Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
informatie gezocht over amerikaanse bulldog
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
informatie gezocht over amerikaanse bulldog
Bij mijn zusje thuis zijn ze aan het nadenken over een hond. Aangezien ik het meeste met de honden doe ben ik aangewezen als meedenker. Helaas merk ik wel dat als mijn schoonbroer iets in zijn hoofd heeft het lastig is om hem op andere gedachten te krijgen.
Een vriend van hun heeft een amerikaanse bulldog, waarschijnlijk schrijf ik het fout, maar goed. Een teefje, 45 cm hoog 35 kg zwaar. Op zich mooie hond om te zien, in verhouding slank van postuur. Echter ik ben niet bekend met het ras. Een vriendin welke ook al jaren in de honden zit gaf aan weten ze het wel zeker het zijn geen beginnershonden... Tja hond van vriend is een goede bluts, braaf, rustig, lief voor de kinderen etc.
Situatie bij mijn zus, is dus twee volwassenen twee kinderen (5 en 1 jaar oud). Ze willen dus graag een hond. Eerste ras welke ik door kreeg was Beagle. Oke ik dacht gelijk ow jee, mooie blaf, eten jatten en weg lopen. Dacht dat is niet handig, dat gezegd hebben was beagle van de tafel. Maar ik wist ook niet goed welk ras dan wel. Ik zie ze namelijk niet als mensen die graag lange wandelingen maken, ze willen denk ik een makkelijke hond, eigenlijk niet te groot, denk korthaar (jullie merken ik moet nog eens langs voor het wensenlijstje). Tja echt trainen.... ze willen wel de pupcursus komen volgen.
Maar goed. Wie is er bekend met de amerikaanse bulldog, ik begreep dat er verschillende types van zijn. Hun willen de kleinste. Wat is het karakter? wanneer vooral niet aan beginnen en wanneer wel? wat kunnen we verwachten? hoe zijn ze naar andere honden en mensen etc. Nou brand los.
Een vriend van hun heeft een amerikaanse bulldog, waarschijnlijk schrijf ik het fout, maar goed. Een teefje, 45 cm hoog 35 kg zwaar. Op zich mooie hond om te zien, in verhouding slank van postuur. Echter ik ben niet bekend met het ras. Een vriendin welke ook al jaren in de honden zit gaf aan weten ze het wel zeker het zijn geen beginnershonden... Tja hond van vriend is een goede bluts, braaf, rustig, lief voor de kinderen etc.
Situatie bij mijn zus, is dus twee volwassenen twee kinderen (5 en 1 jaar oud). Ze willen dus graag een hond. Eerste ras welke ik door kreeg was Beagle. Oke ik dacht gelijk ow jee, mooie blaf, eten jatten en weg lopen. Dacht dat is niet handig, dat gezegd hebben was beagle van de tafel. Maar ik wist ook niet goed welk ras dan wel. Ik zie ze namelijk niet als mensen die graag lange wandelingen maken, ze willen denk ik een makkelijke hond, eigenlijk niet te groot, denk korthaar (jullie merken ik moet nog eens langs voor het wensenlijstje). Tja echt trainen.... ze willen wel de pupcursus komen volgen.
Maar goed. Wie is er bekend met de amerikaanse bulldog, ik begreep dat er verschillende types van zijn. Hun willen de kleinste. Wat is het karakter? wanneer vooral niet aan beginnen en wanneer wel? wat kunnen we verwachten? hoe zijn ze naar andere honden en mensen etc. Nou brand los.
Laatst gewijzigd door joyce83 op 15 jun 2019 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: informatie gezocht over amerikaanse bulldog
Weet je zeker dat het een amerikaan is en niet een Engelse of Oldie? Droef is een oldie en redelijk aan de maat maar 53 cm schoft en 35 kg momenteel. Maylo was ook een oldie 43 cm schoft en rond de 28 kg.joyce83 schreef: Een vriend van hun heeft een amerikaanse bulldog, waarschijnlijk schrijf ik het fout, maar goed. Een teefje, 45 cm hoog 35 kg zwaar. Op zich mooie hond om te zien, in verhouding slang van postuur. Echter ik ben niet bekend met het ras. Een vriendin welke ook al jaren in de honden zit gaf aan weten ze het wel zeker het zijn geen beginnershonden... Tja hond van vriend is een goede bluts, braaf, rustig, lief voor de kinderen etc.
Voor de rest zou ik de oldie en de amerikaan niet direct als beginners hond aanraden. Voor thuis is het leuk hoor, maar je moet er ook mee wandelen en ze zijn niet allemaal even hond sociaal. Hoe het met de gezondheid van de amerikaan is weet ik niet, maar binnen de oldie kan ik uit ervaring zeggen dat je heel goed moet zoeken om een gezond exemplaar te treffen.
Verder denk ik dat cleva zijn optie voor een boerenfox niet verkeerd is. Geen super breekbaar formaatje maar wel makkelijk overal mee naartoe te nemen en kortharig.
- joyce83
- Zeer actief

