Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dubbele hoektand
Moderator: moderatorteam
-
Poedel123
- Actief
- Aantal honden: 2
Dubbele hoektand
Ons hondje heeft linksonder een dubbele hoektand. Nu zegt de dierenarts dat deze er niet meer uit zal gaan. Ze is in november geboren dus bijna 7 maand. Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben? Al denk ik zelf ook wel dat die er niet meer uit gaat, want zit volgensmij nog helemaal vast.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Dubbele hoektand
Topic er over openen helpt
kijk maar naar andere topics erover.
Maar even serieus. Wat is het ras? 7 maand vind ik nog jong zat om al in te grijpen, behalve als de hond fysiek ongemak heeft van de dubbele tand (bv in het gehemelte prikken)
Maar even serieus. Wat is het ras? 7 maand vind ik nog jong zat om al in te grijpen, behalve als de hond fysiek ongemak heeft van de dubbele tand (bv in het gehemelte prikken)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Bij Dex heb ik zijn dubbele tandjes laten verwijderen toen hij 12 maanden was.
Saartje nu 9 maanden heeft nog één dubbele hoektand en 2 kleine tandjes ernaast dubbel. Maar die andere hoek is er pas uit. Ik heb bij haar goede hoop dat deze er wel zelf uit gaat ook.
Lekker veel te kluiven geven. Ik trek veel met een sok met haar en probeer zelf die hoektand te wiebelen. Zo ging die ander los zitten.
7 maanden zou ik nog wachten met verwijderen.
Dex had 7 dubbele tanden waarvan 2 hoektanden die echt met 12 maanden muurvast zaten en eentje belemmerde de andere tand dus het moest.
Saartje nu 9 maanden heeft nog één dubbele hoektand en 2 kleine tandjes ernaast dubbel. Maar die andere hoek is er pas uit. Ik heb bij haar goede hoop dat deze er wel zelf uit gaat ook.
Lekker veel te kluiven geven. Ik trek veel met een sok met haar en probeer zelf die hoektand te wiebelen. Zo ging die ander los zitten.
7 maanden zou ik nog wachten met verwijderen.
Dex had 7 dubbele tanden waarvan 2 hoektanden die echt met 12 maanden muurvast zaten en eentje belemmerde de andere tand dus het moest.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Poedel123
- Actief
Het is inderdaad een poedel x maltezer. Ik zelf vond 7 maand ook wel jong, maar ze zeiden dat als ze 7 maand zijn het een kleine kans is dat die er nog zelf uitvalt. De nieuwe hoektand zit een beetje in het gehemelte, maar niet heel erg. De melkhoektand zit zeg maar aan de buitenkant en die nieuwe ernaast aan de binnenkant
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik moet even kijken wanneer bij Elco de dubbele hoektand eruit ging. Ik meen dat hij al ruim 7 maanden was. Ik heb zelf vooral opgelet of de melktand geen negatieve invloed had op de stand van de definitieve tand. Met 8 maanden zou ik afspraak gemaakt hebben de melktand te laten trekken
-
Poedel123
- Actief
Ja geef haar inderdaad ook veel te kluiven en veel trekspelletjes. Dan wacht ik inderdaad het nog even af.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Keetje ( grote poedel) heeft totdat ze 6 maanden was 4 dubbele hoektanden gehad. Ze zaten het ene moment muurvast en het volgende moment vielen ze er binnen twee dagen alle 4 uit.
Ik zóu bij een klein hondje echt nog wel ff wachten met trekken.
Ik zóu bij een klein hondje echt nog wel ff wachten met trekken.
-
Poedel123
- Actief
Ga het dan nog even afwachten en hoop dat die er dan nog vanzelf uit gaat. Tot welke leeftijd zouden jullie afwachten? En gaat die nieuwe hoektand dan nog wel naar de goede plek toe?
-
Poedel123
- Actief
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=f2tp ... O-RYxZNfDs
Hier staan 2 foto’s er van. Hoop dat de link het doet
Hier staan 2 foto’s er van. Hoop dat de link het doet
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Die eerste doet het.
