultjes

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij pups wel vaker gezien/gehoord, maar bultjes... bij twijfel zou ik ff naar de DA gaan.. maar gek genoeg had ik dat dan gisteren gedaan, voor het weekend-dienst-tarief in zou gaan.
Wij zijn geen DA! En zelfs als er foto's bij het bericht zouden zitten, dan nog is het lastig zien vanaf een foto.
Als het rap erger wordt zou ik er van 't weekend nog mee naar een DA, anders maandag... al was het maar voor jouw rust.

En ja, het kan iets heel ergs zijn maar dat is niet logisch te verwachten bij een pup. Het kan echter wel.

Suzanne
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Pup twee bultjes

Ongelezen bericht door crutz »

~Suzanne~ schreef:Bij pups wel vaker gezien/gehoord, maar bultjes... bij twijfel zou ik ff naar de DA gaan.. maar gek genoeg had ik dat dan gisteren gedaan, voor het weekend-dienst-tarief in zou gaan.
Wij zijn geen DA! En zelfs als er foto's bij het bericht zouden zitten, dan nog is het lastig zien vanaf een foto.
Als het rap erger wordt zou ik er van 't weekend nog mee naar een DA, anders maandag... al was het maar voor jouw rust.

En ja, het kan iets heel ergs zijn maar dat is niet logisch te verwachten bij een pup. Het kan echter wel.

Suzanne
Mijn vaste DA heeft op zaterdag gewoon net als op een doordeweekse dag ochtend-, middag- en avond spreekuur en op zondag ochtendspreekuur. Alles tegen normaal tarief. Alleen op afspraak is weekend tarief.

TS zegt al dat het van een teek geweest kan zijn. Daar maak ik uit op dat er op die plekken recent een teek gezeten heeft. Dat kan inderdaad bultjes achterlaten.
Zou het gewoon goed in de gaten houden maar meer ook niet
Roos1995
Actief

crutz schreef:
~Suzanne~ schreef:Bij pups wel vaker gezien/gehoord, maar bultjes... bij twijfel zou ik ff naar de DA gaan.. maar gek genoeg had ik dat dan gisteren gedaan, voor het weekend-dienst-tarief in zou gaan.

Suzanne
Mijn vaste DA heeft op zaterdag gewoon net als op een doordeweekse dag ochtend-, middag- en avond spreekuur en op zondag ochtendspreekuur. Alles tegen normaal tarief. Alleen op afspraak is weekend tarief.

TS zegt al dat het van een teek geweest kan zijn. Daar maak ik uit op dat er op die plekken recent een teek gezeten heeft. Dat kan inderdaad bultjes achterlaten.
Zou het gewoon goed in de gaten houden maar meer ook niet
Er heeft geen teek gezeten (tenminste niet die ik heb gezien) maar uit ervaring bij andere honden weet ik dat dat ook nog weleens bulten kan veroorzaken. Kan er dan bij zo'n jonge hond al bijv. een kwaadaardige tumor ontstaan op twee plekken...?
~Suzanne~
Zeer actief

Mijn DA's hebben zo'n weekendregeling niet maar goed, als nood aan de man ging ik wel degelijk hoor, dan laat ik me niet tegenhouden.

En ja, het KAN, maar is niet logisch dat het een tumor is, maar als je zo twijfelt had ik dus eerder bij de DA gezeten.

Suzanne
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

~Suzanne~ schreef:Mijn DA's hebben zo'n weekendregeling niet maar goed, als nood aan de man ging ik wel degelijk hoor, dan laat ik me niet tegenhouden.

En ja, het KAN, maar is niet logisch dat het een tumor is, maar als je zo twijfelt had ik dus eerder bij de DA gezeten.

Suzanne
Nou een dierenarts kan in het weekend niks met mogelijke kwaadaardige bultjes, verder onderzoek kan toch pas na het weekend. En om nu bij 2 kleine bultjes direct uit te gaan van een kwaadaardige tumor valt voor mij onder paniekvoetbal
Roos1995
Actief

crutz schreef:
~Suzanne~ schreef:Mijn DA's hebben zo'n weekendregeling niet maar goed, als nood aan de man ging ik wel degelijk hoor, dan laat ik me niet tegenhouden.

Suzanne
Nou een dierenarts kan in het weekend niks met mogelijke kwaadaardige bultjes, verder onderzoek kan toch pas na het weekend. En om nu bij 2 kleine bultjes direct uit te gaan van een kwaadaardige tumor valt voor mij onder paniekvoetbal
Zelf was ik eerlijk gezegd ook niet gelijk in paniek, haha. Hij heeft er verder ook helemaal geen last van... bestaat er zoiets als puistjes bij puppy's? Want het lijken net twee puistjes net zoals bij mensen. En gezien zijn leeftijd..... :) En wat betreft nood aan de man is dit zeker niet hoor.
~Suzanne~
Zeer actief

crutz schreef:

Suzanne
Ik ben niet in paniek hoor, het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat het een tumor is, maar theoretisch KAN het wel. Dat is wat ik zeg en ook bedoel.
Wel denk ik dat als iemand zo twijfelt, dat het dan goed is om het bij een DA te laten zien. Niet meer, niet minder.

Suzanne
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hij kan ook ergens doorheen zijn gelopen. Of gestoken door een insect ;) Morgen gewoon even langs de DA voor je eigen gemoedsrust, maar ik denk niet dat je al hoeft te bedenken welk type urn je wil gaan gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”