dit is het type wat ze mooi vinden.
Cleva ik heb ook het idee dat ze niet echt doordacht een hond willen zoeken. Deze is leuk dus ze zijn allemaal leuk....... en het eerste wat ik dacht was vooral niet doen..... maar goed moet wel kunnen onderbouwen waarom niet.
De tip om eens te praten met fokkers heb ik gegeven, heb gezegd om alle negatieve dingen van het ras te vragen en vooral waarom zou je ze wel of niet willen hebben. Ik dacht al snel aan een boomertje of iets... maar dat zal wel niet stoer genoeg zijn.
Eerlijk is eerlijk, ik heb zelf ook de enceclopedie open geslagen en gezocht naar jachthonden welke mij op het oog aanspreken, toen naar rasomschrijving gekeken, aantal weggestreept, aantal verder door gaan spitten via google en hier en na het bezoeken van een show en fokkers mijn keuze gemaakt. Waarschijnlijk is dat voor hun teveel werk.
Ik zie dan liever een klein hondje wat misschien niet helemaal goed opgevoed wordt (bijv jack russel) die zijn tenminste nog fysiek houdbaar ipv een 35kg hond met plaat voor de kop.
- joyce83
- Zeer actief
Mmm nu begin ik idd wel te twijfelen welke het nou in godsnaam is.... kan niet zo snel via google goed achterhalen welk type het is. Ik vond het al een mooie voor een bull ivm slank postuur en lange neus.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
American Bully zeker?

Dat zou ik in ieder geval nooit aanraden.

Dat zou ik in ieder geval nooit aanraden.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je zou brigitte een pb kunnen sturen voor informatie; zij heeft al jaren Amerikanen en kan je er veel over vertellen.
Ik heb zelf nu mijn 2e amerikaan en ik vind het geweldige honden maar ik hou sowieso van molossers.
Mijn vorige djenna was 3/4 amerikaan met 1/4 old english; geweldige hond, kon overal mee.
Ook op straat super sociaal met mensen en alle dieren.
Ze heeft wel last gehad van allergische reactie op voer maar dat was snel onder controle.
Ze is altijd vrij klein gebleven.
Djoj is een amerikaan maar zonder stamboom; nu nog een flinke lompe puber met haar 8 maanden.
Ze is nu al hoger dan Djenna was.
Hoe haar karakter en gedrag zich gaat vormen als ze volwassen is kan ik nu nog niet zeggen.
Als echte eerste hond zou ik ze niet aanraden of ze moeten voor een oudere herplaatser gaan uit een gezin.
Dat is wel flink zoeken maar ze zijn er wel.
Als eerste hond zou ik gewoon gaan voor een leuke herplaatser zonder specifiek ras.
Ik heb zelf nu mijn 2e amerikaan en ik vind het geweldige honden maar ik hou sowieso van molossers.
Mijn vorige djenna was 3/4 amerikaan met 1/4 old english; geweldige hond, kon overal mee.
Ook op straat super sociaal met mensen en alle dieren.
Ze heeft wel last gehad van allergische reactie op voer maar dat was snel onder controle.
Ze is altijd vrij klein gebleven.
Djoj is een amerikaan maar zonder stamboom; nu nog een flinke lompe puber met haar 8 maanden.
Ze is nu al hoger dan Djenna was.
Hoe haar karakter en gedrag zich gaat vormen als ze volwassen is kan ik nu nog niet zeggen.
Als echte eerste hond zou ik ze niet aanraden of ze moeten voor een oudere herplaatser gaan uit een gezin.
Dat is wel flink zoeken maar ze zijn er wel.
Als eerste hond zou ik gewoon gaan voor een leuke herplaatser zonder specifiek ras.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- dagmar88
- Zeer actief
Ik heb godzijdank een familielid van het idee af gekregen een bordeauxdog te nemen.
Met overweldigende dierenartsrekeningen, kwijl en het instorten rond een jaar of vijf. Hebben je kinderen verdriet en jij een lege portemonnee.
Geldt voor de bulldog, bully of wat het ook is net zo.
Nu hebben ze een heel leuk stabijtje.
Met overweldigende dierenartsrekeningen, kwijl en het instorten rond een jaar of vijf. Hebben je kinderen verdriet en jij een lege portemonnee.
Geldt voor de bulldog, bully of wat het ook is net zo.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Nah, ik vind de doorsnee Lab ook niet echt geschikt voor een huis met zulke jonge kinderenLizzie. schreef:Waarom geen lab of een golden ofzo iets.