Ik kan niet goed zien of er ruimte zit tussen de melktamd en de vaste tand? Als die echt tegen elkaar aan staan zou ik hem laten verwijderen. Anders zou ik wachten. Zelf wacht ik liefst tot minimaal een jaar. Tenzij het dus noodzakelijk is
Ik kan niet goed zien of er ruimte zit tussen de melktamd en de vaste tand? Als die echt tegen elkaar aan staan zou ik hem laten verwijderen. Anders zou ik wachten. Zelf wacht ik liefst tot minimaal een jaar. Tenzij het dus noodzakelijk is
-
Poedel123
- Actief
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=29bj ... O-ULRZNfDs
Misschien kun je het op deze foto beter zien? Maar zoals ik het zelf zie staan ze wel tegen elkaar aan. Mag ik vragen waarom je hem dan juist wel nu zou laten verwijderen?
Misschien kun je het op deze foto beter zien? Maar zoals ik het zelf zie staan ze wel tegen elkaar aan. Mag ik vragen waarom je hem dan juist wel nu zou laten verwijderen?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dan belemmerd het de andere tand en dan blijft er vuil/tandplak etc echt zitten.
Bij Dex zat er hele tijd ruimte tussen, op het laatst bij één tand niet meer. Hij was net nog geen 12 maanden. En ik wilde bewust wachten maar dat was voor mij iig het moment dat ik dacht nu moet het
Het is overigens zo gebeurd bij de da.
Ik zou het ook in overleg met je da doen. Bij Dex toen hij 8 maanden was besloten ze nog te laten zitten. In overleg omdat ze toen niks belemmerde. Onze da zegt trouwens dat het vanaf 9 maanden niet meer echt gebeurd op bij een enkeling na dat ze de melktandjes verliezen.
Bij Dex zat er hele tijd ruimte tussen, op het laatst bij één tand niet meer. Hij was net nog geen 12 maanden. En ik wilde bewust wachten maar dat was voor mij iig het moment dat ik dacht nu moet het
Het is overigens zo gebeurd bij de da.
Ik zou het ook in overleg met je da doen. Bij Dex toen hij 8 maanden was besloten ze nog te laten zitten. In overleg omdat ze toen niks belemmerde. Onze da zegt trouwens dat het vanaf 9 maanden niet meer echt gebeurd op bij een enkeling na dat ze de melktandjes verliezen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik zou de tand wel nu laten verwijderen, hij zit duidelijk in de weg.
De stand van de nieuwe tand is nu al te ver naar binnen.

-
Poedel123
- Actief
Ja het is inderdaad ook zo gedaan bij de da. Ons andere hondje heeft het ook gehad en die zijn toen met 9 maanden verwijderd. Die had het bij beide hoektanden boven. Zelf denk ik ook dat het in de weg staat en er anders rommel tussen komt en wil ook geen ontstekingen erbij. Heb de da gebeld en moet haar volgende week woensdagochtend brengen en dan wordt het tandje verwijderd
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
eens , bij kleine honden heeft de hoektanden minder ruimte en word snel snel naar binnen gedrukt met alle gevolgen van dien. Als de tand nu nog muurvast zit dan heb ik weinig hoop dat deze uit zichzelf er uit komt. Juist bij kleine hondjes gaat de groei allemaal wat sneller dan bij grote honden. Ik zou dus echt niet meer zolang wachten.Pemba schreef:Ik zou de tand wel nu laten verwijderen, hij zit duidelijk in de weg.

-
Poedel123
- Actief
Nee ga ook inderdaad niet langer wachten. De afspraak staat al hoor, voor volgende week.Lizzie. schreef:eens , bij kleine honden heeft de hoektanden minder ruimte en word snel snel naar binnen gedrukt met alle gevolgen van dien. Als de tand nu nog muurvast zit dan heb ik weinig hoop dat deze uit zichzelf er uit komt. Juist bij kleine hondjes gaat de groei allemaal wat sneller dan bij grote honden. Ik zou dus echt niet meer zolang wachten.Pemba schreef:Ik zou de tand wel nu laten verwijderen, hij zit duidelijk in de weg.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat is echt de grootste onzin.Lizzie. schreef:eens , bij kleine honden heeft de hoektanden minder ruimte en word snel snel naar binnen gedrukt met alle gevolgen van dien. Als de tand nu nog muurvast zit dan heb ik weinig hoop dat deze uit zichzelf er uit komt. Juist bij kleine hondjes gaat de groei allemaal wat sneller dan bij grote honden. Ik zou dus echt niet meer zolang wachten.Pemba schreef:Ik zou de tand wel nu laten verwijderen, hij zit duidelijk in de weg.
