Op advies van de dierenarts.

Moderator: moderatorteam

Nou ja, misschien speelt die vacht dus toch een rol, zou een mooie oplossing zijn als hij hiermee weer wat fijner in zijn vel komt te zitten! Wat lastig dat jullie niet kunnen achterhalen wat er precies aan de hand isnaomi12 schreef:Ja heel erg wennen, ik vind het echt lelijk.![]()
@Diana: omdat hij al een tijd heel sloom is, veel hijgt, extreem snelle ademhaling en pijn heeft. Speelt niet meer, kan wandelen niet goed bijhouden, piept soms, klinkt ineens als een verkouden bulldog etc.
Met pijnstilling leeft hij op, dat heeft hij nu dus. Dan speelt hij weer, is wat actiever. Er zijn al verschillende onderzoeken gedaan waar niks uit is gekomen. Er gaan met de DA verder kijken wat we gaan doen.
De vacht zal het probleem niet zijn, want daar krijgt hij geen pijn van. Maar als hij zich al fijner voelt is dat al he fijn.
Zijn ademhaling is iets rustiger, morgen kijken hoe het met wandelen gaat .
Ja het zou inderdaad best een rol kunnen spelen, maar alleen hiermee zal het probleem niet helemaal opgelost zijn. Want daar krijgt hij natuurlijk geen pijn van.DeDiana schreef:Nou ja, misschien speelt die vacht dus toch een rol, zou een mooie oplossing zijn als hij hiermee weer wat fijner in zijn vel komt te zitten! Wat lastig dat jullie niet kunnen achterhalen wat er precies aan de hand isnaomi12 schreef:Ja heel erg wennen, ik vind het echt lelijk.![]()
@Diana: omdat hij al een tijd heel sloom is, veel hijgt, extreem snelle ademhaling en pijn heeft. Speelt niet meer, kan wandelen niet goed bijhouden, piept soms, klinkt ineens als een verkouden bulldog etc.
Met pijnstilling leeft hij op, dat heeft hij nu dus. Dan speelt hij weer, is wat actiever. Er zijn al verschillende onderzoeken gedaan waar niks uit is gekomen. Er gaan met de DA verder kijken wat we gaan doen.
De vacht zal het probleem niet zijn, want daar krijgt hij geen pijn van. Maar als hij zich al fijner voelt is dat al he fijn.
De verzorging op zich niet, maar we hoopte dat gij zich fijner zou voelen zonder al dat haar. Aangezien hij zo veel hijgt, snelle ademhaling etc.Nanna schreef:Als de vachtverzorging voor hem problemen oplevert heb je gelijk.
Vraag me niet om het mooi te vinden
Dankjewel!Maeve schreef:Blijft jammer natuurlijk, maar ik vind hem wel goed getrimdNiet gewoon alles op één lengte met spillepootjes en happen uit de vacht, maar wel wat model erin. Maakt het toch leuk!
Heb je een foto?nu ben ik wel heel benieuwd.-Saskia- schreef:Ik zie op facebook regelmatig een oes passeren die getrimd wordt als een poedel, vacht op poten, staart en oren wat langer, gezicht kort.
Vind ik er tig keer mooier uitzien dan in volle vacht eerlijk gezegd.
Hopelijk vinden ze snel wat er met hem aan de hand is, arme kerel.
O dat is nog best OkéNanna schreef:-Saskia- schreef:Ik zie op facebook regelmatig een oes passeren die getrimd wordt als een poedel, vacht op poten, staart en oren wat langer, gezicht kort.
Ik zie het gebruikersgemak hoor want een oes-vacht onderhouden zie ik mezelf ook niet doen. Daar hebben ze gewoon veel te hysterische vachten op gefokt.
Gevonden:naomi12 schreef:Heb je een foto?nu ben ik wel heel benieuwd.![]()

Dat klopt wel... onze dober had t destijds bloedheet zomers dat itt Xito, mechel met een enorme vacht.Nanna schreef:Dat is echt gelul want een hond zweet niet via de huid. Ik heb honden met een flinke vacht maar mijn kortharige Whippet had het eerder warm dan zij.Emma schreef:Heerlijk toch even dat lange haar eraf![]()
Ik kan echt plaatsvervangend de opluchting voelen, van een kort gezet model1:
Zeker in de zomermaanden.

Dan moet zo'n vacht wel gezond zijn of gehouden worden. Zelfs bij die poolhonden zie je smetplekken op de huid en kan het echt wel verstikkend werken.Nanna schreef:Dat is echt gelul want een hond zweet niet via de huid. Ik heb honden met een flinke vacht maar mijn kortharige Whippet had het eerder warm dan zij.Emma schreef:Heerlijk toch even dat lange haar eraf![]()
Het heeft volgens mij ook niet zozeer met de lengte te maken, maar meer met hoe dicht of luchtig de vacht is. Volgens mij heeft een OES net als een collie wel veel haar, maar is het ook heel luchtig. Als je dat een beetje normaal onderhoudt, kan er prima zuurstof bij de huid komen en gaat het echt niet zo snel broeien. Bij mijn collie in ieder geval nietManuma schreef:Dan moet zo'n vacht wel gezond zijn of gehouden worden. Zelfs bij die poolhonden zie je smetplekken op de huid en kan het echt wel verstikkend werken.Nanna schreef:Dat is echt gelul want een hond zweet niet via de huid. Ik heb honden met een flinke vacht maar mijn kortharige Whippet had het eerder warm dan zij.Emma schreef:Heerlijk toch even dat lange haar eraf![]()
En poolhonden hebben nog een redelijk korte vacht.
Hou hem met de warmte in de gaten, de vacht kan ook juist de warmte buiten houden.naomi12 schreef:Ja heel erg wennen, ik vind het echt lelijk.![]()
Dankje!Droppie schreef:Hou hem met de warmte in de gaten, de vacht kan ook juist de warmte buiten houden.naomi12 schreef:Ja heel erg wennen, ik vind het echt lelijk.![]()
Mijn newfoundlander knipte ik zomers ook een keer helemaal kaal, hij is bevangen geraakt door de hitte omdat zijn isolatie weg was.
Sindsdien heb ik als het warm werd alleen zijn buik kaal laten scheren.
( maar misschien is het bij bobtails anders, die worden wel vaker kort gehouden )
Veel succes met je knapperd
Ik zweet ook niet op mijn hoofdNanna schreef:Dat is echt gelul want een hond zweet niet via de huid. Ik heb honden met een flinke vacht maar mijn kortharige Whippet had het eerder warm dan zij.Emma schreef:Heerlijk toch even dat lange haar eraf![]()
Ik kan echt plaatsvervangend de opluchting voelen, van een kort gezet model![]()