-
- Zeer actief
Je moet ze wel opvoeden he
ken best wel wat labjes bij jonge kinderen en dat gaat gewoon goed.
Maja tis geen stoer ras he

Maja tis geen stoer ras he

-
- Zeer actief
Ik kwam vanochtend nog twee tegen van het type wat jij plaatst... mevrouw kon Pebbles en Bambam niet houden, Pebbles kon niet wachten om mijn honden een kopje kleiner te maken en Bambam loerde alleen maar. Kreeg toegeschreeuwd of ik alstublieft om wilde draaien en de andere kant op kon lopen. Het was niet mogelijk elkaar te passeren. Ik hou mijn honden ook graag heel, dus maar omgedraaid, eind teruggelopen en buiten bereik van die lieverdjes gaan staan. Mevrouw heeft met de grootste moeite die twee mee kunnen krijgen. Pebbles kreeg nog een paar rake klappen om de juiste richting uit te gaan. Het was allemaal niet zo gezellig zullen we maar zeggen.
Met een beetje pech krijg je dus zoiets. Loeisterk en niet hondsociaal.
Met een beetje pech krijg je dus zoiets. Loeisterk en niet hondsociaal.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik vind Amerikaanse bulldoggen geweldig, Maarrr je moet er wel veel mee lopen, actief lopen en een uitlaatklep bieden. Tenzij je een wrak koopt waarschijnlijk
Wij hadden een halve Amerikaan, en dat was echt een goedzak. Maar ik heb al zijn jonge jaren wel vaak een uur of anderhalf (en dat is dan 1 maal de grote wandeling, je moet er wel 4 keer mee uit) mee gewandeld, getraint en af en toe op de wandeling los laten lopen en spelen.En ik heb wat af getraint hoor. Het zijn geen honden van, ik ga naar mijn werk en gooi hem in de bench, en dan een blokje om, met de kinderwagen.
Ik zou het niet gebolwerkt kunnen hebben als ik ook nog kinderen zou hebben.
Als je wat meer ontspannen wilt lopen, zou ik wel voor een teef gaan. Ook al heb je zelf een goedzak reu (en zo worden ze niet volwassen, je zal zelf veel moeten trainen om hem een goedzak te laten zijn, dat komt niet vanzelf bij een reu) andere reuen reageren vaak nogal negatief op het uiterlijk van een brede grote hond

Wij hadden een halve Amerikaan, en dat was echt een goedzak. Maar ik heb al zijn jonge jaren wel vaak een uur of anderhalf (en dat is dan 1 maal de grote wandeling, je moet er wel 4 keer mee uit) mee gewandeld, getraint en af en toe op de wandeling los laten lopen en spelen.En ik heb wat af getraint hoor. Het zijn geen honden van, ik ga naar mijn werk en gooi hem in de bench, en dan een blokje om, met de kinderwagen.
Ik zou het niet gebolwerkt kunnen hebben als ik ook nog kinderen zou hebben.
Als je wat meer ontspannen wilt lopen, zou ik wel voor een teef gaan. Ook al heb je zelf een goedzak reu (en zo worden ze niet volwassen, je zal zelf veel moeten trainen om hem een goedzak te laten zijn, dat komt niet vanzelf bij een reu) andere reuen reageren vaak nogal negatief op het uiterlijk van een brede grote hond

- dagmar88
- Zeer actief
Houd op hoor.Emma schreef:Ook al heb je zelf een goedzak reu (en zo worden ze niet volwassen, je zal zelf veel moeten trainen om hem een goedzak te laten zijn, dat komt niet vanzelf bij een reu
Dat komt ook niet met training als het er niet al in zitEmma schreef:je zal zelf veel moeten trainen om hem een goedzak te laten zijn, dat komt niet vanzelf bij een reu)