Bij Saartje is er begin deze maand toen ze 9 maanden was één los komen te zitten en er toen uitgevallen 2 dagen later. Nu zit er nog één en die zit nergens in de weg.
In september wordt ze gesterriliseerd. Mocht hij er dan nog zitten en hij niet eerder in de weg zit. Blijft hij mooi zitten.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Heb je de foto bekeken?Chihuahua-paws schreef:Dat is echt de grootste onzin.Lizzie. schreef:eens , bij kleine honden heeft de hoektanden minder ruimte en word snel snel naar binnen gedrukt met alle gevolgen van dien. Als de tand nu nog muurvast zit dan heb ik weinig hoop dat deze uit zichzelf er uit komt. Juist bij kleine hondjes gaat de groei allemaal wat sneller dan bij grote honden. Ik zou dus echt niet meer zolang wachten.Pemba schreef:Ik zou de tand wel nu laten verwijderen, hij zit duidelijk in de weg.
Bij Saartje is er begin deze maand toen ze 9 maanden was één los komen te zitten en er toen uitgevallen 2 dagen later. Nu zit er nog één en die zit nergens in de weg.
In september wordt ze gesterriliseerd. Mocht hij er dan nog zitten en hij niet eerder in de weg zit. Blijft hij mooi zitten.
1 van mijn honden heeft een scheef gebit overgehouden aan zo'n dubbele tand omdat de da het nog niet nodig vond om het ding te verwijderen.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Inderdaad, ik heb regelmatig gebitjes gezien die scheef zijn gegroeid omdat de hoektand niet verwijdert werd. Is niet altijd maar bij kleine hondjes is er grotere kans op dat het nadelig is als de hoektand te lang blijf zitten.Pemba schreef:Heb je de foto bekeken?Chihuahua-paws schreef:Dat is echt de grootste onzin.Lizzie. schreef:eens , bij kleine honden heeft de hoektanden minder ruimte en word snel snel naar binnen gedrukt met alle gevolgen van dien. Als de tand nu nog muurvast zit dan heb ik weinig hoop dat deze uit zichzelf er uit komt. Juist bij kleine hondjes gaat de groei allemaal wat sneller dan bij grote honden. Ik zou dus echt niet meer zolang wachten.Pemba schreef:Ik zou de tand wel nu laten verwijderen, hij zit duidelijk in de weg.
1 van mijn honden heeft een scheef gebit overgehouden aan zo'n dubbele tand omdat de da het nog niet nodig vond om het ding te verwijderen.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Pemba schreef:Heb je de foto bekeken?Chihuahua-paws schreef:Dat is echt de grootste onzin.Lizzie. schreef:eens , bij kleine honden heeft de hoektanden minder ruimte en word snel snel naar binnen gedrukt met alle gevolgen van dien. Als de tand nu nog muurvast zit dan heb ik weinig hoop dat deze uit zichzelf er uit komt. Juist bij kleine hondjes gaat de groei allemaal wat sneller dan bij grote honden. Ik zou dus echt niet meer zolang wachten.Pemba schreef:Ik zou de tand wel nu laten verwijderen, hij zit duidelijk in de weg.
Ja en zoals die staat moet hij idd verwijderd worden. Dat gaf ik ook aan natuurlijk. Als die de andere tanden belemmerd.
Maar als dat niet zo zou zijn en hij verder niks in de weg staat is 7 maanden nog lang niet te laat. Dan is afwachten tot hij vanzelf echt beter. Een narcose en zeker bij kleine hondjes is niet zonder risico en doe ik enkel als het noodzakelijk is.