Laatst gewijzigd door Sandra&co op 16 jun 2019 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kan overigens dus wel goed gaan. Ik had vorig jaar een Amerikaanse Bulldog reu voor 3 weken te logeren en dat was een vréselijk lieve, sociale lobbes. Ook naar seksegenoten. Hij gaf gewoon nergens niks om, iedereen was goed volk voor hem. Kwam uit 1 of ander bananenland, meegenomen door een stichting.
Daar zou ik dan voor gaan als ik voor zo'n lobbes ging; een volwassen exemplaar dat ik 'uit kan proberen'. Dat die eigenaar maar lekker voor me uit op straat gaat lopen met die hond en dat ik dan kan zien hoe hij in de praktijk reageert op andere honden/situaties. Eerlijker kun je het niet krijgen. Eerlijker in ieder geval dan de zoveelste marktplaats advertentie waarin wordt beweerd dat het "eg een keiliefe hond is die helaas door omstandigheiden weg moet die niet aan hem lichen." en die gelijk de eerste dag bij z'n nieuwe baas het hondje van de buren naar de andere kant van het gras helpt.
Daar zou ik dan voor gaan als ik voor zo'n lobbes ging; een volwassen exemplaar dat ik 'uit kan proberen'. Dat die eigenaar maar lekker voor me uit op straat gaat lopen met die hond en dat ik dan kan zien hoe hij in de praktijk reageert op andere honden/situaties. Eerlijker kun je het niet krijgen. Eerlijker in ieder geval dan de zoveelste marktplaats advertentie waarin wordt beweerd dat het "eg een keiliefe hond is die helaas door omstandigheiden weg moet die niet aan hem lichen." en die gelijk de eerste dag bij z'n nieuwe baas het hondje van de buren naar de andere kant van het gras helpt.
- joyce83
- Zeer actief
Nou het schijnt dus echt om de Amerikaan te gaan, ik zal brigitte ook eens een pb sturen.
Nou bijna familieruzie toen ik het woord pikverlenger gebruikte.. ik zal ze hier eens wat moeten laten lezen denk ik. Gelijk mensen op de tenen getrapt want het waren toch wel bepaalde types die dit waren etc etc. Ik heb toen heel wijs mijn mond maar verder gehouden.
Maar nee een boomer nee, zusje vind die dan wel leuk. Dacht nog shit had ik bij de beagle maar gelijk gezegd ooohhh leuk ja die zijn leuk....
En toen kwam de vraag en de Engelse dan... oké pluspunt die met de platste snoet willen niet zo ver wandelen... we gaan zien hoe ver ik kom.
Nou bijna familieruzie toen ik het woord pikverlenger gebruikte.. ik zal ze hier eens wat moeten laten lezen denk ik. Gelijk mensen op de tenen getrapt want het waren toch wel bepaalde types die dit waren etc etc. Ik heb toen heel wijs mijn mond maar verder gehouden.
Maar nee een boomer nee, zusje vind die dan wel leuk. Dacht nog shit had ik bij de beagle maar gelijk gezegd ooohhh leuk ja die zijn leuk....
En toen kwam de vraag en de Engelse dan... oké pluspunt die met de platste snoet willen niet zo ver wandelen... we gaan zien hoe ver ik kom.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Nee, inderdaad. Ik moet ook geen dingen typen als ik niet zo veel tijd heb.Sandra&co schreef:Dat komt ook niet met training als het er niet al in zitEmma schreef:je zal zelf veel moeten trainen om hem een goedzak te laten zijn, dat komt niet vanzelf bij een reu)
Zo bedoel ik het inderdaad niet.
Ik ging teveel uit van onze Buster.
Je kan inderdaad niet alles in het karakter van de hond, door opvoeding teniet doen.
Een onverdraagzame hond, zal je niet op kunnen voeden tot een heel verdraagzame hond. misschien tot op een bepaald niveau.
Ik bedoelde alleen te zeggen dat dingen niet vanzelf gaan.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Eens.
Dingen gaan niet vanzelf.
Zelfs niet met de makkelijkste hond.
Dat wetende vind ik het dus niet wijs om een minder makkelijk type in een beginnerssituatie met kinderen te zetten.
Onverdraagzaamheid naar andere honden komt véél voor bij dit type bulldogs.
Het zijn geen lichte hondjes die fysiek simpel te handelen zijn.
En dan ook nog met wat gezondheidsproblemen.
Lijkt mij geen fijn begin voor gezin met kinderen dat 'gewoon' een leuke hond wil.
Dingen gaan niet vanzelf.
Zelfs niet met de makkelijkste hond.
Dat wetende vind ik het dus niet wijs om een minder makkelijk type in een beginnerssituatie met kinderen te zetten.
Onverdraagzaamheid naar andere honden komt véél voor bij dit type bulldogs.
Het zijn geen lichte hondjes die fysiek simpel te handelen zijn.
En dan ook nog met wat gezondheidsproblemen.
Lijkt mij geen fijn begin voor gezin met kinderen dat 'gewoon' een leuke hond wil.

- joyce83
- Zeer actief
Zo we nu beland bij een franse bulldog.
- dagmar88
- Zeer actief
joyce83 schreef:Zo we nu beland bij een franse bulldog.
Maak er nou maar geen woord meer aan vuil, dit wordt niks.
- joyce83
- Zeer actief
Weet je het zijn stijfkoppen, net ook wat dingen gezegd over dat sommige fokkers zelf kijken welke pup bij wie past.... tja..... laat ik zo zeggen, ik zeg maar niet teveel. Kan alleen hopen dat sommigen dingen wat inzinken en dat er in elk geval wat meer nagedacht wordt dan marktplaats leuke kleur, kleine prijs en kopen maar.dagmar88 schreef:joyce83 schreef:Zo we nu beland bij een franse bulldog.
-
- Zeer actief
Tja aan de andere kant, ik wil toch weer een corso, en als mensen dan gaan vragen of ik een grotere/ langere pik nodig heb dan kijk ik ze ook aan van ben je wel lekkerjoyce83 schreef:Nou het schijnt dus echt om de Amerikaan te gaan, ik zal brigitte ook eens een pb sturen.

- joyce83
- Zeer actief
mee eens hoor snap de reactie ook wel, ik vind op zich de amerikaans bulldog sommige types ook mooi om te zien en de corso zeker ook. Maar mijn punt bij hun is zeker aangekomen. Ik wil gewoon graag een goede keuze, als ik dacht dat ze het wel aan zouden kunnen ja vooral doen, maar ik zie liever een hond welke mijn zusje fysiek aan kan maar ook een hond die daar niet helemaal wegkwijnt.S@ndr@ schreef:Tja aan de andere kant, ik wil toch weer een corso, en als mensen dan gaan vragen of ik een grotere/ langere pik nodig heb dan kijk ik ze ook aan van ben je wel lekkerjoyce83 schreef:Nou het schijnt dus echt om de Amerikaan te gaan, ik zal brigitte ook eens een pb sturen.
En toen kwam de vraag en de Engelse dan... oké pluspunt die met de platste snoet willen niet zo ver wandelen... we gaan zien hoe ver ik kom... zeker als het familie is die dat zou vragen
- dagmar88
- Zeer actief
Een franse bulldog is gezien de omstandigheden en hun verdere interesse niet de slechtste keuze. Ik vind ze vaak chagrijnig en onbeheerst naar kinderen en honden. Maar het is nog altijd beter dan de eerste de beste amerikaanse bulldog van marktplaats pakken.joyce83 schreef:Weet je het zijn stijfkoppen, net ook wat dingen gezegd over dat sommige fokkers zelf kijken welke pup bij wie past.... tja..... laat ik zo zeggen, ik zeg maar niet teveel. Kan alleen hopen dat sommigen dingen wat inzinken en dat er in elk geval wat meer nagedacht wordt dan marktplaats leuke kleur, kleine prijs en kopen maar.dagmar88 schreef:joyce83 schreef:Zo we nu beland bij een franse bulldog.
Kennelijk zijn ze niet geïnteresseerd in de gezondheid of "reparatiekosten".
Maak ze wel even duidelijk wat een acceptabele neus is.
We moeten ook beseffen dat de lat elders niet zo hoog ligt als hier.
Mijn keesje zou met een tuin, speelgoed, aandacht, kinderen en een rondje door de wijk volstrekt gelukkig zijn.
- joyce83
- Zeer actief
Ze hebben wel gevraagd of ik mee wil kijken, heb in elk geval hawbucks al aangegeven om in elk geval haar website eens door te lezen. Dat ze wel moeten zoeken naar een fokker welke de gezondheid in acht neemt. Heb wel al aangegeven let op het zijn niet de gezondste rassen, maar dat is een boxer ook niet. Ook aangegeven sluit een verzekering af, zorg dat je geld op de rekening hebt staan mocht er wat zijn.
Ik kan niet voor ze bepalen wat ze moeten kopen, en dat zal ook niemand bij mij kunnen. Tips en adviezen krijgen zijn goed en ik zal het los moeten laten als bepaalde tips wel gehoord worden maar ze ervoor kiezen om hier niks mee te doen.
Hier in de buurt woont een frans bulletje reu, deze gaat goed met onze honden terwijl onze reu ook best aan kan geven als een andere reu te is. Hun dochter heeft daarentegen hun bulletje weg moeten doen ivm de kinderen. Heb ook aangegeven om een meid in het dorp aan te spreken die ook fransjes heeft om haar ervaring te delen.
Ik kan niet voor ze bepalen wat ze moeten kopen, en dat zal ook niemand bij mij kunnen. Tips en adviezen krijgen zijn goed en ik zal het los moeten laten als bepaalde tips wel gehoord worden maar ze ervoor kiezen om hier niks mee te doen.
Hier in de buurt woont een frans bulletje reu, deze gaat goed met onze honden terwijl onze reu ook best aan kan geven als een andere reu te is. Hun dochter heeft daarentegen hun bulletje weg moeten doen ivm de kinderen. Heb ook aangegeven om een meid in het dorp aan te spreken die ook fransjes heeft om haar ervaring te delen.
- dagmar88
- Zeer actief
Nou ja, dat is natuurlijk lastig. Bij de rasvereniging hoef je niet te zijn en bij het gemiddelde huiskamernest ook niet.joyce83 schreef:Ze hebben wel gevraagd of ik mee wil kijken, heb in elk geval hawbucks al aangegeven om in elk geval haar website eens door te lezen. Dat ze wel moeten zoeken naar een fokker welke de gezondheid in acht neemt. Heb wel al aangegeven let op het zijn niet de gezondste rassen, maar dat is een boxer ook niet. Ook aangegeven sluit een verzekering af, zorg dat je geld op de rekening hebt staan mocht er wat zijn.
De enige echte keuze is een hondje van 2500 euro (en daar moet je maar net zin an hebben) of een kruising.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik heb er 2 en al mijn kinderen leven nog.. kans om omver gelopen te worden is aanwezig.. maar dat is minder erg dan de kans om opgegeten te worden.Sandra&co schreef:Nah, ik vind de doorsnee Lab ook niet echt geschikt voor een huis met zulke jonge kinderenLizzie. schreef:Waarom geen lab of een golden ofzo iets.
Al ben ik met je eens dat een maatje kleiner wellicht in sommige gevallen te prefereren is.
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Een lab an sich is inderdaad niet zo vreselijk bijzonder. Beetje de Renault Scenic van hondenland. Niet spannend of exclusief, maar wel redelijk betrouwbaar, goed verkrijgbaar, mooi formaat, relatief makkelijk in gebruik.Cleva schreef:Labradors vind ik echt zonde van het voer.
Ik hoef heus geen pikverlenger maar om nou meteen met je Depends over straat te gaan.
Retrievers als groep kan me gestolen worden. Alsof andere honden geen dummy op kunnen halen. Schei toch uit.
blablabla 

-
- Zeer actief
Hier op de buurt wonen er meerdere, raszuivere en mixen.
Lang niet allemaal even sociaal, maar er zitten gelukkig wel goedzakken tussen.
Afgelopen week stonden we plotseling oog in oog met een Amerikaanse bulldog, een reu.
Super blij ei en ging prima met mijn honden.
Maar ken ook zat van dit type honden die niet sociaal zijn.
Kwa gezondheid weet ik er niet veel vanaf.
Dan wat behalve hier wordt geschreven dan.
Lang niet allemaal even sociaal, maar er zitten gelukkig wel goedzakken tussen.
Afgelopen week stonden we plotseling oog in oog met een Amerikaanse bulldog, een reu.
Super blij ei en ging prima met mijn honden.
Maar ken ook zat van dit type honden die niet sociaal zijn.
Kwa gezondheid weet ik er niet veel vanaf.
Dan wat behalve hier wordt geschreven dan.
-
- Zeer actief
precies!Peter27 schreef:Een lab an sich is inderdaad niet zo vreselijk bijzonder. Beetje de Renault Scenic van hondenland. Niet spannend of exclusief, maar wel redelijk betrouwbaar, goed verkrijgbaar, mooi formaat, relatief makkelijk in gebruik.Cleva schreef:Labradors vind ik echt zonde van het voer.
Ik hoef heus geen pikverlenger maar om nou meteen met je Depends over straat te gaan.
Retrievers als groep kan me gestolen worden. Alsof andere honden geen dummy op kunnen halen. Schei toch uit.
Er is niks mis met een lab of golden, dat andere dat weer afzeiken moet je boven staan joh.